Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paraat

Easy Sativa Buiten In Vollegrond!

Recommended Posts

savonds even een parasol eroboven zetten, gewoon rond 7 uur savonds....

 

 

het helpt....

 

 

Groeten,

 

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha een parasol van 2.50 meter ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo M, 1 van mijn 2 easy's heeft ook een paarse stam en dat heeft ie al vanaf het begin. Echt bizar, die andere easy die in precies dezelfde grond staat heeft nergens geen last van. Maar het lijkt trouwens niet of de plant last heeft van die paarse steel. Staat er gewoon strak bij.

 

gallery_11399_5077_164286.jpg

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
de plant staat in de bloei, kheb gister canna terra flores gekocht.

De verkoper zei dat ik dit in de volle grond ook kon gebruiken, en het staat ook op de fles.

hopen dat et goed gaat biggrin.gif

 

 

Doe je beter dan mij, heb nog steeds 0,0% bloeiverschijnselen bij al mn planten ;)

En de regen word er ook niet minder op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn plant bloeit ook nog niet flink,

maar k heb die voeding gekocht om de gele bladeren onder controle te houden, maar nou verspreid het zich als een gek, zal ng wel is foto's maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, en waar vind ik dat Thomas kali ??

 

 

 

Stond erbij ;) o.a. WELKOOP, Agrarische Uni e.d.

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, maar ja kheb nu al canna terra flores dus laat maar doen

tg bedankt

 

alhoewel ik een paar bladproblemen heb, nu is mijn vraag: over- of ondervoeding??

Ik heb nu denk ik zo'n 4x gevoed, 2 keer rond de 5ml en 2x minder.

149mrp.jpg

 

2qchudd.jpg

 

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

 

oj0309.jpg

 

Er zitten trouwens ook nog genoeg groene bladeren aan de planten en het komt (nog) niet in de toppen voor.

graag reacties!

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iemand reacties mijn plant staat af te sterven, het vergelen verspreid zich snel.

Ik heb het gister nog gegeven maar de plant werd er alleen maar geler v an, maar ik kan me niet voorstellen dat de plant nog voeding in de grond heeft.

DIt omdat de plant al een hele tijd licht-geel is. (op veel plekken).

Nu is mijn vraag moet ik meer geven of stoppen met voeden??

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de laatste foto zie je dat de verkleuring begint bij de rand, dus ik denk eerder stoppen met voeding of kleinere dosis.

maar ben hier niet zeker van, kijk anders nog eens goed in de growguide en naar de kenmerken van de verschillende voedingstoffen.

 

ook zien de andere blaadjes donker groen,dus die hebben zeker voldoende voeding. dat de onderste bladeren geel worden en afsterven is normaal, de plant steekt alle energie in de toppen en daardoor streft veel blad af.

 

hoop dat je er iets mee bent

 

Grtz

I-pot

Edited by I-pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zegt m'n pa ook, dat al die blaadjes afvallen in de bloei.

Maar de plant bloeit ng maar net, en de eerste 50cm is de plant al kaal.

Dus ik zal ff stoppen met voeding, kijken oft verbetert.

nog iemand ideeen?

growguide heb k al doorgekeke.

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

overvoeding bladpunten zijn verbrand en gekrult

stoppen met voeding!!!

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt

moet ik nu niets doen (geen voeding meer geven en aanzien wat er gebeurt) of juist veel (kraan)water geven zonder voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon afgezuurd water geven waarschijnlijk heb je last van opgepropte zouten !!!die spoel je na een aantal keer er wle uit helaas je plantje krijgt wel een kleine achterstand ...

 

waarom zoveel BLOEI voeding geven als de plant niet eens vol op aan het bloeien is ??? komt dat niet bij jezelf op ??? ze zit nog vol in de groei althans misschien komt de bloei net door ... je had duss beter groeivoeding kunne blijven ...

 

want nu heeft ze denk ik te veel fosfor gekregen ( dat zit vele in bloei voeding ) omdat de plant dat veel nodig heeft in ja het zegt het al BLOEI ... stikstof meen ik dat ze veel gebruiken in de groei fase en daar zal ze net te weing van hebben gehad ... sowieso voor buiten kun je het beste gewoon werken met een wortel stimulator vooral tot het einde van de groei ...meer als medicijn en als ondersteuning ... eenmaal als ze in de bloei zit zou het kunne dat je een bloei stimulator moet gana gebruiken of bloei voeding ...

 

ik ben altijd heel goed uitgekomen voor buiten met alleen wortelstimulator !!!

 

suc6

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kgeef nu elke dag wa water (niet afgezuurd kheb geen ph-meter)

om het weg te spoelen.

Maar na hoelang kan ik dan weer heeeel voorzichtig met voeding beginnen?

Want het word binnenkort weer lekker weer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo allemaal,

kheb ff een foto gemaakt van zoals de bladeren eraan toe zijn.

K maak me best zorgen, bloeit de plant nog wel gewoon door en wanneer heeft ze weer voeding nodig?

Hier een fotootje van hoe het vordert.

2mx3by8.jpg

 

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb gister wat a-z kalk van ecostyle erbij gegooid.

Met wat grond erover.

Voor een betere bodemstructuur blabla

hopelijk helpt het

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iemand nog wat ideeen?

ik hoop het wel want volgens mij gaat het niet goed.

Het lijkt op overvoeding maar ik kan het me niet voorstellen aangezien de plant uit zichzelf geel werd.

Ik heb zowel verkleurde takken als gezonde takken, wss iets met de wortels.

Iemand moet egt weten wat ik moet doen.

wat foto's:

totaal

ftlv2u.jpg

 

Ergste topje van de plant:

71617c.jpg

 

Gezond topje:

2unys9c.jpg

 

Hopelijk heeft iemand ideeen want ik wil egt heel graag wat oogsten maar kweet niet wat het probleem is!

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals al gezegd werd zou ik gewoon stoppen met voeding..

helaas zijn mijn easy sativas gejat anders had ik vergelijkings materiaal voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt,

maar ik geef al een tijd geen voeding en tg blijft t erger worden dus ik weet niet wat k moet doen.

iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik Pokon Voeding voor Groene Planten 1cc per ltr water + Pokon Groenkracht 1/2 cc per ltr water + wat afwasmiddel als bladvoeding, 2xper week 2 weken lang.

 

Controleer de takken op Bothrytis (schimmel plekken en/of afstervende delen bast)

Boven de aantasting zal de tak slap worden en verdorren.

Indien nodig spuiten/insmeren met Teldor of als het ernstig is met Topsin-M. Alternativen zijn waterstof peroxide en chloor. (alleen met de kwast)

 

Groet, hjm

 

 

 

 

 

heeft iemand nog wat ideeen?

ik hoop het wel want volgens mij gaat het niet goed.

Het lijkt op overvoeding maar ik kan het me niet voorstellen aangezien de plant uit zichzelf geel werd.

Ik heb zowel verkleurde takken als gezonde takken, wss iets met de wortels.

Iemand moet egt weten wat ik moet doen.

wat foto's:

totaal

ftlv2u.jpg

 

Ergste topje van de plant:

71617c.jpg

 

Gezond topje:

2unys9c.jpg

 

Hopelijk heeft iemand ideeen want ik wil egt heel graag wat oogsten maar kweet niet wat het probleem is!

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokon, ik dacht dat dat ongeschike voeding is voor wietplanten, en dat d8 ik van wasmiddel ook ;)

Kan je me uitleggen hoe wasmiddel goed kan zijn voor de planten + het blijft in je toppen zitten?

en bedankt voor de schimmeltip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey matinique ,

 

 

Ik heb je al maanden geleden gezegd dat je moest opletten met voeding bij de easy sativa .

Dit is het 2de jaar dat ik Easy sativa grow en dees jaar heb ik 1 tot 2 maal voeding gegeve in de groei .

Laaste keer was maand of 2 gelede en mijn plant ziet er nog steeds donker groen uit .Heb mijn lesje vorig jaar geleerd .

Planten in de volle grond moet je normaal gezien niet bijvoeden.

best stoppe met voeding ..

 

 

 

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet alles aanleunen door de wiet wereld.

Cannabis is een gewone plant van arme, meestal droge gronden

Zoals elk gewas heeft het zo z'n behoeftes. Die van cannabis is ongeveer gelijk aan Geranium en Fuchsia.

Dus niet te nat, graag wat klei en/of lava, de NPK liefst in de buurt van 1:2:3, Si, Fe, S en andere sporen ruim aanwezig.

Een grote kweker zal geen klein verpakking Pokon kopen, die nemen bv Peters blossom Booster in baaltjes van 15kg,

maar dat is voor en amateur weer teveel.

Als jij wekelijks Pokon voeding voor bloeiende planten of tuin & balkon planten geeft zul je verbaast zijn over het resultaat.

 

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen niet gewoon op de verpakking de samenstelling lezen.

 

Ook zal een kweker geen afwasmiddel als uitvloeier gebruiken, dat schuimt hem teveel. Zij nemen bv Agral, maar ook dat is voor een amateur teveel.

Afwasmiddel is voor jou een prima uitvloeier (anders zou je parel vorming krijgen en daarmee minders effect en gevaar voor verbranding)

Bovendien breekt afwasmiddel snel af en is smaakneutraal. (groene zeep kan ook)

 

Groet, hjm

 

 

pokon, ik dacht dat dat ongeschike voeding is voor wietplanten, en dat d8 ik van wasmiddel ook ;)

Kan je me uitleggen hoe wasmiddel goed kan zijn voor de planten + het blijft in je toppen zitten?

en bedankt voor de schimmeltip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik ga zometeen naar intratuin om pokon bloeiende planten en pokon groeikracht te kopen.

Je raadt me dit dus aan als bladvoeding?

lijkt me wel want ik zal maar geen voeding via de grond geven ;)

als je ff bevestigt dat et voor bladvoeding is erg bedankt (wasmiddel ook? gwn afwasmiddel) als het helpt zou dat egt geweldig zijn. en wat bedoel je precies met uitvloeier? (wasmiddel)

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...