Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Toprot Vliegt Erin ! Wat Gaat Dat Snel Zeg. En Kattenhaar.

Recommended Posts

Gister hier en daar een klein plekje bruin pluis, die heb ik er heel precies uitgeknipt.

Vanmorgen schrok ik me een ongeluk :

Plekken bruine pluis ter grote van een watje !

Meteen de schaar erbij en alle toppen die ergens rot hadden, hoe klein ook, er rigoreus afgesnoeid.

Alles op het tafelkleed in de keuken gegooid en omdat ik niet meteen tijd had om te knippen heb ik de hele berg toppen een paar keer omgegooid, kunnen ze een beetje luchten.

Maar onze poes(een pers) slaapt graag op de tafel, helemaal niet aan gedacht, we gebruiken die tafel nooit.

Dus toen ik tijd had om te knippen zag ik overal kattenharen zitten op de toppen, lekker vastgekleefd.

Ik heb de hele zooi in de kliko gegooid, drie emmers vol toppen.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde man

 

mischien had je het gewoon kunnen drogen en daarna het haar eruit kunnen vissen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had inderdaad de moeite genomen om de haren eraf te krijgen, desnoods met de stofzuiger op de zachtste stand. Zonde hoor.

 

Sterkte

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

das kut man :o maar je kat mag blij zijn dat ik niet ze baassie ben want die had ik ook weg geflikkerd :) :o

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel geprobeerd de haren eraf te halen, maar de toppen waren zo plakkerig als stroop, het lukte gewoon niet.

En dan nog die plekken toprot erin. Ik had er zo de pest over in, weg ermee. Er is nog zat over om te oogsten.

Het is toch al niet voor eigen gebruik (word er misselijk van) maar voor een feest waar 300 man komt. Ik heb me opgeworpen om dit jaar de wiet te verzorgen. Stom wijf dat ik ben, ik vind er niks meer aan.

En hoe ik moet knippen weet ik ook niet goed.

 

Groet Wiedewiet ( die baalt als een stekker).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een fout waar je van van leert toch? Over dat knippen, als jij 300 man een flinke bak met groen moet voorschotelen, is het toch wel fair dat er een paar een handje komen helpen? Is nog gezellig ook!

 

Grote bladeren eraf trekken, en daarna netjes rond de buds knippen. Die kleine blaadjes kan je ook laten zitten met het drogen, maar dat is wat lastiger knippen achteraf.

 

Kom op, ben je lange tijd bezig geweest om je plantjes op te kweken tot het mooie punt waar ze nu zijn, en dan laat je dit je werk verzieken? Gewoon doorgaan met de spirit die je hiervoor ook had.

 

Succes!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Bazz Fucker.

Ik ben de spirit even kwijt, inderdaad.

Het ging zo onwijs goed, niks geen ziekte erin, mooie planten, en ineens BAM.

Elke dag keer checken op ziektes en lekker de vloerverwarming aan, gordijntjes dicht 's avonds, in het donker naar de plee, alles voor de dames . Plekjes meeldauw met een klein spuitflaconnetje met melk inspuiten.

Nog twee weken te gaan en dan ineens gaan de dames rotten.

Ik kon wel jánken toen ik de rotte plekken zag !

Morgen weer een dag, ik heb ze nu van alle rot ontdaan, eens kijken wat de zijtoppen gaan doen.

Knippers heb ik niet nodig, het zijn maar 15 planten.

Volgend jaar maar weer tomaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier had ik de hoop dat de rot mijn plantjes met rust zou laten. Maar jammer genoeg werd die hoop weggeblazen. Dat nam niet weg dat ik gewoon met plezier doorging. Dat is een risico. Ik heb gister nog bij de Rebel hier (buiten) rot weg staan knippen. Vandaag weer gecontroleerd, en ik zag niks. Blijven controleren is dan een pre.

 

Probeer anders ergens een ventilator op te snorren, en plaats deze in de serre zodat je nog een beetje ventilatie rond je toppen heb. Zet je temp niet te hoog, anders gaat het lekker broeien daar binnen.

 

BF

 

ps, wedden dat jij volgend jaar weer een mooi plantje(of meerdere) heb staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem heeft iedereen wel,troost je :o

Ik denk ook wel dat je door de microbe gebeten bent :o

succes.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Wiedewiet,

 

Het ging zo mooi ja, maar in een kas/serre kan rot in enkele dagen echt enorm om zich heen grijpen! Het enige wat dan nog helpt is knippen, of als je daar geen tijd voor hebt rot grondig verwijderen en alles te drogen hangen, liefst met ventilator om rot tijdens drogen te voorkomen! Ik geloof ook dat je in jou serre geen ventilatie of luchtontvochtiger had staan, dan kan je er zeker van zijn dat rot zeer snel komt kijken.. Bij mij is de ventilatie een keer 3 dagen uitgevallen, meteen in 2 van de 3 planten veel beginnend rot..

 

Veel suc7 met knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb ook fucking teveel last van toprot gehad... en eenmaal het er is....is er

niet veel meer aan te doen..en kheb ook gemerkt dat als je t niet goed wegsnijd ,

dat het er in nmum van tijd weer zit, zelfs tijdens tdrogen.

succes met de rest...

 

en hopelijk heb je nog genoeg over, want 300 man voorzien van wietje?? :o :o

 

en zekers de moed niet verliezen!blijven kweken, want ge kweekt schoon plantn, grooote topn!

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de temp op 22 graden staan in de serre (vloerverwarming) en 's nachts had ik alleen 1 raam in de serre op een kier staan.

Dat advies kreeg ik van een rozenkweker.

Overdag had ik wel de ramen en serredeur open staan.

Ik heb de vloerverwarming nu maar uitgezet en de serredeur open. Luchten die handel.

Morgen maar eens kijken of er rotte plekken bijgekomen zijn.

Zo ja , dan gooi ik alles op de composthoop.

Ik ben BOOS op mijn planten ! Hoezo fanatiek :o

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terecht, planten die het lef hebben om te gaan rotten verdienen het om boos op te zijn!

Heb zelf ook al 80% van de plantjes kunnen weggooien.

 

btw, kattenharen zijn geen enkel probleem als je hasj maakt van te (rot) toppen.

Volgende keer niet meer weggooien, hoor.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meeste, wat bovenop lag , heb ik al weer uit de kliko gevist, met grote dank aan een tip van Bazz fucker !

En vanmorgen bijna geen rot aangetroffen, welgeteld 8 toppen.

Wat een verschil met gisteren zeg. Maar vanmiddag nog maar even goed nakijken.

Het was vannacht ook niet mistig, denk dat dat een hoop scheelt ondanks dat ze in de serre staan.

Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude lucht toch ? Daar ben ik natuurlijk de fout ingegaan.

In de serre 22 graden, buiten een graad of 8 en mistig, raam op een kier.....die vochtige lucht is natuurlijk lekker komen buurten binnen.

Ik zie het weer helemaal zitten ! :o

 

Groet, Wiedewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je er nog 8 toppen aan over hebt gehouden

 

 

Moet je de rest nog knippen want 8 toppen is met zon 300 man zo Kort gerookt natuurlijk

 

laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Da Dende, nee ik had vanmorgen maar 8 toppen waar wat rot in zat, gister had ik zeker 40 grote toppen met rot.

De rest van de toppen zien er goed uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...