Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenpassion

Haze/skunk Onder Spaarlampen

Recommended Posts

hellow ganjalovers.

 

eindelijk is het zover. mn eigen microkweekkastje. heb vandaag mn hout voor mn kastje gaan halen. ik heb gekozen voor waterbestendige MDF aangezien ik mn plantjes van een hoge luchtvochtigheid moet voorzien en ik geen problemen wil met schimmelvorming of wak worden van kastje ofzo.

mn kastje wordt l:100 h:100 b:40. hierin wil ik scroggen.

 

als verlichting heb ik gekozen voor 4 spaarlampen. 2x23W 827 (bloei), 1x30W 4000k 1x40W 4000k (groei). ik ga deze combineren.

als verluchting heb ik 2 pcfans van antec een betrouwbaar merk. deze hebben een diameter van 80mm

ik gebruik eerst zaai-en stekgrond daarna universele potgrond gecombineerd met groei en bloeivoeding

het soortje is een mengeling van skunk en haze geworden van 'high quality seeds' gekocht in the grass company in tilburg.

 

peace

 

ps: kan ik geen afbeeldingen die op mn pc staan toevoegen zonder link te moeten geven?

Edited by greenpassion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben jij er van op de hoogte dat MDF giftige gassen kan afstaan? lijkt me niet lekker om dat in je rokertje te hebben.

Ik weet niet precies hoe en wat maar ik denk dat je beter eerst even wat research kan doen.

 

Groetjes en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej,het zal afgelakt moeten worden.

helaas.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke maar als MDF giftige gassen kan afstaan

 

wat is dan nog meer goed hout om te gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan veel simpeler

koop gewoon een klein tentje

veel minder werk en snel weggehaald

kijk hier op deze site maar eens naar de HomeBox - CloneBox 110 x 65 x 120cm bv...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

//Edit: Leer Hier hoe foto's te plaatsen

 

vandaag was het zover. ik had bijna alle benodigdheden en kon erin vliegen. ben een aardig eind opgeschoten. ik heb reflectiefolie gebruikt deze vond ik gewoon op zolder :P. lijkt me ideaal. in mn kastje heb ik een soort van minivijvertje voorzien omdat ik bij veel mensen las dat het niet makkelijk is om lv hoog te houden. als het hier niet met lukt weet ik het ook niet. voor mijn verlichting heb ik een soort brug voorzien. daar moeten mijn lampjes aankomen. de brug is regelbaar van hoogte.

 

peace

 

iemand tips of commentaar?

Edited by BigButtBram

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn Lv in mijn kastje is eerder te hoog dan te laag

overigens.

 

hoe zit het met het materiaal van je kastje, al iets tegen de giftige gassen gedaan? want ze zullen je oogst zomaar verpesten:O

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zit het met het materiaal van je kastje, al iets tegen de giftige gassen gedaan? want ze zullen je oogst zomaar verpesten:O

 

zou dit echt ten koste gaan van mn opbrengst?? de wanden zijn beplakt met dikke reflectiefolie. ik sta dagelijks in mdfstof dus beetje meer kan geen kwaad ma zouden mijn plantjes er dood van gaan?? anders lak ik het wel af ma tis gewoon omdat mijn plantjes er al instaan dak zou wille wachte tot na de kweek. grtz

Edited by greenpassion

Share this post


Link to post
Share on other sites

MDF kan wel,maar ik zou de randen voorzien van kit en het kastje goed schilderen...

succes met je project

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaats die foto's eens op WF.

 

Ik ben benieuwd :P

 

 

Grts, Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je planten er van dood gaan weet ik niet, maar de wiet lijkt me niet gezond om te roken!

 

en ja er zijnw el meerdere mensen die met MDF kastjes maken, maar zorg dat het goed gelakt is, randjes kitten inderdaad en radiatorfolie eroverheen, ik denk dat het dan wel te doen is!

 

Graag wat foto's inderdaad voor de verduidelijking :P!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thank you guys :P

https://www.wietforum.nl/uploads/1225302334/med..._6617_31811.jpg

foto is wel niet zo duidelijk maar mn kastje staat in nacht momenteel en ga ze niet storen. of maakt dit niet uit??

 

inmiddels staan de 4 potjes al 2 dagen van 18 uur licht in mn kastje. helaas nog niks te zien. van de 2 overblijvende zaadjes is ondertussen 1 uitgekomen en deze heb ik ook gepot en bijgeplaatst in het kastje. ik las dat je zeker niet teveel water mag geven in het begin. ik heb enkel een gieter dus bevochtig ik mn plantjes nu door het washandje (dat in een bakje met water ligt voor de LV) lichtjes uit te nijpen zodat ik de hoeveelheid op een voorzichtige manier kan bepalen. aangezien ze heel dicht op mn lampen staan om niet zelf achter licht te moeten gaan zoeken worden ze snel droog dus bevochtig ik ze weer. beetje bij beetje. is dit verkeerd? heb gewoon schrik om ze teveel water te geven. na hoeveel tijd van niks dan aarde bovenaan mn potje moet ik me zorgen maken? ik heb ze ongeveer 1 a 2 cm diep geplant. en heel lichtjes aangedrukt zoals voorgeschreven.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg in ieder geval dat je zaailingetjes niet verbranden als hij/zij boven komen.

Maar als het spaarlampen zijn zal de temp. wel mee vallen :P

 

Enneh... pas je op dat die ijsjes niet smelten! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ babaantjeuhthx maar temperatuur valt goed mee. juist oppassen dat ze niet tegen de lamp aangroeien. maar ik neem aan dat als de lamp 2 a 3 cm boven het plantje hangt ze overnacht niet ertegen zal groeien. of heb ik het mis? mss voor de zekerheid beetje laten zakken. ze zijn immers nog heel zwak. (ps: snoop rulzzz

 

 

ben juist gaan kijken en 2 krullentjes komen boven. tere prille nakende schatjes... welcome to earth my baby

Edited by greenpassion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gheghe, je bent de eerste die het opmerkt(en er iets van zegt ^_^)

Ik ben overall niet echt fan van Snoop, in tegenstelling tot mijn vader.

Maar vind vooral dit nummer echt GENIAAL! :P

 

 

Als ik dit zo lees gaat het goed komen met je zaailingetjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd geniaal liedje. my sweet medicine :P

 

nieuwe update

de plantjes groeien bijzonder snel. maar vanaf wanneer kun je spreken over sprieten? het zijn lange smalle plantjes. of is dit altijd zo in het begin? mijn 2 lampen staan er vlakboven dus licht krijgen ze volgens mij wel genoeg. ook merkte ik op dat de steeltjes rood beginnen kleuren. dit is door de koude zeker?? is nochtans 20graden in mn hokje.

 

gisteren ben ik naar tilburg geweest en heb dan maar direct voeding gekocht. veel verschillende dingen maar ik wou voor mn eerste keer niet teveel uitgeven. eerst wat oefenen. een groeivoeding vond ik niet echt nodig aangezien ik zo al ga moeten oppassen dat ze niet tegroot worden. wat volgens mij wel belangrijk is is de terra flores. dus deze heb ik dan maar direct gekocht. ik heb gekozen voor 'canna' leek me gekend merk en prijs viel reuze mee. om mijn topjes optimaal te verzorgen wou ik nog iets maar die booster koste 58€ en dit was me net iets teveel. wel heb ik een PK13/14 mee. was zelfde prijsklasse als terra flores en aangezien ik het maar 1 week mag toedienen zal deze best een tijdje meegaan. heb ik er goed aan gedaan dit te kopen?

of zouden jullie iets anders genomen hebben?

 

peace

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1225580661/med..._6617_30035.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1225580661/med...6617_108108.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_19588_6617_30035.jpg

med_gallery_19588_6617_108108.jpg

Volgens mij is wat je gekocht hebt prima :rolleyes:

 

20 Graden is niet te koud... Is dat met licht uit?

Hoeveel is dat met licht aan?

 

Voor de andere vragen moet je even andere reacties afwachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je een foto in zijaanzicht kunnen nemen? :rolleyes: (

Volgens mij mogen je lampen ietsje dichter , maar op deze hoogte zullen ze ook niet extreem gaan strekken

(Met de foto in zijaanzicht kan ik( misschien) beter advies geven ;) )

med_gallery_19588_6617_31811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ergens gelezen dat je plantjes groter en gezonder worden als ze in het begin 24 uur licht krijgen ik heb dit 3 dagen gedaan maar ze leken stil te staan. weet iemand hier iets meer over? inmiddels staan ze terug op 18/6 en alles lijkt goed te gaan. in plaats van langer te worden merk ik op dat vooral de kleine blaadjes bovenaan groter worden. ook merk ik een groot verschil tussen de lampen. slechts 10Watt verschil maar dat merk je wel hoor. ik kreeg geen antwoord op mn vraag over dat sprieten dus heb ik voor de zekerheid maar snel 2 blikjes opengesneden en boven mn lampen gehangen. (en lekker in mn vinger gesneden :rolleyes:) heeft iemand ervaring met die booster van canna??? is het verschil echt zo groot?. mijn luchtvochtigheid in mn kastje is vrij laag denk ik. kan het kwaad om bijna kokend water in mn kastje te zetten? zodat de dampen mn kastje vullen?

 

peace

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1225580661/tn_...8_6617_2812.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou je een foto in zijaanzicht kunnen nemen? ;) (

Volgens mij mogen je lampen ietsje dichter , maar op deze hoogte zullen ze ook niet extreem gaan strekken

(Met de foto in zijaanzicht kan ik( misschien) beter advies geven :D )

 

 

Ik herhaal :rolleyes:

 

(over het sprieten)

 

EDIT: Mijn commentaar was weer totaal overhaast en excuseer mij voor mijn foute conclusies

 

Excuses !!

 

gallery_19588_6617_2812.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen excuses nodig. ben dankbaar dat je je hulp aanbied aan deze beginnende kweker :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.wietforum.nl/uploads/1226082189/tn_..._6617_27739.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1226082189/med..._6617_59732.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1226082189/med...6617_104592.jpg

 

hellow, kleine update.

plantjes groeien bijna niet in de hoogte maar wel is te zien dat de blaadjes groter worden en er nieuwe blaadjes komen. zitten mn schatjes beetje op schema? ze lijken me vrij traat te gaan. ik geef ze dagelijks beetje water. en zet kom kokend water in mn kastje om de luchtvochtigheid omhoog te blazen. vanaf wanneer haal ik ze best uit de zaaigrond? hier zitten immers niet veel voedingstoffen in.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Greenpassion, hier staat hoe je de pics zelf in je topic kan posten (vanaf stap 14)

Je plantjes kunnen nog wel een tijdje in die potten blijven staan, het is juist goed dat ze niet te hoog gaan :rolleyes:

gallery_19588_6617_27739.jpg

med_gallery_19588_6617_59732.jpg

med_gallery_19588_6617_104592.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...