Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

X.Odus

Haartjes Zijn Bruin, Trichomes Zijn Helder/milky

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Ik heb 5 x pp staan onder een 400 watter, nu begin van 7de bloeiweek.

Langzamer hand zijn er al flink wat haartjes op de meeste planten bruin en de middelste plant

heeft aan de bovenkant al rond de 70 % bruine haardjes.

 

Nu ging ik kijken met zon fancy zakmicroscoopje die ik laatst heb besteld (zelfde als ze hier op wf verkopen, 60-100x)

en zie ik dat de meeste trichomes op de hoofdtop toch transparant en een beetje melkachtig zijn, maar heel weinig amber (enkele).

Dit terwijl de zaadoosjes van deze middelste plant toch al flink gezwollen zijn en hij eruit ziet of hij binnenkort geoogst moet worden.

 

Is het dan het best om de planten nog een tijdjes te laten staan??

 

mvg xodus

 

 

ps: zal morge ff wat pics posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

Zelf zit ik ook in de 7e week van de bloei met mn 4 x PP :D

Heerlijk toch? Bij mij is het niet zo hard gegaan als bij jou denk ik, ik zie wel bruine haartjes, maar meer dan 30% is bij mij nog niet aan de orde. Pics zouden mooi zijn.

 

4 x PP- 2 x 600W - Eerste Kweek

 

Ik zou nog even wachten als ik jou was, ze schijnen ook nog te gaan slapen voor een weekie en daarna krijgen ze nog wat volume. Het blijft lastig, ook voor mij als leek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn wat plaatjes zoals belooft. Weet niet of die trichome plaatjes duidelijk genoeg zijn.

Wat gebeurt er eigenlijk met de toppen en de haartjes als je wagt tot de trichomes klaar zijn??

 

gallery_9586_4754_503362.jpg

Jammergenoeg kan je ik dit plaatje niet groter uploaden, dan zou ut wat duidelijker zijn.

 

gallery_9586_4754_1167533.jpg

 

gallery_9586_4754_464077.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarnaast had ik meteen nog een vraagje; normaal verdorren de onderste bladeren van de plant en vallen eraf, echter

nu vallen er ook bladeren vanaf die er op zich nog oke uitzien, niet heel geel of bruin tenminste (helemaal onderaan waar bijna geen licht komt)

is dit normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trichomen zien er toch nog zeer helder uit naar mijn mening, ik zou die nog wat laten afrijpen.

Op z'n minst wachten op wat ambere trichomen, dit zorgt ook voor een stoneder effect. ;)

Tenzij je absoluut een licht high effect wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het maakt dus niet uit dat de die zaaddoosjes al uitgezet zijn en da haartjes

op het bovenste gedeelte al allemaal, op enkele na, bruin zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haartjes zeggen je niets.

Het zijn de trichomen waar je moet op letten. Hou deze in het oog en oogst op een juiste balans tussen helder/wit/amber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

je trichs zijn nog te helder om te oogsten.

 

ik vroeg me trouwnes af hoe je dit foto zo hebt gemaakt; ik heb ook zo'n zakmicroscoopje maar geen idee hoe ik te werk zou moeten gaan..

 

laters,

 

tjap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel, heb gewoon microscoop scherpgesteld op stukje wiet, en toen de camera erbovenop gezet.

Je moet overigens wel een beetje inzoomen met je cam.

 

xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey X.Odus heb me gisteren ook zo'n microscoop gekocht, ga ik toch ook nog wel eens proberen zo'n foto van mijn tricomen te maken ;) :D

Bij jou zijn ze nog te helder om te oogsten :P

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff duidelijke pics genomen; weet niet of dit de zaak verandert, hoor het graag.

 

-Daarnaast had ik meteen nog een vraagje; normaal verdorren de onderste bladeren van de plant en vallen eraf, echter

nu vallen er ook bladeren vanaf die er op zich nog oke uitzien, niet heel geel of bruin tenminste (helemaal onderaan waar bijna geen licht komt)

is dit normaal/waar kan dit aan liggen?

 

 

gallery_9586_4754_677757.jpg

 

gallery_9586_4754_1763478.jpg

 

groet xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie fotoos

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderste bladeren lijkt me geen kwaad kunnen X.Odus is denk ik toch een teken dat de dames bijna klaar zijn :P

Zien er op het oog ook ver heen klaar uit :(

Maar de tricomen liegen er niet om, die zijn nog veel te doorzichtig :D

wazig moeten ze op zijn minst zijn voor de uiterste high van je plant en als je een stoned wietje wil moet je gaan voor amber ;)

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar het is zoiezo vaag, ik weet niet of het door de plotselinge hittestijging in het hok kwam,

maar de middelste plant had al veel eerder bruine haartjes dan de andere.

 

Daarnaast hebben 4 van de 5 planten nu redelijk wat bruine haartjes, maar 1 plant* heeft nog bijna helemaal niets,

dit is dan ook de enige die een goede topontwikkeling heeft doorgemaakt.

Waardoor kan dit komen? (zit dinsdag aan einde week 7)

 

*******

 

gallery_9586_4754_690884.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff nog een update, reeds bloeidag 50:

 

De meeste planten hebben nu aan de bovenkant zo'n 75% bruine haartjes minstens.

Echter zijn de haartjes "californian orange" oranje, ook groeit er nog wat wiet bij hier en daar, tot mijn verbazing.

De middelste plant heeft een hele uitgedroogde hoofdtop, terwijl hij toch voldoende water krijgt,

de trichomen van de meeste planten beginnen nu een beetje milky te worden.

 

Ik zit dus nog een beetje in twijfel wanneer ik kan gaan oogsten. Graag laat ik mn planten nog een weekje staan, echter weet ik niet of dit de toppen kan verpesten, ook al zijn de trichomen in orde. (???)

Wat vinden jullie???

 

xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou dat je toppen gaan verpesten?

Laat ze lekker afbloeien, ze kunnen de laatste week/weken nog veel in dichtheid (gewicht) toenemen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien de middelste top wat droger en "luchter" is geworden had ik het idee dat de toppen misschien gaan afbreken na een tijdje,

en dat ik geen gram meer overhoud; kortom dat het allemaal lucht van binnen word.

 

Maar dat is niet zo neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wat wil je nou horen? dat je nu kunt oogsten? tuurlijk kun je nu oogsten maar dan ben je twee weken te vroeg.

 

Die nieuwe bloei is goed. In de laatste twee weken spekken je toppen ook nog van binnenuit, dat kan je de heel veel gewicht schelen.

 

De laatste weken zijn het moeilijkst met kweken. Hou ze gezond, denk aan je lv en temp en luchtcirculatie, kijk uit voor fan burn en bouw de laatste week pas je voeding af eventueel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor jullie reacties,

 

@whazzup ik wilde niets zomaar horen, het is niet dat ik ongeduldig ben om wachten met oogsten integendeel.

Ik wilde simpelweg wat verschillende meningen weten en zo weer wat wijzer worden.

 

groet xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij vormen ze naar mijn weten ook al snel bruine haren zit nu in week 6 en om de

dag komen er bruine haartjes erbij....

 

na 1 week dus begin week 7 denk ik dat er veel bruine haren hebben

 

kan dat niet komen omdat de lamp goed dicht op de plant hangt of dat er warme temp zijn

geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...