Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JAWSK

Ompotten, Hoe Te Doen?!?

Recommended Posts

Hallo, ikl ben 2/3 weken geleden gestart met mijn eerste kweek en heb de ontkiemde zaden in een klein potje gedaan. Nu is het tijd om hem om te potten maar nergens op het forum staat hoe ik dit moet doen.....(ook met zoekfunctie kwam er niets naar voren).

Kan iemand mij op weg helpen? Moet ik het plantje met aarde en al overzetten naar een grote pot of moet ik de aarde tussen de worteltjes vandaan schudden en dan 'kaal' de grond in gooien? Bij voorbaat dank!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met aarde en al natuurlijk anders kan je de wortels beschadigen beetje logisch nadenken en je had het zelf kunnen verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo'n vraag lees slaat de angst me om het hart... Als je al niet weet hoe je een plantje moet verpotten waar begin je dan aan?

 

"He ik heb een stukje uranium, kan ik dat ook met een hamer splijten?" :o

 

Er zijn zat tuinier sites op internet waar je wat basiskennis over tuinieren kunt opdoen. Voorbereiding en wat studeren is het halve werk. Ik denk dat veel beginnende kwekers thuis nog niet eens ooit de plantjes hebben water gegeven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat de nieuwe aarde op temperatuur komen van je kweekhok voordat je overpot.

met aarde in de kluit dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan, trouwens ik geef elke dag de plantjes water :P

Wat betreft de kennis van tuinieren, dit is inderdaad beperkt

Topic mag gesloten worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
"He ik heb een stukje uranium, kan ik dat ook met een hamer splijten?" :o

 

Als jij hard genoeg kan meppen :P .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou vooruit, nog een tip dan.. Flinke scheut water in je plantgat voor je de oude kluit erin zet, het liefst wat schimmeltjes erin strooien om de wortelvorming te stimuleren. Sommigen dopen de kluit even kort voor ze hem potten.

 

@ kees: en als je hamer maar hard genoeg is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik verpot hou ik de pot op z'n kop en pak de stam vast, dan trek ik de pot even los en wacht tot alle losse modder gevallen is. Hierna stop ik de kluit in de verse pot of volle grond waar ik vantevoren een gat heb gemaakt (ruim) en bedek de volledige kluit met aarde zodat er naar alle kanten wortels kunnen groeien, hierna water ik de boel nog even lekker in met wat vers 6.5pH regenwater, haha :P.

 

@Whazzup, Nah, hardheid doet er niet toe, je kunt met een papieren propje ook een diamant verbrijzelen als je E(k) maar hoog genoeg is...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit soort tips zat ik nou te wachten.....

Dank u allen!

misschien krijg je met een stukje uranium wel gemuteerde wietplantjes :P :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip zoeken en lezen, er is genoeg kennis op dit forum ik zit hier al een paar jaar en als ik iets wil weten kan ik het hier wel vinden.

Kan ik hier iets niet vinden (lijkt me sterk) dan pas stel ik een vraag.

 

Maar succes met je groen, gaat wel lukken als je maar genoeg leest erover dan komt het in de praktijk wel goed. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...