Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stoned Again

Fabriek Ontmanteld

Recommended Posts

MADE - De politie heeft dinsdagochtend in een kassencomplex in Made (Noord-Brabant) een grote hennepplantage gevonden. In de kassen staan in totaal 65.000 planten. Er werden drie arrestaties verricht.

 

Een politiewoordvoerder spreekt van een hennepfabriek. De plantage werd gevonden na een anonieme tip.

 

De politie schat dat een hele oogst zeker 6 miljoen euro zou opbrengen. De arrestanten zijn de eigenaar van het complex plus twee werknemers. De ontmanteling gaat nog zeker enige tijd duren, voorspelde de zegsman.

 

 

 

Bron....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo groot !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuile #@$%! politie hufters, en maar roepen op tv,.......hier konden ze 4 á 5 oogsten per jaar draaien !.

 

Er hing geen enkele lamp !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_8811_6044_4360.jpgAch en de buurman die 4jaar geleden dit bedrijf verkocht

en er naast woonde baarde zich zorgen vanwege criminaliteit.

SUKKEL hij heeft er nog nooit iets van gemerkt EIKEL!

Komt ook nog bij dat ze zonder lampen kweekte,kon alleen niet zo gauw zien of ze verduisterden

zoniet klopt erweer is geen ene KL..e van het hele verhaal niet!!!!

PROPAGANDA ALOM ,Om onze geliefde plant weer aftezeiken.

Hoorde je wat de verslag gever zei,dat diegene die aan het ruime zijn

misschien wel met hoofdpijn of fluitend de kas uitkomen vanavond.

tn_gallery_8811_6044_24929.jpg

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/binnenland/ filmpje

nog een filmpje http://www.omroepbrabant.nl/?news/10434151...ld+in+Made.aspx

Wordt er echt doodziek van dat ONZIN gezeik

 

TAYRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

wat voor soort plantjes zijn dit?

 

Ik zie geen verduister klare kast(die grote lamellen van een verduisterde kas zegmaar of een rolluik) en de planten hebben toppen alsof ze al 9 weken bloeien.

 

Ben benieuwd hoor....

 

 

Groeten,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit noem ik nou een echte greenery!

 

Als ze oogstrijp zijn, wat een partij werk hebben ze dan!!!

Zullen nog wel wat busjes Litowers aagerukt moeten worden bij de knipperij, :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega hennepkwekerij telde 75.080 hennepplanten

 

 

MADE: De politie Midden en West Brabant is tot diep in de nacht bezig geweest met de ontmanteling van de mega hennepkwekerij. De plantage werd dinsdag 26 augustus aangetroffen in een kassencomplex aan de Plukmadeseweg in Made aangetroffen.

(zie eerder persbericht)

In eerste instantie werd uitgegaan van een globale schatting van 65.000 hennepplanten. Tijdens de ruiming telde de politie een daadwerkelijk aantal wietplanten van 75.080. De geschatte waarde van de in beslag genomen planten komt daarmee op ruim € 7.000.000,- Bij de inval zijn drie personen aangehouden, waaronder de eigenaar van het complex. Het trio wordt a.s. vrijdag voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zo helpt justitie weer volop mee aan het verhogen van het broeikas-effect.

dit is nu echt pure mishandeling van de 'natuur' :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dood aan de verrader!

 

dat degene langzaam mag bezwijken op een pijnlijke manier aan een nare ziekte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Paprika's dekmantel voor hennep? Onzin'

 

door Paul de Schipper. donderdag 28 augustus 2008 | 07:23 |

 

BS_5356507_5356507-_863672h.jpg

Saskia de Knegt, echtgenote van de dinsdag opgepakte teler in Made, zegt dat het stel nooit iets heeft geweten van de 65.000 hennepplanten die in door hen verhuurde kassen werden aangetroffen. foto Johan Wouters/het fotoburo

 

MADE - "De politie kwam altijd bij ons op de koffie. Ik heb nog nooit een hennepplant gezien. Zou er een in de tuin staan, dan zou ik 'm uitgewied hebben als onkruid. De politie en de burgemeester van Made gaan te ver als ze ons brandmerken als criminelen en zeggen dat ons paprikabedrijf een dekmantel was voor een wietplantage. Onzin. Bovendien, zolang het niet bewezen is, mag je dat niet zeggen."

 

In haar woning in Made steekt tuindersvrouw Saskia de Knegt de ene sigaret na de andere aan, barst af en toe in tranen uit. Haar man zit in de cel, als een van de drie verdachten. De andere twee zijn Litouwers die naar achteraf blijkt, dag en nacht tussen de groeiende hennepplanten hebben geslapen en gewoond.

 

Saskia de Knegt vertelt hoe ze gisterochtend naar het paprikabedrijf aan de Plukmadeseweg reed, naar haar hondentrimsalon die daar ook gevestigd is: "Daar zat de wijkagent. Die zit er wel vaker op de koffie. Hij lachte. Ik had niks in de gaten. Toen zag ik meer agenten. Een inbraak zeker, ging het nog door mijn hoofd."

 

Het was geen inbraak maar een inval in een professioneel opgezette hennepplantage met 65.000 wietplanten in 90.000 vierkante meter kas en een geschatte straatwaarde van 7,2 miljoen euro, schat de politie. Het kassengedeelte was door de eigenaar, de man van Saskia, verhuurd aan een 'zaadveredelingsbedrijf'. Saskia: "Ja, dat stond in het huurcontract." Waarom verhuurd? Saskia: "De paprikabusiness is qua prijzen instabiel. Een vast inkomen door verhuur is dan een soort verzekering voor je bedrijf." De huurder schermde de kas af, niet ongebruikelijk in een branche waar bijvoorbeeld kassen geen licht mogen uitstralen. Saskia: "We kwamen daar nooit binnen, de huurder heb ik ooit wel een keer gezien, maar de afspraak was dat ze tijdens onze werkuren niet in de kas zouden komen. Ik wist niet dat er mensen woonden, heb er nooit licht zien branden. De grote deur van onze paprikaloods aan de voorkant staat altijd open, voor de frisse lucht. Je kon zo in onze kassen kijken, want wij hebben niks te verbergen." Van de politie hoorde Saskia dat haar man mee moest voor verhoor. Ze heeft hem niet meer gezien. Deze morgen zag ze het paprikabedrijf op de voorpagina van BN/DeStem. Ze kan zich voorstellen dat de politie blij is met de vondst, maar: "Wij worden schuldig verklaard voor er iets bewezen is. Het ergste is dat burgemeester Gert de Kok er ook aan mee doet als hij zegt: voor 7 miljoen euro moet je heel wat paprika's telen. Schande, ik zit vijftien jaar in de tuinderij. We zijn een normaal Made's gezin, maar de burgemeester brandmerkt ons op voorhand."

 

Saskia de Knegt heeft De Kok gisteren nog gebeld: "Ik wilde een afspraak met hem maken. Hij weigerde en zei dat de zaak in handen van politie en justitie was, maar hij doet ondertussen wel zulke uitspraken, omdat hij denkt dat wij er van geweten moeten hebben." Ondertussen blijven de drie verdachten in hechtenis. Ze worden morgen voorgeleid bij de rechter-commissaris. In de 'megahennepkwekerij, zoals het kassencomplex in politiepersberichten wordt genoemd, zijn alle planten geruimd. Wat achterbleef, zijn omgesmeten veldbedden, een gaskomfoor en een gigantische wirwar van in aluminiumfolie gewilde buizen die de stank van de hennepplanten weg filterden. De politie wilde gisteren niet reageren.

 

Bron

 

Madese kassen tjokvol hennep

 

door Henk van Ingen henk.vaningen@bndestem.nl. dinsdag 26 augustus 2008 | 11:46 |

 

wietfabriek_861855h.jpgwietfabriek2_861859h.jpg

Foto Charlotte Akkermans/het fotoburo

 

MADE

 

De politie heeft gistermorgen aan de Plukmadeseweg in Made een enorme hennepkwekerij ontdekt. In twee op elkaar aansluitende kassen stonden circa 65.000 plantjes die bijna oogstrijp waren. De partij heeft een waarde van zes tot zeven miljoen euro

 

De 36-jarige eigenaar van het kassencomplex, dat verstopt was in een paprikakwekerij, is aangehouden. Ook twee Litouwse werknemers. Volgens politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer gaat het om een van de grootste vondsten in jaren.

 

„We hebben ze weleens groter gezien, maar deze behoort zeker bij de top.” Steenmeijer kon niet zeggen in hoeverre er al eerder is geoogst. In principe kan dat vier à vijf keer per jaar, waardoor de opbrengst schommelt tussen 21 en 28 miljoen. De stroom werd overigens niet illegaal afgetapt.

 

„Ze waren dus een goede klant van het energiebedrijf”, aldus Steenmeijer. De politie is de hennepkwekerij op het spoor gekomen via een anonieme tip. Naar verwachting duurt het nog tot vanmiddag voordat alle planten zijn verwijderd.

 

Niets doet vermoeden dat achter de deuren van het kassencomplex aan de Plukmadeseweg in Made een gigantische hennepkwekerij schuilgaat. Zelfs als je het bedrijfspand binnenloopt, lijkt alles normaal. Lege paprikadozen staan opgestapeld naast een sorteerlijn. Alles keurig netjes, misschien wel te netjes.

 

De eerste kas zit tjokvol paprikaplanten. Nadere bestudering van de vruchten leert dat ze in deplorabele staat verkeren. Weinig voldragen paprika’s, alleen verschrompelde exemplaren, en van hennep geen enkel spoor, zelfs geen verdachte lucht.Dat verandert al snel bij het binnentreden van de volgende ruimte. Een doordringende henneplucht komt je tegemoet als je door de plastic flappen gaat die de paprika’s van de wietplanten scheiden.

 

Bijna een half voetbalveld groot is de kas die barstensvol planten staat. In het gangpad hangt een tuindouche met daaronder een wastobbe: de provisorische douche waarvan de twee Litouwse werknemers waarschijnlijk dagelijks gebruikmaakten. In een lange gang tussen de eerste en twee wietkas verbleven ze. Op twee veldbedjes. Verder staan er drie koelkasten, een tft-scherm met een dvd-speler en een ‘keukentje’. Op een chemisch toilet deden ze hun behoefte.

 

Burgemeester Gert de Kok is ook een kijkje komen nemen. „Dit wil je natuurlijk niet in je gemeente. Ik ben hier niet blij mee. Dit is de andere kant van de medaille van het gedoogbeleid.” Aan de andere kant kan hij zich wel inleven in de beweegredenen van de eigenaar. „Voor zeven miljoen euro moet je een hoop paprika’s telen.”

 

Bron

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch raar dat je daar niks van af weet :P

 

en zo intressant dat die wouten daar lopen te doen

 

hebben godv...... nog een stel snitches nodig om zo intressant te lopen doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol er hangen geen lampen, denk dat ze nog nooit van buitenkweek gehoord hebben lol. Denk dat deze serre alleen tijdens zomertijd actief is of mss maar enkele keer paar jaar of max 2-3 keer.

 

Belangrijkste dus dat je moet onthouden, is altijd wantrouwen wat de tv je voorschotelt. Je zou toch denken dat journalisten weten waarover ze praten en mss wat kweekkennis opdoen of bronnen raadplegen. Het komt nogal belachelijk over als je verstand hebt van een bepaald onderwerp en dan gewoon zever hoort vertellen..

 

Waarom zouden ze moeten aftappen? Er hangt geen lamp, ze gebruiken zonlicht!! Toont daadwerkelijk hoe slecht ze hun job doen, dat je moet afvragen of ze even slecht hun job doen met andere berichtgevingen? Bel effe naar iemand in de cannabisbranche als bron zodat je iets nuttigs te vertellen hebt.

 

De moraal van het verhaal is, zorg voor goede filtering want blijkbaar ruik je het niet als 75000 planten in de bloei staan met een degelijk systeem :P

 

ps: die litouwers deden hun werk goed, zag er mooi uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn ze blij he !!

 

Alle blauwe mongolen in made lopen nu met een dikke lul rond omdat ze dat hebben gevonden door een of ander zielig verklikkertje. Meld misdaad anoniem, voor en door mietjes

 

 

Respect voor de teeler !! Hemel op Aarde !!!

 

en die journalisten zijn ook een stel kakkers, stroom niet gestolen. NEE DUHHHHHH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiettelers langer vast

 

BREDA - De drie mannen die dinsdag zijn aangehouden bij een hennepkwekerij aan de Plukmadeseweg in Made blijven voorlopig vastzitten.

Dat heeft de rechter-commissaris in Breda gisteren besloten.

 

Het trio, twee Litouwers van 31 en 36 jaar en de 36-jarige eigenaar van het kassencomplex waarin naar nu gebleken is, 75.000 wietplanten werden gevonden, blijven in ieder geval tot woensdag in voorarrest.

 

De politie kwam de hennepplantage na een tip op het spoor. Hij bleek te zijn verstopt in twee kassen achter een paprikakas. De wietplanten waren bijna oogstrijp en vertegenwoordigden een waarde van ongeveer 7,2 miljoen euro. De echtgenote van de eigenaar stelde eerder niets van de wietkwekerij af te weten en zei dat de kassen waren verhuurd aan een zaadveredelingsbedrijf.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die houden gewoon hun mondje dicht natuurlijk.

Toch zal er wel een dikke celstraf boven de eigenaars hoofd hangen.

Ik gok dat ´ie 5 jaar krijgt, waarvan 3½ voorwaardelijk.

Doet ie het nog niet slecht als ie al 1 of 2x gedraait heeft.

Voor minimaal 7 miljoen euro wil ik ook wel 1½ jaar zitten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de helft wil ik nog wel zitten... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit ik me bij aan bassie :P maar goed knap lullig als ze zo roepen dat er geen stroom is afgetapt :P en dan idd 5 a 6 keer oogsten per jaar !!! grapjassen total noobs :D ga eerst maar is wat over het plantje en klimaat leren ... wie weet krijgen ze er nog een zwak voor :dope:

 

 

knuppels

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

no offense maar dan vraag ik me af of je ooit in een zwaardere inrichting "gezeten"hebt ?

Een verwijding van je poepertje met zo'n 22 cm. mwah, mwah, kweeniet.......

 

Daarnaast wil ik nog wel de kritische noot neerleggen bij deze opzet.

Ik vraag mij ten zeerste af of je deze dit formaat opzet, in eigen beheer met z'n drietjes beheert...

 

Als echtparen met 30 plantjes al geript worden....

Heb je hier toch wel wat ijzerwaren nodig om je oogst te bewaken.

Ik bedoel maar: is een dergelijke opzet wel mogelijk zonder gebruik te maken van het zware circuit?

 

Ik vind het wel heel groot en dus een beetje eng dus......

Ik kan me niet voorstellen dat je dit met alleen liefde en passie bestiert...daar is meer voor nodig.

 

majah, neemt niet weg dat ik best in zo'n kas zou willen werken--met de goede vibes...--

gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk zit hier een organisatie achter, en die litouwers houden hun mondje wel!

 

Wat dacht je van de investering! Het verwerken en de distrubutie, dat zijn allemaal lijnen die door de jaren zijn uitgezet en steed uitgegroeid door een bepaalde groep mensen.

 

Die gasten hebben alleen al twee touringcars litouwers nodig voor te knippen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denken jullie, zou dit weer van invloed zijn op de coffeeshop prijzen. Zo'n grote vangst moet toch wel ergens invloed op hebben lijkt me. En dan niet alleen op het ego van de politieluitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...