Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietbaard

Iemand Enig Idee Hoe Dit Kan? Zie Pics

Recommended Posts

Goeie dag allemaal,

 

Ik heb even een vraag overmijn plant, een maand geleden ongeveer was ik een paar dagen niet thuis geweest en toen stond mijn plantje er heel zielig bij.

En ik vraag me af hoe dat kan, de grond was gewoon lekker vochtig, maar toch hing alles naar beneden.

 

Foto-M7L4ZJGQ.jpg

 

Foto-LTW7VWZJ.jpg

 

Ziet er toch niet echt gezond uit :smoke

 

Ik heb haar toen direct omgepot en een dag later zag ze er weer een stuk beter uit.

Foto-F4WXKDAC.jpg

 

Inmiddels is ze nogmaals omgepot en zit de groei er lekker in ( al zeg ik het zelf)

 

Maar ik zou toch wel erg graag willen weten hoe dat mogelijk is geweest, zodat het niet nog eens gebuurd.

 

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Ik hoor het wel.

 

Zo is ze nu

 

Foto-4CB4SLPQ.jpg

 

Foto-WLMSQVNQ.jpg

 

Ben vanplan om haar binnen kort in een speciekuip van 65 l. te zetten en dan dan een tijdje later haar te laten bloeien.

 

Maar zover is het nog niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, :smoke

mijn gedacht gaat uit naar overbewaterd.

de plant zal zowiezo een van de volgende dagen-weken gaan bloeien,weet niet of het nog zin heeft om over te potten.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een te kleine pot...

Als het na het overpotten naar een grotere pot beter gaat :smoke

 

Succes met je mooie groene plant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het had wel geregend, maar normaal heeft ze met regen helemaal geen last. maarja zou kunnen.

 

En over dat overpotten, mij was juist verteld dat je eigelijk nooit verkeert is om te verpotten, dat de wortels nog een keer beetje verder kunnen streken, en dat goed voor de groei zou zijn.

 

Hoezo kan je dan net voor de bloei beter niet overpotten?

 

Of een te kleine pot...

Als het na het overpotten naar een grotere pot beter gaat :smoke

 

Succes met je mooie groene plant!

 

 

Zou ook goed kunnen de wortels zaten wel helemaal rondom en echt overal, maar kan je plant dan dood gaan door een te kleine pot? ik dacht dat je plant dan alleen maar wat kleiner bleef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet mijn plant er s nachts uit, Overdag spreid ie zich naar het licht, en s nachts krult ie zich op. is normale reaktie

Misschien tte weinig licht gehad.

en over dat bloeien Volgens mj begint ie nu al in bloei te raken Ik kan de toppen haast tellen? Wordt ook tijd dat ze in bloei raken Augustus komt er al weer aan. Dat binnenkort wordt toch opschieten anders zit je met de kerst af te bloeien Lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit laatst ook, bij mij was het een kwestie van te weinig water... De pot (10L emmer) woog haast niets, kurkdroge grond dus.

Een uurtje na het wateren stond ie er weer strak en gespannen bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien kan het aan van alles liggen, dus gewoon goed blijven opletten dan maar ;)

 

In ieder geval bedankt voor de reacties :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Wietbaard Ik zou ze maar eens in de bloei trekken. Wat heb je aan zo n boom zonder fatsoenlijke toppen straks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuhmm, hoe bedoel je dat precies? ik dacht dat de bloei ergens eind deze maand zou beginnen.

 

Is het dan onverstandig om daar op te wachten?

 

Want hoezo zouden er niet fatsoenlijke toppen aankomen dan als ik daar op wacht??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uuhmm, hoe bedoel je dat precies? ik dacht dat de bloei ergens eind deze maand zou beginnen.

 

Is het dan onverstandig om daar op te wachten?

 

Want hoezo zouden er niet fatsoenlijke toppen aankomen dan als ik daar op wacht??

 

Verduisteren is beter, krijg je mooiere en betere wiet,

je kan met 1 hand de kuip/pot een beetje optillen, dan kan je voelen of ie zwaar of ligt aanvoelt ivm. water.

Plant ziet er mooi groen en gezond uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik eas zowiezo vanplan om te gaan verduisteren, maar dan eind deze maand, dat wou ik gaan doen met een kooktentje van mijn schoonmoeder, maarja die staat nu nog op de camping ( met kooktentje erbij)

 

Ik heb hier namelijk voor mijn balkon een straatlantaren staan, en heb begrepen dat ze dan niet vanzelf in de bloei zou gaan door het licht van die lantaarn.

 

Dus was ik vanplan om te wachten tot het ongeveer tijd zou zijn voor de bloei en dan dus helpen door te verduisteren.

 

Maar ik kan daar dus beter nu al mee beginnen?

 

Moet ik allen nog bedenken hoe ik dat ga doen zonder die tent.

 

Iemand een idee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je de plant niet in een donker schuurtje zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad wel een goed idee, met een fan d'r op ofzo.

Maar dan moet ik alleen nog iets bedenken zodat ze overdag niet in de regen staat, om toprot te voorkomen.

 

Zal ik toch een afdakje moeten maken van hout ofzo.

 

Trouwens DEEM ik zag net dat jij ook een paar leuke boompjes hebt staan, die zien er ook niet verkeerd uit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

kHeb er 5 staan en 2 daarvan rij ik iedere avond om 19 uur mn schuur in

en om 7 uur er weer uit (ook op zondag) :smoke

Daar komen al beste knoppen op, deze staan dan ook overdag onder een

tentje tegen toprot.

Bekijk mn topics even daar kan je zien hoe ik mn tentje gemaakt heb..

 

gr. DEEM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ziet er goed uit, zoiets moet ik dan ook maar gaan maken alleen een slagje kleiner :smoke

 

ik had vorig jaar een houte afdakje gemaakt maar het is zeker beter om een afdak te maken van iets lichtdoorgevens?

 

Zou doorzichtige golfplaat een goeie optie zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou doorzichtige golfplaat een goeie optie zijn?

 

kHeb wel gelezen dat iemand dat ook gemaakt heeft van golfplaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik denk dat ik daar dan maar iets van ga bouwen, en dat ik haar dan vanaf vandaag 8 uur 's avonds in mijn schuur ga zetten en 8 uur 's ochtens weer op mijn baklonnetje.

 

Moet dan alleen dat afdakje maken maar de eerste paar dagen is nog geen ramp zonder afdak denk ik, dan is ze toch nog niet in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie mijn cam en mijn topic met foto's voor het afdakje :smoke

 

Overigens houdt het nog een hoop licht tegen, alleen er onder zetten als het regent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha geinig zeg zo'n cam waar je je plantjes kan volgen, kan je ze live zien groeien,als je een beetje geduld hebt dan :smoke

 

En dat telefoon filmpje is ook leuk gedaan, die onder het afdak heeft al mooie toppen, en ook nog even de poes op film ;)

 

Maar zoiets is hier wel te realiseren met golfplaat.

 

Ik zag dat de gene onder het afdak op wieltjes staat, Rijdt je die dan ook 's avonds naar binnen om te verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En over dat overpotten, mij was juist verteld dat je eigelijk nooit verkeert is om te verpotten, dat de wortels nog een keer beetje verder kunnen streken, en dat goed voor de groei zou zijn.

 

bij overpôtten krijgt de plant bijna altijd een groei vertraging omdat hij zn wortelkanaal terug moet opbouwen ...

en net voor de bloei is het niet ideaal om zon vertraging te hebben :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de tip.

 

Ik was inmiddels ook niet meer vanplan om haar over te potten, omdat ze sins 8 uur vanavond word verduisterd in mijn schuur.

 

Maar je info is wel goed om te weten voor alle jaren die nog gaan komen :smoke

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever een bloeivertraging door het overpotten dan dooie grond. Misschien een weekje vertraging. Als je het goed doet niet eens. Tsja dat gesleep ook met die grote kuipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, word wel lastig zo, is het nu wel slim haar te verpotten zodat ik geen dooie grond krijg of kan ik haar nu beter in deze 30 liter pot lataen staan?

 

Ze staat nu 14 dagen in deze 30 liter pot en daarvoor stond ze in 18 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...