Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dieselke

Paar Vraagjes

Recommended Posts

dan zou ik alle electra gewoon bij die meterkast hangen en lucht aanzuigen via die kamer met het raam open zoals eerder werd gezegd... en uitblazen in de kamer waar je ketel staat.. ben je al begonnen met de bouw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, ik ga het zekere voor het onzekere nemen , ruimte onder de trap ga ik gebruiken voor zaden /stekken te laten groeien aangezien dat de ruimte redelijk laag is , hiervoor heb ik 12 tl lampen tot mijn beschikking van 60 cm lang /18 W 33/840, lampen heb ik al , alleen nog wachten op de armaturen ( volgende week donderdag) in de tussentijd kan ik beginnen te bouwen aan het groeihok, ben via via aan hout geraakt , morgen beginnen aan het kader, hiervoor heb ik stevige balken gekregen, op gekregen materiaal mag men niet kieskeurig zijn he :wtf: de balken zijn 4.5cm op 10 cm lengte 2m30. Enkel nog op maat zagen en in elkaar schroeven

groeten dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon natuurlijk weer niet wachten tot morgen om aan het hok te beginnen vandaar de foto's :lol:

balken zijn zoals gezegd 4.5cm op 10 cm (wordt een heel stevig hok :wtf: )

binnenafmetingen van het hok is 109 cm op 109 cm op 205 cm hoogte, ruimte zat voor 5 dames

de bodem en het plafond zijn gemaakt van osb platen ( 2 platen van 60cm op 240, gezaagd op de gewenste maat natuurlijk )

med_gallery_18225_5868_3679792.jpg

med_gallery_18225_5868_3134496.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dieselke,

 

Je doet je naam eer aan, eenmaal op gang niet meer te stoppen :wtf:

Lekker bouwen zie ik graag veel bouwplezier verders

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt wat je zegt, maar komt veel bij kijken hé, ben ook geen timmerman :lol: , kost allemaal veel centen :wacko: dus moet het van de eerste keer correct zijn en veilig, dus veel info vergaren :wtf:, maar het komt alles wel in orde. Wat me het meeste is opgevallen aan deze site is dat je als groenteboer veel en veel geduld moet hebben :huh: , is dus al direct een grote test :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje in verband met de inlaat van verse lucht, heb gelezen dat de inlaat ongeveer de helft moet zijn van de uitlaat, kwestie van de juist druk in je hok te krijgen, maar is dit nu voor zowel passieve als actieve inlaat ?

had gedacht van bij mij te kiezen voor passieve inlaat

in afwachting van reacties

groeten dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een passieve inlaat, wil je bij voorkeur zelfs 3x groter dan je actieve inlaat :wtf:

Bij een actieve inlaat, kun je volstaan met dezelfde grote als je afzuig, en de helft van je afzuig capaciteit.

 

Let wel, dit zijn de richtlijnen, ik wijk er ook wel eens vanaf,....zonder problemen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees ook vooral de stickies in de secties, zoals deze

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff, gaat langzamer dan ik had gedacht( brief in de bus gehad, betaling :D ) :) :D

weer een stap achteruit. de vloer en het plafond heb ik in elkaar, nu eerst nog een gedeelte verhuizen en dan kunnen we beginnen met het hok te monteren, aangezien de onverwachte kosten een dumper zijn op het vullen van de kast, ga ik eerst iets anders doen, heb nog 4 planten staan, buiten (zie topic eerste buitenkweek) vanaf het moment als ze op 12/12 over geschakeld moeten worden ga ik ze onder tl plaatsen hiervoor heb ik 12 tl buisjes van 60cm lengte en 18w, zou toch goed zijn voor om en bij de 12000lumen , heb ze al allemaal mooi gemonteerd, valt alleen zwaar uit de hele contructie. dit alles samen met de potten ga ik plaatsen in de ruimte onder de trap( zie eerder in dit topic of in mijn album

med_gallery_18225_5868_1826074.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook een paar ventilatortjes op de kop kunnen tikken , ze lijken op pc fans , maar ze zijn groter (12cm op 12 cm) werken op 220v

en zijn veel krachtiger dan de gewone pc fans en door gewoon een regelaartje ervoor te plaatsen is het toerental fijn te regelen :smoke

med_gallery_18225_5868_4829.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

link

 

wat specificaties van je fan, :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar haal je de tijd om het allemaal op te zoeken ;) wist niet dat je nog tijd over had na het bouwen van zo een ruimte/kasteel, daarmee vergeleken lijkt mijn hok op een schoendoos :smoke

maar die fans lijken mij wel ok , 5 euro voor 3 stuks( 2e hands), kan niet veel tegenvallen he :P en ze doen het alle drie prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe en toch is het niet de juiste datasheet, want dat is deze ;)

 

kijk bij de 125XR0181000

 

ehm.. 44-48 dB per stuk? Da's best geluid :smoke

 

kijk eens HIER als je het rustiger wilt. Maar ietsje minder capaciteit maar véél stiller! (22,8 dB).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...