Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste WF-rs,

 

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar T5 TL armaturen die ook nog eens te betalen zijn. Ik stuite tijdens mijn zoektocht op de plaatselijke kringloop winkel en daar stond het afgeladen met gezichts bruiners. De verkoper vertelde mij dat die dingen bij de vleet binnen komen maar ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Hij was dus ook erg blij dat ik er 1 meenam. Ze kosten (althans hier) 2,50 euro voor een B merk en 5 euro voor een Babyliss of Philips. Heb er eerst maar 1 gekocht(een Philips) om de binnenkant aan een blik te onderwerpen.

 

Ik trof in de gezichtsbruiner 2 trafos van 30W aan. Je zou hier dus 2 x 13W of 1x28W per trafo op aan kunnen sluiten. Uiteraard is het ding voorzien van 8 T5 TL voetjes en 4 Starters + voetje. Leuke is dat er achter in de gezichtsbruiner ook een spiegelkap zit die heb ik uiteraard ook maar bewaard. De UV TL buisjes heb ik weg geflikkerd.

 

Zit er nu over te denken om ze allemaal op te halen, kan ik mooi nog weer afdingen op die knaak :tu

 

Die gezichtsbruiners heb ik nog even gekeken staan ook voor een appel en een ei wel op marktplaats.

 

Hoop dat mensen dit nuttige info vinden, je kunt mijns inziens zo lekker goedkoop leuke T5 setjes scoren dus ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben!

 

Greetinz

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker bruikbare informatie hoor, ik ga ook maar eens even op zoek :tu!

 

Thanks mate,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man kan best nuttig info wezen ja ... toevallig ook een foto ik ken me geen beeld voorstellen ???

 

die dingen zijn dan wel (zwaar) tweedehands????

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero : De mijne ziet er keurig uit maar je moet ze wel slopen en een eigen armatuur maken want in de gezichtsbruiner zit een timer en geen continue schakelaar.

 

Hier is een foto van de gehele uitgesloopte inhoud:

 

med_gallery_19176_6591_721438.jpg

 

 

Een foto van de onderdelen:

 

med_gallery_19176_6591_63948.jpg

 

Een foto van een VSA:

 

med_gallery_19176_6591_776340.jpg

 

Excuses voor de slechte kwaliteit van die laatste, de flitser weerkaatst op het witte vsa of mijn camera is gewoon niet goed genoeg. Kan het morgen wel even opnieuw proberen bij dag licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer bruikbare Info Thx

Ga morgen meteen de Kringloop langs!

Da's nog een een goede manier van hergebruiken.

 

Word dus t5 voor mij hokkie

 

PS. moeten t5 buisjes niet op een EVSA ipv een VSA ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Ok.

Was bezig met een klein hokje en als verlichting 10 tot 15 8watt T5 buisjes aan gesloten op spaarlamp Evsa's.

Veel te veel gekloot met aansluiten en veiligheid.

Dan biedt dit toch een veel beter alternatief.

 

Wederom Bedankt voor de Info.

 

PS.Waar ga jij die T5 voor gebruiken?Ook Micro?Verslagje graag!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LeipedeLeeuw

 

Graag gedaan. Ik ga dit weekend een voorgroeihokje bouwen, ik heb hier voor gekozen omdat het geeft meer lumen voor minder watt dus het leek mij een goede keuze. Leuke bijkomst is dat er direct een spiegelkapje bijzit. Omdat ze mooi klein zijn passen er meer van die dingen in de beschikbare ruimte en zouden ze ook mooi in een propagator passen.

 

Ik zat nog even over je opmerking na te denken en denk dat je trouwens wel een punt hebt met je EVSA, het lagere wattage en de extra lumen zul je wel genieten maar op een regulier vsa zullen ze waarschijnlijk niet HF zijn, hier had ik even niet bij stil gestaan maar dat is dan weer een detail dat mij persoonlijk niet zoveel uitmaakt. Ik typ het hier toch nog maar even voor diegene die dit wel belangrijk vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaat nog iets moois uit voortvloeien!

 

Bedankt voor de info!

 

Morgen idd naar de kringloop :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ banaantjuh

 

En is het nog gelukt bij de kringloop?

 

Ik heb vandaag even wat T5 buisjes 8W aangesloten, En heb ontdekt dat het zelfs werkt waneer ik slechts 2 x een 8W buisje aansluit. Ik benut slechts de helft van het vermogen van de VSA dan. Ik heb 2 8Watt buizen in serie op de VSA gezet, en dat ging prima op het feit na dat ik nog even ben wezen klunzen en een lekkere opdonder 220V heb gehad, ik heb daarvan geleerd dat ik niet perse een joint hoef te roken om leip te doen :tu

 

Het totale vermogen van de gezichtbruiner VSA is 30W(per VSA)

 

Dus wat ik al wist:

 

1 x 26W is binnen de specs van de VSA dus dat gaat lukken

2 x 13W = 26W zal dus ook lukken

 

Ik heb vanmiddag ontdekt:

 

2 x 8W lukt heb ik geprobeerd

3 x 8W = 24W dus dat zal ook wel lukken gezien dat nog binnen de specs is.

 

Ik had echter maar 2 buisjes gehaald en en vraag me af 4 x 8W = 32W zal dat ook lukken? Zal die 2W problematisch worden, is er mischien iemand die dit weet? Ik heb zelf het vermoeden dat die VSA mischien 2 Graden warmer wordt maar dat het wel goed zal gaan omdat het slechts 2Watt is. Alleen met 5,50 per buisje vindt ik het toch wel weer spannend om te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf man wat je allemaal aan het doen bent, jammer dat ik niet zo technisch onderlegd ben :tu

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blezz,

 

Dat hoeft ook niet man, het is heel simpel. Mocht je dit ook willen doen en je komt er niet uit dan wil ik je best even helpen, vragen staat vrij toch. Er zijn ongetwijfeld ook genoeg andere mensen hier op het forum, die je hierbij ook van dienst kunnen zijn. Wat betreft hoe het moet, de schemas hoe je het moet aansluiten staan gewoon op de VSA zelf en mocht je daar niet uitkomen dan kun je ook gewoon de bedrading er aan laten zitten als je de onderdelen er uit scheurt(zie foto), heb ik in eerste instantie ook gedaan kun je het zo overzetten in je kastje. Wil je met hogere wattages gaan werken bv 26W dan is de buis langer en de bedrading dus te kort. Je kunt dan gewoon een draad doorknippen en aan weerskanten een enkel kroonsteentje er op, stukje draad er tussen en hij is weer lang genoeg. Doe je draad voor draad kun je ook niet in de war raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft idd een leuk praktisch idee .... ken niet wachten op de uitvoering ervan ... dit is zeker leuk voor de micro kweken ... zo ken hij/zij een klein voorgroei hokkie fixen van 30x30 bijv ... genoeg om 9 plantjes voor te groeien in 1 liter potten ... of 2 kleine moeders houden

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kosten hier toch respectievelijk E17.50 en E19.50 die dingen :smoke

 

Ik denk dat ik ergens anders voor 25E 5x18W Tl vandaan haal.

Ook een stuk minder gerotzooi met elektra, waar ik al geen ster in ben... :o

 

Desalniettemin een leuk stukje voor mensen die een kringloop in de buurt hebben waardoor ze niet worden opgelicht :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog FF een tip......

 

Was vandaag bij de Gamma en heb er een "looplamp" gekocht.

T5 buisje zit erin en je kunt het zo gebruiken of eventueel uit elkaar halen en/of aanpassen (ga ik doen).

Dat is opzich niet zo bijzonder maar wel dat dat ding maar 3.99 Pleuro kost :P Koop je nog geen los T5 buisje voor.

Wel een merkloos T5 buisje maar had blauwe gloed dus volgensmij ideaal voor de groei.

 

Grt Leip

LooplampOnderst lampje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das idd ook een goede tip, dan heb je ook direct het juiste buisje. De pest bij de gezichtbruiner is dat je idd de UV nog moet vervangen voor een bruikbare kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd niet duur Bruut!

Maar ben op zoek naar 8watt buisje/armatuur.....(micro kweek)

Misschien als dat een beetje wilt lukken dat ik het met die 85cm ga proberen.

Maar anyway thx voor de tip

 

Grt Leip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nog wel jammer vind, is dat er bijna geen elke ''niet warme'' lamp dezelfde lumen haalt als de HPS...

Ik heb uitgerekent ( vergeleke met een 600 watter ) hoeveel stuks van 21 watt 1600 lumen je nodig hebt om de 600 Watt's hps na te doen..

Dat zijn er dus 57 stuks ( is 1197 Watt )... en dan kom je uit op 89600 Lumen, dus nog 400 lumen te weinig om te tippe aan de 600 watt's hps..

 

Alhoewel het heel leuk is voor microkweekjes, ben ik toch wel benieuwd welke ''warmte vrije''(om het ff zo te noemen) lamp heel dicht bij de 600 watt komt

(in vergelijking met lumen enzo)..

 

Ik ga zelf volgende maand of eerder, starte met een TL kweekie ( gewone buizen geen T5 ) ik heb 8 armaturen/buizen die ik ga laten branden in een hok van 60 bij 60

En ik ga de plantjes scrogen.. waarom ? Om dat dan alle toppen goed belicht kunnen worden op een afstand van 2 CM..

Ik ga voor 4x 33(White) en 4x ?? (BeigeWhite) voor in de groei.. 3/4 weken later ga ik bepalen wat ik er dan in ga hangen..

 

Ik hoop dat het mij gaat lukken om 0.5 gr per watt te krijgen of hoger..

Ik ga nergens vanuit maar hopen is goed..

 

Maar genoeg gelul, ik hoop ook dat iemand mij kan vertellen welke ''warmte vrije'' lamp nouw kwa wattage/lumen het dichtst bij de HPS komt.. ( Denk zelf GEEN :P )

 

Thnxxx en peace mensen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik nog wel jammer vind, is dat er bijna geen elke ''niet warme'' lamp dezelfde lumen haalt als de HPS...

Inductie.. Het beste alternatief denk ik zo.. (Geen warmte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gegee'Skafzz

 

Kijk eens naar Philips Mastercolour CDM-T (diepstralers) of Mastercolour CDM-TD(breedstralers) van de CDM-T is ook nog een CDM-T elite met nog een hogere lumen opbrengst. Deze lampen zijn van het type Ceramic Metal Halide en ze zijn full spectrum waardoor je een hogere hars produktie op je planten krijgt, dus je heb meteen een 100% natuurlijke wiet verzwaarder en ook nog eens betere kwaliteit.

 

groet

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...