Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rooie indiaan

Wat Lees Jij Als Je Stoned Bent?

Recommended Posts

Het is alweer langere tijd (1979) geleden dat ik het boek: Transgalactic hitchhikers guide to the galaxy van Douglas Adams heb gelezen. Een van de meest hilarische verhalen ooit geschreven en zeker als je stoned bent!

 

Later heb ik het ook nog eens in het nederlands gelezen maar dat viel wel tegen, engelse grappen zijn nou eenmaal moeilijk in het nederlands te vertalen.

In de tachtiger jaren heb ik er een tekenfilm van gezien in Athene, Griekenland, maar kon jammer genoeg niets meer daarvan achterhalen.

 

Douglas Adams heeft nog veel meer van dit soort hilarise boeken geschreven.

Zoals: The Restaurant at the End of the Universe (1980)

THGTG is in 2007 als hoorboek uitgebracht!

 

gallery_13511_4844_56503.jpg

 

Er is ook een hoorspel van:

Het transgalactisch liftershandboek. hoorspel in 12 delen, nederlandse vertaling.

Misschien leuk voor een slapeloze nacht??? Ik zelf vind het boek leuker moet ik zeggen.

 

Ook een leuk boek, maar ook al behoorlijk oud, is Hasjadriaan en Hasjolivier van Leonard Huizinga.

(ISBN 90 235 9165 8)

 

Rooie Indiaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bbc had er ooit een hele site aan besteed.

De uitgebrachte film verdient overigens een vervolg want het einde is onaf.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy is echt een hilarische film! :o

Wist niet dat het van een boek kwam.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de volledigheid:

Douglas Adams(1952-2001) :

 

Novels :

-The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

-The Restaurant at the End of the Universe

-Life,the Universe and Everything

-So Long, and Thanks for All the Fish

-Mostly Harmless

 

-Dirk Gently's Holistic Detective Agency

-The Long Dark Teatime of the Soul

 

Others :

-The Original Hitchhiker Radioscripts

-The Meaning of Liff(with John Lloyd)

-Last Chance to See(with Mark Carwardine)

-The Deeper Meaning of Liff

-The Salmon of Doubt

 

Vooral de Hitchhiker's Guide- en de Dirk Gentlyromans zijn heel simpel samen te vatten :

 

Must read!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Aad,

Het was je kennelijk niet opgevallen dat er in de eerste post van dit topic al een hyperlink staat naar Douglas Adams en zijn oeuvre, is niet erg hoor.

Ik ben het met je eens dat het een must is om deze boeken te lezen.

Maar wat ik veel liever had gezien is dat je met andere titels zou komen dan dat wat reeds genoemd is.

 

Ik krijg het vermoeden, gezien de weinige reacties op dit topic, dat lezen niet erg populair is bij de huidige generatie blowers.

 

 

Rooie Indiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Aad,

is niet erg hoor.

 

Gelukkig :P

 

Ik ben het met je eens dat het een must is om deze boeken te lezen.

Maar wat ik veel liever had gezien is dat je met andere titels zou komen dan dat wat reeds genoemd is.

 

Beetje moeilijk aangezien de beste man is overleden. :o

Even voor de complete volledigheid.De engelse titel is The Hithhiker's Guide to the Galaxy en de nederlandse is Het Transgalactisch Liftershandboek. :) Weet niet hoe het met andere blowers is gesteld,maar lees zelf best veel.

 

Grtz. Aad

 

edit :Andere aan te bevelen auteurs Terry Pratchett(discworld-series,word wel eens gezien als de opvolger van Douglas Adams),Arthur C. Clarke,Peter F. Hamilton,Stephen Donaldson,Larry Niven,Fritz Leiber etc.etc.

edit edit:Comic strips van de Freak Brothers zijn ook wel een must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees ook erg veel. Naast m'n studieboeken en 2 kranten per dag lees ik minstens 1 boek per week.

 

Meestal lees ik non-fictie, maar fictie kan er ook wel in zolang het geen fantasy is.

 

Laatst gelezen boeken:

 

Oorlog & vrede van tolstoi

Rechts voor de raap van dedecker

Cannabis in Vlaanderen van Tom DECORTE, Marjolein MUYS, Sarah SLOCK

The enlargment of the european union - Cremona

On the road - Jack Kerouac

accountability in the european union - Harlow

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezen is voor mij iets gek als ik high ben.

 

als ik een film of iets opzet betrap ik mezelf erop dat ik na een minuut of 10 echt geen idee meer heb wat ik net zag, alleen dingen als south park (beste ooit als je high bent), family guy enzo kan ik nog volgen, voor zover dat nodig is. Mn concentratie is echt subzero dan

 

maar lezen gaat beter als ooit, ik kan echt letterlijk uren nonstop lezen dan en in allerdiepste gedachten van het verhaal verzonken zijn. Ik heb op het moment bezig aan de wheel of time series van robert jordan (RIP)

 

denk aan lord of the rings, trek hollywood-factor af (voor degene die alleen de films kennen), doe er een stevige schep niveau en schrijfstijl bij ==> en voila, the Wheel of Time reeks. uren en uren aan en stuk kan ik dan lezen, tot ik plots zie dat het echt 4u 'snachts is ofzo. En zodra de joint uitwerkt val ik in slaap alsof ik al 182 u nonstop wakker ben

 

Finaal

Edited by Finaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm lezen als ik stoned ben, basicly nooit :verrygood wel spijtig. Ik lees sowieso weinig boeken, mss een paar per jaar, ik vind het dan meestal wel intresant en leuk maar om eraan te beginnen.. blah.

 

En stoned.. iono denk niet dat ik me zou kunnen concentreren, of in slaap vallen :smoke

 

Maar mss komt dat met de jaren? (nu 19)

 

Klees wel graag het forum als ek stoned ben, lekker leren ^^

 

@Finaal: LOTR - Hollywood gehalte?:kill: De boeken hebben niets met hollywood te maken.. en daar heb je het toch over? En zijn toch nice geschreven? iswel al ff geleden, slecht geheugen.. v_v

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk aan lord of the rings, trek hollywood-factor af (voor degene die alleen de films kennen)

 

boeken zijn veel beter als films... veel mensen die ik ken kennen de films, en het boek niet. Vond dat de film te belangrijke stukken wegliet, en stukken waar ze veel special effects in konden gooien te veel naar voor brachten.

 

maar hier is niet de plaats om daarover te praten, dnek dat daar al 1000 topics ofzo online van zijn :verrygood

 

Finaal

Edited by Finaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezen als je stoned bent...

lezen vindt ik dan net wat te vermoeiend waar door ik het verhaal maar een beetje half volg. dus ik lees liever nuchter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...