Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vrykyl

Ontkiemen

Recommended Posts

Hallo iedereen, dit is mijn eerste topic hier. Ik zoek al langer informatie op deze site maar vandaag hebk toch maar eens beslist een account aan te maken. :rofl

 

Ik zit dus met de vraag of het normaal is dat mijn zaadjes na 8 dagen in de potgrond, buiten, afgedekt door een afdak en plasticfolie met gaatjes nog steeds niet ontkiemt te zien zijn. Ik las namelijk in een ontkiemsticky hier dat de zaadjes in de grond normaal na 3-7 dagen ontkiemt te zien zouden moeten zijn. De mijne zijn meer dan een week ver maar er valt nog niets te zien :(

 

groetjes Vrykyl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Checklist

 

1. gezeefde zaai- en stekgrond gebruikt ?

2. niet dieper dan 5 mm gezaaid?

3. Temperatuur constant 23 - 25 graden? Ook de boden?

4. Grond vochtig, niet drijfnat?

 

Op vraag 3 kan ik voor jou al nee antwoorden, is nog aardig koud 's nachts en momenteel overdag ook.

 

Vocht, temperatuur, geduld en de juiste spulletjes.

 

Zou je je overigens nu EERST even willen voorstellen in de wie is wie sectie zoals aan je is verzocht?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je je overigens nu EERST even willen voorstellen in de wie is wie sectie zoals aan je is verzocht?!

 

Is gebeurd :verrygood Alvast bedankt voor de snelle reactie, ik ga ze eens binnen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze binnengezet 's nachts en overdag, alleen als het heel warm is buiten zet ik ze ook buiten.

Ik denk ook dat ik ze te vochtig gehouden heb. Is dit schadelijk voor de zaadjes of komen ze gewoon uit als ik ze wat minder water geef?

Vrykyl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze steken sinds de 18de in de grond dat is nu bijna 2 weken geleden, kan het echt zo lang duren?

Ik hoop niet dat ze kapot zijn of zo want als ik half juni pas opnieuw zaad ga halen ben ik er ook wat laat bij, niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij duurde het ontkiemen ook wat langer dan geplanned maar er is nu wel actie...

 

Geduld is een schone zaak, en je wordt vast wel beloond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nja ik had gerekend op 5-7 dagen.. Hoelang duurde het bij jou als ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na twee weken zou ik de hoop al hebben opgegeven :/

Maarjah je weet nooit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo

 

Ik zat ff te lezen, waarempel ik heb net een plantje ontdekt in m'n tuin. 4 zaden had ik op 1 Mei in een glas water gezet, op 2 Mei tussen vochtige watten, toen na een dag een wortletje en gepoot in een 6 literpotje. Drie van de vier opgekomen. Deze zijn allemaal al plantjes van 5-10 cm. Komt opeens in de volle grond in m'n tunnelkas een wietplantje omhoog (aarde had ik alweer verspreid in m'n kas). deze is nu 1 cm. hoog.....

 

De moraal: 28 dagen later bovengekomen, ik had deze al een week geleden opgegeven.

 

lol

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan om nog te wachten tot 21 juni als ze dan niet zijn uitgekomen geef ik het ook op :s Tis niet de moeite om dan nog nieuw zaad te gaan halen dus dat wordt een jaartje naar de shop reizen dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge jonge...you are kidding me :verrygood

 

bij mij duurt het 24 h...

 

Stekgrond,1liter potje,0.5cm onder de grond,goed vochtig houden door een plastic folietje er over te doen,in uwe living zetten en dagelijks een paar keer folie ff verwijderen zodat de grond kan ademen.

Zet je pot ofwel in't donker ofwel in't licht.

 

Hopelijk zijn je zaden niet rot..

 

succes

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, ik had de zaadjes gekocht in een growshop in maastrich met een kameraad, we hebben in totaal 20 zaadjes gekocht en er is van die 20 nog geeneen uitgekomen.. Nog bij mij nog bij hem :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens een root roit.

 

Heb zelf nooit last dat zaden niet uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, Je kan nog makkelijk nieuwe zaadjes planten hoor.

Ze zullen alleen niet heel groot meer worden maar het is beter dan niks.

Ik denk dat je gewoon slecht zaad hebt gekregen.

Zelf doe ik m'n zaadjes altijd eerst 24 uur in gedestilleerd water.

Daarna in kleine potjes met universeel potgrond, en belangrijk: niet afdekken met folie!

De grond maar een klein beetje vochtig maken, en het meeste zal binnen drie dagen opkomen

mits je je nachttemperatuur in de gaten houdt.

Ik doe dit eigenlijk al jaren zo en heb altijd honderd procent opkomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een root roid eigenlijk? Bedankt voor de reacties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

....tja bij mij lukt het afdekken wel :verrygood

 

De plastic folie is er niet overgespannen maar overgelegd maw de aarde kan ademen.De plastic bevordert de LV.

 

Ik heb deze ronde universele ook gebruikt om te laten onkiemen maaruh men kleine zaailingen hebben hier serieus onder gestressed omdat deze grond voorbemest is en sommige soortje hebben hiere last van..maare nu gaat alles goe.

 

 

Alles is mogelijk

 

gr

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al ik jouw was zou ik toch nieuwe zaadjes aanschaffen maar dan hier bij Sanniesshop.

Je hebt nu nog tijd genoeg om ermee te beginnen, ik geloof niet dat je de zaailing nog boven ziet komen. Dit duurt veel te lang.

Er staan tal van manieren voor ontkiemen op dit forum, doe het anders onder wat Tl of spaarlampen. Je hebt dan een constante temperatuur en ik weet zeker dat ze dan ontkiemen, zeker als je goed zaad hebt.

 

Succes verder.

 

Grtz Lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat ik van België ben en ik midden in de examens zit die nog tot 20 juni duren :verrygood Een bustochtje naar maastricht zit er voorlopig dus nog niet in.. Khad eens een zaadje opgegraven een paar dagen terug maar het sprong gewoon kapot als ik het vastnam. Kheb de potjes nog maar even in de zon gezet want ze stonden wel vrij vochtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt nog steeds niets uit.. steke al van 18 mei in :s is dit nog normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop zaadjes bij Sannie, je krijgt er de pitpots bij en bacto, een klein kweekkastje en een zak seramis koop je bij het tuincentrum en het kan eigenlijk niet meer fout gaan, bij mij zijn ze alle 16 uitgekomen.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop zaadjes bij Sannie, je krijgt er de pitpots bij en bacto, een klein kweekkastje en een zak seramis koop je bij het tuincentrum en het kan eigenlijk niet meer fout gaan, bij mij zijn ze alle 16 uitgekomen.

 

BF

ook hier een ontkiem probleem 10 lowriders van sanieshop met pitspots 4 big bang 2 maroc 4 easy sativa van bazaar,en 5 freebees van sannieshop,heb alles in de pitspots gegooi vochtig gemaakt zat helaas geen bacto bij in de strijkzak gedaan en onder de lamp.de 5 freebees op de gok maar in een potje met aarde gedaan en jawel hoor de zaadjes in strijkzak deden niks ,maar de freebees kwamen al snel met koppie boven dus het zaad uit pitspots gehaald na 8 dagen en in grond gezet maar ook nu nog niks te zien zijn ze kapot of nog langer wachten?en weet eimand hoe hoog die freebees worden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de strijkzak gedaan.... ..........de zaadjes in strijkzak deden niks

Lijkt me logisch, een strijkzak gebruik je om je wiet geurloos in te bewaren.

:dampje:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste meneer heeft de beschrijving juist netjes gelezen suf!

Lees HIER maar eens :welcome:

 

Klote om te horen dat niet altijd alle zaden opkomen,maar de laatste LR ontkiem testen zijn met vlag en wimpel geslaagd.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
De beste meneer heeft de beschrijving juist netjes gelezen suf!

Lees HIER maar eens :welcome:

 

Klote om te horen dat niet altijd alle zaden opkomen,maar de laatste LR ontkiem testen zijn met vlag en wimpel geslaagd.

 

greetz sannie

ja zal ook wel niet aan het zaad liggen maar aan de zaaier :) geef ze nog paar dage de kans anders maar ff wat nieuw zaad bestellen,end an maar hopen dat de lowridergoden me beter geind zijn hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...