Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GirlHaze

In De Zak Gezet Geweest ?!?

Recommended Posts

Wegens tijdgebrek heb ik voor de 2x online eens zaden besteld...

 

Dit, Moham ram van sweed seeds, 7 zaden 46 euro...

Daarvan heb ik ze 2x besteld (14 totaal)

 

Toen ik ze verkreeg, zag ik al direct dat er niets klopte!

 

Die moham ram zat al niet in zijn originele verpakking

zie foto:

 

gallery_18464_6043_158773.jpg

 

En er zaten 9 zaden in ipv 7/per verpakking !!

Daarbij zat er nog een zakje zaden bij, Sour jack ook toevallig

dezelfde vepakking als moham ram en ook met 9 zaden (zogezegd gratis)

 

Ik belde direct naar de GS om uitleg te vragen.

Ze zeidden dat ze dit uit het kokertje halen omwille de zaden anders kapot gaan ?!?

(onlogisch voor mij, normaal voor hen!)

toen ik hen dit mailtje zond:

 

"Heb m'n bestelling goed ontvangen,maar heb wel gezien dat ze per 9 verpakt zijn.(normaal per7)

Heb ook 9 stuks SJ(regulair) gekregen,nu m'n vraag zou het kunnen dat het 3X9 SJ of kan je me garanderen dat deze

wel de echt moham-ram's(gefiminiseerd) zijn?"

 

dit kreeg ik van antw. :

 

"Neen, in sommge pakjes zullen er wat meer zaden gezeten hebben, normaal krijg je maar 5 zaden sour jack .."

 

?????

 

Heb 14 zaden van die "zogezegde" moham ram laten weken in water,ph7 continue 25 °,..

Na 24u waren ze allen opengekomen, daarna stak ik ze in pitpot's.

Nu (na 3d) zien ze er nog altijd idem uit !Terwijl ze altijd na 2d uitkomen (vorige kweken)

 

Ben ik in de zak gezet geweest of droom ik dit enkel...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb 14 zaden van die "zogezegde" moham ram laten weken in water,ph7 continue 25 °,..

Na 24u waren ze allen opengekomen, daarna stak ik ze in pitpot's.

Nu (na 3d) zien ze er nog altijd idem uit !Terwijl ze altijd na 2d uitkomen (vorige kweken)

 

Ben ik in de zak gezet geweest of droom ik dit enkel...?

 

ik denk dat alleen jij die vraag kunt beantwoorden mits zaden beoordelen op deze manier nogal moeilijk gaat D:

 

Zit er echt geen enkel beweging in je plantjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt,zal wachten tot dinsdag is het dan niet in orde,zal ik nieuwe vragen,wat denken jullie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vreemde gang van zaken.

geen handcontact met het zaad is nu im frage.

in een zakje verzenden is mogelijk een mindere manier. zie ik op het rechterzakje geen zaadjes in het plastic gedrukt?

Het verbreken van een verpakking door derden, waar jij niet bij aanwezig bent, is not done.

 

Een foutje dat kan, maar de aantallen zullen meestel kloppen. het kan zijn dat er als actie 2 meer gegeven worden. maar dat zal men zeggen.

 

 

Als je het vanuit een wantrouwend oogpunt bekijkt?

De goedkoopste manier voor een tussenhandelaar om aan duur zaad te komen.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kraker: het zijn nog niet eens plantjes !

 

@ weetje idd, denk dat het ook zoiets zal zijn !

maar ja, wat kan ik eraan doen ?!?

 

zie hier een foto van deze "zogezegde" moham ram zaadjes die al

3d in een pit pot verblijft.... resultaat = idem of begin !!!

 

gallery_18464_6043_467288.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dure manier om van je goedkope zaden af te komen is meer mijn mening

Ik had ze meteen terug gestuurt en geld terug gevraagt

Zakje beter dan een buisje ? Waarom verzenden de andere zaadbanken altijd in een harde verpakking ,zodat je zaden heel aankomen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat dit over Growshop Alien gaat? Die hebben een goede naam wat betreft het versturen van zaden, en het lijkt mij dat zij er toch echt geen baat bij hebben om mensen op zo'n manier te naaien..

 

Een vreemde gang van zaken is het wel, niet erg netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal dinsdag om nieuwe gaan,zal zien wat ze zeggen en anders weet ik genoeg. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buble-

Zakje beter dan een buisje ? Waarom verzenden de andere zaadbanken altijd in een harde verpakking ,zodat je zaden heel aankomen

 

een beetje lastige zinsconstuctie mijnerzijds:

 

in een zakje verzenden is mogelijk een mindere manier.

dus idd minder goed dan een harde verpakking.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zaden zijn in zakje gestoken omdat die buisjes teveel plaats innemen als je meerdere pakjes koopt. Zodat ze in een grotere bescherming passen... Als je iets toont, toon dan tenminste de volledige verpakking hoe je het gekregen hebt,dan zullen de meeste het wel snappen...

 

Je hebt gewoon gekregen wat je besteld hebt, blijkbaar heb je er nog enkele meer gekregen wat soms voorkomt en daarbij zei je net dat alle zaden ontkiemt zijn, wat daarna gebeurd ligt aan de kweker. Zodra ze openbreken zijn ze kiemkrachtig, natuurlijk door slechte omstandigheden kun je het kiemen nog altijd tegenwerken.

 

Het is geen zomer meer, ik hoop dat je ze wat warm houdt dan ontkiemen ze sneller, als je nu gewoon op kamertemperatuur ontkiemt zoals tijdens de zomer als het snikheet is, sja dan zullen ze inderdaad niet goed ontkiemen. En zorg dat je zaadjes in het donker liggen, wortels houden niet van licht...ze mogen wel wat dieper en donkerder zitten..Hou ze wel vochtig , want door ze niet diep genoeg te steken worden ze niet vochtig gehouden door de pitpot aan alle kanten en ik zie er enkele openbreken en wortelje eruit komen. Als je ontkiemt doe het dan wel goed, je hoort je zaden niet te zien zitten , die moeten mooi omringt worden door de aarde of medium, maar ik zou er nu niet meer aankomen of worteltje breekt af als je ze nu mss verplaatst.

 

Daarbij het is nog maar twee dagen,ik geef je zeker geen nieuwe mee , als het 26 graden is zullen ze na twee dagen ontkiemen mss, anders duurt het 5-7 dagen, blijkbaar geen geduld en ook geen vertrouwen. Hoe warmer hoe sneller ze ontkiemen, en ja nu het koud wordt kun je niet ontkiemen zoals in de lente en moet je als kweker dat weten, dus neen zo snel als 6 maand geleden zal het niet gaan als je niet in een verwarmde ruimte zit.

 

Geef ze wat vocht en dat komt wel goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb van dinsdag nieuwe mo-ham ram's nu m'n pitt-pot's nog.

turtle power Je kan gelijk hebben,maar als je geen vertrouwen hebt in je zaad doe je minder je best.(heb ze ook niet verwaarloosd)

Maar heb nog nooit meegemaakt dat er maar eentje uitkwam in 2,5jaar,fouten gebeuren,zal zien wat de nieuwe zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van m'n 18 nieuwe zaadjes zijn er 17 al uit in 48 uur en de 18de(in stekaarde) begint nu na 69 uur,18/18.(bijna)

Begrijp nu zeker niet wat er mis is gelopen,maar ja kan toch weer aan de slag.

 

 

Wou dit toch even kwijt kweekverslag volgt. :P ^_^ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteindelijk toch mooie resultaten :P

 

Gelukkig maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch raar dat er toen niets uitkwam,

nu ik erzelf om ben gegaan, is alles(zoals altijd) uitgekomen

 

 

Hier een foto'tje van de 18;

med_gallery_18464_6638_59213.jpg

 

Alles gaat goed nu, als het nu aan mij lag of nie.(tja)

 

ps: Het is niet m'n bedoeling om growshops te blammeren, maar om te zien of er dit nog hebben meegemaakt...

Zoja, wat zij hebben gedaan, etc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn m'n mo ham ram's nu !!

 

50 dagen oud = (10dagen groei, 24/24) + (40dagen Bloei,12/12)

 

11L (10x) en 6L (5x):

 

 

gallery_18464_6638_1603550.jpg

 

 

gallery_18464_6638_254216.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...