Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

appel

Gepakt Met 25 Planten

Recommended Posts

Goeiemiddag Medekwekers ik ben nu op dit moment in turkije en ik ga morgen naar huis, maar ik werd gister gebeld door me vriendin dat er allemaal politie voor me deur stond en dat ze me deur hebben ingetrapt(klootzakken)

maar nu is mijn vraag ik woon bij mijn moeder in huis en ik wil niet dat mijn moeder hierdoor in de problemen komt.

kan iemand mij vertellen wat er precies gaat gebeuren

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze alles mee genomen hebben en om een verklaring van je moeder gevraagd hebben. Als die gezegd heeft dat alles aan jou toebehoort dan ligt er voor jou bij thuiskomst een verzoek om je verhaal te komen doen op het bureau klaar. Het kan dat ze in een latere zaak ook je moeder een milde staf geven omdat ze wist van de kwekerij... Als je zoekt in nieuws/media berichten kan je wel soortgelijke gevallen vinden..

 

In mijn geval (4 grote planten in een kas) hebben ze mijn moeder niets aangerekend, en alle verder afwikkeling bij mij neergelegd..

 

Veel Succes bij thuiskomst!

 

Gr PK

 

ps, Zorg dat je met een goed onderbouwd verhaal op het bureau komt, en altijd vriendelijk blijven!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, zoals PK zegt.

 

Ontzettend rot voor je. Sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen kerel, veel sterkte en let goed op wat je zegt!

 

Probeer aardig te blijven en probeer duidelijk te maken dat je kweekt voor EIGEN gebruik.

Bijvoorbeeld dat je laatste tijd last van koppijn had en dat dit er goed tegen hielp en dat je er rustiger van werd.

Gooi het op stress...

 

Sterkte nogmaals!

 

Groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat ze alles mee genomen hebben en om een verklaring van je moeder gevraagd hebben. Als die gezegd heeft dat alles aan jou toebehoort dan ligt er voor jou bij thuiskomst een verzoek om je verhaal te komen doen op het bureau klaar. Het kan dat ze in een latere zaak ook je moeder een milde staf geven omdat ze wist van de kwekerij... Als je zoekt in nieuws/media berichten kan je wel soortgelijke gevallen vinden..

 

In mijn geval (4 grote planten in een kas) hebben ze mijn moeder niets aangerekend, en alle verder afwikkeling bij mij neergelegd..

 

Veel Succes bij thuiskomst!

 

Gr PK

 

ps, Zorg dat je met een goed onderbouwd verhaal op het bureau komt, en altijd vriendelijk blijven!!!

 

 

 

bedankt dat je zo snel antwoord plantekas en de andere, alleen mijn moeder is ook in turkije dus hoe zit et dan word ik dan op schiphol meegenomen

 

en ik heb adhd en ik rook meestal een grammetje of 4/5 op een dag dus ik ga zeggen dat het voor eigen gebruik is omdat ik anders geen geld meer over hou voor andere dingen te betalen

 

allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties

Edited by appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand me a.u.b. vertellen wat er gaat gebeuren als ik op schiphol aankom want me moeder is bang dat ze word meegenome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het voor hennepteelt zover gaat...

Ik denk dat je thuis gewoon telefoon krijgt of een bericht dat je je moet melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij moeten ze hard trappen om binnen te komen B)

 

ik denk dat hetzelfs niet lukt met zo beukijzer ;)

 

wel klote ja voor je :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoef me dus niet druk te maken als ik op schiphol ben??

 

om me huis in te kunnen moet ik politie bellen want er zit een anders slot op me deur

dus ik denk dat ze me dan gelijk mee nemen voor ondervraging

 

en want mij verhaal is wat ik ga vertellen:

ik heb adhd en rook ongeveer 4/5 grammetjes op een dag

en omdat ik geen geldboompje heb had ik aan me moeder gevraagt of ik 5 plantjes mocht

moeder heeft het goedgekeurd alleen wat moeder niet wist is dat deze jongen er nog 20 bij had gezet

dus als ik het op die manier vertel kunnen ze me moeder inprincipe niks doen

alleen dat het haar huis is

 

ik dank jullie allemaal voor jullie snelle reactie's

greetz Appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut voor je .

voor 25 planten in belgie ?

ga je daar de bak voor in of krijg je gewoon een groote boete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, allereerst echt klote voor je! Leuke vakantie zo.. ;)

 

Zoals al werd gezegd lijkt het me het beste als je met een goed verhaal komt, en bij dit verhaal blijft. Teveel switchen met feiten lijkt me geen goed idee!

Bedenk of schrijf voor jezelf op wat je precies gaat zeggen, en bedenk alvast wat ze je zouden kunnen vragen! Kom in ieder geval goed voorbereid voor de dag en blijf rustig en inderdaad ook vriendelijk.

 

Heb je enige juridische steun ergens ofzo? Neem daar dan contact mee op..

 

Sterkte man en succes de komende tijd,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet zeggen dat je moeder het ermee eens was..

Mogelijk kun je hierdoor juist het probleem krijgen wat je niet wilt..

 

Het is heel vervelend maar als je alles eerlijk zecht word je altijd genaaid door de rechter.

het gaat hier niet om "gevoel van begrip" maar om regels die zwartwit op papier staan... en waar jij je tegen moet verdedigen.

 

dus,

 

moeder wist wel dat je flink blowde.. vanwege je adhd.. ( last van angsten.. rugpijn.. enz)

zij komt nooit in jou kamer.. en je had er 25 neergezet.. tja 20 te veel.

 

vanwege stroomkosten heb je er voor gekozen om er gelijk 25 te doen.. zodat je daarna niet meer hoefde te kweken..

en je je eigen behoefte kon voorzien.

 

het is erg stom.. en je hebt er spijt van dat het is gebeurd....

je had beter moeten weten.. maar je wist niet dat het zo'n probleem was... om een paar plantjes te telen.

 

je bent er erg van ontdaan.. en kan er niet van slapen.. en zeker niet.. nu je je blowtje(medicijn) niet hebt.

 

 

 

zoiets zou beter zijn om als verklaring te geven... straf krijg je nu toch wel... probeer het gunstig te laten uitpakken ;)

 

 

ik hoop dat het allemaal goedkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt wel goed en zou het wel op die manier willen zeggen alleen me tentje stond in de computer kamer en daar zit me moeder ook wel eens

dus als ik zeg dat moeders het wist alleen niet wist van de 20 extra plantjes dan is het denk ik beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bel de politie in jouw regio. ;)

 

Leg je verhaal uit, en zeg dat je in Turkije zit en gebeld bent door je vriendin, bla bla bla.

Zeg dat je het z.s.m. afgehandeld wilt hebben, en of er iets te wachten staat op schiphol, weet wel

zeker van niet (of je moet nog iets op jouw kerfstok hebben), maar dan zijn jullie tenminste gerustgesteld!

Er zal een ander slot op de deur zitten, dus zul je hoe dan ook naar het bureau moeten.

 

Regel het ff met een belletje vanuit Turkije, want dan kun je afspraken maken met de juten.

Dan loopt alles wat vlotter.

 

Succes, :(

 

 

p.s. gebruik de "add reply" knop onderaan het laatste bericht!

Anders krijg je allemaal van die lange "quoten", en dat is kloten (rijmt)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je green-lady alleen ik probeer al de hele dag te belle maar ik heb alleen het 0900 8844 en dat kan je hier vanuit turkije niet bellen heb jij misschien een 020 nummer of iets anders want 0900 lukt niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

112 ;)

 

Tel. van politiebureau uit je regio, telefoonboek.nl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek maar op op goudengids.nl elk politie bureau krijg je het nummer 09008844

kan iemand me hiermee verder helpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou toch gewoon moeten kunnen bellen vanuit turkije met 0900-8844.. probeer het met je mobiele telefoon dat is mij ook gelukt vanuit zuid-amerika een keer.. vergeet niet +31 ervoor te draaien.. dus +319008844 als ik me niet vergis. succes ermee en maak je niet al te veel zorgen, neem aan dat jullie gewoon een koopwoning hebben en geen huurwoning. want dat is een ander verhaal.

 

probeer je moeder er zoveel mogelijk buiten te houden.. begin er ook niet zelf over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salinas wat jij net zegt heb ik gedaan en ik heb uitgelegt wat er was gebeurd en die vrouw zei tegen mij dat er niks kan gebeuren opschiphol

ik moet gewoon als ik terug ben naar het bureau gaan om me sleutel te hale en me verhaal te doen

ik heb een huurwoning maar ik heb 4 jaar gelede 5 plantjes binnen gehad en toen was er ook politie aan me deur gekome zamen met iemand van de gemeente en het was geen probleem

alleen aangezien we nu 20 plantjes meer hadden staan hoop ik dat er voor me moeder geen consuqenties aan zitten want ik wil niet dat me moeder haar huis kwijt raakt

maar denk niet dat dit het geval is omdat me moeder het "niet"wist van de 20 plante

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 1 vraagje

ik wil graag weten of ze alleen me planten hebben meegenomen of ik me hele tent met alles der op en der aan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht heel je tent,want dat is bewijsmateriaal en kanje niet meer terug krijgen spijtig genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch heel aannemelijk, eigen gebruik.

5gram per dag over 90 dagen ( 3maanden) is 450 per oogst

25 planten waarvan je tussen de 15 en 25 gram van zou kunnen halen is een gemiddelde van 18/20 X 25 = 450 / 500

voor eigen gebruik per ciclus.

En met deze huidige regering is eigenkweek een stuk goedkoper dan kopen in de shop.

het blijft natuurlijk klote maar je rekensom is wel waterdicht voor een eventueel rapport of verklaring bij de pollie.

Als je het voor medisch gebruik kan aantonen kan je je spullen ook nog eens terug vragen als je er geen afstand van zou willen doen maar dan moet je wel zeker zijn dat je het medische verhaal kan waarmaken, alleen dan kan je je spullen terug claimen. Ook al hebben ze het vernietigd moeten ze je dit vergoeden

en je schadeloos stellen. Bewijs op medische grondslag denk ik zo.

iemand die dit precies weet graag aanvulling of correctie a.u.b.

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zullen alles wat waardevol is mee hebben genomen. en als ze je tent achterlaten dan zal die wel onbruikbaar gemaakt zijn. dit hebben ze onlangs bij een vriend van mij gedaan. met een stanleymes ofzo hadden ze de tent in stukken gesneden en het frame gebogen.. klootzakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...