Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sizla

Guerilla Kweek Hollands Hope 2008®

Recommended Posts

@BAB: dat noem ik nog eens zout in de wonden strooien B) je moet je dan voorstellen dat jij daar ligt zonder enig vel op je lichaam en dat iemand een aantal kuub zout over je heen gooid.. lijkt me niet echt vredevol, wel stijlvol moet ik zeggen en goedkoper dan slakkegif!! Maar of dit ten goede van de plantjes zal komen betwijfel ik. Ik heb er geen goed gevoel over als dat zout bij de wortels van de planten komt.

 

@Infinity: Biologische afschrikmiddelen voor slakken bestaan voor zover ik weet niet, moet je mij maar eens een manier vertellen hoe je slakken afschrikt, je kan ze enkel op afstand houden door ze te doden, dat heet biologische BESTRIJDINGS middelen. Het gaat idd over respect voor wat er groeid en bloeid en dat is bij slakken ver te zoeken die terroriseren de zooi ;) aangezien slakken wel groeien maar niet bloeien vallen ze bij dat gedeelte buiten de mand, of beter gezegd in het bekertje bier.. pompen en verzuipen :P

 

En als jij jezelf ongedierte vind.... :smoke

 

(nothing personal my friend :rofl )

 

Maar even ontopic mensen ;)

 

waar blijven die updates :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zo lezende moet ik bekennen dat ik jullie reacties werkelijk des vermaaks des volks vind.

Mijn vrouw zat me al aan te kijken wat er nu weer leuk was.

 

Ik beken dat ik ook slakkendood gebruik, ik neem het zelfs mee naar Hongarije, terwijl het daar echt verboden is. :smoke

 

Maar als je geen metaldehyde wil gebruiken (let erop dat er Bitrex [een zeer bittere stof] in zit, anders vallen er huisdier doden op je erf) is er wel een redelijk werkend alternatief.

Slakken hebben een hekel aan scherpe zaken als schelpen grid, dennenaalden en as.

In het bos gebruik ik een mengsel van 12-10-18 en Thomaskali, ik heb gemerkt dat ze daar echt niet overheen komen.

 

Toch valt de schade aan je planten vaak mee, ze nemen meestal een paar happen en gaan dan happy zitten wezen. ;)

 

Nou, daar moet je toch begrip voor hebben, niet?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

groot gelijk, die slakkenhandel afmaken hahaha :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
@BAB: dat noem ik nog eens zout in de wonden strooien ;) je moet je dan voorstellen dat jij daar ligt zonder enig vel op je lichaam en dat iemand een aantal kuub zout over je heen gooid.. lijkt me niet echt vredevol, wel stijlvol moet ik zeggen en goedkoper dan slakkegif!! Maar of dit ten goede van de plantjes zal komen betwijfel ik. Ik heb er geen goed gevoel over als dat zout bij de wortels van de planten komt.

 

@Infinity: Biologische afschrikmiddelen voor slakken bestaan voor zover ik weet niet, moet je mij maar eens een manier vertellen hoe je slakken afschrikt, je kan ze enkel op afstand houden door ze te doden, dat heet biologische BESTRIJDINGS middelen. Het gaat idd over respect voor wat er groeid en bloeid en dat is bij slakken ver te zoeken die terroriseren de zooi :D aangezien slakken wel groeien maar niet bloeien vallen ze bij dat gedeelte buiten de mand, of beter gezegd in het bekertje bier.. pompen en verzuipen :P

 

En als jij jezelf ongedierte vind.... :smoke

 

(nothing personal my friend :rofl )

 

Maar even ontopic mensen ;)

 

waar blijven die updates :D

 

 

Die updates.. ?

Laatste update was 1 augustus eergister dus:P

 

Volgende update is over een week weer B)

 

Sizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wel wat gele blaadjes onderin de plant..

We geven om de 3 dagen 10 liter kraanwater.. dus 1 liter per plant.

We weten ondertussen al dat regenwater beter is dan kraanwater dus gaan we vanaf nu regenwater geven..

Maar is 1 liter plant wel genoeg?, of is het teveel..

De kleinste planten zijn zo'n 50-55 cm..

En de grootste 125 cm.. (ondertussen zo'n 128 cm)

 

 

Sizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar we geven ook vloeibare voeding bij door het water wat we geven..

En als ze alleen regenwater krijgen, krijgen ze deze voeding dus ook niet meer..

Is hier nog een oplossing voor?

Pure voeding bij de planten doen lijkt me ook niet echt goed.

 

Sizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

organische voeding rondom te plant strooien.. wel uit de shop

 

Ga niet met kunstmest lopen kutte want dat is troep..

 

vloeibare voeding is een beetje nutteloos omdat het zo vaak regent en de plant ook ander vocht pakt wat al in de bodum zit dus het is niet rendabel tegenover organische mest.

 

Ik heb het ook altijd gedaan met vloeibaar, maar beter is organisch

Share this post


Link to post
Share on other sites
slakken hoor je zeker weten dood te maken, slakken maken je plant dood. Als je ze terug gooid komen ze net zo hard weer terug

grtz

 

Als je een slak 100 meter ver gooit, doet ie er 7m/u over om bij het zelfde plantje terug te komen,

als ie het uberhaupt terug kan vinden :smoke

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1530429...___.html?p=29,2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan doet ie er zon beetje 14 en half uur over als die er een beetje vaart achter zet om terug op je toppen te kruipen en verder te gaan waar die mee bezig was ;) dus als jij smorgens vroeg een slak 100 meter ver gooid dan zit die er vanavond weer op :P En als die het dezelfde dag niet meer red dan is die er morgen weer :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een slak 100 meter ver gooit, doet ie er 7m/u over om bij het zelfde plantje terug te komen,

als ie het uberhaupt terug kan vinden :D

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1530429...___.html?p=29,2

 

Nu ,...zie hier het wetenschappelijk bewijs..... :lol:

 

Trouwens ,

Je hebt je maar aan te passen in de natuur waar je te gast bent ......na jezelf te hebben uitgenodigd.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zeker de eekhoorns waar ik bij op de koffie ben :D en de vogels fluiten gezellig mee :)

 

Ik ben ook de natuur anders bestond ik niet, en ik ben een natuurlijke vijand van een natuurlijk beest en ik bestrijd ze met natuurlijke bestrijdingsmiddelen.. namelijk "mijn poot". Die is niet giftig dus goed voor het milleu, laat geen sporen na (een grote voetstap dan :lol: ) en is uiterst effectief!!! :lol: Het is zelfs beter voor de natuur als ik langskom met "mijn poot" zo kunnen de plantjes lekker verder gaan met de uitlaat gassen filteren die jij iedere dag met je brommert in de schone lucht versprijd die ik moet ademen :lol: je zou blij moeten zijn met natuur "in-stand-houders" als ik :D

Daarbij zet ik er een aantal plantjes bij die hetzelfde doen, dus dat is pure winst voor de natuur. Dus ook voor mij want daar hoor ik ook bij :D

 

we vechten allemaal voor een GREEN PEACE niet waar? :lol:

 

Greetz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zou blij moeten zijn met natuur "in-stand-houders" als ik :D

 

Slakken leven van algen en van afstervende plantenresten. In een tuin waar niet alle restjes en rommeltjes worden weggeharkt heeft een slak voldoende te eten en zal de schade aan tuinplanten wel meevallen.

 

Slakken zijn de vuilnismannen van een tuin. Los blad, halfverteerde plantenresten worden door deze beestjes grondig opgeruimd. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog zitten ze in mijn kerngezonde planten terwijl er rottende brandnetels volop eromheen liggen die ik maanden terug heb gehakt.. naast een paar bomen met blaadjes, genoeg om te vreten maar tog aan mijn plantjes snoepen, dan krijgen ze te maken met m'n poot :D

 

btw volgens mij zitten er een aantal slakken hier op het forum, sommige zijn zo slakkenlievend :lol:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij in de tuin zorgen de vogels en egels er wel voor dat de slakken niet bij mijn planten in de buurt komen. Op enkele na die gewoon handmatig elke dag als het nat is worden verwijderd door ze in de groene container te dumpen... Mogen ze daar de restjes opeten en worden ze later gewoon lekker gedeporteerd. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur kan de mens missen als kiespijn!!!

Alleen de mens kan niet zonder de natuur. :lol:

 

 

En nu kap ik ermee,.... sommige mensen zijn toch niet te overtuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach een beetje gein nu en dan moet kunnen tog :lol:

 

geloof het of niet.. egels hebben tot 2 keer toe mijn plant weg gevroten in de tuin, de laatste keer heb ik er gaas omheen gezet en nu zijn ze 1,5m hoog. Dank je de koekoek met die beesten allemaal, die egel had geluk dat die niet in contact kwam met m'n poot! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach een beetje gein nu en dan moet kunnen tog :D

 

Zekers ,...daar ben ik het helemaal mee eens.

 

Als je me op de kast wil hebben ,...dan weet je nu hoe!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook erg benieuwd hoe het er voor staat, en of er al vrouwen zijn ontdekt?

 

Grtz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

sizla ziet er al goed uit maar waar blijven die foto's ;) nog veel succes

@ kleine kweker gelieve je hier even voor te stellen zoals wordt verzocht in de welkomstekst

groetjes db

Share this post


Link to post
Share on other sites
waneer komen er weer foto's?

 

Vanavond.

 

 

Ben ook erg benieuwd hoe het er voor staat, en of er al vrouwen zijn ontdekt?

 

Grtz,

Emilio

 

Alle 10 planten zijn vrouwen.. :wacko:

 

 

sizla ziet er al goed uit maar waar blijven die foto's ;) nog veel succes

@ kleine kweker gelieve je hier even voor te stellen zoals wordt verzocht in de welkomstekst

groetjes db

 

Vanavond komen er weer foto's

 

 

Sizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd weer een update..

Foto's zijn niet heel geweldig.. maar het is lastig foto's te maken omdat de planten zo breed zijn gegroeid dat ze net 1 grote struik lijken.

 

205cahg.jpg

Dit is weer de grootste sativa, deze is nu 145CM

 

2lth8gw.jpg

 

33u4mch.jpg

 

28688.jpg

 

t6xy4o.jpg

 

De plantjes zijn wel erg verkleurd, maar zien er volgens mij wel gezond uit ;)

 

 

Sizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...