Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rock fever

Legaliseer Wiet In Belgie

Recommended Posts

Nu goed,

 

Ik ben er van op de hoogte dat er in Belgie al een vereniging is die actie voert voor de legalisatie van wiet(Trekt Uw Plant), maar deze organisatie is eerder nogal aan de kleine kant. Hun invloed zal hierdoor dan ook beperkt zijn.

Wat mij tegenhoud daarvan lid te worden is lidgeld, ok 25 eur is niet zoveel, maar voor een student is dat een redelijk bedrag. Ik denk niet dat ik de enige ben die daarvoor geen lid wordt. Daarom was ik pas aan het denken nog een organisatie op te richten die voor de legalisatie van cannabis is in Belgie. Een waar iedereen gratis lid kan van worden. Nu dit is helemaal niet om trekt u plant af te breken. Ik wil gerust met hun samenwerken dan, maar ik denk dat je door gratis lidmaatschap een groter publiek bereikt. Wat wil zeggen meer publiciteit, aandacht.

Ik word er de laatste tijd echt nijdig van hoe hypocrie het drugsbeleid hier is. Daarom zoek ik serieuze mensen die interesse hebben om mee te werken aan dit project. Voorwaarden zijn natuurlijk dat ze het vrijwillig doen en 18 jaar of ouder zijn.

 

Het wordt echt tijd dat er iets veranderd, want ik ben het echt kotsbeu. Petities,acties, demonstraties, noem maar op, er moet iets gebeuren.

We kunnen ook altijd van Quickenborne contacteren :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien een vereniging die ook voor Nederlanders is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier om het beleid in een land aan te passen, dus kunnen we dat ook best binnen de grenzen houden. Het moet nu éénmaal via de politieke weg gebeuren. Samenwerking met Nederlandse groepen kan altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

Ik ben vroome hier op het wf en ben belg je zoekt sereuize mensen.

wel hier is je 1ste lid

Lijkt me wel iets ik loop ook al met diezelfde gedachte rond maar in

me omgeving durft niemand het NIET.

LAAT IETS WETEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

belgie - legalisatie van wiet???

de cd&v is aan de macht. wilt zeggen zwaardere bekeuringen, meer en strengere controles. Er is ook geen enkele financiele reden die je aan de kaart kan brengen. Think about it. Als de staat er op eendert welke manier geld van kon krijgen deden ze het ook zoals tabak en alcohol. Maar om een legalisatie te hebben waar je bijvoorbeeld staatsplantagewiet verkoopt moet de regring 180 graden draaien en daar lijden ze gezichtsverlies door, en fenomeen dat in de belgische politiek meer waard is als daadwerkelijke manifesten en het bereiken en nakomen van vooropgestelde beloften.

 

Het is een fundamenteel probleem dat mensen die wiet kweken of gebruiken als strafbaar worden beschouwd onder de belgische burgerwetgeving maar het gedoogbeleid is er om de zware hamer van de wet wat te lichtten. Wat wij nodig hebben is een eenzijdige, eentonige boodschap die op de moderne wereld is afgestemd:

 

Dames en heren, ik geef u: Global Warming.

 

Het is een "knelpunt" waarmee je de tegenstander schaak kan zetten; de global warming taxen worden hoger en hoger op pvc en dergelijke, maar ondertussen verbied de staat wel het bestaan van een plant in het wild. Wietplanten in het wild zijn in belgië met uitsterven bedreigd - enkel de kwekers die er planten zorgen voor nieuwe speciemen - en kan een rol spelen in het positief bijdragen aan de global warming bullshit.

 

"Legaliseer wiet of verlaag de belastingen op pvc en blik"

 

Dat is de enige manier om bij de politieke portefeuille te komen. Vertrouw me daarin, ik weet wat ik doe en hoe het werkt!

 

Met groet

Een stonede politieker

Share this post


Link to post
Share on other sites

legaliseer wiet of verlaag de taxen?

 

klinkt een beetje raar, in mijn oren

 

Ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om zelf planten te kweken. Iedereen mag in zijn eigen noden voorzien, maar niet in die van anderen, maw niet verkopen. Er mag voor mij wel een verbod komen op de verkoop, ik moet niet perse een coffeeshop in mijn straat hebben. Coffeshops nemen nogal wat ellende met zich mee, zeker als er Noordfranse drugstoeristen de grens oversteken. Ik refereer hier naar de checkpoint in Terneuzen, waar het een onaangenaam sfeertje werd de laatste jaren.

 

Door te legaliseren zal je ook wel internationaal problemen krijgen met EU, VN en dergelijke, die gaan daar niet mee lachen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de CD&V 'aan de macht' is wil nog niets zeggen. Partijen als SP.a,spirit,groen,Open VLD(althans een paar),LDD en hun Waalse tegenhangers zijn allemaal te vinden voor de legalisatie van cannabis. CD&V en het Vlaams Gehang zijn de enige die radicaal tegen zijn. Je kan aan een meerderheid komen in de regering, ook zonder CD&V.

 

Argumenten als die van jouw over global warming heb je zelf niet nodig ( het planten van wietplanten zou sowieso weinig effect hebben omdat het aantal beperkt zou blijven), elke rationele mens ziet gewoon in dat er meer pro dan contra argumenten zijn. Nu religieuze freaks als CD&V of radicalen als die van het Vlaams Gehang zullen natuurlijk nooit voor zijn. Dat is veel te ver van hun kerktoren verwijderd.

 

Het bereiken van de massa is het meest effectieve om werkelijk invloed te hebben op de politiek. Acties van rond de 100 personen zijn allemaal wel leuk, ze komen in de media, maar ze zijn niet effectief. Als je met enkele duizenden op straat kan komen, dan kan je laten zien dat het leeft onder de mensen.

 

Inzake coffeeshops. Dat kan inderdaad problemen met zich meebrengen. De Franse toeristen gaan dan waarschijnlijk allemaal naar Belgie komen ipv naar Nederland te gaan. Maar het legaliseren van het kweken en in bezit hebben van cannabis is al een grote stap. De controles aan de grens met nederland zouden ook moeten afgeschaft worden. Feit is inderdaad dat mensen masaal naar belgie en nederland zullen blijven komen, omdat dit de enige plaatsen zijn waar wiet gedoogd of gelegaliseerd zou zijn. Over heel de EU zou het moeten gelegaliseerd worden, maar daarvoor actie voeren lijkt me niet te doen. Zeker met al die rechtse regeringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste biobrandstof wordt gemaakt van Hennep

 

Nu de aardolie schaars wordt, gaat men over op biobrandstof die wordt gewonnen uit mais, soja, suikerbieten enzovoort.

 

Dit gaat natuurlijk ten koste van de voedselvoorziening. Geen van deze gewassen is zo rijk aan olie als cannabis.

 

Per hectare levert het zaad van cannabis de grootste hoeveelheid biodiesel.

 

De rest van de plant kan dienen als grondstof voor kleding, papier, bouwmateriaal en zo voort.

 

Het meest productieve gewas om biobrandstof te winnen, is daarom cannabis, maar deze plant is helaas verboden!

 

Als men als Regering all over the world ,zijn kop int zand steekt,moet je weten wat voor INBECIELEN er rond lopen .....

 

En dat word nog betaald ook met ons geld ook.....!!! :verrygood

 

Viva la revolution!!,wat er toch van gaat komen.... :specool ,ritch man -poor man...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degende die de blinden volgens zijn zelf ook blind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

legalizeren is een verkeerde uitdrukking ivm wiet enzo

beter iets als decriminalizeren of stop de fucking heksenjacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT by mikeh; onnodig quoten!!

 

Volledig mee eens. Woon ook in België en stoor mij daar ook heel hard aan.

Door de "gewone" (die nog nooit een j gesmoort hebben) mensen wordt ge vies bekeken om dan nog maar te zwijgen over al die vooroordelen :s:s

Nochtans wordt het toch zeer vaak gebruikt.

Mijn vriendegeroep bestaat uit 90% mensen die regelmatig wel eens een j roken.

 

Ik begrijp niet dat de mensen zo bekrompen zijn dat ze het gebruik van cannabis verbieden maar alcohol een van DE grootste killerdrug wel toelaten...

Van cannabis wordt een mens gewoon chill :verrygood

Edited by mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT by mikeh; onnodig quoten!!

 

het gaat niet om het effect, maar de schade die de drug toebrengt aan het lichaam. Ja alcohol is harddrugs maar is al zo lang toegestaan,

van quickenborne is onze hoop :(

cannabis gaat binnenkort ook tot de harddrugs gerekend worden.

Belgie sucks.

 

Smoke on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een prachtig voorstel rock fever, ik heb alleen iets van "zal het wel iets uitmaken"?

Belgie is altijd al sterk tegen drugs en wiet geweest en het wordt alleen maar erger ipv beter. Steunen doe ik je 100% en we gaan het er ook eens over hebben op gmm want het kan zo idd niet verder.

 

Bij mij in de buurt zijn er velen die roken maar als je hun aanspreekt over op te komen voor de rechten van de wietroker en tegen de discriminatie wat we ondervinden krijg je wat opgetrokke schouders en verbaasde blikken. Jammer dat niet meer mensen inzien dat er actie moet ondernomen worden ipv gwn eentje plooien en de zorgen wegknalle.

 

http://www.cdenv.be/files/vergelijking%20p...en%20-drugs.pdf

Dit had ik toevallig gevonden. Probeer cd&v plus vlaams belang ma eens te overtuigen.

 

Nu ik doe 100% met je mee, het wordt tijd dat Vlaanderen wakker wordt en iets doet aan de discrimisatie.

 

Stuur gerust een PM Rock fever

 

voor de rest succes en als ik kan helpen zal ik het zeker doen.

 

FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOM verdoemme

 

chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

quickie suckt...die draait dadelijk zijn koers bij als ie ergens een postje kan rapen...

 

imbm houden de regeringen des werelds de decriminalisatie tegen omdat dit onze volledige economie overhoop zou halen (katoen, glas/steenwol en tientallen andere producten zouden van de markt geveegd worden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...