Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Growboxi

4 Maal Durban In Pot

Recommended Posts

Op 16 mei kreeg ik eindelijk mijn zaadjes die ik bij sensiseeds besteld had binnen. Ik heb me Durban aangeschaft in de hoop dat het waar is wat er op de verpakking staat en dat hij werkelijk maar 6 tot 7 weken bloei nodig heeft. Want dit is nl. een Sativa soort en die hebben normaal heel wat meer tijd nodig. Maar ziehier de verpakking.

gallery_8747_5949_189948.jpg

 

Eigenlijk ben ik gisteren begonnen met verduisteren, maar ik zal jullie een kleine update geven in de komende dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen als alles goed gaat zullen ze (min)8/9weken nodig hebben.(bloei)

Buiten mag je 2weken bijtellen als alles goed gaat.

Spreek enkel over eigen ervaring,wel met andere soorten.

 

Grts. Girlhaze

Edited by GirlHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zoals ik al zei, op 16 mei heb ik ze dan ook maar dirrect in een pot gezet, om zo snel mogelijk te kunnen beginnen. Ik ben begonnen met 5, 13liter potten en heb die lekker vochtig gehouden om het kiemen te bevorderen. Ik heb ze wel meteen buiten gezet omdat het weer dat toen toeliet.

gallery_8747_5949_97607.jpg

 

Tot mijn grote verbazing waren ze al gekiemd na 5 dagen, wat zeker 5 dagen sneller was dan ik had verwacht. Maar zoveel te beter, we waren al een beetje laat begonnen en dit is dan een weekje weer terug gewonnen, hahaha

gallery_8747_5949_2794559.jpg

 

gallery_8747_5949_1155176.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 7 dagen zagen ze er al veelbelovend uit, die schatjes. Ik zet ze wel binnen wanneer het weer maar eens regend in ons arme Belgenlandje. Ik geef ze dan ook voldoende water en bemest ze bij met de BioCanna meststof voor groei. En ik moet zeggen werkt wel hoor!!!!! (zie verdere evolutie). Ik geef ze om de twee dagen met hun water de aangewezen hoeveelheid met hun water mee.

 

Dit is dag 7 na het ontkiemen:

gallery_8747_5949_295270.jpg

 

gallery_8747_5949_241812.jpg

 

Na 14 dagen gaat het nog steeds goed met de dames, ze groeien enorm. Ik zet ze nog steeds binnen wanneer het veel regend, ik geef ze liever zelf hun water zo kan ik de meststoffen steeds om de 2 à 3 dagen toevoegen. Het verbaaastt me echt hoe snel ze groeien.

Dag 14 na ontkiemen:

gallery_8747_5949_1067140.jpg

 

gallery_8747_5949_2299180.jpg

 

Dag 21 het resultaat van elke dag bezig te zijn met je plantjes

 

 

Dag 21 na het ontkiemen:

gallery_8747_5949_37481.jpg

 

gallery_8747_5949_202603.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 na het ontkiemen:

gallery_8747_5949_304893.jpg

 

 

gallery_8747_5949_379233.jpg

 

en eentje gesneuveld door de slakkeninvasie, aan de rest is wel gegeten maar niet zo extreem. DUS min1

gallery_8747_5949_26331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo nou ziet er goed uit hoor ey..

Ik ben benieuwd wat voor bomen dat gaan worden..

 

Grtzz Jonkomastaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej..

 

Zie ik daar nu een deel van een woefke of heb ik teveel op?

 

Je plantjes gaan goed.

 

Zijn die slakken zo omhoog in je pot gekropen?Duivelse dingen..

 

Leg wat slakkekorrels rond je potten...

 

 

Idd kutweer hier in dat Belgenlandje hé :D

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 38 na het ontkiemen, gaan ze niet lekker????

gallery_8747_5949_363440.jpg

 

gallery_8747_5949_273853.jpg

 

 

Dag 47 na het ontkiemen, ikk heb er twee in een grotere pot verplant en dat verschil met de andere twee merk ik wel. Voor de rest gaat nog alles goed zie maar zelf:

gallery_8747_5949_306109.jpg

 

Deze staat nog in een kleine pot, maar alles ok:

gallery_8747_5949_322824.jpg

 

En dan eentje van de twee in grote pot:

gallery_8747_5949_300814.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo en dan zijn we nu aanbeland in het heden.

Zoals ik al gezegd had ben ik ze sinds gisteren aan het verduisteren en daar heb ik nu een paar vraagjes over, allé een paar, eentje eigenlijk: Welke voeding moet ik de planten nu geven?? Geef ik ze nog een week of twee groeivoeding of zou ik al kunnen starten met bloeivoeding??? En kan het kwaad voor de plant als ik al zou starten met bloeivoeding???

 

Een groepsfoto zoals ze der nu bijstaan, nog steeds kerngezond ondanks het slechte weer

Dag 55 na ontkiemen:

gallery_8747_5949_135012.jpg

 

 

De twee in grote pot:

gallery_8747_5949_261906.jpg

 

gallery_8747_5949_237418.jpg

 

De twee in kleine pot:

gallery_8747_5949_192850.jpg

 

gallery_8747_5949_339543.jpg

 

 

 

Iemand een idee wat dit me zou kunnen opbrengen op het einde van de rit, droog????

Share this post


Link to post
Share on other sites

No No Medical it tis A real dog!!!

 

Zozo, ik had hier nu wel wat meer reactie verwacht( dan doet een mens eens moeite... :D )

Maar ja, alles nog ok met de planten, ben ze nu 4 dagen aan het verduisteren:

van 20u30 tot 8u30 donker

en

van 8u30 tot 20u30 licht

Ik denk dat dit de beste periode van de dag is om de planten te laten bloeien?? Of niet soms??

Ik had toch ook graag een paar reacties over de voeding gehad. Wat geef ik de eerste 3 weken van de bloei. Groei- of bloeivoeding of helemaal niets( dit lijkt me niet aangeraden???).

En wanneer begin ik te tellen?? Vanaf de eerste dag 12/12 of vanaf de eerste verschijnselen van bloei??

 

Even iets anders nu.

Het is maar een bevinding van mij, maar ik ben vrij laat begonnen met mijn zaadjes, maar ik heb totaal geen problemen gehad met mijn plantjes, geen ziektes, gelijke groei, geen verkleurde bladeren enfin totaal niets. misschien is later beginnen helemaal niet slecht, je kan dan de zaailingen meteen buiten zetten en dat maakt ze dan wat minder kwetsbaar dan diegene die hun voorgroei binnen hebben gehad. Het is maar its wat ik denk hé, maar wie ben ik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, we zijn er weer voor een update van de stand der zaken. We zitten nu eigenlijk in week 2 van de bloei en persoonlijk vind ik wel dat het lekker gaat. Hier een paar foto's.

Wat je gaat opmerken is dat 1 van de planten witte haartjes heeft met daarin een paarse nerf terwijl de andere twee dit niet hebben en ze zijn van dezelfde soort??? Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen???

Ik hoop dat we wat meer reactie krijgen deze keer.

Groetjes

 

 

PAARSE NERF

gallery_8747_5949_175427.jpg

 

andere foto's

gallery_8747_5949_1194374.jpg

 

gallery_8747_5949_3097794.jpg

 

gallery_8747_5949_446348.jpg

 

gallery_8747_5949_260702.jpg

 

gallery_8747_5949_75340.jpg

 

gallery_8747_5949_142792.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, bruut, sensi's "durban" is een skunk-hybride.

 

Wat je gaat opmerken is dat 1 van de planten witte haartjes heeft met daarin een paarse nerf terwijl de andere twee dit niet hebben en ze zijn van dezelfde soort??? Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen???

Ze noemen het een soort, maar het is in werkelijkheid een kruising waardoor je dus variatie hebt tussen de planten die eruit komen.

 

Dit is niet perse iets slechts, zelfs in gezonde populaties echte soorten (landrassen) zit variatie in genotypen.

 

Er is momenteel bij mijn weten geen zadenbank die pure "durban poison" (dus niet gekruist met skunk) verkoopt. Als je dat wilt zul je ze dus rechtstreeks uit zuid-afrika moeten verkrijgen. Je had eerder de zadenbank african seeds die durban (en andere pure soorten) verkocht, maar die bestaan sinds een aantal jaar niet meer.

 

edit: Ik bedenk me net dat high quality seeds "durban poison amazing special" verkoopt die wellicht geen kruising is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen de skunk genen er juist niet voor dat de durban LATER bloeit? want skunk bloeit later dan pure durban... durban x skunk.. waardeloze kruizing in mijn ogen!

 

http://www.afropips.moonfruit.com/#/durbanpoison/4522127725 [PURE DURBAN!]

http://web.archive.org/web/20051026012002/...icles/4400.html [sENSI SEEDS VS DUTCH PASSION DURBAN!]

 

 

One of these strains is "Durban" or "Durban Poison" from South Africa. A lot of old timers will tell you stories about the first Durban seeds they got their hands on in the late 70's or early 80's. It was a strain well known for finishing early, which made it valuable for breeding with late strains that wouldn't finish outdoors. Also, oddly enough, it was a pure sativa and not an indica as many have thought. :lol: :D :D :lol:

 

http://www.dutch-passion.nl/home.php?p=exterior&l=nl [PURE DURBAN]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja misschien is die van afropips ook puur, deze man heeft alleen een nogal dubieuze reputatie op het net, maar mischien zijn zijn "pure" soorten toch wel het proberen waard.

 

Die test tussen sensi's en dutch passion's ken ik wel, die van dutch passion komt dan wel beter uit de test, ik geloof alleen echt niet dat die ongekruist is naar aanleiding van foto's die ik er van heb gezien; geen pure sativa.

 

Of durban eerder bloeit dan skunk is nog maar de vraag denk ik. Durban is een RELATIEF vroege en snelle sativa (vroeg en snel voor een sativa). Skunk brengt in ieder geval de bloeitijd naar beneden.

 

peace out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, we zijn weer een weekje verder!!! Nog een 4-tal te gaan zou ik zo denken.

Ondanks het aanhoudende slechte weer, gaat alles nog steeds prima met de dames. Maar ik hoop nu toch dat het weer wat gaat beteren om de laatste fase in te gaan. Nu ja de eerst volgende week geven ze niet veel beterschap, dan maar hopen op de laatste week van augustus en de eerste twee van september zeker. Anders gaan we lekker veel rot tegemoet zou ik zo denken.

 

Hier een paar foto's van week 3 van de bloei

gallery_8747_5949_14733.jpg

 

gallery_8747_5949_131307.jpg

 

gallery_8747_5949_30940.jpg

 

gallery_8747_5949_254583.jpg

 

gallery_8747_5949_89150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit daar voor 3 weekjes bloei ;)

Ik ben nu ongeveer even ver...

En dat betere weer gaat nu tog echt komen vanaf volgend weekend!!

Dus dat kunne flinke toppen worde als dat goede weer dan ook ff volhoud :wacko:

Suc6!

Earlyweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

lekkere ladys zeg! flinke toppen heb je! ik zit ongeveer even ver nu

 

@ earlyweed beter weer? kijk net weerbericht ganse week regen :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een paar daagjes verder en nog steeds geen problemen. integendeel ik zie enorm veel vooruitgang in mijn Dames hier!!! Aanschouw zelf maar op de foto's.

 

Ik heb ook nog een vraagje???

 

Vanaf wanneer begin ik de bloei te tellen??

Van dag 1 als ik ze 12/12 gezet heb of vanaf de eerste bloeiverschijnselen???

 

Wanneer het regent of ze geven een hele dag regen, dan hou ik mijn planten binnen met de deur open, heeft dit enige invloed nu al of kan dt pas echt kwaad in de 2 laatste weken van de bloei???? Nu heeft het precies niet veel invloed der op......

gallery_8747_5949_264555.jpg

 

gallery_8747_5949_89557.jpg

 

gallery_8747_5949_182483.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

je moet beginnen tellen bij de eerste bloeiverschijnselen.

bij het binnenhouden moet je toch zorgen voor genoeg lichtinval.

meer licht,grotere toppen.

ze zien er top uit ;)

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer twee weken verder en hebben toch wel zeker TWEE heel goede dagen gehad.... ;) . Ik had wel wat meer verwacht van het einde van augustus; maar ik denk velen met mij, niet????

Dan denk je ik ga ze verduisteren dan hebben ze de hele maand kans op een lekker zonnetje, of toch wel wel 70 percent van de dagen....NIET dus ;) !!!!!!

 

Nog 1 week en een halve te gaan. Mijn geplande oogstdatum is niet dit weekend maar de zaterdag der op. Dus juist nu hebben ze lekker veel zon nodig, maar ik heb net de 10-daagse voorspelling eens bekeken en dat zag er nog niet zo schitterend uit, maar ja wat doen we der aan.

Buiten dit alles gaat het toch nog wel lekker met mijn dames; ik had ze wel graag al wat gezwollener gezien maar ja...

Hier een aantal foto's dan kan je zelf zien en reageren....ik vind het eigenlijk wat magertjes of gaat dit nog verranderen in die laatste 11 dagen....

Geniet maar lekker mee

gallery_8747_5949_39042.jpg

 

gallery_8747_5949_334614.jpg

 

gallery_8747_5949_419984.jpg

 

gallery_8747_5949_321766.jpg

 

gallery_8747_5949_138880.jpg

 

gallery_8747_5949_148723.jpg

 

gallery_8747_5949_169320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik denk dat iedereen wel wat meer zomer had verwacht ;) .

Ik vind je plantjes er heus wel nog goed uit zien hoor, volgens dat ze zo weinig zon hebben gehad. Hopelijk zit het weerbericht mis en krijgen je plantjes nog 1,5 week zon om lekker aan te dikken!

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...