Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ricop2

Aarde Spoelen Na Zout Ophoping ..

Recommended Posts

ten eerste zelf geen last van zout ophoping maar na wat lezen besloot ik dit topic te plaatsen , en jullie er eens kritish naar laten kijken ??

 

 

 

Gedemineraliseerd water is water waaruit alle zouten die doorgaans in leidingwater in vrij kleine hoeveelheden aanwezig zijn, werden verwijderd.

 

Er wordt vaak beweerd dat het drinken van gedemineraliseerd of gedestilleerd water erg gevaarlijk is, omdat het de lichaamseigen osmotische processen zou aantasten. In zijn algemeenheid is dat niet waar. Ook niet waar is dat het drinken van (niet verontreinigd!) zeewater zeer schadelijk is. Als gedestilleerd water, demiwater of zeewater de enige bron van water vormt, dan wordt de situatie anders

 

 

 

is dit mischien een idee bij overvoeding op aarde ... aangezien je planten wel h02 nodig hebben ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Eerste klopt de helft maar van dit verhaal,...zeewater is wel degelijk gevaarlijk

( voor de mens en plant )

schoon of niet.......... ;)

 

En zou het niet beter zijn om te bedenken, hoe dit probleem de volgende keer

te voorkomen .

Inplaats van allerlei bizarre theorien te verzinnen om het op te lossen.

 

Als jij zorgt dat je de volgende keer je bodem leven op orde hebt of in

iedergeval gaat zoeken hoe dit voor elkaar te krijgen.

Dan hoef je ook niet in de weer met demi water enzo,.

 

Lees maar eens wat enzymen allemaal doen , en wat dacht je van

simpel spoelen met kraanwater.

 

Ik geloof dat in nederland iedereen een kraan in huis heeft trouwens.

Dus die survival technieken zijn totaal overbodig.

 

 

 

Gr,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk infiniti,

 

He ricop2

 

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?? wat is de point??

Dat je moet spoelen met water is "the oldest trick in the book"

 

en daarbij.. Wat doet dit in de bouwdoos??

 

Volgens mij moet jij nog veel leren aan je waarschuwingsbalkie te zien..

 

Ik hoop dat je nog een beetje nut + echte info toe te voegen hebt..

Anders zal dit topic niet zolang voortleven.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook goed werkt is met citroen zuur. heb het gelezen dat prima werkt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeewater bevat zoveel zout,dat je lichaam meer water nodig heeft om dit te verwerken dan je binnenkrijgt,dus per saldo verlies je vocht door het drinken ervan.Het zoutgehalte lijkt me dan ook niet echt bevordelijk voor je plantjes. :(

Ook even voor de duidelijkheid,het spoelen van aarde is zowiezo een heel slecht idee,want dan maak je alleen maar modder.Het kan heel lang duren voordat een overschot aan water uit je bodem verdwijnt.Dus bij overvoeding etc. stap je over op gewoon water,maar probeer absoluut niet om iets uit je aarde te spoelen,dat word huilen. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het ook proberen met final solution van bac

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

GOOGLE IT. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal met Aad eens

 

Succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken is een slok zeewater niet schadelijk, en alleen maar erg zout. Maar voor iemand die lange tijd zonder drinkwater op zee zit is het drinken van zeewater zeer schadelijk.

 

Bij schipbreukelingen of anderen die lange tijd op zee zitten zonder drinkwater, kan het verleidelijk zijn om zeewater te drinken.

Wanneer iemand echter al enige tijd geen water (zoet water) gedronken heeft, dan raakt het menselijk lichaam uitgedroogd.

Wanneer dan het zoute zeewater gedronken wordt, dan is het lichaam niet meer in staat om het zout uit het lichaam te spoelen.

Daardoor kan zoutvergiftiging ontstaan, en kunnen o.a. waanvoorstellingen ontstaan.

 

Door zeewater te drinken nemen de overlevingskansen snel af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk leerzaam National Geografic en discovery. ;)

 

Wanneer het lichaam zout binnen krijgt zal het lichaam juist water ( vocht )

aan het lichaam gaan ontrekken om dit te doen verdunnen als wel uit

te scheiden via transpiratie.

Daardoor heeft het drinken van zeewater een versnellende uitdroging

ten gevolge.

En bijwerkingen zijn inderdaad onder andere waanbeelden of te wel

hallucinaties, zoals BBB ook al noemt.

 

Dit zelfde principe werkt ongeveer het zelfde bij planten , uitdroging (door

blokkades van zoutkristallen) en Natrium vergiftiging.

 

En even ten overvloede mischien ,..maar grond kun je wel degelijk spoelen met water

Als je maar weet hoe.

In mijn eerste kwekers maanden , heeft dat vaak mijn plantjes kunnen redden.

 

Gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. heb nog nooit hallucinerende planten gezien overigens ;)

 

Planten zetten hun zouten af in de toplaag van je grond, vandaar dat we adviseren om anderlangs te bewateren of niet dicht bij de steel (als ze zijn aangeslagen, in het begin juist wél om de plug nat te houden als je met stekken werkt!!!).

 

Dus gewoon voorkomen, niet te kleine pot gebruiken en niet te veel minerale zouten geven. Kweek organisch en haal de toplaag van je aarde af als je gaat hergebruiken, en gebruik Te Final Solution om restzouten te binden om te zetten in opneembare zouten. Daarvoor is echter wel en rijk bodemleven nodig, dus liefst bij organische kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dr bestaat een situatie dat de grond zoveel zout bevat dat de grond het vocht uit je plantje trekt .,,

Vlees etende planten krijgen ook standaard demi water ( omdat ze zichzelf voeden ) ik had beter het stukje over zee water drinken weg kunnen laten wan neen ,, zelfs ricop2 snap dat dit niet zal gaan werken ...

maar op het moment je dus zeg maar teveel mineralen en ofzoutophoping in je medium heb hangen .

is dit mischien een goedde suggestie. .. ook bevat het een stuk minder kalk .. en ik heb begrepen dat bij te veel kalk

verschijdede voedingstoffen niet worden opgenomen ... dit te gerbuiken te neutralisatie bij hoge ec waardes ed @@@

srry voor late reactie nogmaals ik heb zelf geen last van speelde alleen met het idee ,,,

 

zelf vandaag een topje spint ontdekt .. direct de 2 pptjes geknipt ... stekken zijn wel kwetsbaarder dan zaad ,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is algemeen bekend dat als de ec van je medium te hoog is (te veel zouten) je gewoon weter geeft om dat te compenseren. Ged. water is niet nodig, regenwater of kraanwater kan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...