Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tnt

Actie Tegen Stivoro

Recommended Posts

DEN HAAG - Rokers proberen de antirookorganisatie Stivoro op kosten te jagen door lege sigarettenpakjes naar een antwoordnummer van de organisatie te sturen. Stivoro moet dan opdraaien voor de portokosten.

Woordvoerster Lies van Gennip schat dat er sinds de invoering van het rookverbod in de horeca enkele duizenden platgedrukte pakjes zijn binnengekomen. Het heeft de organisatie tot nu toe enkele honderden euro's gekost.

 

Het rookverbod is per 1 juli ingegaan. Via internet worden oproepen gedaan om de pakjes naar de antirookorganisatie op te sturen. Soms komen er grote enveloppen binnen vol pakjes, soms zit er één pakje in een envelop.

 

Van Gennip noemt de actie „een beetje flauw”.

 

Stivoro krijgt subsidie van de overheid, maar ook van organisaties als de Hartstichting, KWF ----EDIT----bestrijding en het Astmafonds. Het gaat volgens de woordvoerder om geld dat met collectebussen is ingezameld onder de bevolking. „Het is dus zonde om het op die manier te moeten besteden”, vindt ze.

 

Stivoro gebruikt het antwoordnummer om informatie te sturen aan mensen die hulp willen bij het stoppen met roken. „Maar op het moment moeten we tussen de enveloppen met lege sigarettenpakjes die post er tussenuit vissen”, aldus Van Gennip.

 

Bron de telegraaf

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hieronder het adres waar je lege pakjes of met halve peuken erin!

heen kunt sturen.

Liefst met los kruim eronderin!!. :D

 

 

Stivoro

Parkstraat 83

postbus 160700

2500BB

Den Haag.

 

Mazzel.

 

Infiniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe Infinity, denk je dat ze na de eerste 1000 pakjes nog gaan kijken of er wietkruimels inzitten? :D

 

Ze hebben wel gelijk dat het van het geld van collectanten gaat, maar aan de andere kant zijn ze gewoon te ver gegaan en verdienen ze het :lol:

 

Gr. El Shamano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor ,..

 

Dat is nu juist de grap!!

 

Alle ongefrankeerde pakjes of envo`s,....zullen voor rekening komen

van Stivoro.

Het kost je dus helemaal niets.

 

Ja een leeg pakje sigaretten en een envelop,....en wat moeite!!

 

En de lol van die kruim onderin .

Als men de envelop open maakt valt die rommel er natuurlijk uit!.

En gewoon tabaks kruim hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

,,ik heb nog een pakje met gruis in mijn la liggen.

Kan ik het gewoon zonder postzegel opsturen?

 

.........het is al kwart voor 5 laat maar, heb geen zin om me te haasten (Rond 5 uur worden ze geleegd).

Ben lui :lol: laaaaaaaat maar. ( ja ik weet het aan mij hebben jullie niks ) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"pak die leugenaars eens aan"

Leugenaars? leg uit, is roken niet schadelijk meer?

 

Echt een laffe actie. Rook dan als je wilt! Pak liever de overheid aan met hun vrijheidspeberkende pseudo-fascistische praktijken en leugens.

 

Heeft trouwens ook niks te maken met cannabis dit. Stivoro is "het expertisecentrum voor tabakspreventie", een organistatie die voorlicht over roken en de gezondheidsrisico's daarvan.

 

Stivoro krijgt subsidie van de overheid, maar ook van organisaties als de Hartstichting, KWF ----EDIT----bestrijding en het Astmafonds.

 

Whatever het is maar waar je je mee bezighoudt. Peace out brothers :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het rookverbod heeft zekers wel met canabis te maken je mag immers ook niet meer in de cofeeshop!!

 

En over de leugens stivoro heeft toegegeven dat ze de schadelijkheid van het meroken zwaar hebben overdreven maar toen was de wet er al door heen

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit zelf ook uiterst kinderachtig, mensen die hieraan meedoen zijn in mijn ogen labiel en zwakzinnig. Hoe puberaal kan je zijn door dit soort dingen te doen, je toont pas ballen door je respect uit te steken voor die weinige mensen die er nog zijn in deze verotte maatschappij die de medemens nog willen helpen. Het zij met een baan, stoppen met roken of reintergratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rookverbod is m'n zorg niet. Wat wel m'n zorg is dat je gewoon niets meer mag behalve poldermodel-burger zijn... Zo'n brave geitewollensok met een gestresste vrouw, 2 kids, en een hond die uit z'n bek stinkt, preferabel een labrador, of een poes maar omdat men asociaal is een dikke vette kater.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gene die zoveel commetaar hebben , zouden die energie beter in hun zelf

kunnnen stoppen ,.... :D

Maar zo zijn de meeste hoor !!

Wel lopen vloeken en zeiken de gods ganse dag door, op van alles en nog wat.

maar als ze dan bv mogen gaan stemmen of wat ,

dan is dat dom en kinderachtig en geen nut...enz. .

 

Het gaat ook om de algehele gedachte achter de aktie,

Namelijk dat ons steeds meer kortzichtige domme regeltjes worden voorgeschreven.

Of door de strot worden geduwd vanuit de overheid.

 

En sapcecboy, je doelt op de paddo aktie toch he,...

Waar was je dan in amsterdam met de aktie red de paddo,

Is namelijk precies het zelfde wat er gebeurd, d.m.v. foutieve voorlichting en info

word ook daar al weer een wetje op gezet door de heren in Den Haag!!!

Of ben je zo`n ego trippertje.. :lol:

 

Mensen als het jullie niet intereseerd, dan straks ook niet klagen

als je zelfs buiten niet meer mag roken.......want die kant gaat het op

Net als in dat amerika .

 

,......rook er nog eentje

zou ik zeggen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey oneindige,

 

Wind je niet op over het aardse! :lol:

 

We stemmen straks gewoon weer op de "gij zult niet genieten" club.

Anders kunnen we nooit meer zeiken over door die door de heer gezonden klepzeikers.

 

En als je toch wat volks vermaak wil stuur dan lege dozen met al je goede wensen naar het andwoordnr. van die leugenaars van Stivoro. Dat kost geen postzgel. Graag voor dat hun geloof ook religie wordt.

 

Het zijn nl niet alleen die christenen die ons leven willen drillen met hun ideeën, die groenlinks mafia vind ik net zo gevaarlijk en leugenachtig.

In dit land schijn niemand de ander met rust te kunnen laten. Raakt bij een deel van de burgers de kerk uit de mode, krijg je de (a) sociale academie egoïstische leegvreters op je dak.

 

Poehhhhhhhhhhh.......laat ik me weer gaan. Wat primitief. :D

 

 

Groet, hjm

 

 

p.s. Het volgende heb ik niets aan toe te voegen!!!!!!!!!!!!!!!.

 

Het gaat ook om de algehele gedachte achter de aktie,

Namelijk dat ons steeds meer kortzichtige domme regeltjes worden voorgeschreven.

Of door de strot worden geduwd vanuit de overheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi leuke actie, maar als het geld van de overheid is dan betaalen we dat dus zelf [belasting geld]

dus veel schiet je er niet mee op naar mijn mening.

 

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijker op zijn kop space-c-cowboy.

 

Iedere wietforummer die deze actie ondersteunt verwacht ik bij de volgend pro cannabis manifestatie. Als je actie wilt voeren doe dat dan voor een goed doel.

 

En vertel iedereen niet te stemmen op partijen die ons onze verworven vrijheden af willen pakken. In het bijzonder de relligieuze partijen. In een seculiere samenleving hebben die niets te zoeken in de politiek. Laat Balkenende en Rouvoet maar lekker op de kansel gaan staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En vertel iedereen niet te stemmen op partijen die ons onze verworven vrijheden af willen pakken. In het bijzonder de relligieuze partijen. In een seculiere samenleving hebben die niets te zoeken in de politiek. Laat Balkenende en Rouvoet maar lekker op de kansel gaan staan.

 

 

Oja ...waar staat er dat iedereen word verteld op ( bakellende en de 30 bekrompen christelijke)

te moeten stemmen ........die hele anti rook onzin komt immers daar vandaan!!

Maar als je persè een stem advies wilt!: De Groene Vrijheid.

 

Enne Belastinggeld!!!,........alsof er nu niet elke maand miljoenen over de brug

worden gesmeten.

 

 

Over die paddo aktie ,......nu hoor je ineens dat iedereen zogenaamd is geweest,

moet komen, of alsnog gaat! :lol:

terwijl op de dag zelf maar een paar honderd man was ....ra ra .

Sterker nog na afloop werd ook die aktie verguisd ,.....het was maar een stelletje

bij elkaar geraapt zooitje zwervers en wannabe rappers ( dit is geciteerd).

 

Maar dat is typisch nederlands ,......overal hoog over mee praten en zeuren,

Maar als het puntje bij paaltje komt zijn ze niet thuis , of hebben geen tijd.

Maar wel een ander zijn aktie bereidheid de grond in trappen.

En de boel lopen afkraken .

 

Bah Bah,.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pak liever de overheid aan met hun vrijheidspeberkende pseudo-fascistische praktijken en leugens.
En sapcecboy, je doelt op de paddo aktie toch he,...

Nee daar doelde ik eigenlijk niet op. Ik sta niet achter een paddoverbod maar als ik wil trippen doe ik dat toch wel. Ik maak me meer druk om wat het imperialistische westen en haar macro-economische praktijken aanricht in ontwikkelingslanden. Vind ik 100 x erger.

 

quote white tooth:

"Als je actie wilt voeren doe dat dan voor een goed doel."

hmm goed punt. Waar je tegen vecht hou je immers in stand, schijnt.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oja ...waar staat er dat iedereen word verteld op ( bakellende en de 30 bekrompen christelijke)

te moeten stemmen

 

Ik riep op niet te stemmen. Goed voorbeeld van een zin die op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden. Jij keek er net even anders tegenaan dan ik het bedoeld had :D

 

Eigenlijk heeft actievoeren al twintig jaar geen zin meer. Misschien daarom ook de lage opkomsten. De mensen hebben blijkbaar ervaren dat er toch niet meer naar de bevolking geluisterd wordt. Op het internet hard roepen en a la geenstijl mensen persoonlijk aanvallen gebeurt wel. Erg laf!

 

Petje af voor mensen die hun nek uitsteken. Zoals de horecaondernemers die smeken om een boete om een rechtzaak te kunnen beginnen. En natuurlijk de mensen die zich inzetten voor de acceptatie van Cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Ik heb niks tegen tabak rokers, zolang ik maar niet in hun stank hoef te staan. Het is mensen hun eigen keuze, daar heb ik niks mee te maken.

 

Wanneer iemand rookt en ik daar last van heb dan zeg ik daar wat van. Dat jij je peuken in de trein al op steekt vind ik vrij kansloos. Mocht ik je tegen komen druk ik hem uit in je eigen gezicht.... Net als dat jij de vrije keuze hebt om te roken, hebben mensen ook de vrije keuze om dit niet te doen.

 

Groeten,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geschreven kritisch blikje,

 

Precies wat ik bedoel met de algehele gedachte achter de aktie!!.

Ik snap ook wel dat het voor sommigen wat omslachtig is om zulke akties te voeren,

Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen!,.

 

Het gaat er meer om dat mensen eens wakker worden geschud ,

dat het vandaag mischien de sigaret is , maar morgen een andere vrijheid

die ons zo lief is .

 

Het gaat om de algehele teloorgang van ons Ozo tolerante nederland.

Maar pas als mensen in hun eigen straatje worden geraakt,

Is men pas vaak bereid om aktie te voeren, al is het vaak dan al te laat!.

 

Dus mensen bekijk het even allemaal wat ruimer dan alleen de oproep om

pakjes te versturen, want dat is ieder zijn eigen aanpak.

 

Ik ben nu eenmaal een felle als het om aantasting gaat van mijn persoonlijke

leef omgeving.

Helemaal als dit gebeurt door een stelletje struisvogels en godsdienst waanzinnige.

 

 

Ende ,.....finito,.....bastaa!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeh ? die bakellende en de 30 bekrompen christelijke....Die krijgen t meeste zendtijd via media ook he;)

 

Daarom vrees ik dat op straat komen niks meer uit gaat maken...

 

Kom veel met je kop op tv en iedereen is overtuigd.... :lol:

 

T word zeer zielig idd :lol:

 

 

Respect (tolerantie)voor elkaar is soms ver te zoeken... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...