Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jahbless

Jahbless' Outdoorkweekverslag 2008

Recommended Posts

Beste mensen!

 

Wegens drukke bezigheden ben ik het laatste jaar niet zo actief geweest op het forum, maar ook dit jaar ben ik weer van plan om buiten een aantal plantjes te zetten. En hier weer een mooi kweekverslag bij te houden :huh:

Hoeveel plantjes het dit jaar worden is nog niet bekend, maar het worden in ieder geval de volgende soortjes:

Ole' 47, Swiss Miss, K2 x NLX

 

Laten we hopen op een goede nazomer dit jaar! :dribble: :dribble:

 

 

Blessed Love,

Jahbless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar de foto's (vooral van de K2 omdat deze bij mij in de buurt wordt verkocht in de shops)

 

Hopen op een veel/kwaliteit oogst dan maar hè! succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Labrat!

 

De zaden zijn ontkiemd en zitten in de grond!

 

Het worden er in totaal 5:

- 2 x Swiss Miss

- 2 x K2/NLX

- 1 x Ole'47

 

Foto's volgen wanneer de plantjes uitgekomen zijn :smoke

 

 

Tot de volgende update.

 

Blessed Love,

Jahbless

 

EDIT: nog een leuk detail: er zit een tweeling bij! :verrygood (2 plantjes uit één zaadje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer even terug van weggeweest!

 

De status quo is alsvolgt:

 

- 2 x K2/NLX

- 1 x Ole'47

 

De andere 2 zaden waren niet uitgekomen zag ik net helaas, dus het blijft dit jaar bij 3 plantjes.

Omdat het nu te laat is voor foto's te maken zal ik er morgen een aantal maken en ze zsm posten!

 

Gegroet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses voor het achterwege laten van de foto's maar heb het even druk gehad!

Bij deze een aantal foto's van deze week ;)

 

PICT2939.jpg

 

PICT2942.jpg//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

 

PICT2943.jpg

 

Buitenste zijn K2/NLX en middenin staat de Ole'47! :(

En jaaa de linkse is een mooie tweeling :rofl

 

Jammer dat de swiss misses niet meer zijn uitgekomen, dus maar 3 plantjes dit jaar helaas!

 

Tot de volgende villa :(

 

Blessed Love,

Jahbless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte heren en dames,

 

Bij deze een nieuwe verse update van mijn outdoorkweekje.

Foto's treft u hier onder aan.

Mocht er nog vragen zijn hoor ik het graag van u!

 

Met vriendelijke groet,

Jahbless

 

 

 

Links: Ole'47 andere 2 zijn K2/NLX.

 

PICT2946.jpg

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

PICT2945.jpg

 

PICT2944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer even een korte update;

 

PICT2982.jpg

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

PICT2986.jpg

 

Links en rechts de NLX x K2 en middenin de Ole'47 (duidelijk herkenbaar aan de langere leafs).

Gaan lekker! Maar vanwege de sterke wind van de laatste tijd waren ze wat omgeknakt, daarom de stammetjes.

 

Reacties zijn altijd welkom natuurlijk :(

 

 

Blessed Love,

Jahbless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi gezond uit hoor, nu nog hopendat ze wat stevigere steeltjes krijgen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Lab, ja aangezien ik alleen het weekend naar huis kom is het altijd de vraag hoe ze erbij staan :doctor:

Maar tot nu toe gaat alles nog prima :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey jahbless

 

ze zijn flink gegroeid

 

ik zal alleen wel even de potten goed volgooien

 

kan de plant daar ook wortelen en staat je dames net iets steviger in de pot

 

en dat kan aan het eind van de zomer weleens nodig zijn met storm en wind

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed opgemerkt dadende! Ik had niet genoeg grond gehaald toendertijd dus laatst even bij gehaald, staan inmiddels tot de rand gevuld :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws!

Ik kwam het weekend weer thuis en zag allereerst dat de planten aanzienlijk gegroeid zijn :smoke

Maar - het nog betere nieuws- alle 3 de planten zijn vrouwelijk! Dus tijd voor een feestje ;)

 

Ik heb geprobeerd om via mijn gallerij eens foto's te uploaden maar heb behoorlijk wat problemen hiermee.

Enfin, foto's volgen :lol:

 

Jah peace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Congratulations! Netjes hoor 3 uit 3. Ik zie de schotels wel onder de pot maar geef je nou ook echt alleen water van onderaf? Regen doe je niks aan, i know, maar de waterbeurten die jij geeft bedoel ik. Laat die foto's maar komen!!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Bazz!

Ik geef alleen water vanuit onderen ja, dit heeft veel voordelen! (gebruik de zoekmachine maar eens)

Al het "afval" van de plant komt naar boven, als je van boven water geeft gaan de afvalstoffen weer terug de grond in.

Ook om het wortelstelsel goed te laten ontwikkelen is het verstandig om vanuit onder te wateren.

 

Mijn planten staan vaak onder het afdakje van het tuinhuisje (zie foto's hieronder).

 

 

Zo de foto's van gistermiddag! (links Ole'47, midden en rechts K2/NLX)

 

PICT3011.jpg

 

PICT3010.jpg

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

PICT3009.jpg

 

PICT3008.jpg

 

De Ole ziet er mss wat slapjes uit op de foto maar dit omdat ze nog geen water had gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update!

 

Alles gaat prima zoals het hoort, hieronder een paar foto's (slap hangen komt door watertekort)

 

PICT3050.jpg

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

 

PICT3051.jpg

 

Links de Ole'47 rechtse 2 K2/NLX

 

 

Blessed Love,

Jahbless

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, het lijkt wel of ze wat te weinig licht krijgen, staan ze niet in de schaduw onder dat afdak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk groeien goed :wtf: big up

maar hoe hoog zijn ze nu precies wat ik kan schatten ongeveer 170cm?

doe je niet aan mest /voeding overpotten?

en als ik een pot vol doe dan is ie echt nokvol het klinkt altijd toch wel weer in.

 

tappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo rond de 1,70m ja, ben iets later begonnen dan normaal.

 

Zoals ik al zei ze hangen (voornamelijk de Ole'47) iets wat slap ivm water (wat ze nadat ik de fotos gemaakt had gegeven heb).

Voeding nog niet mee begonnen, ik haal zoals altijd een mixgrondje bij de growshop en daar hebben ze het altijd prima op gedaan.

Wss in de bloei wat bij geven wanneer nodig maar gaat zo prima.

 

Over het overpotten; Omdat ik ze verder niet in de volle grond kwijt kan gebruik ik potten, ik heb een jaar met spaciekuipen gewerkt maar was te veel gedoe. Met deze potten ging het vorig jaar ook prima; grootste was + 2,5 meter.

En praktischer (ivm rug) om te verplaatsen en dadelijk als ik ze mss ga verduisteren

 

Verder over dat licht tekort; hier heeft het de hele dag (lees hele week) geregend vandaar dat ze onder het afdak staan.

Normaal staan ze zoveel mogelijk in de zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update van mijn kweekje!

 

PICT3147kleiner.jpg

 

 

//EDIT door suf: Om te voorkomen dat fotoverslagen nutteloos worden door gebrek aan foto`s vragen wij iedereen de foto`s op WF te plaatsen.

Hier lees je hoe.

 

PICT3151kleiner.jpg

 

Rechts de Ole'47, midden en links de K2/NLX.

 

Gaat nog steeds goed, start van de topjes is begonnen! :D

 

 

Jah blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...