Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

savedown

Beste Soort In De Kas

Recommended Posts

hey

 

moeder heeft een kasje staan van 3 bij 2 meter en ze gebruikt hem niet, dus ik mag hem gaan gebruiken.

nu is het wel dat de kas in het midden 200 cm hoog is en aan de zijkante ong 150 cm...

 

wat voor soort zou ik hier het beste kunnen inzetten?

en hoeveel ervan?

 

de grond is goed bemest en ik denk dat ze gewoon in de volle grond kunnen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan voor shunk gaan of zo lekker spul.

 

 

GR>LULLO :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nu nog beginnen? Dan zou ik denk ik voor de Lowryders gaan, heel die kas volgooien;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nee ga volgende zomer, wil de grond nog wat beter bemesten enzo

maar ik ben al beetje aan het voorberiden want anders ben ik weer te laat...

 

het liefst heb ik natuurlijk plantjes erin die niet te hoog worden,

veel opbregst en een lekkere smaak, maarjah dat wil iedereen.

 

maar er is zoveel keuze dat ik er niet goed uit kan komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie mijn topic, is een leuk en goed soortje voor buiten. Zoek anders verder in de outdoor verslagen om voor jezelf erachter te komen wat jouw soortje gaat worden voor volgend jaar.

 

De aandacht die jij eraan geeft, bepaalt toch ook wel de opbrengst. Doe je er geen reet aan, dan zal je ook niet echt beloond worden. Maar let op! Dit kan natuurlijk ook als je er wel veel aandacht aan spendeert (toprot, ongedierte). Smaak is toch echt persoonlijk, gelukkig maar!

 

Als je nou een soortje vind waarvan je zegt, ja dat lijkt me wel wat, maar worden ze heel groot? Laat ze dan gewoon wat later ontkiemen. Anders is buigen of knakken ook een optie.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey savedown,

 

Als je in een kas in de volle grond wil kweken moet je weten dat de planten altijd strekken en bovenal enorm hard groeien. Om ruimte problemen met normale soortjes te voorkomen moet je deze misschien pas in juli zaaien!! Dit jaar had ik besloten dat ze niet te groot moesten worden, dus ik pas begin juni zaad in de volle grond in de kas gestopt, de bewuste kerstboom meet nu zo'n 2.70 meter met een doorsnee van anderhalve meter..

 

Tip voor plan van aanpak;

 

Begin april beginnen met een groter aantal autoflower soortjes zoals lowryder#1 of #2, dieselryder, hazerider of autoAK47. Hiervoor heb je een week of 16 om ze af te bloeien, wat goed moet lukken. In april groeien de planten nooit zo hard maar je hebt weken genoeg.. In de groeiperiode niet ventileren, een hoge luchtvochtigheid bevorderd de groeisnelheid. Enkel als er zeer warme voorjaarsdagen zijn de deuren/ramen van de kas open zetten om te zorgen dat de temperatuur niet boven de 40 graden komt. Als je toppen ziet verschijnen is het noodzakelijk om maximaal te ventileren!!! om toprot te voorkomen. Dit geld het zelfde voor je 2e ronde

Na de eerste autoflower oogst kan je de grond opnieuw bewerken en ergens in juli de reguliere soortjes zaaien.. Zorg dat je een soortje hebt waar veel indica in zit omdat deze meestal korte internode afstanden hebben en een vrij bossige structuur. Sativas hebben een erg open structuur, groeien als idioten en strekken veel, plaatsgebrek als gevolg.. Als de plantjes boven rond de 20 cm zijn meteen beginnen met buigen om te voorkomen dat ze te erg de hoogte in gaan.. 2 á 3 vrouwelijke planten lijkt me meer dan genoeg voor je 2e ronde, aangezien ze anders elkaar gaan verdringen wat ernstig strekken als gevolg heeft..

 

Suc7 ermee volgend jaar, ik hoop dat je wat met deze info doet ;)

 

PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is best interessant Plantkas ;). Zal volgend jaar ook voor lowryder gaan denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt plantkas ;)

 

hier heb ik zeker wat aan.

voor de 2e ronde maar gewoon een oudoor mixje kopen,

of heb je nog aanraders?

 

als ik de lowrider wil laten bloeien moet ik zeker gaan verduisteren?

Edited by savedown

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowryder#1 of #2, dieselryder, hazerider of autoAK47 zijn autoflowers! Zoals de naam zegt zullen deze soortjes nadat ze gekiemd zijn meteen gaan bloeien. Na 10-15 weken heb je dus topjes ongeacht het aantal lichturen. Voor een goed resultaat kan je ze het beste binnen laten kiemen en daarna meteen in de volle grond zetten, dan kunnen ze optimaal gebruik maken van de volle grond.

 

Voor je 2e ronde kan je in een kas de meeste soortjes wel zetten, al is een vroeibloeier wel een must. Neem geen soort met een bloeitijd langer als 8 weken, dan ben je meestal gewoonweg te laat in het jaar om ze af te bloeien.. Reken wel dat planten in een kas 1 á 2 weken later gaan bloeien als dezelfde soort die buiten of in een pot staat.

 

De echte vroegbloeiers die ik hier op het forum dit jaar heb zien voorbijkomen waren;

 

1 Ierdbei (misschien wel TE vroeg voor een 2e ronde)

2 NieuweDameBlance (maar niet allemaal)

3 Dubble Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dus idd hetzelfde probleem als plantkas omschrijft.

 

Mijn early misty, die een lage plant zou zijn, 1.5m is nu dik 2.20m in mijn kast.. en heb dezelfde hoogte kast als jou.

De dames zijn aardig gebogen om zo minimaal contact te krijgen met het glas..

 

Kijk maar even in mijn sig, daar staan mijn dames ook tussen en kan je zien dat ze heel snel heel hoog groeien..

Ik dacht laat te zaaien, maar voor in de kast is het eigenlijk nog veel te vroeg geweest, zeker als ik had geweten dat deze early misty eigenlijk helemaal niet zo early is.

 

ander nadeel aan in de grond plaatsen is dat je niet kan verduisteren, of zeer lastig, zouden ze je toch te groot worden.

Dus potten in de kast zetten is misschien ook een goede optie. Volgend jaar ga ik beide doen.

Zodat ik een deel kan verduisteren en 2 oogst tijden creer.

 

Succes in elk geval..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KiLLsWhaTeVeR

 

helemaal mee eens, niet in die grond gaan maar lage tafels met veel potten zodat alles te controleren is en mobiel blijft. die kas alleen maar bij regen en kou gebruiken, voor de rest lekker naar buiten. een kas heeft ook zo zijn eigen problemen wat ziektes betreft. buiten heb ik nagenoeg nooit echt problemen met beestjes/ziektes, van buiten worden ze het sterkst naar mijn mening. en een buitje moeten ze ook tegen kunnen maar met dagenlange regen en storm is een kas een echte luxe.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sjef,

 

Als een kasje al een tijd staat is de grond waarschijnlijk verzilt.

Dat is op zich geen punt.

De oplossing is uitwateren. Zorg dat je het kasje flink onder water kan zetten. Bvk 10cm gedurende 3 dagen.

Maak dijkjes rondom bv. Gebruik bvk regen of slootwater omdat dat de laagste EC heeft.

 

Op deze wijze spoelen ballastzouten uit en sterven schadelijke aaltjes.

Het goede bodemleven overleeft deze truc.

 

Veel soorten doen het goed in de kas. Bv Santa Maria (kruisingen) als je ze na Juni zet.

Ook korte soorten als Blue Light en Ata Tundra doen het goed.

 

Zelfs 2 teelten LR2 is haalbaar.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Purple Widow begon er dit jaar ook vroeg mee, maar de toppen waren nog wat mager. Daarom heb ik er voor gekozen om haar de laatste weken in de kas te zetten. Ook stond ze eerst in een pot om effectiek pk13/14te kunnen voeren. Hele vette toppen nu ;)

Volgend jaar ga ik op de biologische tour :(

 

Tschüss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben momenteel ook een kas aan het opzetten van 3x4M.

Ik dacht dat binnen soortjes ook konden groeien in een kas of heb ik dit fout?

Ik wou graag sannie's jack in het kasje zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...