Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Deze zomer zit ik een weekje alleen in het huis van mijn ouders. Ik heb het afgelope jaar al flink wat afgereisd en had geen zin om de rest van de zomer in de stad door te brengen. Toen mijn ouders opzoek waren naar een hondenhotel bood ik snel mezelf aan als oppasser voor bobby. Want een betere setting voor een tripavontuur is er voor mij niet. Mijn ouders wonen in een idyllisch dorpje langs een rivier. Een plaatsje waar 's ochtends de hanen kraaien en 's avonds de schapen en kikkers voor een gevoel zorgen dat je met weemoed terug neemt naar je jeugd. Een tijd van hutten bouwen, in de buitenlucht spelen en samen met je moeder zonnebloemen kweken in de tuin.

 

Ik heb één keer eerder paddo's gegeten en daarvan voelde ik vrij weinig. Ik had mij niet goed voorbereid. Één van de grootste fouten die ik had gemaakt was door mijn specialiteit risotto te koken. Dit is een erg zwaar vullend, maar super lekker, gerecht. Een half uur na het eten gingen wij de paddo's eten. We voelden allemaal erg weinig en zijn toen in de trein gestapt richting R'dam om bij de lachende paus nog een paar porties in te slaan. Ik voel mij op dat soort momenten niet op mijn gemak. Het reizen blokkeerde voor mij de deur naar tripland.

 

Inmiddels begon mijn bijna geobsedeerde hobby van het wiet kweken. Hierdoor kwam ik rondsurfend op het idee om een paddo growkit te bestellen. Mijn bak wilde niet echt aanslaan. Een lange tijd gebeurde er niks. Na een week of drie had ik de hoop al opgegeven. Maar toen werd agranado opeens verrast.

 

gallery_4202_5667_103612.jpg

 

Een paar dagen later had ik een mooie bak met paddo's staan. Wat groeien die dingen toch hard. Intotaal 120 gram vanaf gehaald en inmiddels staan er al nieuwe paddo's te groeien. Ik heb de oogst in drie porties van 40 gram verdeeld en in de koelkast gelegd.

 

gallery_4202_5667_26360.jpg

 

Mijzelf voorbereiden

Met een voorraadje paddestoelen klaar liggen begon ik mezelf geestelijk en lichamelijk voor te bereiden. Ik koos een geschikte dag uit en twee dagen van te voren begon ik met sinaasappels te eten. Paddo's eten is eigenlijk jezelf vergiftigen en dan kan het geen kwaad om je lichaam daarvoor klaar te maken. Op de dag zelf heb ik weinig gegeten. Nog een grote maaltijd om 16.00 uur en dat was het. Ik heb ergens gelezen dat je rond de 5/6 uur niks gegeten moet hebbben van te voren, maar ik heb een erg snelle stofwisseling. Dus die marge kunnen we wat minder ruim nemen.

Het geestelijk voorbereiden bestond uit alle zorgen van je afschudden. 's Avonds lekker in de tuin met een wietje, wijntje, wasabinootje. Wanneer de vrienden naar huis zijn gegaan, stappen we nog even in bad. Paar waxinelichtjes, een glazen waterpijpje en nog een laatste glas wijn op de badrand. Een rustig chill-out/jazz muziekje in de oren en een volkrantmagazine die je probeert droog te houden. Bobby komt naast het bad liggen en ik zet de vloerverwarming voor hem aan. Even later zie ik dat bobby ligt te dromen naast het bad. Zijn pootjes maken schokkige bewegingen en zijn bek lijkt te drinken uit z'n moeders tepel.

 

Dosering

De volgende dag is het dan zo ver. Ik eet gezond en nog een laatste grote maaltijd in de middag. Ik lees nog wat tripverslagen en bereken via deze site hoeveel gram ik ga eten. Volgens de site heb ik voor een level 5 trip 36 gram verse cubensis nodig. Mijn paddo's lagen inmiddels twee dagen in de koelkast en ik had gewoon zin om eens echt goed te trippen, dus leek mij 50 gram wel een goede hoeveelheid.

Misschien een beetje gewaagd. Maar ik ben de laatste tijd met salvia aan het experimenteren en heb nog steeds niet mijn doorbraak gemaakt. Ik krijg met gesloten ogen vage visuals en de wereld om mij heen is nog steeds hetzelfde. Alleen de intepretatie ervan niet. Stel jezelf de dame voor die rond 1900 telefoonverbindingen maakte door een stekkertje in te pluggen tussen de verbindingen van twee personen. Zie deze foto als je het beeld nog niet voor je hebt. In je hersenen lijkt ditzelfde te gebeuren met het beeld dat je waarneemt en de betekenis ervan. Als ik salvia rook klopt er niks meer van deze verbindingen. Het beeld is nog precies hetzelfde, maar de intepretatie van wat je ziet is totaal fucked-up. Zo heb ik al een heel gesprek gehad met een deur en zag ik toen ik op bed lag mijn dakraam als de onderkant van een paardenkoets aan waar ik onderhing.

Maar ik wil dingen echt zien gebeuren. Ik wil mij in een andere dimentie wanen. Salvia is hier geschikt voor, maar blijkbaar is mijn weerstand nog te groot voor dit plantje. Dus besloot ik bijna twee porties te eten om er zeker van te zijn dat die deur naar die wereld echt open ging. Ik wil hierbij nog wel even zeggen dat ik mij goed voorbereid voelde. Ik zat goed in mijn vel en verlangde al een tijdje naar deze wereld. Daarnaast was de setting perfect. Dus blijf hier altijd mee uitkijken. Vraag jezelf af of je mentaal de kracht hebt als er onverklaarbare dingen om je heen gebeuren en hoe je daarop zal reageren.

 

Paddo's zijn niet vies

Rond 19.00 uur komen twee vrienden van mij langs. Ze hebben nog nooit getript en zijn dat ook niet van plan. Niet de ideale sitters, maar wel hele goede vrienden die ik 100% vertrouw. Vrienden die je hand wel vasthouden als je daarom vraagt, wanneer het even te heftig wordt. Gelukkig voor hen is er nog een voorraadje wiet in huis. Ik begin de drie paddo's te eten. Een vriend van mij wil nog een klein stukje proeven en vind het maar smerig. Ik begrijp niets rond de hele commotie dat die dingen niet te 'vreten' zijn en het onteren van de paddestoel, door hun smaak te maskeren. De paddo's verdienen respect en daarmee ook hun behoud van hun eigen smaak. Het hoort er gewoon bij. Ik kauw de paddestoelen heel goed fijn in mijn mond tot het bijna een soort pap is en slik het dan pas in. Dit bevordert een snelle goede opname van de werkende stoffen psilocybin, psilocin en baeocystin.

Mijn vrienden roken een rustig hasje. We kijken nog even mythbusters af en praten over koetjes en kalfjes. Ik begin al vrij snel te merken dat er iets niet klopt. Er gebeurt nog niks, maar toch is er iets aan de hand. Onopvallende details waar je normaal gesproken niet naar kijkt beginnen interessant te worden. Ik ben toch nog wel wat gespannen en zit teveel de effecten af te wachten, dus schenk ik mezelf een flink glas wijn in om wat losser te zijn. Ik kijk naar een schilderij dat boven de tv hangt. Het lijkt een beetje los in de ruimte te hangen als ik er lang naar blijf kijken. Schaduwen beginnen om aandacht te vragen en een scherm van rook, dat door licht vanuit een kier van de gordijnen naar binnenkomt, ziet er overweldigend mooi uit.

 

Met dit mooie weer besluiten we toch maar even in de tuin te gaan zitten. Ik drink rustig mijn wijn door en draai nog een wietje voor mijn vrienden. Ik was alleen mijn grinder vergeten in de woonkamer en loop via de keuken naar binnen. De keuken lijkt opeens heel hoog geworden. Meubels worden klein, smal of juist heel groot. Ik moet er een beetje om lachen. Als ik bij het aanrecht sta ben ik voor mijn gevoel een meter gegroeid. Ik heb opeens ruim zicht op de kraan. Zo heb ik die nog nooit gezien. Het is inmiddels een half uur later sinds ik de paddo's gegeten heb en de effecten zijn al goed merkbaar. Ik loop de kamer in en zie mijn glazen waterpijp, wattestaafjes om die schoon te maken, gaasjes en wat salvia extract liggen. Hard op zeg ik 'he! mijn salvia wereldje'. Ik zie deze voorwerpen als een deel van mijzelf vanuit een ander perspectief dan normaal. Ik lijk wat boven mij zelf te zweven en heb een goed overzicht van mijn (materialistische) leven. Voorwerpen zijn geen losse voorwerpen meer. Hun betekenis is niet zozeer wat hun bruikbare waarde is, maar meer wat het voor mij betekent.

 

Spacetime!

Ik loop weer naar de tuin en stap over bobby heen die zoals altijd in de weg ligt. 'Hmm, wat gebeurt er daar met die tegels?' hoor ik mezelf afvragen. De grindtegels bestaan uit cement en hele fijne steentjes. Het cement is vloeibaar geworden en de kleine steentjes lijken in een stroming te zitten. Ik word er bijzonder vrolijk van en sta nog een kwartier gefascineerd te kijken. Ik ga zitten en kijk eens rustig om mij heen. De tuin ziet er schitterend uit door alle bloemen van mijn moeder. Alle kleuren bedelven mij onder een gevoel van liefde en geluk. De stenen van de muur beginnen langzaam uit hun voegen naar buiten te schuiven. Ik doe mijn ogen dicht en zie totale leegte. Plotseling blaft bobby en in mijn gedachte springt er een grote zandkleurige wolf in anime-style op mij af. Ik schrik even en doe mijn ogen weer open. Het beeld om mij heen begint een samenhangend geheel te worden. Losse voorwerpen verliezen betekenis en vormen een grote collage. Plotseling tintelt mijn hand. Er lijken wel kleine energieballetjes mijn vingertoppen in te schieten en via mijn aders hun weg naar mijn schouder te volgen. Ik sluit mijn ogen weer. Een vogeltje begint zich druk te maken op het dak en meteen komt er een zwerm vrolijke gele tweeties van boven recht in mijn hart gevlogen. Ik word vol getroffen en word gevuld met positieve energie.

De meeste vage tekenfilm personages komen voorbij geflitst. Soms ook een beetje enge figuren, maar ik word totaal niet bang of zenuwachtig. Het lijkt alsof de wolf die mijn hoofd in sprong mij kracht heeft gegeven en de tweeties die mijn hard troffen mij vulden met geluk. De engere figuren lijken mij soms ook iets te vertellen. Ze zeggen niks, maar als ik ze zie geven ze mij een gevoel van een situatie of zorg. Wanneer ik iets te lang nadenk over een zorg vraag ik letterlijk in mijn hoofd aan de paddo of die mij weer op het goede pad wil brengen. Dit truucje ben ik al meerdere keren tegen gekomen op internet en het werkt echt. Hoe belachelijk je het ook vindt, stel die vraag wanneer je het even eng vindt worden! Bij mij sprong er meteen een heel vrolijk konijntje rond in mijn hoofd. Need I say more?

 

Het begint al wat te schemeren en ik ga even in het gras liggen. Ik heb de hele avond op blote voeten gelopen, terwijl ik altijd wel sokken en schoenen aanhoud. Het gras voelt plezier aan. Het lijkt te leven en te krioelen. Ik kijk omhoog en zie de mooiste beelden gevormd worden door de wolken die ik ooit van ze heb mogen zien. Springende paarden, opgeblazen nintendo figuurtjes en krokodillen. Ik zie het allemaal duidelijk voor me. Ik ga een beetje scheel kijken. Dit helpt mij erg goed om nieuwe gekke dingen te zien. De wolken lijken in plakjes gesneden en liggen als vista vensters over elkaar heen. Ik sluit mijn ogen. Bam! Ik vlieg door een buizenstelsel van fluoriserende cirkels! Ik zit op een grote adelaar en kijk omlaag over een landschap. Ik kijk door mijn wimpers heen en zie mijn motor staan. Ik sluit ze weer en de visuals halen meteen hun inspiratie uit mijn motor. Gekke voorwerpen vliegen voorbij, die ik totaal niet kan plaatsen. Alle beelden bestaan uit mooie heldere kleuren en wisselen elkaar snel af. Ik ga weer even bij mijn vrienden zitten, want het is toch allemaal wel heftig.

 

Bobby begint ongeduldig te worden, want hij wil een stukje gaan lopen. Ik kijk naar de mozaïek van het tafelblad en ik zie er een wolf in door het gejank van mijn hond. We roken eerst nog een blowtje, wat voor veel inspiratie zorgt tijdens mijn trip. Beetje wiet is geen overbodige luxe tijdens paddospacen. De hond is inmiddels niet meer te houden en mijn vrienden gaan vast lopen. Aangezien ik allstars heb met twee paar veters per schoen, was ik wat langer bezig met strikken dan normaal. Er leek geen einde aan te komen, wat weer voor veel vermaak zorgde bij mezelf. Ik loop de dijk op en kom weer even terug in de realiteit. Ik sluit mijn ogen weer voor een seconde en wordt meteen verrast door het gevoel alsof ik in een achtbaan zit. Mijn benen staan op automatische piloot. Ze zijn hun eigen leven aan het leiden. Ik ben alleen mijn hoofd bedenk ik mij. Nee niet mijn hoofd. Het lijkt alsof mijn geest net boven mijn lichaam zweeft. Plotseling gaat mijn telefoon af maar het duurt even voor ik weer begrijp wat ik precies met dat ding moet doen. Mijn vrienden vragen zich af waar ik toch blijf. 'Ik ben bijna bij jullie', zeg ik snel. Ik loop een lange trap af en voel mij precies zoals ik in een achtbaan zit die vanaf het hoogste punt naar beneden stort. Ik zit weer hardop te lachen, volledig in mijn eigen wereldje. Beneden ben ik fysiek bij mijn vrienden. Geestelijk bevindt ik mij echt op een andere planeet.

We lopen een vaste route over een wandelpad langs weilanden, bomen en slootjes. Ik ben hier al zovaak geweest, maar ik wist totaal niet meer waar we precies waren op de route. Het was al erg donker en een vriend legde zijn hand op mijn schouder, wat heel erg fijn voelde. Ik voelde mij weer een klein kind die z'n moeder kwijt is en plotseling haar hand weer voelde. Mijn vriend begint een verhaaltje te verzinnen en een paar tellen later waren we allebei piloot van een vliegtuig opweg naar argentinië. Mijn voorstellingsvermogen is op dat moment op een hoogtepunt en ik zie prachtige beelden.

 

We gaan weer richting huis, want ik begin erg honger te krijgen. Op de terugweg begin ik wat meer over mezelf te denken. Wie ben ik? Hoe zijn andere mensen mij? Wat stellen die 'zorgen' die ik heb nu eigenlijk voor? Je kijkt in de spiegel en ziet jezelf naakt. Zelfs je lichaam heb je uitgetrokken. Het is soms bijzonder confronterend, maar erg leerzaam. Als het even teveel wordt vraag ik gewoon of de paddo nog wat leuke beelden voor me heeft en dan ben ik snel de vervelende gedachtes weer kwijt. Thuis aangekomen vul ik de waterpijp en neem een paar kleine trekjes. Ik ben over het hoogtepunt van de trip heen, maar na wat wiet krijg ik nog wat leuke inspiratie voor visuals met de ogen dicht. We eten een pizza en de effecten nemen al snel af. Ik kom weer terug op aarde en ga rustig op de bank liggen met een kop thee en een laatste blowtje om de trip een beetje te overdenken en te verwerken. Ik kan nog niet slapen en probeer een stripboek te lezen, wat nog aardig wat moeite kost. Het verhaal leeft in mijn hoofd. Ik ben onderdeel van het verhaal.

 

Vandaag werd ik vol positieve energie wakker. De lome duffe wiet kater waar ik altijd erg last van heb bleef volledig uit. Ik vul het bad en probeer mij zoveel mogelijk van de dag van gister te herinneren. Wat een trip! Ik heb gekregen waar ik om vroeg. Ik heb een nieuw maatje om mee op reis te gaan.

 

'Oh grote wijze paddo! Ik dank u voor deze schitterende reis en hoop dat dit niet de laatste zal zijn.'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk reportje! Het heeft toch iets extras, trippen op zelfgekweekte paddo's.. Wel een flinke dosis voor de eerste keer, maar blijkbaar was je goed voorbereid en kon je het prima aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Erg indrukwekkend. Ook goed geschreven.

Het is fijn om de tijd te nemen om iets te lezen, wat geschreven is door iemand die er zijn tijd voor nam.

 

En leuk dat het van je eigen kweek is ;)

Ik kan niet wachten om zelf te beginnen!

 

Groetjes aan Bobby! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gave tripreport. Ik denk dat ik binnenkort ook maar is een growkitje ga bestellen. Vanavond weer een heerlijke trip gehad en na het lezen van dit report begint het toch te kriebelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ik stuur 'em naar een maat die nog twijfelt. Hiermee krijg ik 'em wel over de streep :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet man geslaagde trip ja ;)

 

Ik heb ook zon growbox en kheb er al een aantal keer van getript maar ik neem nooit een volledige portie,want bij 20gr sla ik al genoeg door en zie ik mn muur ademen enzo haha, en zo'n lichtere trip is perfect om op te gamen zkr bij firstpersonshooters zoals team fortress 2 :smoke je hersens denken dan echt dat je in het spel zelf zit hehe,super intens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agranado...wat vond je hond ervan...wat vond jij van je hond?

 

Ik logeer m'n honden altijd uit als ik zwaar trip want ik weet niet of ze goed met me kunnen omgaan als ik heel erg verander qua perceptie en emotie. Niet dat ze me bijten of ik hun iets aandoe maar misschien "versta" ik ze slechter. Ze zijn best wel aanwezig en passen niet echt bij een veranderd bewustzijn.

 

Ik kan moeilijker van een soort lichtgevend "monsters" die ook mijn honden zijn goed zien wat ze wilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Toen ik mijn verhaal nog eens overnam, zag ik dat het best wel lang was geworden. Hierbij dus ook respect voor de gene die mijn verhaal gelezen hebben! Ik schrijf graag dingen van mij af, omdat ik op die manier gebeurtenissen goed kan verwerken. Het is ook fijn om een gebeurtenis zoals mijn trip, die ik als erg positief heb ervaren, nog een keer terug kan lezen tot in de detail.

 

@tomas: het was mijn tweede keer paddo's. Bij de eerste keer had ik al meer dan een portie op en merkte ik vrij weinig effect. Vandaar dat ik zo'n grote portie heb gegeten. Ik voelde me er ook gewoon goed klaar voor, wat misschien ook wel meespeelt. Maar het is fijn om te horen dat je het een leuk verslag vond!

 

@banaantjuh: Er gaat niet alleen moeite in het schrijven van zo'n groot stuk, maar ook vooral veel plezier. Ik vind tripreports erg leerzaam en misschien haalt een ander persoon nog iets uit mijn verslag. Bedankt dat je het helemaal gelezen hebt! Succes met de eigen kweek. En Bobby heb ik een kroel van banaantjuh gegeven :lol:.

 

@Shory: Dan moet je zéker zo'n growkit bestellen. Je houdt er nog wat aan over, het is een stuk leuker om je eigen gekweekte paddo's te eten en aan de sterkte van de trips is ook niets aan te merken.

 

@hasjhondje: Mail hem dan maar meteen wat meer tripreports. Het is ook goed om over trips te lezen die misschien wat minder leuk zijn. Dan weet je wat je te wachten kan staan en komen er geen verrassingen. Kan je een stukje zelfvertrouwen geven.

 

@lemmiwinks: Ik zou eerder zelda gaan spelen ofzo. Beetje op je paard langs een mooie meertje galopperen, hengeltje uitgooien, aan de poten van een kip rondzweven in een magische wereld. Maar in de natuur kan je ook best op je eigen fantasie en creativiteit vertrouwen hoor. De wereld van een game heb ik daarvoor niet nodig. Maakt het ook weer verrassend en erg boeiend om te zien wat er allemaal uit jezelf kan komen.

 

@Podenco: De twee vrienden die er heel de tijd bij waren zijn erg goed vertrouwd met de hond. Één vriend is zelfs een erg grootje maatje van hem. We hebben een aantal jaren de hond samen uitgelaten iedere dag. Daarnaast heeft de hond een grote tuin waar die altijd lekker rond loopt te banjeren. Om het uur een bal gooien en hij is al erg tevreden. Hier heb ik een foto van zijn algemene uitdrukking. Als hondenkenner maakt dat misschien al een hoop duidelijk. Ik las ook dat je meerdere honden hebt, wat misschien ook wel een verschil maakt. Ik heb Bobby in ieder geval niet als last ervaren, maar meer soms juist als inspiratie voor mijn trip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok als je nuchtere begeleiding hebt die leuk is voor de hond en de hond een beetje rondbanjert dan moet het goed gaan. Mijn twee zijn ook niet opdringerig, integendeel, maar ze worden misschien "bezorgd" als ik over de vloer kruip en anders reageer...maar vette kans dat ze het ook gewoon lollig vinden. Er is een grote kans dat ze erbij zijn als ik weer met DMT ga experimenten maar dat duurt zo kort dat ze niet doorhebben dat ik ze niet meer normaal zie, ipv van 5 a 8 uur als in mijn LSD/paddenstoelentijd.

 

2 honden op je meubels zijnmeer aanwezig als 1...

 

IMG_0314_edited.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super verslag! Ik heb er echt van genoten het te lezen. Het is voor mij de bijl die de knoop doorhakt. Één dezer dagen bestel ik ook zo'n growkit. Ik kijk al uit naar mijn eerste trip.

Bedankt! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niceeee..

 

 

Mooi verslag !

 

Lijkt me leuke hobby .

Daarom heb ik gisteren alles besteld om zelf kweekje te starten..

 

 

Kan al niet meer w8éééé ..

Grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je fantastische trip!

erg leuk om te lezen.

heb inmiddels een grammetje of 50 droog maar durf nog niet zo goed, ben erg gevoelig.

(ging vorige week nog "out" op 0,05 gram santa maria)

drink wel af en toe ayahuasca in rituele setting, dat voelt wel veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb inmiddels een grammetje of 50 droog maar durf nog niet zo goed, ben erg gevoelig.

(ging vorige week nog "out" op 0,05 gram santa maria)

 

 

uhhh....

 

en je wil paddo's nemen? nou succes dan maar :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je enkele heftige ayahuasca trips achter de rug hebt dan zal een gemiddelde dosis van 3 gram paddo's wel te doen zijn..

 

Dat 'out gaan' van de Santa Maria, was dat voor de ayahuasca sessie (askawan?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag en een fijn gevoel

Herkende veel van wat je beschreef , heerlijk paddo's op een mooie dag

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...