Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tetttn_soldier

Mijn Eerste Kweekje (5x K.o. Kush + 1x 600w)

Recommended Posts

Hellow peeps,

 

Ik ben splinternieuw op dit forum maar heb mij al enkele maanden bezig gehouden met het lezen van bijna het gehele forum :P

 

Ik zelf rook amper weed, maar enkele vrienden van mij roken wel 3 à 4 jointjes per dag. Ikzelf ben hier neutraal in, en rook wel eens eentje op het gepaste ogenblik. :huh:

 

Ik was het beu dat ik hen altijd naar Nederland zag rijden om weed en kwam op het idee eens een klein kweekje op te starten. Voor beide goed dacht ik: Ik verdien er iets aan, en zij krijgen (kopen) goedkopere weed (en betere ook denk ik :wub: )

 

 

Ik ben in volle afwachting van mijn bestelde goederen. Dit is mijn opstelling:

 

keuze uit 1 van de zaden uit sannie's seeds--> K.O. Kush (Is dit trouwens een lekker soortje???)

pitpot voor een optimale ontkieming

sannies bacto (50 gram)

bac schimmels (50gram)

groei-voeding (1liter)

bloei-voeding (1liter)

600w set met Phillips SON-T Lamp, VSA en Spiegelkap

440m3 Buisventilator

500m3 Lichtgewicht koolstoffilter

Fancontroller Compleet (thermostaat + dimmer)

Grasslin / Omnirex Analoge Schakelklok

Thermo / Hygro meter (min/max)

 

Mijn kast:

 

 

2.30m x 1.20m x 1.20m

Bewerkte spaanderplaat van 18mm

Valse bewerkte bodem van 120mm hoog

Afgewerkt met silicone en spantape voor complete lichtdichtheid!

Passieve inlaat, uit kamer van gem. 18°C

Actieve uitlaat d.m.v. uitblazen door de filter in een andere kamer.

Onderkant geschilderd met witte kalkverf tot aan de hoogte van m'n potten (300mm)

Het overschot van de wanden wordt eind deze week bedekt door SPIEGELS B) (is dit goed?)

 

Kweekmedium:

 

300mm potten van 20L x 5 met bijpassend overloop potje

DCM Aquaterra potgrond voor betere luchtdoorstroom + beter watervasthoudend middel

50liter watervat met HT 50 warmer van 19°C tot 30°C

PICO Circulatie Pump met 270l/h

 

 

 

Voila, graag wat reacties op mijn opstelling want deze is nog niet gestart.

Ik zou graag weten als de spiegels een goede lichtbundel zullen geven aan mijn planten, of als dit niet goed zal zijn.

Als jullie nog voorstellen hebben om het hok te verbeteren, laat het mij weten, want ik ben super noob!

Ook had ik graag geweten als de K.O. Kush een goede plant is, en hoeveel ik ongeveer zou kunnen hebben (opbrengst) met 5 planten op 1.20m² en 1 x 600W

Hierbij al wat foto's van de in volle opbouw gefabriceerde kast :dribble:

 

De kast in zijaanzicht:

gallery_16908_5117_383096.jpg

Passieve luchtinlaat bewerkt om volledige lichtdichtheid te bekomen:

gallery_16908_5117_425036.jpg

De 5 x 20l potten op de kalkverf, en erboven komen deze week de spiegels:

gallery_16908_5117_438215.jpg

De te gekke (keidure :dribble: ) potgrond:

gallery_16908_5117_1012926.jpg

De waterwarmer en het circulatiepompje:

gallery_16908_5117_1236764.jpg

mijn 50 L vatje :huh: :

gallery_16908_5117_601810.jpg

bovenaanzicht van mijn bewerkte valse bodem met de 5 x 20L potten erop:

gallery_16908_5117_883077.jpg

 

Alvast bedankt, en ik hoop jullie een prachtig kweekverslag te bezorgen waaruit iedereen (en zelfs ik ) kan leren B)

 

 

GRTZ Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites
keuze uit 1 van de zaden uit sannie's seeds--> K.O. Kush (Is dit trouwens een lekker soortje???)

pitpot voor een optimale ontkieming

sannies bacto (50 gram)

bac schimmels (50gram)

groei-voeding (1liter)

bloei-voeding (1liter)

600w set met Phillips SON-T Lamp, VSA en Spiegelkap

440m3 Buisventilator

500m3 Lichtgewicht koolstoffilter

Fancontroller Compleet (thermostaat + dimmer)

Grasslin / Omnirex Analoge Schakelklok

Thermo / Hygro meter (min/max)

 

hey soldier, hoeveel heeft dit je ongeveer gekost? Ik zou binnekort ook willen beginnen kweken, daarom dat ik nu je vragen niet kan beantwoorden.

Thanks en nog veel succes toegewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!

zou je niet wat grotere potten gebruiken?

 

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ziet er goed uit succes,!!

je doet maar 5 planten dus ik zou je aanraden iets grotere potter minimaal 30L en zeker

goed voorgroeien, toppen en dieven dan kun je er wel een leuke gewicht aan droge wiet aan overhouden!

 

Keep It Up,

 

Mvg,

Deffy

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=40311

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey soldier, hoeveel heeft dit je ongeveer gekost? Ik zou binnekort ook willen beginnen kweken, daarom dat ik nu je vragen niet kan beantwoorden.

Thanks en nog veel succes toegewenst!

 

Het grapje heeft me een kleine 500euri gekost, maar ik heb veel zelf gemaakt en gekregen. Ik had ook nog enkele dingen liggen van vroeger, en heb hier en daar eens geroffelt in m'n opa's hok :dribble: (bron aan 2dehands materialen)

 

(Als je 500 euri niet ziet zitten, kleine tip : Probeer met enkele vrienden samen te leggen, komt veel goedkoper uit!!) GRTZ

 

hey ziet er goed uit succes,!!

je doet maar 5 planten dus ik zou je aanraden iets grotere potter minimaal 30L en zeker

goed voorgroeien, toppen en dieven dan kun je er wel een leuke gewicht aan droge wiet aan overhouden!

 

Keep It Up,

 

Mvg,

Deffy

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=40311

 

 

 

Aight, ik ga eens uitrekenen in welke mate ik kan gaan, en haal dan wel de grootst mogelijke potten...

Ik heb al veel gehoord van dieven en scroggen, maar hoe werkt dit juist :dribble: ???

 

GRTZ Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke gaan we.

25liters kan je echt kwijt en ik denk wel grotere.

 

 

Je kast(ziet er goed uit) zou ik bekleden met zwart/wit folie.

Houd vocht tegen en is de goede weerkaatsing, tis maar een tippie.

 

OOk de K.O,s vind ik knappe planten. heb ze zelf ook net staan hahahha.

 

Nou succes.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow, i'm back :smoke

 

Bedankt voor de tips en info... Ben al blij dat ik niet uitgelachen ben, dat ik een dikke misser heb gemaakt ofzo :kill:

 

Ik heb vandaag al m'n gerief gekregen die ik besteld had, maar heb wel nog een vraagje i.v.m. de koolstoffilter.

Toen die hier aankwam zag die er al redelijk zwart(stoffig) uit op bepaalde kanten...Is dit normaal??

Jammer dat mijn ventilator nog niet geleverd is, anders kon ik m'n hokje afwerken, en beginnen aan m'n eerste kweekje...

Als er nog tips zijn... ALTIJD WELKOM!!!

 

 

Grtz Soldier :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het filter nieuw hebt besteld, dan zit er plastic om heen gewikkeld, en het kan zijn dat er wat koolstof uitgevalllen is tijdens het transport.

Is het filterdoek echter over het hele oppervlakte grijs/zwart, dan is het een gebruikt exemplaar. Kijk maar eens onder het plastic bandje :smoke

 

 

Hoe goed een gebruikt exemplaar nog is, of hoe lang hij nog mee gaat, is niet te zeggen. Als het filter "op" is, dan gaat hij geur door laten, en ruik je het vanzelf.

 

Succes met je hokje,.... :verrygood

 

ps. ik ben bang dat je ventilatie/aanzuig gaten te klein zijn voor een 600watt, maar daar kom je in de praktijk evt. wel achter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke en goed overdachte opzet :verrygood

Maar de inlaar gaten moeten zeker veeeeeeeeeeeeeeel groter en ook die in de bodem,anders ontstaat er een veel te grote onderdruk in je kastje.

En wat ert al aangeeft passen er veel meer liters in je hok,denk aan 5x25 liter.

De ko kush is een goeie keuze van je geweest aangezien ze niet te hoog wordt en ze goed in de hand te houden is.

 

veel succes met je kweekje.

 

ps ik verhuis deze meteen even naar sannies corner

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi doordacht uit hoor!

De grotere inlaten is al behandeld lees ik :verrygood .

Tevens de potten zo groot mogelijk natuurlijk(yep ook al genoemd).

Ik lees dat je een 50 literwatervat wilt gaan gebruiken,ik heb een vergelijkbare opzet en gebruik de biologische lijn van BAC.

Ik maak echter gewoon dagelijks de hoeveelheid water aan die ik nodig hebt,dit komt nooit boven de 10 liter,dus ik gebruik gewoon een emmer met maatbeker.Dit voorkomt ook dat je voedingswater te lang blijft staan wat bij de biologische lijn niet word aanbevolen(edit,dit geldt trouwens minder voor de minerale lijn).

Ik zou zelf ook voor zwartwitfolie gaan op de wanden,maar spiegelfolie/spiegels is ook een optie.

In het rijtje voedingsmiddelen mis ik de BAC wortel- en bloeistimulator en de PK.

De wortel-en bloeistimulator zou ik er zeker bijdoen(houden je bodemleven gezond).

Deze gaan we volgen!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er mooi doordacht uit hoor!

De grotere inlaten is al behandeld lees ik :smoke .

Tevens de potten zo groot mogelijk natuurlijk(yep ook al genoemd).

Ik lees dat je een 50 literwatervat wilt gaan gebruiken,ik heb een vergelijkbare opzet en gebruik de biologische lijn van BAC.

Ik maak echter gewoon dagelijks de hoeveelheid water aan die ik nodig hebt,dit komt nooit boven de 10 liter,dus ik gebruik gewoon een emmer met maatbeker.Dit voorkomt ook dat je voedingswater te lang blijft staan wat bij de biologische lijn niet word aanbevolen(edit,dit geldt trouwens minder voor de minerale lijn).

Ik zou zelf ook voor zwartwitfolie gaan op de wanden,maar spiegelfolie/spiegels is ook een optie.

In het rijtje voedingsmiddelen mis ik de BAC wortel- en bloeistimulator en de PK.

De wortel-en bloeistimulator zou ik er zeker bijdoen(houden je bodemleven gezond).

Deze gaan we volgen!

 

Grtz. Aad

 

 

Bedankt voor de leuke reacties.

Ondertussen zit ik nog steeds te wachten vol ongeduld naar mijn buisventilator die blijkbaar maar niet bij mij komt.

Probleem is al besproken (http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=40617&hl=)

 

PFFFF, mijn lamp en zo meer is ondertussen al opgehangen, Ik heb 32liter potten aangekocht, en de inlaatgaten vergroot.

Perfect, niet ? :kill:

 

Nu enkel nog wachten op die growshop.be :verrygood

 

Grtz en tot heel beinnenkort!!

Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de lampen gerust eens een middagje aan, kun je kijken of alles in orde is, voordat je er plantjes inzet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet de lampen gerust eens een middagje aan, kun je kijken of alles in orde is, voordat je er plantjes inzet :P

 

Hehe, indd, en kom tot de conclusie dat die goed werkt, maar heel warm is :kill:

 

Max temp : 44,7 graden (zonder afzuiging)

Min Temp : 15,6 graden (zonder afzuiging)

 

Conclusie : --> lamp i.p.v. overdag branden--> s'nachts laten branden

en enkele verwarmingslampen in het hokje, die gekoppeld zijn aan de thermostaat om tijdens de groei een constante temperatuur te hebben van 24°C

en tijdens de bloei heel lekker tussen de 28°£C en de 22°C...

 

Mijn spiegels doen het wel heel prachtig!Dit is een aanrader, want spiegel is in tegenstelling tot folie 100% terugspiegeling, en door de silicone die ik gebruikt heb, is alles lekker lucht-dus ook vocht- dicht B) en krijg ik enkel nieuw vocht/lucht binnen via de aanzuigbodem.

 

Aanradertje dus !!! :verrygood

 

Ik kijk er zo naar uit om een prachtig verslag te maken voor jullie, want ik dacht niet zoveel supporters te hebben :lol: :smoke

 

Grtz Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow peeps,

 

Ik ben terug. Eind deze week ga ik m'n buisventintilator hebben.(wel niet van growshop.be mr swat :verrygood )

 

Ik heb ondertussen de lamp omgekeerd van dag naar nacht om te temperatuur wat hoger te krijgen. Ik heb ondertussen ook een luchtbevochtiger erbij om de boel wat natter te maken :kill:

 

Ik had gedacht om 5zaden te planten direct in m'n grote 32L potten, maar nu ik daarnet een andere topic aan't checken was over K.O. Kush, zag ik iemand die 10 planten zaaide, en uiteindelijk maar 3vrouwen over hield. Dan heb ik wel zo iets van deam... :smoke

 

Ik zou dus beter enkele kleine potjes eerst zetten en alle 10 de zaden uit laten komen, om daarna een selectie te maken...of bestaat hievoor een betere methode?

 

Ik had ook gedacht aan de groei, om deze enkel 10 dagen op 18/6 te zetten en dan naar 12/12 te gaan...

 

Ook ging ik scroggen, maar is dit wel een goeie methode voor een beginner, en met deze plant?

100 hete vragen van soldier :lol:

 

 

Einde deze week start ik de hele boel op, en dan zie ik wel denk ik :P

 

grtz Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, die deur zal er in ieder geval niet afdonderen........wat een scharnieren man :smoke :verrygood

 

Mooi kastje verders, succes he,

 

Grtzzz :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tetttn_soldier heel veel succes met je dames :smoke

Lekker potent wietje ook :verrygood

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes Yes,

 

We zijn er aan begonnen...

 

Gisterenmorgen heb ik mijn dames gezaaid. Alle 10 hun potje binnen.

 

Ik heb de potten gevuld met mijn aquaterra potgrond, met daarop wat stekgrond en daarin de pitpot.

 

Ik heb ondertussen de spiegels opgehangen, mijn nieuwe luchtbevochtiger erbij gezet, de nieuwe ventilator erbij en een ventilator die ik heb gevonden in het hok van mijn opa.

 

De buisventilator die ik heb besteld via growshop.be is nog steeds niet toegekomen! Ik heb wel ondertussen contact gehad met de verkoper, en die heeft mij beloofd zo snel mogelijk de ventilator op te sturen.

 

De temperatuur in het hokje is excellent, zo ook de luchtvochtigheid!(als ik de deur open deed was de luchtvochtigheid 83%)

 

gallery_16908_5117_175910.jpg

 

Ook mijn nieuwe luchtbevochtiger doet het prima!!!

gallery_16908_5117_26364.jpg

 

 

Kijk eens wat ik gevonden heb in het hok van m'n opa... :lol:

gallery_16908_5117_1054865.jpg

 

 

Hierbij ook een foto van het gehele hokje met de dames... :o

(Niet letten op de kleine potjes, die waren testerpotjes om eens het hok op temperatuur te krijgen, te houden, en zo eens alles goed te kunnen regelen..)

 

gallery_16908_5117_358291.jpg

 

prachtig toch...

gallery_16908_5117_642493.jpg

 

 

 

Ik ben misschien nog wat aan't dromen, maar mijn scrognetje staat al klaar ;)

gallery_16908_5117_729837.jpg

 

 

En om de boel compleet te maken heb ik een sfeer foto van het lege hokje, die oneindig wordt door de spiegels :D :P :( :(

 

gallery_16908_5117_155635.jpg

 

 

 

Als er nog mensen zijn die tips hebben of opmerkingen, SHOOT!!

 

Tot de volgende mensen...

GRTZ Soldier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wazige foto die laatste, zijn flink wat 600 watters ;) . Voor de rest een hele mooie opstelling, heb er niks op aan te merken. Alleen over de auqaterra van dcm, want daar zat ik ook aan te denken om mn plantjes in te zetten maar las de achterkant van de zak, en was volgens mij niet echt super geschikt. Maar dat is mijn mening en ik hoop dat het voor jou goed uitpakt allemaal. Ik zal morgen eens kijken op mn werk wat het precies ook al weer was wat me niet beviel. I'll let you know

 

Good Luck!!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow peeps,

 

nog even een korte update maar wel zonder pica's...

 

Er zijn al een 6tal zaadjes ontkiemt. De temperatuur en de luchtvochtigheid zijn nog steeds perfect!

 

De rest (4zaadjes) begint ook al met een wit sprietje uit te stoten, dus vermoed ik dat ze alle 10 gaan uitkomen! (joepie)

 

 

Ik heb nu nog een vraagje: wanneer begin ik met de groei voeding? Ik heb hier ergens gelezen bij de 3de internode, klopt dat?

Of ben ik helemaal mis :(

 

Ik hoop jullie in de komende dagen wat foto's te kunnen tonen van:

 

1: de buisventilator :(

2: mijn 10 (hopelijk) madam's :rofl

 

 

GRTZ Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow people's...

 

De soldier is back.

 

Ik heb goed nieuws. Na veel zwaar werk deze week is m'n hokje eindelijk klaar.

De dames doen het goed, behalve eentje die niet uitgekomen is. :verrygood

 

Maar swat, ik ben al blij dat 9 jonge dames hun kopje boven de grond steken en hun 1ste( soms al 2de) rokje beginnen uit te zwaaien.

 

Ik denk eraan om morgen of eind deze week te beginnen met m'n groei voeding, daar ik nu mijn tensio meter ook al heb.

 

De filter is netjes geinstaleerd samen met de ventilator, dus de temperatuur en de luchtvochtigheid zijn zeer goed.

De plantjes groeien dagelijks, en dat is met het blote oog zichtbaar.

 

Maar ik denk dat jullie liever picas zien, dus hier zijn ze...

 

 

grtz soldier :specool

 

gallery_16908_5117_1165159.jpg

 

gallery_16908_5117_149706.jpg

 

gallery_16908_5117_619857.jpg

 

gallery_16908_5117_385321.jpg

 

gallery_16908_5117_665700.jpg

 

gallery_16908_5117_85586.jpg

 

 

grtz Soldier :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...