Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dieselke

hok van dieselke, afwerken van groei ruimte zodat we van start kunnen

Recommended Posts

joepie... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/3 van de gyproc wanden is klaar, heeft bloed zweet en tranen gekost zo in men eentje, maar het resultaat mag er zijn

foto's zijn er niet gemaakt veel te rommelig in de kelder , had geen zin om halsbrekende toeren uit te halen voor misschien 1 of 2 degelijke pics te plaatsen hier, van zodra alle gyproc geplaatst is kan ik alles gaan opruimen voor een paar duidelijke pics.

wat ik wel kan doen is even kort vertellen wat ik vandaag allemaal gedaan heb ,allereerst alle profielen bevestigt op de muren en aan't plafond, gaatjes moeten boren en schroeven vast draaien. Aan weerszijde van de profielen bevinden zich gyprocplaten met ertussen isolatiemateriaal(5cm dik).

morgen hoop ik alles gedaan te krijgen zodat we aan de binnenzijde van het hok kunnen beginnen met afwerken

grtz dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update,

We doen alles rustig aan aangezien het budget niet voldoende is om al een ronde te starten

 

 

med_gallery_18225_6269_71222.jpg

 

Eerst alle profielen gemonteerd tegen de balken.

 

med_gallery_18225_6269_439557.jpg

 

De verticale profielen moeten normaal om de 60 cm geplaatst worden.

Maar ik heb ze dichter bij elkaar moeten plaatsen zodat ik er meer kon plaatsen (steviger) omdat de bovenste horizontale profiel die aan het plafond moest gemonteerd worden een beetje problemen gaf met monteren( betonijzers die over de hele lengte in de weg zitten )

 

med_gallery_18225_6269_368986.jpg

 

Vervolgens aan de binnenzijde gyproc geplaatst, dan de rockwool isolatie van 5 cm ertegen.

 

 

med_gallery_18225_6269_50552.jpg

 

Om zo vandaag te eindigen met het bevestigen van een gyproc plaat aan de buitenzijde

 

 

med_gallery_18225_6269_383563.jpg

 

Dat was het weer voor vandaag beste mensen

Als er opmerkingen zijn dan zal ik ze wel lezen

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag de laatste plaat gyproc geplaatst, rest van de week gaan we gaatjes en kieren dicht maken :wave:

grtz dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt een mooi hok dat je daar aan het

bouwen bent Dieselke.

ik volg je, dan kan ik misschien ideetjes opdoen :wave:

voor de toekomst

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lezers,

 

Vandaag heb ik me bezig gehouden met de bak te maken waar de frisse buitenlucht gemengd wordt met de warme lucht( afgezogen lucht bij de dames). Dit gaat niet geheel zonder problemen voor het bevestigen van de gyproc profielen, gelukkig maar dat ik tijd heb om het allemaal nog eens na te kijken, moet een paar leidingen gaan herleggen van het bestaande elektriciteitsnet in de garage.

Ook heb ik voorlopig men TL bak met 12 x 18 W opgehangen , deze bestaan uit 4 x 830, 4 x 840 en 4 x 640

 

med_gallery_18225_5868_1826074.jpg

 

voor eens te zien wat de temp doet, de lampen zijn aan van 3u vanmiddag en de temp 25 cm onder de bak is nu 28 graden

met venster en poort dicht ! ! ! er is nog geen afzuiging en er staat nog geen ventilator op gericht,ook is er nog geen deur in het hok. Tegen 7u straks ga ik nog eens checken wat de temp dan is, als de temp stabiel blijft en het weer gaat er niet op verbeteren dan ga ik denk ik men buitenplanten voor de laatste 4 weken hier onder plaatsen van 7 s'morgens als ik thuis kom van men werk tot 7 s'avonds

zal altijd beter zijn dan de grijze lucht buiten denk ik , of niet ??

Dat was het weer voor nu

see ya

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Met de venster en de poort dicht en geen deur in het hok.

 

Geen afzuiging of ventilator onder de bak TL licht

 

Temp was om 7 u een stabiele 29 graden

 

Ben ik meer dan tevreden mee :wave:

 

laat het buiten dan maar slecht weer zijn , vanaf morgen staan de dames onder de TL verlichting

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet veel te melden, van't weekend gaan we alles lekker afwerken zodat we nergens nog kieren en spleetjes hebben,deurtje plaatsen( wel eerst nog halen ) vervolgens alles uitschrobben met dettol zodat alles mooi ,proper en ontsmet is,Dan de rol en penseel bovenhalen om alles te verven met matte witte latexverf.

de layout van de zelfbouw filter gaat helemaal aangepast worden zodat deze niet onder de valse vloer ligt,ook minder bochten en kan ze groter gemaakt worden ( 3 buizen van 300 mm doormeter naar de filter) de filter gaat komen onder de potten van de watervoorziening, maar meer daarover in de komende weken.

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

In theorie zou de luchtverplaatsing in mijn hok er zo moeten gaan uitzien ongeveer, warme lucht boven de lamp wordt aangezogen door de ventilators en via de buizen weer tussen de planten geblazen, verplaatsing van warme lucht.

Voor aanzuiging van verse lucht ga ik nog iets anders fabriceren (warme lucht van binnen mengen met koude lucht van buiten) Ook ga ik de deur van ventilatiegaten voorzien voor extra passieve inlaat/ verse lucht uit de garage dewelke een temperatuur heeft van ongeveer 20 gr

 

gallery_18225_6269_176376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee dieselke,

 

ik ga dit volgen, net als jou buitenkweek.

 

maaaaaak me gek!!!!!

 

ps: nog steeds probs met foto's uploaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

@ramsus

Fijn om te weten dat er toch belangstelling is voor mijn topics :rolleyes:

Foto's uploaden geeft soms een beetje vertraging, maar dat komt door mijn foto's zelf vrees ik , camera is een 13.6 megapixel

op het grootste formaat geeft het een beetje problemen,kleinere foto's nemen gaat ook maar dat komt de kwaliteit niet ten goede

zullen dan maar zo verder doen en af en toe de vertraging er maar bij nemen zekers

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dieselke !

 

Hok begint er goed uit te zien. netjes geisoleerd enzo :rolleyes:

 

nog veel succes ermee en een goede kweek gewenst !

 

 

 

Raiden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

@Raiden

ja, hok is heel goed geisoleerd,dubbelwandige gyproc met rockwool ertussen, koud zullen de dames het niet hebben :D heeft ook geld genoeg gekost ;) , maar het is ook de bedoeling dat het hok jaren gaat meegaan, dus maar beter extra goed maken,hoop dat ik na verloop van tijd mag dromen van 1gr/W

 

@Aerox

Bedankt voor het compliment, of beter bedank het WF maar voor al de nuttige info die ik kon vinden voor het maken van een compleet hok

 

Morgen worden dame nr 2 en 3 grondig geknipt en te drogen gelegd op het droognet, dame nr 4 mag nog een dag of 2 langer drogen aan de wasdraad. Dame nr 1 mag morgen van het droogrek af , ze is prima droog om in potten te doen :rolleyes: nergens een spoor van schimmel of rot

temp zonder lamp is 19 gr met een lv die schommelt tussen 35 en 48% niks te klagen dus, buiten is het een mistige regenachtige avond temp is 4gr

Maandag en disndag heb ik verlof , er kan dus goed verder geklust worden aan het hok want tegen dan zullen ze wel droog zijn

natuurlijk worden er ook foto's geplaatst van de vorderingen

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Mooi hok onder de indruk zeer netjes :D .

 

2 vraagjes niet om te zijken ofzo. maar vroeg het me gewoon af:

 

- Waarom plaats je het hok tege de muur aan heb altijd begrepen dat het slimmer is een hok min 50 cm van de muur af te zetten i.v.m. heli's enzo of maken mensen zich hier veel te snel druk om. (ikzelf altijd wel).

 

- Vraag 2 is wat heeft je doen besluiten om op TL te gaan kweken ipv HPS kweeklamp.

 

Ben heel benieuwd ga je volgen.

 

Gtz, Wiet. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste reactie was van 19 december, schaam me een beetje, was het topic uit het oog verloren zal ik maar zeggen ;)

 

beter laat dan nooit even reageren op je vragen @wiet

 

Het hok is op die plaats gebouwd omdat ik daar het meeste plaats had ,de 2 muren die je ziet op de foto's zijn niet beiden buiten muren , enkel daar waar het raam zit is een buiten muur(tje).en het gedeelte onder het raam bevind zich onder de grond (kelder) de totale oppervlakte van het hok gaat ook nog in 2 verdeelt worden d.m.v een scheidingswand, de dames gaan zich uiterst rechts bevinden, dus maak me niet al te veel zorgen met overvliegende heli's, komen ook maar 5 dames te staan, moesten er zich toch problemen voordoen met ome agent dan kan ik rekenen op de steun van mijn huisarts

 

Een antwoord op je tweede vraag over waarom TL is simpel, op dat moment was geld gebrek de doorslag in mijn keuze.

Heb de tl's voor weinig geld kunnen vastkrijgen, hps met alles erop en eraan + aanpassingen aan het elektriciteitsnet was op dat moment niet haalbaar,nu stak ik om 7 s'morgens de stekker voor de tl's in het stopcontact en s'avonds om 7 trok ik hem er weer uit.

Had op dat moment de centen nodig omdat we de keuken aan't verbouwen waren (onvoorziene uitgave zeg maar, wat gelukkig achter de rug is) en aangezien de tl's ook nog handig zijn in de toekomst voor de voorgroei was de keuze redelijk snel gemaakt.

Als het hok helemaal klaar is komt er een hps met alle andere nodige apparatuur erin.

Hoop dat je vragen een beetje beantwoord zijn.

Nogmaals excuses voor het lang wachten op antwoord

 

De verdere verloop v/d bouw v/h hok op zich gebeurt op dit moment langzaam, heel langzaam, de koude van de afgelopen maanden heeft mij niet zo goed gedaan, veel pijn aan de rug, knie, schouders en vingers...lang leve reuma, maar klagen erover heeft ook nog nooit geholpen dus ...

 

Het hok zelf is klaar, alleen de voorzieningen aan de binnenkant moeten nog gedaan worden, dat is voor de komende tijd.

Maar ik heb geduld, zal wel moeten want de tijd om eraan door te doen ontbreekt een beetje tot mijn grootste spijt,

eigen schuld eigenlijk... maar dat is een totaal ander verhaal.

 

Zo ziet het hok er langs de buitenzijde uit, op het kastje op de foto gaat later een groeihokje geplaatst worden, vandaar dat de wand ook niet mooi afgewerkt is.

gallery_18225_6269_36248.jpg

 

gallery_18225_6269_138901.jpg

 

dat was het weer voor nu, jullie worden verder op de hoogte gehouden

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

high iedereen,

 

Vandaag weer even naar de gamma geweest , beetje materiaal gekocht, alweer 35 € en je ziet het niet eens liggen ;)

 

 

med_gallery_18225_6269_2366798.jpg

 

 

Net de pvc buis op lengtes van 10 cm gemaakt, heb er 20 stuks met een diameter van 50 mm, dat zal wel genoeg zijn voor passieve luchtinlaat voor de bak voor het raam om mijn ruimte te voorzien van verse buiten lucht.

Op elke buisje (aan de bovenzijde) komt er doek wat men gebruikt voor vliegenramen te maken,(dit gedeelte bevind zich in de bak) voor het grof vuil tegen te houden en aan de onderkant van elk buisje komt er een stukje van een panty(dit gedeelte is zichtbaar onder aan de bak)

 

Als alles klaar is zal een foto meer duidelijkheid brengen

Dat was het weer voor nu

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er tof uit Dieselke!!!

 

Gaat een mooi hokje worden, maar waarom neem je niet gewoon één groot vat, 4 kleine emmers gaat je irriteren op een gegeven moment, dat weet ik zeker... Je hebt ruimte zat toch !?

 

Succes verder, het bouwen is het leukste,, vind ik... (op de kosten na natuurlijk)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

@keesthemad

 

Zo klein zijn de emmers niet, of je zou 45L klein vinden, kan ze eventueel alle vier vervangen door 1 van 90L die ik hier nog heb, maar die grote wou ik gebruiken voor het nieuwe buiten seizoen, dan moet ik maar met eentje sleuren ( ga verduisteren). wil het de eerste keer met 1 van de 2 doen , ofwel met 4x45L of 1x90L en kijken hoe het gaat

kan daarna bij toekomstige rondes nog altijd veranderen.

 

4x45L ( de witte emmer komt er niet bij te staan)

 

med_gallery_18225_6269_3802.jpg

 

1x90L

 

med_gallery_18225_6269_102008.jpg

 

 

heb inderdaad ruimte zat in men hok, kan overal goed aan als de dames in volle bloei staan.

Het bouwen is inderdaad het fijnste, zeker als je veel tijd ervoor hebt, kan je alles mooi deftig en veilig afwerken, tja de kosten, dat is nu eenmaal zo, zeg altijd, elke hobby is duur, wekelijks de kruiden gaan halen in een CS is ook duur dus...

 

zo zien de pvc buisjes er nu uit, morgen een panty halen voor de onderkant af te werken ...

 

med_gallery_18225_6269_3728757.jpg

 

dat was het voor vandaag, morgen weer een dag

 

grtz

 

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet forumlezers,

 

Zoals gezegd ga ik jullie op de hoogte houden als er bouwwerken zijn aan men hok.

 

Ben nog altijd bezig met de bak die voor het raam komt, maar er zijn een paar tegenslagen geweest, het hout dat ik nog heb liggen kan ik niet allemaal gebruiken omdat het niet past ( 15 cm te klein om te dienen als frontpaneel) en mijn vrouw heeft een paar goede vragen gesteld over de bak.

Ik ga een deurtje moeten maken in het frontpaneel, want als de filters vuil zijn kan ik ze anders helemaal niet vervangen zonder de bak te moeten slopen + zonder deurtje zou ik het raam nooit meer kunnen openen / sluiten i.v.m warmte/koude.

Maar eerst een paar foto's

 

Heb weer een zijkant van de oude kleerkast kunnen gebruiken en op maat gezaagd (1m60 op 50 cm) vervolgens 20 gaten gemaakt waar te pvc buisjes in gaan

 

 

med_gallery_18225_6269_2748834.jpg

 

 

De pvc buisjes in de gaten geperst,de diameter van de buisjes is 50 net zoals de gaten, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar ze zitten in de plaat en zullen nooit meer lossen, daar durf ik geld op in te zetten :lol: eenmaal de buisjes op hun plaats heb ik ze gevuld met filterdoek dat ik gekregen heb en aan de onderkant stukjes van een zwarte panty bevestigd.

 

 

med_gallery_18225_6269_902768.jpg

 

 

Zo ziet het er aan de onderkant van de bak uit

med_gallery_18225_6269_803988.jpg

 

 

Dit is te zien in de bak

med_gallery_18225_6269_4423116.jpg

 

dat was het weer voor vandaag, bedankt voor jullie aandacht en tot de volgende

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!! Ik zelf ben ook heellang bezig met mn hokje. Er gaat altijd meer tijd in zitten dan je eerst had gedacht. maar gelukkig is het einde nu in zicht en hoop in eind maart begin april de dames te mogen verwelkomen.

 

Wanneer verwacht jij je dames?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Zou willen dat ik er een datum op kan plakken, durf zo nog geen uitspraken te doen eerlijk gezegd....

Denk dat het pas voor het najaar gaat zijn,hoop natuurlijk sneller, maar ik maak me er geen zorgen over , het hok gaat af geraken dat is wat telt, ondertussen hebben we lectuur genoeg om te lezen en te bestuderen, lang leve WF ! !

Het duurt misschien een beetje langer dan eerst gedacht, maar zoals je zelf al zei , Rome is ook niet op 1 dag gebouwt

We zullen wel zien 1 ding kan ik wel zeggen , geduld, daar heb ik mee leren leven tijdens het bouwen :lol:

 

grtz

Dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenavond groene liefhebbers,

 

Als alles volgens plan verloopt gaan we vanaf volgende week rondkijken voor de aanschaf van de nodige apparatuur voor het hok ( slakkenhuisventilators en verlichting). Nu heb ik wel nog enkele vraagjes i.v.m de verlichting, ben nog een beetje aan't twijfelen wat ik juist wil gaan gebruiken. Aangezien het gekweekte kruid enkel voor eigen gebruik is staat kwaliteit boven kwantiteit, dus wil ik ( proberen )het aantal wattages binnen de perken houden, rond de 700W met alle toestellen.

 

Als men toekomstig groeihok klaar is heb ik nog 8 TL armaturen (18W)met lampen voor bloei(830 en 827 )op overschot.

 

Nu is mijn vraag , zou het een goed idee zijn om die 8 armaturen in het bloeihok te gebruiken in combinatie met een hps ?

 

600W hps =98000 lumen

400W hps +8TL (144W)= 544W 55000+10800 =65800 lumen

2 X 250W hps +8TL (144W)= 644W (2x31000)+10800=72800 lumen

 

Als ik dan mijn bloei hok bekijk dan en de cijfers van hierboven bekijk dan zou ik beter kiezen voor de 2 x 250W ??

want ik beschik maar over 2m10 hoogte, als ik dan nog rekening houd met al de rest

 

35 cm (pot)- 30cm (lamp en bevestiging) -50cm (afstand van de lamp tot de toppen) met een 600W blijft dus 85 cm over

35 cm (pot)- 30cm (lamp en bevestiging) -40cm (afstand van de lamp tot de toppen) met een 400W blijft dus 95 cm over

35 cm (pot)- 30cm (lamp en bevestiging) -20cm (afstand van de lamp tot de toppen) met een 250W blijft dus 115 cm over

 

De dames kunnen goed in de breedte groeien daar heb ik ruimte genoeg voor , alleen de hoogte ontbreekt een beetje

 

Hoop dat iedereen het een beetje begrijpt waar ik mee zit

zeg maar als ik fout zit met men redenering

 

grtz

Dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik lastig te voorspellen. De oude wijsheid zegt dat de 600w de beste investering is.

Ik zou de 600 doen. Dan kan je eventueel alsnog een paar tlletjes aanzetten, slechts in de laatste paar weken van de bloei.

Ik denk overigens dat het maken van een grote aarde container wellicht perfect voor dat hok is. je bent handig, en zon bak kun je lager houden dan die kuipen. 2.10 is best ok, ik kweek op 1.70 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

In afwachting van enige reactie :wacko: op mijn vraag i.v.m de juiste verlichting heb ik me nog maar eens bezig gehouden met de afwerking van de bak voor het raam, zoals eerder gemeld had ik problemen met de afmetingen van het hout dat ik had liggen, maar dit heb ik opgelost door de oude ping-pong tafel( die toch in de weg stond) te slopen, hout probleem opgelost :lol: .

De bak is af enkel nog een deurtje :wtf: , dat is niet meer voor vandaag.

 

Zo ziet de bak eruit vanuit de deuropening van het hok bekeken :smoke .

med_gallery_18225_6269_1212118.jpg

 

 

Zo ziet de bak eruit vanaf de plaats waar de dames komen :lol: .

med_gallery_18225_6269_3311653.jpg

 

Zoals je kan zien kan ik nu nog mooi het raam openen en sluiten i.v.m de hoeveelheid verse lucht dat er gewenst is in het hok :rolleyes: .

Nu enkel nog de bak lichtjes opschuren, een grondlaagje verf en dan afwerken met een waterbestendige verf.

 

dat was het weer

ps: is er niemand die een antwoord weet op mijn probleem i.v.m de juiste keuze van verlichting??

 

grtz

 

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...