Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pp2008

Help 7 Weken Nu, Toprot

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik heb mijn eerste oogst nu 7 weken in bloei staan, maar ik heb nu 4 toppen moeten verwijderen met toprot, ik krijg de lv moeilijk omlaag, was 85 eergisteren nu op 65 als de lampen uit zijn, daarbij nog een verhoogd risico op petten, dus elke dag telt nu en ik zou graag zsm oogsten nu, om hopelijk niet te veel meer hoeven weg te gooien, ik heb gezocht of ik de klok terug kon draaien maar vond slechts de discussie dat een plant een totaal aantal uur moet hebben, dan zou je er dus langer over doen als je ze minder uur per dag geeft, en een iemand die opperde dat met ze op 9 uur te zetten ze snel afbloeien, en dat dacht ik dus ook, alleen dacht ik aan 10 uur, kan iemand mij een zinnig advies geven? evt info kun je vinden onder kweekverslag pp2008.

De combinatie van kans op petten en toprot en enkele planten die aangestaste bladeren hebben, ( toppen nog goed) geven de aanleiding, anders zou ik graag gewoon normaal uitbloeien dat snap ik zelf nog net hoor, maar daar houdt mijn ervaring dan ook op.

 

:wave:

Heb een kachel erbij gezet ipv warme lucht aan te zuigen en de afz laag aan gezet en de temp was 21.7 en de lv was 45 % dus ik was dik tevreden, en geen nieuwe toprot meer erbij, ik hoop dat dat zo blijft en we snel afbloeien al heb ik daar een zwaar hoofd in, ze willen nog niet echt elke dag meer bruin worden, en er zit verschil tussen planten qua hoeveel bruine haartjes.

 

Kun je uit de kristalvorming op de blaadjes van de toppen iets afleiden? bijv smaak of qualiteit?

 

Ik kon geen foto's vinden van mooie toppen zodat ik een beetje kan verglijken, zitten die zo goed verstopt?

of ligt het aan mij?

Edited by pp2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lv zo hoog is me tde lampen uit, zou ik ze eerder wat langer laten branden dan 3 uur korter. Volgens mij is het ook zo dat je bloei sneller gaat als je meer lichturen geeft. Maar dat moe tje even dubbelchecken. Probeer wat aan die lv te doen.

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

De infecties uitbruisen met waterstof peroxide 3%.

 

Ventilator goed door het gewas laten blazen. (als je de aantasting niet eerst bestreden hebt, blaas je nu juist de sporen door je toko)

 

Als je bij toeval en mobiele airco hebt zet je hem in je hok op ontvochtigen, uitblaas ook in je hok.

 

Volgende keer preventief spuiten.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pf 7 weken en 2 dagen en alles lijkt redelijk onder controlle, we blijven hopen

(kan ff geen foto plaatsen,) maar sommige toppen beginnen echt al voor de helft bruin te worden en qua grootte ben ik niet helemaal ontevreden, hoop dat de weegschaal me strax gunstig gezind is :wave:

vind 4 toppen verlies op 50 plantjes meer dan genoeg!

 

a splif a day keeps the doctor away :P

 

mogen de tijden aanbreken dat we eigen shit roken, kreeg vandaag in de shop 0.8 gr voor een tientje

is toch niet normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter alles omhalen

je zal nu tog geen topoogst meer halen

en toprot is heel erg besmettelijk voor de rest van je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé slome,.....post is al 2 maanden oud !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahaha soms kom ik niet meer bij hier :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor pp2008 niet doen ! Lekker nog 2 maanden laten staan.

 

Wel weer heerlijk dit zeg !! :rolleyes: ;)

 

Baksteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slome was ook niet hatelijk bedoeld :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...