Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ThaMasta

Luchtbevochtiger

Recommended Posts

Ok thanks! Er zit inderdaad een demineralisator in de Boneco. Moet je eerst 24h in het water leggen dus hij gaat er pas vanavond in :)

 

Nog een paar vraagjes, heb net nieuwe stekkies, staan nu voor het eerst op 18h, met de Boneco houd ik de lv nu op 75%. Ik had eerst de afzuiging uit staan, maar dan komt het hele hok in dikke mist te hangen, nog geen 50cm zicht :smoke de planten zijn dan echt door en door nat. Ik heb daarna de afzuiger op een langzame stand gezet. Nu worden ze een stuk minder nat, maar de lv blijft volgens de hygrometer gewoon op peil. Het leek me dat er toch ook wat verse lucht naar binnen moet?

 

En de lampjes op de Boneco, hoeveel kwaad kan dat tijdens de donker uren? Zal ik ze gewoon maar afdekken met iets?

 

Laatste vraag, zometeen gaan de lamp weer voor 6 uur uit, moet ik tijdens de donker-uren nu ook de lv op dit hoge peil houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger moet gewoon aan blijven.Ik zet de bevochtiger in het donker gewoon uit.Lv stijgt toch wel wat als de lampen uit zijn.Dus ook geen last van lampjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een en ander is natuurlijk wel per hok verschillend... in mijn hok is ZONDER de verdamper de LV met licht aan rond de 35% (!) en met licht UIT rond de 50%....

 

Nu met verdamper met licht aan 75%, en dan zou zonder verdamper de boel met licht uit weer terugzakken naar 50% denk ik. Is het niet beter om de LV gewoon zo constant mogelijk te houden tussen licht en donker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga mee met ASGrow !

 

hey TheGreenDude, dat lampje kan misschien niet zoveel kwaad.

maar ik zou het wel gewoon afplakken met tape..

kleine moeite, en dan weet je zeker dat het geen kwaad kan.

 

gr pitoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er wel rekening mee dat als de lv te hoog is dat je filter zich vol zuigt met vocht

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheGreenDude

Er zit inderdaad een demineralisator in de Boneco. Moet je eerst 24h in het water leggen dus hij gaat er pas vanavond in .

 

ik heb de boneco 7135 besteld. tevens de navullingen voor 't kalkpatroon .

Alleen is ie niet op voorraad dus moet ff wachten. Helaas :smoke

die demineralisator waar jij 't over hebt is dat die Ionic Silver Stick of bedoel je daar 't kalkpatroon mee?

Anders bestel ik die stick ook nog ff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die demineralisator is die dikke buis met poederspul wat in het waterreservoir zit. Daar heb ik wel meteen een paar navulverpakkingen voor bijgekocht. Ik heb er geen stick bij, vraag me af in hoeverre dat nodig is, en of dat uberhaupt werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan is 't goed :P

heb die navullingen(korrels) ook besteld en verwacht de bevochtiger vanavond in huis te hebben.

Hoop dat ie z'n werk ook doet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ding is bizar. Echt 1 van mijn beste aankopen vwb kweekhobby. Ik had in mijn mini-hokje van 1x1m, 2.4m hoog inde hoogste stand zoveel mist dat ik de achterkant niet kon zien, da's 50cm zicht :P was een beetje overdreven dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheGreenDude

 

heb dit zelf ook meegemaakt, maar dan met de mistmaker van de tuincentrum.

3 membramen, en dan in een hok van 1,50 bij 1,50 bij 1,60 hoog.

had ik de hygrostaat op 90%, maar de lv stond op 97% ..pfff een groot mist bank.

dus maar op 70% gezet, en dan gaat het prima

maar dat had je met de boneco 7135 ?

en was dat met licht aan ? afzuiging op volle touren ?

 

gr pitoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja was met licht aan, maar afzuiging even uit om te kijken waar het ding toe in staat was. Wel gaaf hoor, doe je je hok open zit je in een lichtgevende wolk te kijken haha :P Overigens kun je de Boneco 'maar' tot 75% instellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb mijn boneco 7135 nu een week in me voorgroei hok staan en wil niks meer anders ken alleen maar positief zijn

de mist is super dun en lijkt te zweven (kreeg ik met mijn membraam vernevelaar niet zo mooi)

ik ben tot nu toe echt ook super tevreden

1 nadeel (als je het een nadeel ken noemen ) bij het vullen van de tank

blijft er water in het apparaat zitten maja hoevaak zal je daarbij latst hebben bij het verplaatsten als ie zijn plekje heb gevonden zou die daar goed moeten staan

 

en over die 73% in het bericht hiervoor daar stel je hem op in ja maar het apparaat geeft ook d huidige lv weer

en heb bij mij ook al 83% gespot ondanks dat ie maar tot die 75 % gaat

 

over die navul capsules :$ is dat heel erg als je die niet 24 uur in het water heb gelegd voor het gebruik :$

 

 

ps grandioos als je hem voluit zet haaha geen zicht meer in je ruimte geweldig

ik zou nooit meer met een membraam vernevelaar in zee gaan

1malig koop je een mooie duren en na 1 kweek heb je het er al uit tjah en al zou het je 2de kweek zijn kijk hoeveel plezier en gemak ervanaf komt

 

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, de lv gaat altijd een beetje meer stijgen als ingesteld is..

je moet daar even een tussenweg in vinden.

 

een voorgroei hok...ja dat wil natuurlijk goed..omdat er niet zoveel afgezogen wordt als in de kweek/bloei hok

 

maar ik ben toch benieuwd of je met die boneco 7135 ook een hok kan bevochtigen waar de lampen aan staan en de afzuigen ook gewoon draaid.

 

ik heb zon idee dat i dan niet genoeg mist geeft..en met 2 lampen helemaal niet meer !

 

maar ik kan het mis hebben, ken de boneco 7135 niet...maar heb evaring met iets soortgelijks...

 

met die van de tuincentrum, die zijn gewoon het beste naar mijn idee.

moet je wel een manier vinden dit te kunnen versprijden in je hok..

 

maar daar kan je heel wat ideen op bedenken..

 

gr pitoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 600W cooltube in mijn kleine hok hangen, die ik niet voluit afzuig, maw die blijft nog aardig warm. Verder heb ik de afzuiging in mijn hokje van 100x80x240cm gewoon aan, dat is een 350 kuub afzuiger. De damp uit de Boneco zie je, ondanks dat er redelijk wordt afgezogen, gewoon naar beneden vallen. Is zwaarder dan lucht, en ook nog eens koud, dus het valt gewoon op je plantjes, ook met afzuiging. Ik haal nu in de hoogste boneco stand, met de lamp op 60cm, en een temp op stekhoogte van ca 25 graden, een lv van 66-68%. Als ik de inlaten wat afdek (ik kan mijn afzuiging zelf niet in toeren regelen) dan kan ik de lv tot 85% krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
met die van de tuincentrum, die zijn gewoon het beste naar mijn idee.

moet je wel een manier vinden dit te kunnen versprijden in je hok..

 

maar daar kan je heel wat ideen op bedenken..

 

gr pitoe

 

 

Ik heb zo'n membraan vernevelaar met 10 membranen,deze laat ik drijven in een bak water met een deksel,in de deksel zit een open gat en een gat met 110mm flens,hieraan zit er een slang die me hok in gaat.Door de vaciuum van je hok zuigt ie prima de mist naar binnen.In de bak gaat 25liter water,dus genoeg voor meerdere dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tony montana:

 

Heb je een pic? (while it's working)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tony montana !

 

10 membramen zelfs, daar kan je een aardig hokje mee bevochtigen he !

 

:P pitoe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey TheGreenDude

op dat kalkpatroon zit 1 pvc pijpje gelijmd.

op de foto's die te vinden zijn zie ik deze echter niet zitten

 

zit bij jouw dus ook dat pvc pijpje op dat kalkpatroon gelijmd?

of is dit allleen voor 't transport????

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vernevelaars werken ook eigenlijk alleen maar goed als ze in een drijver zitten, net onder het wateroppervlak. Dat vergeten veel bouwers nog wel eens, da's zonde van de mist. Heb ook een boneco, werkt prima en is ook goed af te stellen. Onder 1000 watt in cooltubes is het nog een makkie om 75% te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal van de week een foto maken.Tja de bevochtiger is behoorlijk groot haha maar heb hem gekregen van iemand die hem niet meer gebruikte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het reservoir zit een grote draaiknop om het reservoir te vullen, ca 10cm doorsnee. Daar zit het demineralisatiepatroon op vastgeschroefd. Op het patroon zelf zit en tuitje met daaraan een slang van ca 20cm. Ik denk dat die is om te zorgen dat het reservoir niet vacuum zuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit dacht ik zelf ook al en uit navraag blijkt inderdaad dat 't zo is.

 

hij werkt goed en ben blij dat ik deze aangeschaft heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Boneco is nog volop in gebruik :o bevalt prima. Enige wat ik me af zit te vragen, als ie lekker bezig is hangt er toch een beetje mistige damp in het hok, in hoeverre zou dit invloed hebben op het licht? Ik compenseer dit nu door de lamp gewoon 5 a 10 cm lager te hangen dan de 60cm die meestal aangehouden wordt. Hebben jullie daar ideëen over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan met de membraam vernevelaar een hok met 2x 400w lamp zonder cooltube met lampen aan een lv bereiken van 99%

toen ik dat ding net gekocht had, stelde ik de lv op 80%..en werd het dus 99%.vette hok vol met mist.

was natuurlijk een beetje teveel van het goede..

dus daar een tussenweg in gevonden..

werkt echt supper..

maar je moet ff iets in elkaar knutselen..

 

maar zo te leze is die boneco ook goed hoor.

want zo erg is het niet als je maar tot 50 of 60 % lv bereikt met lamp aan.

 

alleen oppassen dat de planten niet te vochtig worden i.v.m. lampen die branden en je blad dan dus ook..

dus niet direct op je planten vernevelen..(bedoel dan ook echt erop he...erover is geen probleem..)

 

correct me if im wrong

gr pitoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf gebruik de boneco alleen tijdens het voorgroeien tot einde 1e week bloei. Te beginnen met 75% (ligt in de praktijk zelfs hoger) en stapsgewijs afbouwen naar 60-65%. Vervolgens kan ik het verder af zonder de luchtbevochtiger daar de lv in mn hokkie normaliter tussen de 45-55% zit.

 

Die 50-60% is idd voldoende. De laatste 3 a 4 weken vd kweek houd ik de lv het liefst onder de 50-55% ivm meeldauw.

 

Grtjsss Jenny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...