Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cumulonimbus

Chill'n Durban Poison

Recommended Posts

Zo, eindelijk lekker weer. Heerlijk!

 

Vorig jaar had ik nul komma nul ervaring met kweken, dus ik had ergens eind juni een paar zaadjes laten ontkiemen en liet het allemaal een beetje z'n gang gaan. Uiteindelijk had ik 2 iets meer dan een halve meter hoge plantjes staan die me nog 50 gram oogst gaven ook! Ik merkte ook dat kweken echt wel een leuke bezigheid is, dus dit jaar wilde ik het weer gaan doen.

 

Van de gekiemde zaadjes hebben het er 4 gered. Ik hoop dat het allemaal vrouwtjes zijn :lol:.

 

Ik heb 1 vraagje, van de 4 plantjes hebben 3 een groene steel en 1tje heeft een beetje een paarse steel. Is die nu al gestressd of heeft dit wat met het geslacht te maken?

 

Groeten uit de drentse zuidoosthoek.

 

gallery_12142_5186_31191.jpg

 

gallery_12142_5186_78044.jpg

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe. :o :) :lol: :P

Edited by Cumulonimbus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond uit hoor en dat beetje paarse maakt niet uit heb ik ook gehad in de eerste paar weken van sommige planten. Ze sprieten wel erg veel trouwens als ze topzwaar worden en omvallen zou ik ze overpotten en de steel tot ongeveer 3cm onder de kiemblaadjes ook meebegraven in de nieuwe pot, zodat ze dat niet zo meer omvallen.

 

Verder succes gewenst vanuit de Drentse zuidwest hoek.

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo yo,

 

je plantjes zijn erg gestrekt, ik kan je aanraden om ze te verpotten in een grotere pot of vollegrond, en ze een stukje in te graven, zoals Labrat ook al aangeeft.. Krijgen ze wel genoeg licht?

 

p.s. vul je potten de volgende keer tot de rand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt :P .

 

Ja die dingen vliegen de lucht in joh, vorig jaar kreeg ik ook al als tip om ze dieper te planten, en nog steeds werden ze hoger. Maar goed, als ze nog ietsje groter zijn dan stop ik ze inderdaad gewoon diep in een pot.

 

Het plan is om er 2 in de tuin te laten in potten en 2 in m'n pa's moestuin te planten in de volle grond. Die moestuin is zonovergoten en heel erg in de luwte, ideale plek volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb ze toch maar eventjes in andere (grotere) potten gezet gisteravond. Ik had niets te doen gister en ben lekker bezig geweest :P .

Het groeien kan mij niet snel genoeg gaan, ik hoop toch dat ze volgende week even een flink stuk gegroeid zijn, dan kan ik ze in de volle grond zetten in de moestuin waar ze alle ruimte hebben.

Achja, hier even 2 foto's.

 

Check ook die mooie roze bloemen op de achtergrond, wat zullen ze daar mooi staan :o

gallery_12142_5186_159341.jpg

 

gallery_12142_5186_7802.jpg

 

Ohja @ Tomas: Ze staan bijna de hele dag in de volle zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan ben je niet thuis als het gaat regenenen, verdomme, hangen ze helemaal slap van het verzuipen. Het is wel heerlijk hoe groen ze nu zijn, eindelijk gaan ze een klein beetje op de planten lijken die ik wil hebben ;)

Ik heb ze inmiddels onder ons afdakje staan.

 

Lekker groen, en check ook m'n klavertjes 4, ik hoop dat ze geluk brengen!

gallery_12142_5186_65679.jpg

 

gallery_12142_5186_75909.jpg

 

 

Van de regen hangen ze een beetje slap. Ik hou van die kleuren!

gallery_12142_5186_59027.jpg

 

De bloemetjes van m'n klavertjes 4, zij beschermen mijn plantjes.

gallery_12142_5186_53596.jpg

 

 

Dit kreeg ik vorig jaar. Daar zit ik nu ook weer op te wachten, maar dan in grotere getale.

gallery_12142_5186_92452.jpg

 

En binnenkort weer mooi weer :D

Succes iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb 1 vraagje, van de 4 plantjes hebben 3 een groene steel en 1tje heeft een beetje een paarse steel. Is die nu al gestressd of heeft dit wat met het geslacht te maken?

 

Grappig dat je dit vraagt, een vriend van me had het er ook al over.

Hij beweert dat je aan het stengeltje al kunt zien of het een mannetje of vrouwtje word.

Hang anders een labeltje aan het plantje met het paarse stengeltje, kijken of de rest van een anders geslacht word, ben benieuwt ;)

Ikzelf geloof niet in deze methode, maar ben toch beniewt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou weet je, ik had zelf ook geen idee of dat zou kunnen he. Maar dat stengeltje begint nu langzaam ook die normale groene kleur te krijgen. Ik ga het nog wel even goed in de gaten houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker groen, en check ook m'n klavertjes 4, ik hoop dat ze geluk brengen!

gallery_12142_5186_65679.jpg

 

Hee zijn die klavertjes 4 die super de boer-plantjes? =D die staan er bij mij ook zo teringgestrekt gespalkt bij ;)

Durban Poison worden enorme planten, succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, die zijn van super de boer idd, daar werk ik ;) .

Graag gedaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag was het een lekker dagje en m'n plantjes groeien als kool! Fijn om te zien dat het nu echt plantjes beginnen te worden. Hier even een kleine update.

 

gallery_12142_5186_30103.jpg

 

gallery_12142_5186_52023.jpg

 

gallery_12142_5186_96723.jpg

 

Ik vind ze mooi, jullie ook? :rofl :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mooi hoor.

Van welke zaadbank is die durban poison?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou weet je, ik had zelf ook geen idee of dat zou kunnen he. Maar dat stengeltje begint nu langzaam ook die normale groene kleur te krijgen. Ik ga het nog wel even goed in de gaten houden :(

 

hoi hoi,

 

zover ik weet kun je niet aan de kleur van een (kiem) plantje het geslacht zien.

deze paarse kleur komt door stress dit kan komen door te weinig licht of te weinig water ook door te koude nachten.

maar het zal vanzelf wel weer weg gaan.

 

iig staan je plantjes er zeer mooi bij hoop dat het mooie struiken worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SPace-c-boy: Nou ik heb werkelijk geen idee van welke zaadbank. Ik zal je vertellen, vorig jaar waren er in Kopenhagen studentenprotesten en daar deelden ze zaadjes uit, uit protest. Ze willen daar cannabis legaal hebben!

Maar zoals je ziet geniet ik nog altijd van hun strijd voor het legaliseren :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant! Dan zullen ze relatief vroeg gaan bloeien waarschijnlijk. Ga je zaad maken?

 

Ze willen daar cannabis legaal hebben!

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik heb 4 planten, misschien ga ik wel zaad maken. Maar opzich, m'n tweede jaar Durban Poison, ik denk dat ik volgend jaar op internet eens wat andere soorten ga uitproberen :(.

Een paar zaadjes voor in de archieven is altijd leuk. Ik hoop nu eerst in iedergeval dat het 4 vrouwen worden. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je daar een report van maken? Ik ben namelijk benieuwd of ze bij jou ook zo de hoogte in gaan.

Ik had ze nadat ze wat hoger waren diep in nieuwe potten geplant, en een paar dagen later zaten de zaadlobben alweer 5 centimeter hoger :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hee effekes weer een update.

Ze staan er lekker bij en groeien gestaag. Binnenkort zijn er 2 klaar en uitverkoren om in de vruchtbare volle dalgrond van het ontgonnen Drentse veenlandschap gezet te worden.

 

Ik heb alleen 1 plantje die vervrommelde blaadjes aanmaakt! Ik weet niet of dit zo blijft maar ik vind het wel ietwat zorgelijk. Weet iemand hoe dat komt misschien?

 

Het was niet zulk lekker weer vandaag, en foto's worden echt mooi als ze in de volle zon gemaakt zijn, vandaar..:rofl

gallery_12142_5186_123237.jpg

 

Deze groeit normaal.

gallery_12142_5186_54393.jpg

 

Deze maakt vervrommelde blaadjes aan. Ik heb gezocht naar beestjes en dergelijke maar niet gevonden. Iemand een idee hoe dit komt? Slecht DNA ofzo?

gallery_12142_5186_45810.jpg

 

 

Groeten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa!

Met dat subtropische klimaat van vandaag dacht ik: "Ik ga nu twee van de vier in de volle grond zetten!!".

 

En zo het geschiedde, hier het resultaat:

 

De spot

gallery_12142_5186_136595.jpg

 

De plantjes

gallery_12142_5186_84982.jpg

 

Met antikaninchenhek uiteraard, die beestjes zie je daar nog wel eens.

gallery_12142_5186_12138.jpg

 

De een

gallery_12142_5186_105199.jpg

 

En de ander

gallery_12142_5186_52945.jpg

 

Nu nog hopen dat het twee vrouwtjes zijn :verrygood

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen nieuwe reacties, dan zal ik zelf weer de eer nemen.

Na een periode van aanhoudende droogte en sub-tropisch landklimaat kwam de moesson die ervoor zorgde dat de plantjes in de volle grond weer blij werden. Ik had ze natuurlijk zelf al eerder water kunnen geven maar dan zouden ze twee keer water krijgen en dat is ook weer iets te veel van het goede.

Inmiddels groeien ze als ware koolrapen en dat wilde ik graag zien!

 

De plantjes in de achtertuin op 1 juni:

gallery_12142_5186_75334.jpg

 

gallery_12142_5186_123799.jpg

 

De plantjes in de achtertuin en in de moestuin (volle grond) op 4 juni:

gallery_12142_5186_26777.jpg

 

gallery_12142_5186_78471.jpg

 

gallery_12142_5186_93393.jpg

 

Deze doet het super goed

gallery_12142_5186_49242.jpg

 

Deze iets minder, die moet zn inhaalslag nog maken. Maar er staat een heel klein struikje voor en volgens mij kaapt die toch aardig wat zonlicht weg in de ochtenduurtjes.

gallery_12142_5186_89679.jpg

 

Verder staan ze er prima bij:). Dat struikje voor ze is niet het struikje dat ik bedoel.

gallery_12142_5186_21110.jpg

 

Nog ééntje om het af te leren. Deze gaat het grootst worden denk ik, hij doet het tot nu toe perfect! :welcome:

gallery_12142_5186_86011.jpg

 

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe ik foto's die per ongeluk twee keer in mijn galerij terecht zijn gekomen selectief kan verwijderen?

 

Latataaa!

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo wil ik het zien!

Ik heb de planten hier bij huis overgepot in grotere potten, 15 of 20 liter geloof ik. Zo kunnen ze weer lekker groeien. Ik denk dat ik ze er ook in laat staan, misschien midden in de zomer nog 1 tikje groter, maar een cementkuip vind ik hier in de tuin een beetje overdone.

 

gallery_12142_5186_139139.jpg

 

gallery_12142_5186_112706.jpg

 

gallery_12142_5186_18487.jpg

 

gallery_12142_5186_126732.jpg

 

Of het man of vrouw is kan ik helaas nog niet zien :(

gallery_12142_5186_91743.jpg

 

In de volle grond doen ze het inmiddels allebei prima :D

gallery_12142_5186_27022.jpg

 

gallery_12142_5186_123695.jpg

 

gallery_12142_5186_6919.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit.

 

ga je ze binnekort ook toppen? [aangezien durban poison pas op latere leeftijd de zij-takken sterk ontwikkeld]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...