Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr.Smith

Kan Ik Dit Water Gebruiken??????

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik heb op een guerillaspot planten staan. nu is het erg lastig om er water naartoe te slepen vanwege de lange route. gelukkig vond ik een beekje/slootje in de buurt met water. Alleen het water ziet helemaal rood (van het ijzer denk ik). er komen zelfs bubbels uit de grond omhoog en er lijkt een olielaagje op te drijven. Ik weet zeker dat er geen chemische rotzooi inzit want het is midden in een natuurgebied. Ik denk dat de bubbels en het olieachtige laagje te maken hebben met plantenresten die op de bodem liggen te rotten en zo gas vormen.

 

Maar nu de grote vraag, kan ik dit water gebruiken voor mijn plantjes? Ik hoop dat ik het goed genoeg heb kunnen beschrijven en iemand me een antwoord kan geven!

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zou ik niet veel over durven zeggen.

Misschien zou je de ph eens moeten meten en aan de hand daarvan je beslissing nemen?

 

Lateeerrrz.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal aan de hand van de ph waarde niet zien wat er allemaal in zit dus denk ik erg tricky. Ik zou zeggen probeer het eens op een andere plant(niet je eigen plantjes) die er vlakbij staat om te kijken hoe die erop reageren.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de planten bij de sloot er niet van doodgaan lijkt mij dat de andere planten er ook tegen zouden moeten kunnen.

regenwater is ook niet schoon al lijkt het vaak heel schoon!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er eikenbomen vlakbij dat slootje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips tot nu toe! Waar haal ik een ph metertje? gewoon in de growshop? De planten om het slootje heen (wat riet, brandnetels e.d.) groeien prima, nergens een teken van sterfte. Dr staan geloof ik geen eiken bij het slootje, kan de aanwezigheid van een eik iets over de kwaliteit van het water zeggen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, test het uit bij 1 plant he ...dan zal je het zien ofie et aankan ofni

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte natuur bestaat in Nederland (bijna) niet meer, kijk eens of je ergens wat op kan duikelen over datzelfde gebied van zeg een jaar of 40/60 terug. PH-waarden zeggen niks over sporen van zware metalen in de grond, dus daar zou ik niet op oordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...