Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Koi

Van Buiten Naar Binnen: 1 X White Widow: Nr 5.

Recommended Posts

Een buitenplant naar binen, na een heel seizoen groei....

 

Na slachtoffer te zijn geweest van een onbehoorlijke portie toprot in de 4 planten die al sinds 1 juli verduisterd waren heb ik besloten de laatste plant op zolder af te bloeien.

Makkelijker gezegd dan gedaan, de plant is inmiddels 230 cm en heeft een diameter van 130 cm. Niet echt voor een doorsnee hok dus.

 

Het gaat om deze dame in haar 30 liter potje:

 

med_gallery_18008_5884_269116.jpg

 

En van boven:

 

med_gallery_18008_5884_19017.jpg

 

Omdat deze actie eenmalig is mag het uiteraard niet te veel kosten. Ik heb mazzel met mijn knutselzolder: maximale hoogte van 3,5 meter, daar past Nr 5 dus wel in.

Ik heb een 400W HPS, een ruimte van 1,5 bij 1,5 meter is wel vrij te maken dus is het plan als volgt:

 

Een semi open kast die groot genoeg is voor de plant, 400W HPS er ruim boven, in de hoeken 36W TL's en reflecterende wanden.

Verse lucht van onder, afzuiging bovenaan. Als er wat licht uitkomt is dat niet zo erg, want de 12 uur licht aan zijn toch overdag. Gordijntjes dicht en klaar....

 

De zolder is aanzienlijk groter dan de ruimte die ik voor de plant nodig heb. Om een beetje een luchtbuffer te hebben wil ik de lucht uit de hele ruimte gebruiken, vandaar de semi open kast..

 

De ruimte en de spullen:

 

med_gallery_18008_5884_7114.jpg

 

med_gallery_18008_5884_37654.jpg

 

Van de latten heb ik eerst een frame gebouwd van 135 x 135 x 270 cm.

Langs het frame heb ik radiatorfolie vastgeniet vanaf 70 cm van de grond tot boven (270 cm).

 

Foto van de bovenkant van het frame met aan beide kanten 2 banen folie.

 

gallery_18008_5884_6950.jpg

 

Aan de onderkant blijft er een grote opening; hier moet de verse lucht langs:

 

gallery_18008_5884_22981.jpg

 

Inmiddels kan de HPS worden opgehangen: nu kan ik overal nog bij:

 

med_gallery_18008_5884_17975.jpg

 

Om het hok van boven ook te sluiten heb ik een puntdakje gemaakt, waarin in de punt de afzuiger aangesloten gaat worden.

Op deze manier krijg ik een luchtstroom door en langs de hele plant, en wordt de warmte van de lamp direct afgevoerd... (hoop ik)

 

med_gallery_18008_5884_13703.jpg

 

Het dakje half dicht, en de afzuigslang gemonteerd.

 

med_gallery_18008_5884_25416.jpg

 

 

De kast is inmiddels zover af dat de plant er in moet. Als ik nu verder zou bouwen krijg ik mijn weduwe daar nooit meer naar binnen..

 

med_gallery_18008_5884_44736.jpg

 

Het is een enorm gedoe, zo'n plantje naar boven slepen, maar dan heb je ook wat:

 

med_gallery_18008_5884_7762.jpg

 

Nu kan de rest van de folie geniet worden, en met alleen de TL's aan is het net kerst

 

med_gallery_18008_5884_19242.jpg

 

Inmiddels zit al het folie op z'n plek, behalve het laatste kwart van het dak. Dit omdat ik de afzuigfan nog niet heb aangesloten en de enige luchtverplaatsing die er nu is is die van een fan die vanaf de vloer lucht omhoog blaast.

De plant staat inmiddels op een verhoging van 30 cm. Meer speelruimte is er dus niet....

 

Dan nog ff wat sfeerplaatjes en morgen verder met de afzuiger:

 

gallery_18008_5884_30919.jpg

 

gallery_18008_5884_42060.jpg

 

gallery_18008_5884_47001.jpg

 

Groetjes, Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gedoe!

 

Wat voor een soort is het eigenlijk met z'n 230cm :D

 

Succes iniedergeval!

 

Black!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag wat zeiken, :D

 

Maar dit gaat helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Zorg wel voor wat "wind"

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ff bij de growshop een filter gehaald met bijbehorende fan. Na mijn verhaal gedaan te hebben kreeg ik een Ruck RK125L en een CAN filter van 325 m3 mee. Ik hoop dat dit idd genoeg is.

Voorlopig zit alleen de fan aangesloten, want voor het filter moet ik eerst nog een bak maken, zodat er gewoon een slang in en uit kan.

De fan is hard nodig, want vannacht zonder steeg de lv naar 85%, ondanks de grote ruimte!

 

@ Black: gedoe is pas gedoe als het niet leuk is, en ik heb best wel lol hiermee :lol:

En wat voor soort?? De topic titel zou doen vermoeden dat het om een White Whidow gaat?? Ja dus, uit feminised zaad eind april gezaaid, en ik ben ervan overtuigd dat als ik een grotere bak zou hebben gebruikt en de voeding zou hebben geoptimaliseerd dat er nog wel een meter bij had gekunt :lol:

 

@hjm: Zeker is er wind. Ik heb op de vloer een fan liggen die gespreid naar boven blaast. Alle blaatjes wiegen rustig heen en weer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tn_gallery_14510_4137_183225.jpg

 

Of veel kleiner; :D in 5 ltr pot vanaf half mei. Voeding 10-50-30 Blossom booster.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, die is wat makkelijker naar zolder te slepen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ventilatie is inmiddels af.

Bovenop het hok / de tent heb ik de aansluiting van de slang vervangen door een metalen 90 graden bocht. Scheelt een hoop m3 lucht!

Ik heb het koolstoffilter in een kastje ingebouwd, omdat ik het filter niet direct in de kweekruimte wil hangen. Zo kan ik mijn "pyranide-afzuiging handhaven" en toch de luchtjes wegwerken:

 

med_gallery_18008_5884_41710.jpg

 

Ik kwam er ook achter dat er een ontwerpfoutje in de tent zat. Je wilt tenslotte ook weten hoe het met de top van de plant gaat, en met zo'n dicht dak erboven gaat dat dus niet :P

 

Ik heb dus maar in het dakje een stukje uitgesneden, en er een soort klapluikje overheen gemaakt.

Uitzicht is als volgt:

 

gallery_18008_5884_23877.jpg

 

Ik heb de plant toch wat lager moeten zetten, want in de top begonnen bladeren te verbranden. Nu nog 20 cm speling :wave:

Ze drinkt op dit moment zo'n 6 liter per dag, dus afzuiging is echt wel gewenst!

 

Binnenkort meer.

 

Groetjes, Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

Nr5 staat nu 11 dagen binnen en er is ruimschoots bloei te zien.

Leuk is te zien dat de kant die naar het huis toe stond donkerder heeft gestaan, want die kant kwam een dag of 5 eerder in bloei :o

Lv en temp zijn met het definitieve filter perfect: 55% bij 27 graden met licht aan, en 21 graden bij 60% in het donker.

Ik heb behoorlijk gedieft waardoor er nu veel meer lucht door de plant heen kan.

 

ff een paar fototjes:

 

Door het luikje zijn de topjes al goed te zien. De linker-achterkant van de plant stond buiten tegen het huis, en da's waar de topjes duidelijk het grootst zijn.

gallery_18008_5884_16483.jpg

 

Een topje vanaf de rechter voorkant:

med_gallery_18008_5884_14542.jpg

 

en eentje van links achter:

med_gallery_18008_5884_53034.jpg

 

Als je in de tent kruipt en naar de takjes kijkt zie je dit (wel rechts achter....)

med_gallery_18008_5884_9934.jpg

 

Als nu na zeg maar 11 dagen zichtbare bloei het er al zo uit ziet, kan ik niet wachten :verrygood

 

Wordt vervolgt.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx psmfl :D

 

En ja, nice is ze zeker aan het worden! Kleine update dus.

 

Vandaag ongeveer 3 weken zichtbare bloei, en da's tegelijk de tijd dat de plant nu binnen staat.

Met Nr 5 gaat het redelijk goed. Ze maakt heeel veeeeel bloemetjes :) maar onderaan haar takken verdorren iedere dag 1 - 3 bladeren :tu

Op zich niet zo'n megeprobleem, want ze heeft er nog ruim genoeg.

 

btw, vandaag Ph en EC meter binnen gekregen, en het blijkt dat ik haar nu Ph 6.4 bij EC 2.0 voer. Bodem heb ik nog geen idee van.

Vandaag zijn ook de temp / hygro meters binnengekomen (ik had er 1, een onhandige) en nu kan ik melden dat net de temp bij de top van de plant zo 26 graden was, en de lv 54%.

 

Ik heb de HPS voor de gelegenheid uitgezet (TL's niet) en met het fototoestel bij haar in de tent gekropen ;)

Blijft moeilijk in zo'n kleine ruimte met een toestel van € 69,- maar dit zie je ongeveer als je in het tentje staat na drie weken zichtbare bloei :j

 

med_gallery_18008_5884_65910.jpg

 

med_gallery_18008_5884_143305.jpg

 

med_gallery_18008_5884_711.jpg

 

med_gallery_18008_5884_76430.jpg

 

med_gallery_18008_5884_68255.jpg

 

med_gallery_18008_5884_118252.jpg

 

med_gallery_18008_5884_77239.jpg

 

Ik ben wel enthousiast! Wel twee witte vliegen gezien, waarvan er in ieder geval 1 niet meer vliegt! ff oppassen dus.

Over een weekje vervolg :D

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer :tu plantje (nou ja plantje) heb je staan daar.

Zal heel wat lekkers vanaf komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Koi,

 

Dat ziet er erg goed uit zeg! Eigenlijk perfect, de hele zomer gegroeid en dan mooi en veilig binnen afbloeien :tu! Dat worden heeeeeeeeerlijke toppen!

 

Ik ben in ieder geval benieuwd, en volg je zekersteweten! Keep it up.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

dcwietje en Thomson, ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan maar thx anyway :)

 

Zes dagen later en er is van alles gebeurt waarvan ik hoopte dat het niet hoefde.

Chips, ik hoop maar dat dit allemaal een beetje goed gaat :j

 

Ik vond dat er toch wel erg veel blad afviel, dus geprobeerd de grond te meten.

Grondmonsters nemen bleek niet zomaar te doen. Het reletief hele kleine potje is met name wortel, en weinig aarde.

Ik heb ook drain gemeten, en daarvan schrok ik me rot.

Voor de metingen, zie dit topic.

 

Afijn, pot dus gespoeld tot de drain een stukje minder heftig was, en vanmorgen heeft ze afgezuurt water met wat Pokon Groenkracht gekregen.

Daarnaast zag ik vanmorgen :tu toch weer wat vlekjes meeldauw op lage bladeren.

Daar ga ik dan met m'n bewering dat spuitzwavel afdoende helpt.

Mevrouw heeft een melkoplossing douche gekregen. En nu maar duimen.

 

De afgelopen dagen beginnen er ook al wat pistels bruin te worden. Lijkt me erg vroeg na 4 weken zichtbare bloei.

Het is absoluut niet vochtig in de ruimte (lv onderkant 60%, in de top 54%, 'snachts max 65%) Zal wellicht door het spoelen komen? of zou het wel kunnen na 4 weken bloei (= ongeveer 6 weken 12/12)?

 

ff wat fototjes:

 

Van boven, door het dakluikje:

med_gallery_18008_5884_98816.jpg

 

Het topje van de ijsberg:

med_gallery_18008_5884_9249.jpg

 

En er middenin ;)

med_gallery_18008_5884_1970.jpg

 

Eén van de lage, maar goed ontwikkelde zijtakken. Over de hele top zijn hiet en daar al wat bruine haartjes te zien:

med_gallery_18008_5884_186568.jpg

 

Wat closeupjes:

 

Veel bruine haartjes

med_gallery_18008_5884_123540.jpg

 

Weinig bruine haartjes

med_gallery_18008_5884_7647.jpg

 

med_gallery_18008_5884_127309.jpg

 

Iemand enig idee? Hoelang duurt het voordat een gezond bloemetje van de WW bruin wordt???

 

Over een weekje weer vervolg.

 

Met goede moed,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) wat een HULKE plant B)

 

doe je goed :( en over die bruine haartjes, misschien komt het door die TL die te dicht ertegenaan staat?

 

en over je topic voor het verpotten, het is wewl een goed idee want zelfs al zou je dame bijna geen wortel meer aanmaken het is wel een goede waterbuffer en dat is altijd handig met zoon grote plant B)

 

maar ga zo door vriend want die dame wil ik wel zien als die rijp is :D :o :D

 

peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vitamine: Jaloers? Brengt een hoop zorgen en stress met zich mee, hoor! ;)

 

@panjaabie: Nop, niet de TL's. Het is over het groottste gedeelte van de plant. Iets minder aan de kant waar ze wat later is gaan bloeien, dus misschien hoort het toch wel.

 

Ik heb het plantje net verpot.

Kijk hier maar

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gisteren staat Nr5 5 weken binnen met zichtbare bloei, dat vraagt om een update!

 

Eerst de grote vraag waar ik maar geen sluitend antwoord op kan vinden:

Als op het zakje van je zaadjes staat: 8 weken bloei, is dat dan 8 weken 12/12 of is het 8 weken zichtbare bloei?

 

Met Nr 5 gaat het goed en slecht tegelijk. Het is buiten herfst, en binnen net zo hard! :o

Spoelen, verpotten, wel voeding, geen voeding, Ph gietwater goed, extra kalk, magnesium, ijzer, allerhande sporenelementen, en het blijft herfst.

Om de paar dagen kan ik rustig weer 20 gele of verdorde bladeren weghalen.

Ik ben maar gestopt om me daar zorgen om te maken, want het goede nieuws is dat ze sinds het spoelen en verpotten wel weer ruimschoots nieuwe bloemen aanmaakt :)

Bovendien, heel lang hoeft ze niet meer, dus ik kan best wel al wat blaatjes verwijderen :o

 

ff een paar fototjes:

 

Het topje neemt steeds elegantere proporties aan :)

gallery_18008_5884_2797.jpg

 

Als je het deurtje van het hok opendoet wordt je meteen blij:

gallery_18008_5884_146024.jpg

 

Een matig takje:

gallery_18008_5884_34253.jpg

 

Wat nu wel gezeik is, is het watergeven. Ik geef gewoon bovenop water, en na het verpotten is, zoals te verwachten, de oude kluit binnen no time droog, en blijft de nieuwe aarde nat.

Ik probeer nu een paar keer per dag de kluit "een beetje" nat te maken, zodat het plantje geen echte dorst lijdt, maar misschien zo nog een paar worteltjes maakt naar het lekkere, vochtige, luchtige nieuwe substraatje.

 

Ziehier het gezeik:

gallery_18008_5884_42026.jpg

 

Jullie mogen zeggen of de volgende verzameling trichjes nou wel of niet (zo hier en daar) melkachtig wordt. Ik blijf twijfelen....

gallery_18008_5884_28163.jpg

 

gallery_18008_5884_103416.jpg

 

 

Ik ben inmiddels ook al erg druk bezig met het vervolg. Denken, lezen, tekenen, ruimte vrijmaken.

Er komt een permanent groeihok met TL, en een bloeihok met HPS.

Dat betekend veer reports in de toekomst, en veel potjes wiet (en hasj) op de plank. B) :D :D

 

Koi.

 

Ukkie dan nog. Ik vond em zo mooi:

gallery_18008_5884_24877.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o Thx, Wiedewiet.

 

Vanmiddag nog maar eens macrofoto's genomen om proberen te zien of er al wat rijp was, en tot mijn grote schrik bleken er weer plekken meeldauw in te zitten.

Tegelijkertijd meende ik wat troebele trich's te zien, en zelfs een enkele bruine.

Omhakken dus :smoke

 

Topje met meeldauw:

 

gallery_18008_5884_678203.jpg

 

Als je beter kijkt wordt je niet blij

gallery_18008_5884_189184.jpg

 

Gelukkig zit het maar op een paat kleinere topjes. Alle grote zijn prima ;)

Het hok kan uit elkaar, de deur is al weg

gallery_18008_5884_86825.jpg

 

Voorkant er af

gallery_18008_5884_28602.jpg

 

En waar zal ik eens beginnen

gallery_18008_5884_69279.jpg

 

;) Het topje van de ijsberg :D

gallery_18008_5884_12592.jpg

 

En het resultaat tot nu toe: alle grote toppen die het in aanbouw zijnde nieuwe hok mogen inwijden :tu

Voor het perspectief: hokje is 200 x 100 x 70

gallery_18008_5884_83751.jpg

 

Het restant van het plantje is voor morgen

gallery_18008_5884_2762.jpg

 

Al is daar ook nog wel het nodige te halen

gallery_18008_5884_135174.jpg

 

Alleen de grote toppen zijn om te verbranden, alle kleintjes en fluf (en dat zijn er nog al wat) gaan lekkere hasj worden.

1 keer gedaan, en dat is absoluut de moeite waard!

 

Morgen meer.

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu wat een toppen heb je daar , laat het smaken :smoke

hoeveel grammetjes denk je over te houden?

 

 

grtz, dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werd iets later dan morgen.

De rest van de takken was met name fluf, maar toch nog een paar redelijke topjes ook:

gallery_18008_5884_144228.jpg

 

Wel erg veel "knip afval", wat eigenlijk voor 80% uit fluf bestaat.

Daar gaat lekkere hasj afkomen :P

gallery_18008_5884_121381.jpg

 

En dat is dan wat er rest van de trotse dame

gallery_18008_5884_5274.jpg

 

En dan blijft er nog 1 vraag over: was het veel te late overpotten nog zinnig?

gallery_18008_5884_33436.jpg

 

Nee dus!.

gallery_18008_5884_142558.jpg

 

Wat ik uiteindelijk over ga houden zou best nog wel eens tegen kunnen vallen. Nu het ligt te drogen begint het al aardig in te klinken, en al te dicht zijn de toppen ook al niet.

Ik heb wel al een paar kleine topjes geproefd, en ook da's redelijk.

In ieder geval voldoende om een maandje of drie te overbruggen tot er lekerdere beschikbaar is :P

 

Het slot als alles droog is, en de hasj gemaakt.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik een oud topic omhhoog haal

Maar wat een succesvolle oogst vind ik zelf.

 

Ik had een vraag hoe maak je die hasj enz dan?

 

;) Zwarte Cobra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zwarte cobra:

Ik vindt die goede oogst nogal tegenvallen. Als de plant had kunnen rijpen had de wiet wel lekker gesmaakt, zou ik er 2 keer zoveel af hebben gehaald en zou je er ook stoned van worden ipv alleen maar anderhalf uur heftig high! De hasj daarintegen is wel jummie!

Binnenkort komt er nog een verslag van het maken van de hasj. Ik heb al 45 foto's klaarstaan, moet alleen nog een verhaaltje bij ;)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je me dan PM'en ofzo, want meestal vind ik die dingen niet :P

Hopen dat het een mooi verslag wordt :D

Kan niet wachten ;)

 

;) Zwarte Cobra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...