Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dutchk

Help ! Ze Sterven Af !

Recommended Posts

Ik heb toch dringend hulp nodig mensen, weet me geen raad meer.

Heb ongeveer 45 plantjes onder 2 x 600watt

Eerste 10 dagen groei ging prima. groen en groeide wel goed.

Nu nadat ik ze na 10 dagen groei in de bloei zette kreeg ik weer gele en verdorde bladeren onderin, bovenin wel groen. Ook groeien ze bijna niet meer.

Dit probleem had ik bij de vorige kweek precies het zelfde , toen is alles dood gegaan, ben bang dat het nu weer gebeurt.

Als test heb ik er een paar buiten op balkon gezet, en die gingen toen wel goed door.

Als voeding gebruik ik gewoon nu bloei 50ml per 10 liter water, geef ze iedere dag water met voeding. Doe er ook wat Vitavit bij.

Aarde is vochtig genoeg, luchtvochtigheid ongever 40%

Heb ook een luchtbevochtiger staan.

Afzuiger staat aan en toevoer lucht ook.

Temp met lampen aan ongeveer 30 graden.

Wie weet nu eindelijk eens wat hier mis is ? Want dit gaat nu dezelfde kant op als de vorige verloren kweek, heb toen alles weg kunnen gooien, totaal verdort en verschrompeld.

tn_gallery_16874_5046_151620.jpg

med_gallery_16874_5046_900596.jpg

med_gallery_16874_5046_1836896.jpg

med_gallery_16874_5046_1807693.jpg

med_gallery_16874_5046_2151653.jpg

med_gallery_16874_5046_1910696.jpg

med_gallery_16874_5046_153375.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben geen pro maar ik zou zeggen overvoeding en dus verbranden ze !

 

Niet 100% zker hé :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ik hoop dat je gelijk hebt

Zal proberen alleen water te gaan geven

 

Nog meer ideeen mensen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er idd niet mooi uit,het kunnen alleen meerdere dingen wezen.

 

Of overvoeding wat de vorige ook al zij of vergiftiging,heb je zeil in die kamer liggen ?of verlijmde vloerbedekking.

 

Waar is je hokje van gebouwt ?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Bedankt voor je reactie

Het is een kamertje van ongeveer 2 x 2 meter, op de vloer ligt novilon ( ligt er al jaren ) de bak waar de planten in zitten vijverfolie, daaronder tempex platen voor isolatie. de wanden van gips en afgedekt met zwart/wit folie. dus lijkt me dat wel in orde toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de planten ergens mee behandeld tegen ongedierten ?

 

zo ja met wat en op welke tijden.

 

groeten KwKr !

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Nee niet behandeld met iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde ook nog van de vorige kweek??? Beschouw deze ook maar als verloren!!! :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even op de site van novilon gekeken maar kan er niet veel info over vinden,wel is het de soort vloeren die die problemen wel eens kunnen geven!

Meschien als je ze een mailtje stuurt dat je meer info kan krijgen,ik heb deze problemen eerder langs zien komen

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey je kan je ph eens gaan meten,maar denk zelf ook overvoeding,ik las dat je in 1 keer begon met 50ml/10l ik zelf ga dit altijd opbouwen.

bv. 1 week 20 ml dan naar 25 enz. en gewoon naar je plant kijken hoe ze reageert,voedingsschema,s heb ik niet zo veel mee want geen enkel plantje is het zelfde.

 

succes

 

SYF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als voeding gebruik ik gewoon nu bloei 50ml per 10 liter water, geef ze iedere dag water met voeding. Doe er ook wat Vitavit bij.

Elke dag voeding?Lijkt me wat veel.

Welke voeding gebruik je,wat voor aarde gebruik je(voorbemest of niet),allemaal belangrijke info.

Ik zou inderdaad even overstappen op gewoon water en kijken wat er gebeurd.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

he joh...

 

dat ziet er uit als een Kalium probleem...een overdosis aan K geeft zo'n blad.Verbrandingsverschijnselen en uitdrogen vh blad.....

 

Dunne stengels?

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey je kan je ph eens gaan meten,maar denk zelf ook overvoeding,ik las dat je in 1 keer begon met 50ml/10l ik zelf ga dit altijd opbouwen.

bv. 1 week 20 ml dan naar 25 enz. en gewoon naar je plant kijken hoe ze reageert,voedingsschema,s heb ik niet zo veel mee want geen enkel plantje is het zelfde.

 

succes

 

SYF

 

I ga zelf ook sterk het vermoeden krijgen van overvoeding. 50 ml per 10 liter water leek me ook al erg veel.

Ik ga nu testen een week lang alleen water te geven.

Suggesties nog ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
he joh...

 

dat ziet er uit als een Kalium probleem...een overdosis aan K geeft zo'n blad.Verbrandingsverschijnselen en uitdrogen vh blad.....

 

Dunne stengels?

 

gr medi

 

Ja ook dunne stengels, zit geen groei in, aarde is standaard aarde uit de growshop met perliet. Dus je denkt Kalium tekort ? Wat doe je eraan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat ziet er uit als een Kalium probleem...een overdosis aan K geeft zo'n blad.Verbrandingsverschijnselen en uitdrogen vh blad...

Dat denkt hij dus niet.

Met sommige "standaard"aardes uit de growshop hoef/moet je de eerste weken trouwens helemaal niet bij te voeden.

Dus ik zou inderdaad even op alleen water overgaan.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

relatief lage lv + hoge ec + hoge temp = verbranding.

 

Waar meet je je temp?

Wat voor voeding geef je ze wel niet?

Waarom staat je bevochtiger niet aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd een gedoe om uit te zoeken wat het probleem is.

Maar wat die vloer betreft zou wel eens kunnen kloppen.

Bij een bepaalde tempratuur komt er een soort gas vrij en gaan ze van dood.

Zelf heb ik ooit in een oude vee schuur gekweekt en daar ging ook alles na de 3e week dood.

Probleem lag volgens mij aan een amonia hangende geur of gasse !

zelfde hokje ergens anders opgebouwd en meteen goed gedraaid dus aan de spullen en medium lag het niet.

Je kan veel proberen maar ik zou beginnen met meeste lampen uitgooien en mischien 1 of 2 aan laten een tijdje.

Gewoon water geven zonder voeding !

Zuurstof toevoer controleren waar die vandaan komt !

Of dat wel verse lucht is zonder rare omstandigheden.

Afzuiger checken afvoer goed is geregeld.

Heb zelfs mensen gezien de de in en uitlaat verkeerd om hadden gemonteerd !

Krijg je ook zoiets !

 

Veel geluk met het zoeken van je probleem.

 

BTW - ik heb ook eens tot 2 x toe alles dood laten gaan in de 2 week omdat ik met een spuitkan bevochtigde met water de eerste week en met die zelfde spuitkan had ik de zomer ervoor op de plaats met onkruid verdelger gespoten.

Dus ik wist niet waar het aan lag tot ik ineens dacht wacht eens even die spuitkan zit nog restjes gif in de zijkanten of je hem nu schoonspoeld ofniet .

 

Tja :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites
relatief lage lv + hoge ec + hoge temp = verbranding.

 

Waar meet je je temp?

Wat voor voeding geef je ze wel niet?

Waarom staat je bevochtiger niet aan?

 

Ik meet de temp en rv tussen de planten zoals je kunt zien op de foto.

Bevochtiger staat wel aan, maar was net ff leeg toen ik die foto nam.

Ik geef ze Hesi bloei complex.

Het ook nog Hesi fosfor Kalium staan, moet ik dat misschien aan het gietwater meegeven ?

 

relatief lage lv + hoge ec + hoge temp = verbranding.

 

Waar meet je je temp?

Wat voor voeding geef je ze wel niet?

Waarom staat je bevochtiger niet aan?

 

RV schommelt tussen de 45 en 50 %

Temp tussen 25 en 30 graden.

Lijkt me niet verkeerd toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde is vochtig genoeg, luchtvochtigheid ongever 40%

 

Deze verschijnselen heb ik ook heel lang mee te maken gehad (dan wel op hydro) en wat is gebleken;

ik kweekte te nat.

Nu de laatste kweken op cocos geef ik de jonge meiden de eerste week geen water tenzij ik voel dat de slabs echt erg licht gaan aanvoelen en me planten blijven groen tot aan de knipbeurt.

Dus wellicht te nat in de eerste week, waardoor slechte wortelontwikkeling en geel blad als gevolg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze verschijnselen heb ik ook heel lang mee te maken gehad (dan wel op hydro) en wat is gebleken;

ik kweekte te nat.

Nu de laatste kweken op cocos geef ik de jonge meiden de eerste week geen water tenzij ik voel dat de slabs echt erg licht gaan aanvoelen en me planten blijven groen tot aan de knipbeurt.

Dus wellicht te nat in de eerste week, waardoor slechte wortelontwikkeling en geel blad als gevolg?

 

Een ervaren kweker vertelde mij weer dat je in het beginstadium best de grond nat kan houden.

En zo erg nat maakte ik het ook weer niet.

Ik heb niet alleen gele bladeren, ze krullen om en sterven af, zie foto..

med_gallery_16874_5046_153375.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het toch overvoeding zijn ? En zou het helpen iedere dag met schoon water te spoelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt overbemesting. Meet je EC van je voedingswater maar. Dat krullen en verbranden van de blaadjes is echt teveel bemesting.

Epsonzout deden we in mijn tijd en daarmee de grond uitlogen en hopen op het beste.

Een overdoses aan Kalium komt haast nooit voor Wel een gebrek met opname wat je ziet aan de hele donkergroene en voor de rest gezond lijkende bladeren wat hier niet het geval is.

Ik heb zo al heel wat tuintjes gezien, jammer.

Dat bemesten is een precies werkje en je kunt er beter te laat als te vroeg mee beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk even bij mijn topic van gisteren over cocos na steenwol. Ook daar ligt (buiten de ruimte) novilon.

 

Check de bladeren. komt aardig overeen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

5oml Hesi op 10 ltr ,en zulke jonge plantjes

 

OVERVOEDING!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...