Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bruut

Spaarlampen In Cooltube

Recommended Posts

die passen perfect in het socket (E40) van je cooltube,

wel zonder ballast gebruiken natuurlijk,maar dit wist je al...

Mvg DeLeys

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey bedankt deleys, heb je er toevallig een foto van? weet je toevallig die diameter van zo'n spaarlamp? 125versie?

 

er zijn trouwens toch 2 verschillende diameters cooltubes op de markt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto heb ik hier niet van,maar weet zeker dat deze lamp in een kleine (125mm)

tube past,op de site van head nature staan de afmetingen van de lamp,de totale

lengte van de lamp is 37 cm waarvan 23cm lamp,de rest is ballast en schroefdraad.

De diameter van de ballast is 8cm,deze past dus perfect in een kleine tube...

Mvg DeLeys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaarlamp in een cooltube lijk me wel heel erg nutteloos,dingen geven als weinig lummen af en door het glas worden het er nog minder.Vraag me af wat hiervan de bedoeling zou zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zodat je 'm op op enkele cm tegen je planten kunt zetten! en lekker veel kwijt kan op een meter.

 

ze produceren namelijk nog behoorlijk warmte.

 

en ik denk dat als je ze heeeeel dichtbij je plantjes kunt zetten, dat wel opgaat aan de verloren lumen door het glas. of zie ik het verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaarlampen geven een lagere warmte af en deze warmte wordt verdeeld.

De diepte straling van een tl (sl) is minimaal en deze zal door glas helemaal nihiel worden.

Het is goed mogelijk om een 2-3 cm onder je sl te kweken,een beetje spelen en tunen met je ventilatie doet wonderen.

Heb je al gekeken naar de T5 buisen en hiervan veel op een opp hangen?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooltube dus overbodig?

 

Sannie ik zit te twijfelen tussen die grote spaarlampen en deze: http://www.indoorgardens.fr/catalog/produc...roducts_id=1165 deze is wel wat duurder maar heeft volgens mij effect. en dit spreekt me ook wel aan: http://www.growshopeurotop.eu/epages/grows...eu/Products/led :P :P :D :bier :nerd

 

Allemaal wel leuk B) Mischien een combinatie van zo'n led paneel en zo'n spaarlamp? afzuiging boven de lamp zou opzich ook wel genoeg warmte van de lampt trekken.

 

Maar heeft er niemand een foto van een spaarlamp in een cooltube?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zodat je 'm op op enkele cm tegen je planten kunt zetten! en lekker veel kwijt kan op een meter.

 

Uiteindelijk verbruik je net zoveel stroom als een gewone lamp en heb een fraktie van de lummen.Tevens kan er geneen spaarlamp,tl,led tegen een 4 of 600 watter,dus denk goed na voordat je nutteloos geld uitgeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...