Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
redman123

Help Advies Gevraagd!

Recommended Posts

Hoi mensen, ik heb al eerder een bericht gepost en zit even in dubio. Ik heb vanmiddag nog voeding gegeven aan mijn plant maar wil hem toch liefst (gedeeltelijk??) oogsten.. Is het heel erg ivm de voeding die ik net nog gegeven heb? Is het slim om iig de hoofdtoppen eraf te halen en de rest te laten staan? Ik ga op vakantie en ben bang dat mn plantjes niet veilig staan... Hoop dat jullie advies kunnen geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is natuurlijk te zien hoe lang ze al in bloei zijn.

Zijn het al toppen of zie je enkel maar een paar haartjes staan?

 

Ik heb een topje geoogst na 4 weken bloei en dat viel best te pruimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang ben je weg dan? hoe lang zouden je planten ongeveer nog moeten? geen aardige buurman/vrouw, kennis in de buurt die het overneemt van je?

 

als je echt te vroeg oogst houd je bijna geen gewicht over, da's jammer.. maar de toprot slaat op moment ook flink toe. moeilijke keus waar je voor staat. of gewoon leker thuis blijven... :verrygood

 

fijne vakantie in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties, ik ga woensdag weg t/m zondag... Het zijn echt al topjes met flink wat bruine haren, of het 75% bruin is, vind ik moeilijk te zeggen.. Zal even kijken of ik een foto kan maken!

 

En de hoofdtoppen er alvast af, die zijn al flink. Dat een heel slecht idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we eerst die foto maar eens bekijken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk niet naar de haartjes, deze worden al bruin door regen. Kijk naar de kristallen op de blaadjes bij je toppen. Hoeveel weken bloei heeft ze nu al achter de rug dan?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi mensen, ik heb al eerder een bericht gepost en zit even in dubio. Ik heb vanmiddag nog voeding gegeven aan mijn plant maar wil hem toch liefst (gedeeltelijk??) oogsten.. Is het heel erg ivm de voeding die ik net nog gegeven heb? Is het slim om iig de hoofdtoppen eraf te halen en de rest te laten staan? Ik ga op vakantie en ben bang dat mn plantjes niet veilig staan... Hoop dat jullie advies kunnen geven!

ik zou er een lamp boven hangen en em naar de vakantie weer verder laten bloeien

en vrouwlijk zaad kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk naar de weersvooruitzichten en je ziet dat je ze gewoon moet laten staan.

Nu oogsten terwijl ze nog niet klaar zijn is zonde naar mijn mening

 

.......................... zo ma di wo do

Zonneschijn (%) 20 40 40 30 70

Neerslagkans (%) 30 20 20 20 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorspellingen zijn idd goed, ik heb inmiddels een vriend gevraagd om af en toe even langs te gaan wanneer ik niet thuis ben..

 

Heb helaas niet goed genoeg bijgehouden hoeveel weken hij al in de bloei staat, tsja beginneling he :verrygood

 

Wanneer ik de kristallen met een loep bekijk, is het merendeel helder... Nog een aanwijzing dat ik even moet wachten toch?

 

Ik ga mijn best doen om nog even een foto te plaatsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze echt helder zijn, kan je inderdaad nog even wachten. Laat maar een pic zien.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen camera, vanmiddag wel! Ben ondertussen terug van vakantie, wat eerder dan gepland :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_19170_6347_360815.jpg

 

med_gallery_19170_6347_113912.jpg

 

med_gallery_19170_6347_1322259.jpg

 

Dit is de tussenstand! Volgens het weerbericht is het morgen voor het laatst mooi weer, ik heb al meer dan een week geen voeding meer gegeven. Zondag tijd om te oogsten?? Jullie reacties zijn welkom !!

 

Bedankt alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dr geknipt vandaag! Alles in vuilniszakken in de vriezer gelegd, morgen met de ice o lator zakken aan de gang!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Houd je zak koel hè.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...