Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boxman

Planten Willen Maar Niet Bloeien

Recommended Posts

ik heb 2 planten in kas staan maar die willen maar niet beginnen bloeien, ze zijn inmiddels al een dikke 2 meter hoog. Snachts staan ze in complete duisternis. KAn het zijn dat ze nu nog in bloei schieten? Kan op dit moment geen fotos plaatsen. Alvast dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meschien is het slimmer om dit te vragen aan Sensiseeds ?

Het heeft te maken met het licht schema en helaas voor jou zijn ze niet echt Early , de echte early soortjes staan al in bloei

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel 'early' soortjes zijn verre van vroeg, en planten in vollegrond bloeien over het algemeen toch al wat later dan planten in potten. Gewoon geduld hebben, komt vanzelf wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sensi seeds, die verzinnen bij al hun soortjes maar wat..

 

early is echt wat anders! dat is 2week geleden! en niet pas over 2 week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoelang je ze verduisterd, maar zorg ervoor de verduistering even lang of langer duurt dan de licht periode. Dus 12 uur licht en 12 uur duister. Dan zou je meestal na 1,5 tot 2 weken de eerste bloeiverschijnselen moeten zien.

Succes

GJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verduister niet. Ik heb net gezien dat een van me mooiste plante paarse steel begint te krijge. Het kan bijna niet dat de plant gestresst is. Kan het zijn dat deze soort juist paarse stengels krijgen voor het bloeien? Of dan toch stress?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ze zal er alleszins niet sneller van groeien, dunkt me.

 

Overigens, mijn diesel haze van Sannie bloeit ook nog niet.

Kleine topjes met veel toprot lijken me onvermijdelijk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan in een kas staat in de 1e post, goed ventileren dan zal toprot wel meevallen.

 

Bij onverduisterde buitenkweekjes is geduld een schone zaak, eerstdaags beginnen ze vanzelf te bloeien en zijn dan pas rond eind October klaar.

 

greetz

Vlinders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...