Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rastavibration

Kast (warmte Probleem)

Recommended Posts

Hallo

 

Wij zijn bezig met een wietkast voor 5 planten. Hij heeft de afmeting van 50x75x170 gemaakt van MDF platen van 12mm dik.

Er hangt een lamp in van 400 watt. De afzuiging is momenteel 2 computer ventilatortjes van 63m^3 per stuk.

De binnenkant is luchtdicht afgedekt met zwart/wit folie.

Hieronder volgt een fotoverslag.

 

De kast van de buitenkant:

thumb_big_200803301420261988358503.jpg

Indruk van de hoogte en ruimte in de kast:

thumb_big_20080330142026959623955.jpg

De rand voor de bak:

thumb_big_200803301420271814691604.jpg

De ventilators:

thumb_big_20080330142027468238018.jpg

...:

thumb_big_200803301420281941426067.jpg

Buis over de ventilators:

thumb_big_20080330142503227237706.jpg

Ons doolhof voor het venilatiegat:

thumb_big_200803301425041525725391.jpg

Doolhof in de kast net boven de grond:

thumb_big_20080330142504919436545.jpg

De zwart/wit folie in de kast:

thumb_big_200803301425051842872.jpg

Nog een paar isolatie stripjes dan...:

thumb_big_20080330142505703058742.jpg

Nice!

thumb_big_200803301428021437245295.jpg

 

Het probleem is dat het 38 graden word in onze kast. We zitten er aan te denken om 2 andere ventilatortjes er in te zetten van 185m^3/h luchtstroom per stuk en de twee oude te gebruiken voor actieve inlaat. Dan twijfelen we nog of een cooltube nodig is.

Dan nog iets. alle hoeken van de zwart/wit folie zitten erg goed en luchtdicht vast, we hebben gehoord dat mdf een giftig gas verspreid bij warmte, is het nu nog nodig om er iets aan te doen? (binnenkant van het doolhof is wel gewoon blank hout :smoke

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, die twee vinnetjes kunnen dat niet trekken. zet ook nog 2 of 3 van die dingen op de intake.

(iemand bied ze hier te koop aan) best op een tijdklok zodat ze starten met de lamp en +/- 15 min. na de lamp uitgaan.

 

succes.

 

groet, hjm

 

 

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Hallo

 

Ik denk dat je het beste, de verwarming in de ruimte eromheen beter lager of uit kunt zetten.

Tevens zou je inderdaad 2 pc fans als inlaat kunnen gebruiken. Aan beide zijkanten 1.En 1 in je kastje onder je lampje > Kun je je Lamp lager hangen :) :smoke En een 600w ipv 400w >> Veel verschil in opbrengst... Minimaal verschil in stroomverbruik....

Dit zorgt ook voor een betere lucht doorstrooming in je kast voor de bloei!!!

In de rustperiode (donker) evt afzuigfans aanlaten en verwarming in ruimte eromheen aan!

Wat je ook kunt doen is een raam of deur openzetten voor frisse buitenlucht :P

 

 

Succes ermee,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan begin ik me toch af te vragen waar die quote's goed voor zijn. Nu zie ik 3 keer hetzelfde en moet ik 20 x om onderaan te geraken :smoke.

 

Je afzuiging is gewoon te licht. Nu kan je kiezen tussen een 2-tal afzuigventilatortjes van +- 180 m³ in een bouwmarkt à 30 euro/st ofwel koop je een buisventilator voor een 90 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, te weinig afzuigcapaciteit, koop een goeie ruck fan 400 kuub en je bent van het probleem af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties, we hebben nu de ventilatortjes aan de inlaat geplaatst, met een vliegenroostertje, er voor zodat er een frisse luchtstroom continu de kast binnen blijft komen.

 

Wat betreft de duckttape hebben wij ook al ontdekt dat dit loslaat, waar is die shit dan wel goed voor? :smoke

Hierdoor hebben wij over de gehele rij tape spijkertjes getimmerd.

 

Wat betreft de lamp van 600 watt lijkt me geen strak plan gezien de warmte en de afmetingen van het hok (40x75x170 is maar klein)

 

Nieuwe ventilatoren van bijna 400 kuub worden er binnenkort ingebouwd.

 

Growing shiba, je vertelde over een ventilatortje bij de lamp, wij hadden in gedachte om misschien een paar kleintjes te monteren die van onder in de kast naar boven blazen, bereik je hier hetzelfde mee en is dit niet finest voor je luchtvochtigheid?

 

Groette,

 

nieuwe tips altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het effectiever is om een fan onder je lamp horizontaal te laten blazen. Aangezien de lucht al van onder naar boven wordt gezogen, denk ik dat fans die verticaal blazen die luchtstroom verpesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update? heb je toevallig een fototje van je vliegerrooster voor de venti's??

 

//Noga

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee fans intern, zorgen voor een lichte luchtstroom voor onder de kap:

thumb_big_2008040514005686772060.jpg

Het vliegenroostertje voor de inlaat:

thumb_big_20080405140057568911446.jpg

De nieuwe dikke ventilators voor afzuiging, 400 kuub in totaal:

thumb_big_200804051400571278519030.jpg

 

Nu is het nog ff wachten op de adapter voor de vennetjes dus temperatuur update volgt nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd of dat met je ventilatortjes lukt

 

hoop het voor je maar niet gewoon een buisafzuigertje( met dimmer en thermostaat) zit je altijd goed

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ik geen buren heb?

Die snap ik niet helemaal, maargoed de afzuiging maakt niet veel lawaai en zoals je op de plaatjes boven kan zien zit er een buis over de afzuiging die op de schoorsteen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Rastavibration,

 

Tomas doelt op de ongelooflijke stank die, ondanks de komende temperatuur problemen, toch zal opdoemen en eerder dan je denkt.

 

Hiermee geef je je buren een excuus om weer voor een media bericht te zorgen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een IDtje voor je:

 

als je je doolhof nu aan buitenkant van de kast had gemonteerd, kon er een pot/plant meer in. :P

 

wat warmte betreft kun je misschien direct afzuigen onder de kap, of althans dichtbij de kap, zodat de meest warme lucht het eerst/direct wordt weggezogen. door wat dichter bij je lamp/of kap af te zuigen verhoog je daar plaatselijk de luchtstroom,... wat je lamp afkoeld.

 

het zijn maar ideen.

 

ik heb dezelfde afmetingen kast, alleen dan ijzeren archiefkast, voor brandgevaar te reduceren.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur blijft stabiel op 27.1 graden, ideaal niet? :o

wat betreft de geur wil ik toch nog ff weten of jullie wat info kunnen geven, de kast is luchtdicht, actieve inlaat dus daar zal ook wel niets uit komen en de lucht die afgezogen wordt gaat met een buis naar de schoorsteen. Ergens op deze site heb ik gelezen dat dat niet echt veel geur(problemen) op leverd....

Edited by rastavibration

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er een koolstof filter tussen zet niet maar ga je zo direkt op de schoorsteen dan ruik je het verder op in de straat

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...