Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pelske

Oogsten?

Recommended Posts

hoi,

kan iemand me aan de hand van deze foto's zeggen of ik deze top al zou kunnen oogsten?

ik moet zeggen dat ik geen verstand heb van trichomen.

het is de enige top die zover is.

 

 

gallery_13888_5346_33814.jpg

gallery_13888_5346_63478.jpg

gallery_13888_5346_481233.jpg

 

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Mooie top. ik had m geoogst als ie er zo uit ziet...maar ja, dat is voor iedereen toch wat verschillend he. Staat ie guerilla en kan je er niet vaak bij, dan had zou ik m zowiezo oogsten. Kan je er wel elke dag bij, dan kan je er voor kiezen om m nog eventjes te laten staan. Omdat je dan goed elke dag kan controleren wat je toppen doen en of er geen rot ontstaat.

 

Gr,

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat in de tuin,kan dus wel goed controleren.Er is geen rot te bespeuren.

De bloeitijd vandaag bedraagd zes weken

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, zit in informaticales en heb toch niets te doen..

 

ik zit vanachter in de klas en ik zie op alle schermpjes bijna wietforum opstaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop in een speelgoedzaak anders een goedkoop microscoopje (15 à 20 €), daarmee kun je heel goed zien hoe ver de trichomen zijn. het best oogst je ze als over het algemeen de kopjes (bolletje op het steeltje) melk achtig/ amberkleur/ zeer lichtbruin zijn. dat is het beste moment te oogsten. als je te laat bent en de trichomen donkerbruin zijn en dan oogst kom je later de bank niet meer uit....

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen tuin en landbouw en geen wietologie.

 

al wil wik wietologie wel gaan doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, zit in informaticales en heb toch niets te doen..

 

ik zit vanachter in de klas en ik zie op alle schermpjes bijna wietforum opstaan :D

Hehehe ik rol hier om van het lachen ... :lol:

* een redenklijk goeie indicator is wachten tot plusminus 75 / 80 % van alle witte haartjes op de top bruin

zijn , ik vermoed dat dat nog wel een week of 2 kan duren , Maar je kan hem nu ook oogsten ???

* haal dr gewoon wat af wat je nodig denkt te hebben !!! dan kan de rest nog wat aandikken !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

80% bruin regel is buiten vaak niet helemaal goed toepasbaar omdat ze daar ook door regen en (andere zaken?) bruin worden.

Op zich kan je al zien aan dat de stampers dat ze niet door rijpheid bruin zijn doordat ze uitsteken uit de top en niet opgekruld ertegen aan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan inderdaad zeggen dat die regel voor het grootste deel opgaat voor binnenkwekers. De verschillende factoren wat je zei, zijn van teveel invloed op de kleur van de toppen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
80% bruin regel is buiten vaak niet helemaal goed toepasbaar omdat ze daar ook door regen en (andere zaken?) bruin worden.

Op zich kan je al zien aan dat de stampers dat ze niet door rijpheid bruin zijn doordat ze uitsteken uit de top en niet opgekruld ertegen aan zitten.

 

dan ga jij dus wel van de 'stamperhaartjes' uit, en niet van de trichomen.

 

deed ik vroeger ook... maar de aanschaf van een klein microscoopje is het helemaal waard. misschien heb je er wel 1 op zolder liggen van vroeger...ik had er een en het is echt te gek wat je dan ziet. en mooier nog: je kan zelf bepalen op welk meest beste moment je dame geoogst word, preciezer kan niet. hou als test maar eens toppen apart, helder trichomen, melk, honingkleur/amber, donker amber, bruin/donker.

 

als het goed is zijn je toppen op dat moment ook mooi gezwollen en staan de kleine blaadjes in de top helemaal verwrongen en gedraaid tussen de volle bloei trossen.

 

nou maar hopen dat er nog flink wat mooie dagen komen, ik heb er een dansje voor over!! ...doet er iemand mee?? voor veeel zon??

 

 

aa6e8eb971.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
@digibetic ga er mij ééntje aanschaffen.

 

grtj.pelske

 

hahahaha, pelske toch. wat is nou 15 of 25 euro? 1 tak van jouw plant is in de shop al meer waard. ik weet dat het heel erg ver gezocht lijkt maar het uiteindelijk aller aller aller belangrijkste is het moment van oogsten. ik heb ook ooit een speciaal kijkertje zien liggen in mijn gs. puur en alleen om goed te kunnen zien of het momentum optimum bereikt is ½ melk ½ amber kleur van de trichomen (check op meerdere toppen!) is het allerbest om te gaan knippen. beginnen met de buitenste delen van de takken. kleiner spul wat binnen in zit mag altijd nog wel een dag of wat extra rijpen als het zonnetje er goed bij kan.

 

dit alles alleen maar om te voorkomen dat je te laat oogst want dat is vaak een ramp om te roken. veel te loom en low, een pffffffffffstoned dikke zware kop. geef mij maar iets waar ik creatief, actief, helder en relaxed word. alles kan gewoon doorgaan maar dan net ff wat prettiger. zelfs studeren en examens afleggen kan, weet ik uit ervaring (maar dit promoot ik niet, versta me goed).

 

t_lemonskunkfemgreenhouse.jpg

 

...vraag er een met de kerst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met kerst?Voor volgend jaar? :D

Nee nee,ik heb een microscoopje besteld. :lol:

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal m lekker laten zitten tot de rest van die dame ook die kant op gaat.

best kans dattie de laatste dagen nog flink door bloeit.

tevroeg oogsten is zonde , ik heb altijd gezien bij m'n plantjes dat ze de laatste dagen er alles ingooien qua top dikte en thc gehalte.

 

gr: Justin. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon wachten tot die helemaal klaar is.

 

Een vriend van me was gister zo ongeduldig dat die een tak eraf heeft geknipt van 3 weken bloei hij werd er wel stoned van zij die :P :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met kerst?Voor volgend jaar? :wave:

Nee nee,ik heb een microscoopje besteld. :P

 

grtj.pelske

 

Geweldig!!

 

laat je weten hoe het gaat etc en wat je er van vind?

 

Groeten en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,hier ben ik dan terug.

Onze microscoop is binnen,verdorie het is nogal zoeken vooraleer ik de trichomen ontdek. :wave:

Zo ziet ze eruit,3/4 melk en1/4 klare trichomen.wat een luxe als je ze zo kunt bestuderen. :P Inmiddels 50 dagen bloei.

 

gallery_13888_5346_842476.jpg

gallery_13888_5346_78772.jpg

 

 

Maar ik ga nog wachten,frisian heeft weinig thc gehalte nl. 5,7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja,hier ben ik dan terug.

Onze microscoop is binnen,verdorie het is nogal zoeken vooraleer ik de trichomen ontdek. :wave:

Zo ziet ze eruit,3/4 melk en1/4 klare trichomen.wat een luxe als je ze zo kunt bestuderen. :P Inmiddels 50 dagen bloei.

 

Maar ik ga nog wachten,frisian heeft weinig thc gehalte nl. 5,7

 

hey Pelske,

 

t_lemonskunkfemgreenhouse.jpg

 

om precies te zijn: het gaat om het bolletje op het steeltje.

 

....maar wat een mooi wereldje zo van dichtbij hé?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een wereld inderdaad :wave: ,kost wel wat tijd maar is absoluut aanbevolen. :P

thanks digibetic voor de nieuwe wereld :lol:

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...