Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dominuz

Opnieuw "kunnen" Blowen

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb een aantal jaren geleden rond m'n 14e een tijd geblowt. Ik was es een avondje thuis en ik had geen shag meer dus ik rolde een pure joint (had ik voordien ookal gedaan en was telkens goed gegaan). De eerste 2 minuten was ik lekker stoned, maar dan begon de miserie. Ik begon helemaal te draaien, kreeg enorme angstaanvallen, m'n hartslag sloeg de hoogte in en ik had werkelijk het gevoel dat ik dood ging. In pure paniek heb ik een maat gebelt die niet wist wat hij moest en mij naar het ziekenhuis heeft gereden waar ze me aan een hartmonitor hebben gelegd en me voor de rest hebben laten liggen (ernstig was het uiteraard niet...). Na die bad trip had ik zo'n enorme degou gekregen van wiet dat ik er steevast van overtuigd was er voor de rest van m'n leven af te blijven. Een paar maand later was die houding al verandert en besloot ik het nog eens te proberen, maar ik had hetzelfde effect als die bad trip van een paar maanden voordien. Ik heb het nog een 2tal keer geprobeerd, echt maar 1 trekje, en ik voelde me onmiddelijk weer beroerd. Nu is het al een dik jaar en half geleden dat ik nog wiet heb aangeraakt, maar ik zou graag in staat zijn af en toe nog eens een licht jointje te roken... Ik heb nogal veel vrienden die blowen en het is gewoon lekker gezellig om eens een jointje te rollen.

Ik weet niet of dit op te lossen valt, maar ik wou maar even vragen of jullie tips hebben om van die telkens compleet behaaglijke trips af te geraken? Het zit uiteraard in m'n kop, als ik denk dat ik slecht ga gaan gebeurt dat ook denk ik ...

 

Alvast bedankt! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je graag wilt proberen weer te blowen is natuurlijk begrijpelijk, maar zou het misschien handiger zijn om in jou situatie dat maar proberen te vergeten? Er zijn gewoon mensen die helaas slechter tegen bepaalde middelen kunnen.

 

Mocht je het echt graag willen doen kan je eventueel experimenteren. Eet wiet (lees: cake, brownies et cetera) of probeer wat hasj (zachte).

 

Mijn tip desondanks, vergeet blowen, als het je elke terug gooit, niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dus volgens jou beter gewoon compleet mee kapppen? Zo heb ik er sinds de laatste bad trip ook telkens over gedacht (zo'n anderhalf jaar), maar bij nader inzien zou het best gezellig zijn om af en toe toch nog eens te kunnen meeblowen... Maximum 1 keer in de week ofzo. Ik was aan het denken om gewoon een lekker licht soortje te draaien, erg weinig indoen en dan een klein teugje nemen en zien hoe dat loopt...? Ik heb (uiteraard) wel nog altijd de vrees dat het gewoon weer hetzelfde gaat lopen als voorheen...

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik had da ook se :)

Al 2 keer ongelooflijk slecht gegaan, waarvan 1 eindigde in het KZ te Leuven :o

Maar kben altijd blijven smoren eigenlijk :)

Wel heb ik hetzelfde met bier:

ook al eens serieus slecht gegaan, maar da erg

Lang geen bier meer aangeraakt

En ask dan dronk, smaakte het degoutant!

Dan bij een feestje een coctail, en direct slecht, nooit meer alcohol voor mij :P

Ma me weed zou'k gewoon doen zoals een vriend da deed.

Gewoon veel meegaan me de manne die smore

Eigenlijk is het beste gewoon te stoppen (voor jou, niet voor mij ;)), sorry kmoest da wel zegge :D

En dan een trekje meetrekken, voor de smaak gewoon

en telkens ietsje meer :D en dan rolde weer goe :D

ook beginnen met hasj, zachtere smaak of met sticks :D

greetz en succes,

 

Stickie aka k1ll3rb33

 

(btw: vergeef me voor mijn rare teksten en/of typfouten, je snapt wel waarom :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dat nog eens hebt, consumeer eens wat cola, snoep, eigelijk alles wat veel suiker bevat, mss een lage suikerspiegel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olraajt, merci allemaal. Dus het beste blijft (uiteraard) gewoon het te vergeten en te kappen, maar moest ik nu en dan toch nog eens een jointje willen roken gewoon beginnen met hasj en stickies, en zorgen dat er veel suiker in de buurt is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olraajt, merci allemaal. Dus het beste blijft (uiteraard) gewoon het te vergeten en te kappen, maar moest ik nu en dan toch nog eens een jointje willen roken gewoon beginnen met hasj en stickies, en zorgen dat er veel suiker in de buurt is :D

 

Goede leerling :)

*klopje op de schouder :o*

 

succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Haha merci maat... Ik heb hier ergens ver nog wel een klompje hasj liggen peins ik, ik denk dat ik 'm sebiet es wegrol met een ton vitamine C pillen en een emmer cola naast me. Ik hou jullie op de hoogte, alvast merci ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pillen werken maar na een 20tal minuten hé, laat liever wat druivensuiker tabletten (dextro energy zoals jexxel al zei) op je tong smelten, de dextrose (snelste koolhydraat) komt namenlijk direct in je bloed terecht, smaakt ook lekker ;) dextro energy heeft ook energiedrank met vitamine c btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp wat je bedoeld een vriend van me had een keer een bad trip van 6 gram PP hij zei tege me ik ga dood enzo en wij waren ook spaced we waren egt bang en toen was ie van de bank gevallen en werd niet meer wakker ik had me wiet zakje voor ze neus gehoud (in de hoop dat hij het ruikte en wakker werd maar dat werkte niet ik was ook ergt space) toen half uur later kwam ze broer thuis wij durfden niks te zeggen

 

ze broer wist niet wat er aan de hand was en maakte hem wakker en hij was weer normaal en 1 dag daarna wou hij weer blowen en ging hij bad maar niet zo erg toen we aan het praten waren en zoeken naar een oplossing kwamen we erachter dat het allemaal in je hoofd zit ook al heb je het niet door je ben bang dat het weer gebuerd en dus gebeurd het ook

 

die vriend van w8ten weer 2 dagen met de gedachte ik ga lekker space vanavond en hij smookte weer zoals vroeger

 

:D :) :D :o ;) :yummy: :tu :lol: :huh: :o :) :D :D

 

veel succses ik hoop dat het je help (je mag niet eens twijfelen aan meschien ga ik weer bad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je jezelf mischien een beetje gek maakt door steeds te denken dat het mischien wel weer fout zal gaan. Als ik jou was zou ik het wel proberen op een volle maag want als je te weinig eet is natuurlijk ook niet goed. Ik zou gewoon op een rustige omgeving (woonkamer) het gaan proberen en ik zou cola drinken en snoepies dat suiker helpt je en niet te veel aan denken laat je lekker gaan kijk van mij part voor de afleiding televisie. Ik denk dat als je het zo doet dat het gewoon goed zal gaan nou ik hoor het wel Laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste advies is al gegeven: als het echt een aantal keren verkeerd gaat - en in het ziekenhuis belanden is echt niet goed - gewoon niet meer blowen. Als je het niet doet omdat het leuk, lekker en aangenaam is, ben je om de verkeerde redenen aan het blowen.

Als het toch eens uit de hand loopt kan je als vriend of slachtoffer wel het volgende proberen (in volgorde):

- suiker en vitamine C als hier al een paar keren aangehaald

- tranquilizers als je d'r bij de hand hebt (is in principe ook wat ze gebruiken in het ziekenhuis om je van een bad trip te verlichten). Als alternatief kan je ook een paar tabletten op basis van valeriaan gebruiken. Gebruik NOOIT neuroleptica.

- Als vriend van het slachtoffer: stel hem/haar gerust, praat rustig en blijf op een rustige manier herhalen dat het de drugs zijn en dat hij/zij gewoon slecht gegaan is op het blowen

- Als voorgaande niet het gewenste resultaat heeft: niet aarzelen en ambulance bellen. Als vriend probeer je best ook wel te achterhalen wat en hoeveel hij/zij geblowd heeft (eventueel met wat erbij) en als het spul van n straatdealer komt, neem dan eventuele resten van de stash mee naar het ziekenhuis. Dit kan eventueel belangrijk zijn om in het ziekenhuis te laten controleren of er eventueel mee geknoeid is (het gebeurt wel meer dat straatdealers hard drugs onder de wiet mengen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zelf ook last van gehad.

Toevallig weleens pillen gebruikt?

Ik had daardoor een te laag serotonine niveau en mijn receptoren waren zo aangetast dat je angstige gedachtes krijgt.

Kan ook zijn doordat je je gevoelens teveel opkropt, het klinkt gek maar vecht niet tegen je angst.

Het zijn alsware lichamelijke reacties waar jij je druk om maakt.

Bijvoorbeeld het kloppen van je hart , zweterige handen enz je kent het wel denk ik.

Laat het gewoon over je heen komen en denk vooral geen angstige gedachtes.

In 1e instantie is het heel moeilijk om dat tegen jezelf te zeggen,

maar zolang jij het blijft herhalen dat er niks aan de hand is en rustig blijft.

Is na verloop van tijd die fout uit je hoofd dat je denkt dat je van blowen een bad trip kan krijgen.|

Kzou zeggen probeer het eens alleen thuis wedden dat je geen bad trip krijgt.

Maar zou je buiten tussen een paar vrienden staan dat het ineens teveel word omdat je dan zelf aan paniekerige gedachtes denkt let er maar eens op miss lukt het wel die cirkel te verbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...