Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Da Dende

Test: Magus Biddy Sister - 2 Mannen Verwijderd, 2 Mooie Dames

Recommended Posts

Het zou me een eer zijn als er zo'n cool butt-shotje komt met die LRxKF toppen :smoke.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zou me een eer zijn als er zo'n cool butt-shotje komt met die LRxKF toppen :smoke.

 

Kees.

heey Keesie

 

dat duurt waarschijnlijk nog wel even ze worden voorlopig op 18 uur gehouden

 

want deze planten gaan waarschijnlijk dienen als moeders voor de befaamde guerila

 

ik ga nu even bewateren Laters

 

Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwam net op het adress van de kast is de lamp geleverd

 

zonder starter en niet de goede

 

ik baal als een stekker :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje

 

net ff weze kijken en de KFx LR doen het veel beter dan de biddy's

 

goed spul kees;)

 

ze zijn alleen nog wel wat gelig , het nieuwe blad dat ze aanmaken is ook geel

 

het kan gewoon geen overvoeding zijn want ze hebben allen wat bacto gehad

 

wat fotos

 

med_gallery_8789_4830_271872.jpg

 

 

dezelfde maar dan 3 dagen later

med_gallery_8789_4830_115487.jpg

 

 

 

 

 

de biddy's zijn niet egt mooi dus die fotos komen later (als ze toonbaar zijn :smoke)

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nou mooi om te weten Da dende,

 

Ik ga het volgen... Ook wel leuk om te zien wat de opbouw van de moeder is !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi heb ik toch iemand die het volgt

 

ik heb van de wweek swiss kiss zaadjes besteld hier uit de shop

heb ik ff gekopieerd

 

 

 

Details: Swiss Kiss

 

Buiten-zaden

 

De Swiss Kiss deelt de moederlijn met de Split maar zij is sterk beinvloed door een geselecteerd kristalrijk Ierdbei mannetje welke deelnam in de hete actie.

 

Swiss Kiss is een sterke groeier die vlot een flink stuk tuin kan vol zetten. Balkon telers en anderen met beperkte ruimte zullen rekening moeten houden met het feit dat zij langer doorgroeit dan een ‘Purple’ of ‘Durban Poison’ en kort bloeit (45 dagen). Haar toppen liggen verspreid aan lange takken waardoor zij snel kan drogen wat weer voordelen oplevert ten opzichte van de gehate budrot. Tijdens de laatste weken kan hier en daar wat rood of paars op duiken, maar haar basiskleur is duidelijk groen.

swiss_kiss-M.gif

 

 

 

Het effect dat de Swiss Kiss geeft kan omschreven worden als gebalanceerd en iets actief waardoor zij eigenlijk een goede allround roker is. Wanneer we de Swiss Kiss vergelijken met de Ierdbei dan kan gesteld worden dat zij de wat lichtere versie is zonder de inmobiliteit en de droge mond. Samengevat kan gezegd worden dat de Swiss Kiss een relatief makkelijke plant is met een gemiddelde opbrengst, en daarbij een veelzijdige roker

 

 

mischien ga ik er hier al zovast een stel van kiemen want met de biddy's zie k het niet meer goedkomen

 

dan kan ik een swiss kiss moeder maken om meszelf van buiten stekken te voorzien

wat denk jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE.............................

 

ik heb mijn nieuwe lamp binnen een 250 watter want daar is dit hokje voor bedoeld geweest.

 

met een gloednieuwe Philips Master HPI-T plus

 

 

 

ff gekopieerd van shopwietforum

 

 

 

Deze lampen kunnen met de gewone SON-T lampen worden uitgewisseld.

Hier voor is geen andere voorschakelapparatuur nodig.

 

MASTER HPI-T Plus lampen hebben een spectrum dat dicht in de buurt ligt van daglicht, en planten ontwikkelen zich zeer goed onder dit licht.

 

Voor welke toepassing kan ik de HPI / kwik lampen gebruiken?

 

De HPI lamp wordt voornamelijk gebruikt voor het voorgroeien van stekken / zaailingen en het groeien van moederplanten. De lamp zorgt voor een sterkere plant met een beter ontwikkelde groei dan met gebruik van een SON-T. Ook voorkomt de HPI lamp het strekken van planten in de groei.

 

nou ik deed net het kastje open en wat zag ik

 

deze staat vooraan je kan duidelijk zien dat ze staat te knokken om te overleven

de blaadejs zijn gekruld en geel

 

sorry kees het is een van KFxLR

 

med_gallery_8789_4830_409606.jpg

 

 

daarna hebben we nog een biddy

 

die ziet er ook niet egt gezond uit

 

oordeel zelf maar

med_gallery_8789_4830_326911.jpg

 

 

 

voor de biddy's heb ik nu swiss kiss zaden ontkiemd omdat ik denk dat de biddy's er niet meer bovenop komen

 

maar ik kijk het nog even aan

 

 

dan mijn favoriet een uitblinker in dit geval KFxLR

med_gallery_8789_4830_342158.jpg

 

deze is ook niet zo geel als de rest en lijkt mijn eerdere mishandeling te verdragen

 

dit is een overzicht fototje vand de 5 plantjes samen met de 4 pas gekiemde Swiss Kiss zaden

 

med_gallery_8789_4830_582012.jpg

 

 

we zien wel hoe het verder gaat

 

heb ze net allemaal wat water met bacto gegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

morge word er weer geupdate

 

voor die paar mensen die nog kijken ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee dende ik denk dat je aarde te sterk is probeer eens een kuiltje met stek en zaai grond en zet daar je zaadplantje in dan gaat het wel wat beter hoop ik voor je

ps naar he als niemand reageerd heb ik ook in een topic maar word wel veel bekeken zal alles wel goed doen dan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey duvel duvel ik weet gelukkig wat het probleem was .

 

maar thanx voor je reactie

 

 

De update ....

 

ze komen er al weer een beetje bovenop.

 

zie hier de fotos

 

de KfxLR

 

med_gallery_8789_4830_158458.jpg

 

zoals je kunt zien zijn de nieuwe blaadjes al weer mooi groen

 

 

dit is een van de Biddy Sisters

 

die zien er nog steeds niet best uit maar we zien wel hoe het afloopt

 

med_gallery_8789_4830_488566.jpg

 

 

en dan nog de grootste KFxLR

 

med_gallery_8789_4830_505607.jpg

 

ik ben blij dat het wat beter gaat heb er zelf in ieder geval al weet wat vertrouwen in dus ..

 

Owjah niet onbelangrijk

de Swiss Kiss zijn er al 2 boven met de eerste blaadjes de andere 2 komen er spoedig aan hoop ik

 

daarvan komen er volgende update ook wat fotos bij

 

Laters Da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Da Dende

 

Na een moeilijke start beginnen ze er toch weer bovenop te komen :o

Gaat allemaal goed komen

 

Gr,

NN

 

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

 

Mooi dat het weer wat beter gaat... De papa van het zaad was een echte sterke, heeft meerdere nachten met vorst overleefd, en een boel ongedierte afgeweerd...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom via het "ziektes en ongedierte" topic bij je kweekverslag.

Het viel me op dat je Daar niks verteld over je defecte lamp, en dat ze een paar dagen in het donker gestaan hebben, en daarna meteen onder HPS gegaan zijn.

Die witte verkleuring op de bladeren komt daar dan ook vandaan. Eerst te lang donker, en daarna in de felle zon.

Wij verkleuren ook, als we in de zomer naar Rhodos gaan, sommigen bruin, anderen rood.

 

Dat je bladeren verschrompelen kwam doordat je ze veel te vroeg hebt overgepot, overbemesting, maar daar was je al achter.

 

Verder las ik net

ik wil eigenlijk nixs afbloeien in dit hokje maar als de autoflower eigenschappen naar boven komen verander ik mijn planen ik hou ze voorlopig zo lang mogelijk op 18 uur.

1 om de plant te leren kennen

2 om er stekken van te kunnen snijden

Dat stekken snijden gaat 'm niet worden heh als ze autoflower eigenschappen hebben. Dakkanni.

 

Nou..hopen dat ze er een beetje bovenop komen.

Sucses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da is het dat waarom ze zo sterk zijn denk ik de biddy's zien er nog erg slecht uit

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff udate zonder fotos en weinig woorden

 

de Swiss Kiss zijn nu alle 4 boven met hun kopje

 

morgen een keer fotos

 

Na het fitnisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE..........................................................................

........

 

HJeey soca daar heb je een goed punt lees nu net je post pas

komt denk k omdat ik toen ook iets aan het poste was kijk maar eens naar de tijd van de posts :o

 

maar dat ze autoflower eigenschappen hebben weten we nog niet cker maar dat gaan we vanzelf zien

 

dan heb ik gelukkig nog andere soortjes staan waar ik wel stekken van kan snijden

 

 

heb weer wat nieuwe fotos gemaakt

 

overzichtje

 

med_gallery_8789_4830_249937.jpg

 

nog een overzichtje

maar dan van de 4 Swiss Kiss( een egte buitensoort van Basic seeds uit sannies shop)

 

med_gallery_8789_4830_271907.jpg

 

zaad van sannie kiemde weer goed en er zaten er 2 extra in als freebees heb ik Shack f2 gehad

 

 

 

verder nog een fotootje van de linker kant in de Kast

 

 

med_gallery_8789_4830_255035.jpg

 

 

 

De rechter kant

 

med_gallery_8789_4830_344453.jpg

 

 

heb trouwens bij blowertjuh 2 computer ventilatortjes gekocht dit is zijn topic

Blowertjuh Topic

 

had ze snel in huis , en ga ze volgende week ff in de kast flansen 1 voor onder de lamp en 1tje net boven de plantjes

 

 

Verder alle tips en reacties welkom want ik vind het jammer dat er zo weinig gereageerd word

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe blaadjes zien er al een stuk beter uit. Dat komt wel goed met die plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van niemand nog autoflowering eigenschappen gehoord. Ik ga de selectie inzetten tegen de tijd dat één van de vrijwilligers bereid is mij een topje te sturen :o . Dan ga ik binnen 200 kiemers zetten en daar vrij rap uit selecteren tot een stuk of 20 waarvan allemaal een stek genomen gaat worden (natuurlijk), hier blijven 10 vrouwen van over, waarvan ik de beste vrouw wil selecteren, en deze bevruchten met de beste man!

 

Het autoflowering gedeelte wil ik er NIET in hebben zitten, in ieder geval, ik denk van niet... Hangt van het percentage af, maar volgens mij zijn ze 0% AF.

 

Kees.

 

PS: Toch een uiterst boeiend stukje genetica die AF eigenschap, dit moet te isoleren zijn, kortom, weer een side project voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey Robke ik denk zelf ok dat het nog wel goed gaat komen

 

 

heey Kees

 

nog een side project jij krijgt het nog druk ,heel druk ...

 

ik zit van de ene kant ook niet te wachten op autoflower maar van de andre kant kan ik ze wel goed aflaten bloeien buiten als ze het wel hebben

 

en het zou wel relaxed zijn als ze het wel hebben maar we moeten er nog even op wachten

 

we zien wel hoe het gaat lopen

ik ben al lang blij dat ze er beter uitzien

 

bedankt voor de reacties

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja je zult het zien bij internode 4-5, nog geen bloeiverschijnselen, dan is het safe... Maar ze/hij staat op 18u right ? Dan zou je er binnen 2-3 weken écht wel achter moeten zijn.

 

En gosh, ik een druk ? No kidding...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met veel aandacht en tijd komen ze er wel hoor DaDende

 

:)

 

Sweet he die jonkies :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

 

jah cker die jonkies zijn egt lief om te zien haha

 

 

en k ga er nu ok egt goed voor zorgen het is mij bedoeling om een goed outdoor kweekje te doen .

 

heey kees

 

jah omdat ze een tijdje stil hebben gestaan enz zal t nu nog wel een week of 2/3 duren

 

ze staan idd op 18 uur

 

ik ben tog wel benieuwd of het AF is of niet en ook wat je kruising gaat brengen .

maar jij bent ook vast erg benieuwd. als ze geoogst is (haha da duurt nog wel lang)

ben jij de Sample tester.

 

ga weeer FF een Amnesia haze Roke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hay Da Dende,

 

Beetje ongelukkig begin voor je, nu mogen je (hopelijk) meisjes wel weer gezien worden...Weet weinig van growen en bij mij zat er ook 1 tussen die aardig geel aant worden was. Niet te druk om gemaakt en nu is het de grootste van de 5. :o Puur beginners geluk natuurlijk en zal ook niets met jouw probleem van doen hebben maar goed...

 

Succes!

 

Bartje bidt voor buitengewone buitenbuds...

 

green greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey bartje bedankt voor je reactie

 

hopelijk heb ik veel meiden we zullen het gaan zien

 

k zal mischien dalijk nog wat fotos maken

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat fotootjes weinig woorden

 

vandaag even ventilatoortje onder de lamp gemaakt die de warme lucht weg blaast richting de afzuiging

 

heb 2 keer KFxLR en 1 keer een Biddy sister raad maar welke welke zijn

 

1.

med_gallery_8789_4830_66160.jpg

 

 

 

 

 

2.

med_gallery_8789_4830_125596.jpg

 

 

 

 

 

 

3.med_gallery_8789_4830_202880.jpg

 

 

 

 

sorry egt slechte fotos maar dat had ik toen niet door

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...