Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Muay_Thai

2 Lampen, Temperatuur Te Hoog!

Recommended Posts

Goede middag allemaal:D

Ik kamp met een probleem... Ik heb al het één en ander proberen te vinden, maar zonder resultaat.

Licht = gewicht, daarom heb ik een lamp extra aangeschaft, maar wat nu het probleem is.

De temperatuur in mijn hok loopt erg hoog op wanneer ik 2 lampen gebruik. Mijn vraag is nu,

 

Hoe kan ik de temperatuur omlaag krijgen??

 

 

 

 

groetjesssss(L)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het antwoord hierop kun je makkelijk vinden via de zoekfunctie.

Sowieso hebben we meer gegevens van je nodig (hoeveel watt lampen, hoeveel m³ afzuiger)

 

Voor 2x 600 watters heb je minimaal 1000m³ afzuiging nodig met 500m³ inblaas of een passieve invoer welke 3x zo groot is als je uitblaas.

 

Grtz Spint

 

EDIT: Hey Stoned je was me net voor :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog een buisventilatortje te koop :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit AS Grow : onnodig quoten, lees uitleg hier.

 

 

Hoi spint..

Ik vroeg me af of je ook de temperatuur kunt doen dalen zonder al deze duren afzuigingen?

want sommigen zwemmen nu niet echt in het geld :wave:

lukt het niet met ventilators?

grts blesse

ps. je mag het me altijd laten weten opt mijn topic

Visit My Website

dat zou ik enorm waarderen want zo is het makkelijk voormij en hoef ik niet telkens terug te keren naar hier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, Ik heb 2x 600 watt lampen en een afzuiging van 500m³ idd.

Zijn er nog meer dingen die jullie moeten weten om te bepalen wat ik nou precies kan doen om de temperatuur "laag" te houden.

 

Alvast bedankt, groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb je 1 ding goed begrepen

 

Licht = Gewicht

 

ENKEL

 

Kunnen kweken = Gewicht

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de afmeting van je hok?

heb je het namelijk in een kamer van 3 x 6 x 2 meter staan dan volstaat je 500 kuub afzuiging makkelijk,maar heb je het in een klein kastje staan dan word het heel erg moeilijk

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit AS Grow : onnodig quoten, lees uitleg hier.

 

Het hok is ongeveer 2,5 x 2,5 x 2,5.

Ik denk dat ik maar een grotere filter ga aanschaffen. Lijkt jullie dit een goede oplossing?

 

 

groetjes en bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Je kan een ventilator gebruiken die de warme lucht die onder de lamp vandaan komt meteen wegblaast en verdeelt over de kamer, waar je afzuiger het dan overneemt.

 

2) Gebruik een mistmaker.

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt een mooie ruimte om te kweken met 2 x 600 w,daar zit dus geen enkel probleem in.

 

Wat ik zou doen is de 500 kuub die je nu als afzuiger hebt als actiefe inlaat gaan gebruiken,en een 1000 kuub met filter als afzuiger.

Zo kan je je klimaat heel erg goed regelen,en helemaal met een fancontroler ertussen

 

succes

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ik zou zeggen zo,je kweekt nu met een 600w houden zo,mss je volgende kweek verhogen met de informatie die je nu weet.licht is idd gewicht en wat tnt zegt is helemaal juist een fancontroller kan een kweker niet echt missen om je klimaat te regelen.maar als je dan toch met 2 lampen wil gaan kweken dan heb je meer afzuiging nodig en meer inblaas om meer te oogsten

succes met je kweek

greets,flapke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ventilator als jij als inblaas, Met een oude koolfilter als inlaatfilter en een oude afzuigkap als afzuiging via een fancontrôler die op 28 graden staat.

(Had er eerst een idioot grote op staan, maar toen wilde de deur niet meer dicht :o )

 

Ook 2x 600watt en een ruimte iets groter dan jij. De inblaas zorgd voor overdruk, zodat de afzuigkap ook uitlaat als hij niet draait.

De uitblaas lijkt op een schoorsteen.

 

Tijdens de donkere periode staat een 500 watt vorstbeveiliging aan. 's Zomers natuurlijk niet.

 

De temperatuur schommeld tussen 22 en 28 graden, gewoon met ouwe spullen. Het moet wel een hobby blijven, en een beetje sport natuurlijk. :verrygood

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood geen filter op je afzuiging?

 

Ik ga met tnt en gedeeltelijk ook met flapke mee. Als je net begint is één lamp al best wel een uitdaging. Wil je nu geen geld uitgeven om het goed te regelen dan zou ik één lamp gebruiken. Wat is je inlaat overigens en hoe groot is ie? Hoeveel slangen zitten er in het systeem? Bochten? Dat geeft allemaal veel drukverlies.

 

Persoonlijk ben ik niet zo voor overdruk in een ruimte, dat geeft veel kans op geurlekken.

 

Verder verzoek ik alle wijsneuzen om hun tijd in antwoorden te steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je zegt indd!!!!! :verrygood

Je hooort me een Enkele keer bij de prof's aankloppen, als ik ergens echt niet uit kom of kan vinden.

Maar durf echt te zeggen dat op WF.nl echt 98 % van alle vragen en antwoorden hierop terug zijn te vinden!

oud gezegde luid dan ook: Zoek en gij zult vinden :o

Grtz

 

Kweekeend

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder verzoek ik alle wijsneuzen om hun tijd in antwoorden te steken.

 

Wat zijn we weer vriendelijk.. :verrygood

 

Gr,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood geen filter op je afzuiging?

 

Nee, niet nodig op mijn lokatie. Een koolfilter gebruik je natuurlijk alleen als je anders de buren zou hinderen of betrapt zou worden.

 

Wel is een inzuig filter belangrijk om plagen zoveel mogelijk buiten te houden.

Overdruk is in mijn geval ook belangrijk omdat mijn hok als cleanroom is gebouwd.

 

En wat bedoelde je met meer tijd?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

die aanzuiging tegen plagen vind ik pas belangrijk als je met stekken gaat werken,met zaad heb ik er nog gn prlm mee gehad.

veel succes verder

greets,flapke

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat niet om "aanzuiging tegen plagen" maar om capaciteit flapke. Een filter op een inlaat vind ik overigens altijd een goed idee.

 

hjm woont waarschijnlijk in the middle of nowhere als hij geen problemen heeft met zijn geur :verrygood da's een luxe. Voor iedereen die die luxe niet heeft adviseer ik toch een filter op de uitlaat. Als je adviseert om géén filter op de uitlaat te doen dan zou ik toch wel even aangeven wat je situatie is want dat is over het algemeen een gevaarlijk advies.

 

Ik heb al eerder eens een topic gepost met het verzoek om, als je géén inhoudelijk commentaar wilt leveren op een topic om dan gewoon niet te reageren. We hebben ook mods hier. Dat bedoelde ik met wijsneuzen die blijkbaar wel tijd hebben om commentaar te leveren maar het probleem niet oplossen. Ik denk dat veel leden nog wel eens vergeten dat ze ooit ook een keertje begonnen zijn met bijna géén kennis. Ik denk dat degenen waar dit over gaat het wel begrijpen.

 

ps zn d klnkrs vn je ttsnbrd kpt flpk?

 

Gaarne back on topic nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi, Ik heb 2x 600 watt lampen en een afzuiging van 500m³ idd.

Zijn er nog meer dingen die jullie moeten weten om te bepalen wat ik nou precies kan doen om de temperatuur "laag" te houden.

 

Alvast bedankt, groetjesss

 

Hallo,

 

 

Weet je zeker dat je 500m3/h afzuigt?

 

Ik denk dat de ventilator geen 500 m3 verplaatst.Dit is meestal de oorzaak, is de luchthoeveelheid gemeten?

 

De 500m3/h wordt alleen verplaatst bij 0, nul weerstand in het systeem. Een nul weerstand systeem is er dus alleen zonder filter, slangen en verdere toebehoren. Als de ventilator geen lucht kan aanzuigen wordt er ook geen lucht verplaatst.

 

Waar komt de verse lucht vandaan?

 

Door koude lucht bv van buiten in te blazen of door ventilator aan te laten zuigen gaat de temp naar beneden.

 

Het verhaal van 1000m3 afzuigen en 500m3 in te blazen en dan gaat de temperatuur naar beneden gaat niet op en kan natuurlijk helemaal niet als je een beetje logisch nadenkt!

 

voorbeeld

 

Blaast 500m3/h in met een in blaas temperatuur van 30 graden C in de groeiruimte van 33 graden C.

 

Of Blaas 100 m3/h met een luchttemperatuur van 10 graden C.

 

Het resultaat zal zijn dat bij 100m3/h in blaas de temperatuur lager zal zijn dan bij 500m3/h.

 

Wel zijn er natuurlijk grenzen aan het inblazen van koude lucht. Koude lucht is zwaarder dan warme lucht en zal gelijk naar beneden vallen, is niet goed voor de planten. Je moet er voor zorgen dat de koude lucht goed kan mengen met de warme lucht in de kweek kast (tent).

Niet lager dan 17 graden inblazen.

Goed mengen kan door wervelingen te veroorzaken, des te meer wervelingen hoe eerder de luchttemperatuur zal dalen dit kan met een wervelrooster.

 

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is :)

 

PS Ook kloppen vaak de grafieken niet die bij een ventilator geleverd worden.

 

Vandaag heb ik voor mijn werk 2 buisventilatoren doorgemeten.

 

1x VK 250 (dit is een ventilator uit Litouwen) deze ventilator zou volgens de grafiek 1100 m3/h verplaatsen maar wat bleek. De ventilator verplaatste net 900 m3/h

 

en

 

1x een RVK 250S Dit is een ventilator van een duitse leverancier. Deze verplaatste 1375 m3/h.

 

Dit zijn de luchthoeveelheden met bijna 0 Pa weerstand.

 

Groet Homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een fancontroller en deze staat op 27 graden.

Ik denk dat ik nu wel genoeg informatie heb gekregen. Bedankt voor de zinvolle informatie.

 

 

 

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...