Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

avian

4 X Rebelshack F2 Onder 150 Watt Hps

Recommended Posts

Zojuist heb ik m'n zaden binnen gekregen van sanniesshop!!! 10 x Jack Hammer en 10 x Rebelshack F2.

 

Om te beginnen wou ik 4 x Rebelshack F2 grootbrengen onder 2 x 40 watt TL. Aangezien dit m'n eerste keer is, zal ik een uitgebreid verslag brengen van ALLES wat ik doe zodat jullie mij eventueel kunnen helpen.

 

Dag 1:

 

4 pitpots laten inweken in Sannies bacto en zaden in "geplant".

 

Lamp hangt op +- 15 cm. (Zak zwelt beetje op, Sannie's raad: PERFECT, houden zo, zolang de zak niet knoelhard is mag het zo blijven.

 

Lamp: 24 uur continu AAN.

 

M'n tijdelijke voorgroeikast:

gallery_15216_4826_258852.jpg

 

 

De pit-pots in ZIP-zakje:

gallery_15216_4826_369673.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo gauw als de kopjes boven komen naar beneden met die lamp

 

op 2a3 cm maar zet ze wel zo snel mogelijk in potjes als het zo ver is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik ze best direct in hun definitieve potten planten of eerst iets kleinere potjes ??? Moet wel nog even aarde halen bij de growshop, want online bestellen duurt te lang + kost te veel in verzendingskosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 2:

 

Ik zie 3 zaadjes die reeds open aan het gaan zijn.

 

Het is het begin van het begin, maar ben al heel blij om te zien dat ze dit doen :verrygood. Foto's vanaf de plantjes zichtbaar zijn.

 

Lamp hangt op +- 15 cm en continu (24/0)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3:

 

1 zaadje zit +- 1 cm boven de pitpot uit, 1 zaadje +- 0,5 cm en de 2 andere zitten deels naar beneden in de pitpot, maar nog niet boven de grond.

 

Zojuist zaai en stekgrond gaan halen. Grootste zaadje overgeplant.

 

Lamp hangt op +- 15 cm van zip-bag en 3 cm van pot. Continu aan.(24/0)

 

2 uitkomers:

gallery_15216_4826_604753.jpg

 

 

Nieuwe verblijfplaats:

gallery_15216_4826_345469.jpg

 

 

1 overgeplant, 3 in hun nestje:

gallery_15216_4826_74723.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed zo,

 

Je had mischien beter gewacht tot de wortels door de pitpots kwamen, dan is het makkelijker voor de hopelijke dames om hun "voetjes" wat te laten groeien.

Als nu al je plantjes dan toch al in potten zitten ( De potten moeten wel van gelijke hoogte zijn ) dan hang je de lamp er het best MAXIMUM 5cm boven, anders gaan ze vet strekken hoor.

 

Hopelijk helpt dit

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de raad gekregen van oude bekenden hier om nu die ene al over te potten. Dit omdat ie steeds tegen de binnenkant van het zakje aanzat.

 

Heb de andere nog even laten staan om eerst ff te zien wat die ene doet. Kan ik de andere nog altijd redden moest het mis lopen :verrygood.

 

De lamp hangt 3 cm boven de pot, 15 cm boven de zip-bag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, zo moet dat wel lukken ja. Ik zou wel even wat maken om een klein aangenaam klimaatje te ontwikkelen d.m.v een klein kweek kasje, of gewoon plastic folie over het potje heen te spannen. Zo droogt hij in ieder geval niet zo snel uit. Anders moet je steeds erg alert zijn of het plantje niet uitdroogt.

 

Succes!

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit m'n fout denk ik. Ik zag al dat het plantje en de grond beetje uitdroogden en dat ik ze vaak water moest geven. Ik steek er enkele tandenstokers in met daar plastique folie over. Er hebben er 3 hun hoedje al afgeworpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed! Ik zal jou eens gaan volgen. Hoop er het een en ander van te leren. Heb namelijk ook 5 x rebelschack F2 staan.

Alleen mijn temperatuur is wat slecht. Had vanmorgen een beginnende schimmel, door een nat kweekpotje van karton (of iets dergelijks). Een middagtemperatuur van 34.1 graden celsius resulteerde in een dikke schimmellaag.

 

Nu ik dit topic gevonden heb kan ik eens lekker gaan vergelijken. Heb Jackberrie tussen de rebelschacks staan, en zou niet meer weten welke nou welk soortje was. Maar nu heb ik vergelijkingsmateriaal!

 

Succes ermee, en houdt ons op de hoogte!

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik ben 1 dag eerder als jouw begonnen met me eerste kweek met zaailingen,

dus ik ga je verslagje lekker volgen kijken of we een beetje gelijk oplopen :verrygood

 

Ik had vandaag mijn eerste sterfling, omdat ik me jiffy niet onder de aarde had gedaan en uitdroogde.

Heb er geen ervaring mee maar ik denk dat de eerste paar dagen dit het kritieke punt is aangezien het worteltje nog niet zo diep zit.

 

Hoop dat je er wat aan heb.

 

Groeten Pater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4:

 

Nog niet veel verandering, alle zaden hebben hun hoedje eraf geworpen, heel snel als je het mij zegt.

 

Lamp hangt op +- 15 cm en continu (24/0).

 

---------------------------------------------------------

 

Leuk dat jullie m'n kweek volgen Pater en kweek addict. In het begin moet je idd volgens mij ook voorzichtig zijn met de plantjes. Denk dat dit met baby's ook is :-).

 

Vandaag (dag 5) heb ik m'n kast recht gezet en m'n 150 watt hps erboven gehangen. De plantjes staan al zo'n 3 cm hoog en hebben nu een 4-tal bladeren.

 

Vanavond post ik foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5:

 

Alle 4 de plantjes zitten boven de grond. 2 hebben al 4 blaadjes, 2 hebben 2 blaadjes.

 

Zoals je ziet zijn ze ondertussen allen al overgepot naar 0.5 liter potjes met zaai- en stekgrond. Hierover heb ik doorzichtige folie gedaan om het meeste vocht te behouden in de grond. Tijdelijke kast geplaatst. (Je ziet er nog licht door komen, maar geeft nog niet want lamp staat nog 24u aan.

 

Lamp hangt op +- 10 cm. Continu aan.(24/0)

 

Kast:

gallery_15216_4826_209317.jpg

 

 

Kast open:

gallery_15216_4826_983179.jpg

 

 

De plantjes onder hps:

gallery_15216_4826_558579.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zullen ze wel lekker onder gaan knallen. Hoogte heb je in ieder geval in je kast ;)

Is dit een voorgroei voor buiten? Of laat je ze lekker onder die HPS bloeien?

 

 

:verrygood

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze onder m'n hps staan. Binnenkort nog maar eens een updateje maken. De plantjes zijn al een klein beetje groter. Ze groeien niet echt in de hoogte, maar vooral in de breedte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je Rebelschacks?

 

Tijd voor een update dacht ik zo :wOOt

 

Ben benieuwd naar de vorderingen!

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt groot gelijk. Het enige probleem is dat ik de camera niet in gang krijg. Ik ga proberen met nieuwe batterijen en dan plaats ik zometeen een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15:

 

De plantjes zitten al een tijdje boven de grond en zijn verplaatst naar een ander kastje. Er zijn 2 plantjes die iets sneller groeien dan de andere 2, maar dit valt op zich nog goed mee. Eerst was de temperatuur van de kast met lamp aan slechts 19 graden, na het isoleren van het kastje zowel binnen en buiten met radiatorfolie, liep de temperatuur al snel op naar 27 graden.

 

Sorry voor de late update, maar m'n camera heeft het laten afweten, hieronder enkele foto's van de plantjes in hun nieuwe stek (de deur moet ik nog maken, maar het is pikdonker op de kamer waar ze staan dus ze gaan niet stressen.

 

Lamp hangt op +- 30 cm. Vanaf vandaag op 20/4.

 

Nieuwe kast:

gallery_15216_4826_973855.jpg

 

 

Plantjes:

gallery_15216_4826_47041.jpg

 

 

Foto's zijn getrokken met gsm. Ik maak zo snel mogelijk nieuwe foto's van de plantjes.

 

Hoe staan ze er trouwens bij voor dag 15? Ik heb even het gevoel gehad dat ze even stil hebben gestaan, maar dat ze er nu toch door komen (zie ze echt van dag tot dag groeien). Hierom zet ik ze ook vanaf vandaag op 20/4 en vanaf overmorgen op 18/6. Denk dat ze beter groeien in 18/6 dan in 24/0 waarop ze nu stonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Avian,

 

Ik denk ook dat ze even hebben stil gestaan.

Wij zijn ongeveer beide op het zelfde moment gestart met de plantjes maar de mijne zijn een stuk groter.

 

Op de foto kun je zien dat ze uitgedroogde bladpunten hebben.

 

Misschien dat de bodem temp. nu te warm is dat daarom het plantje weinig zin heeft om te wortelen. (ergens gelezen in een topic)

Anders zou je de grond even moeten afdekken met iets, droogt de grond ook minder snel uit.

 

Hoop dat je erwat aan hebt maar neem niks van me aan ben maar een Leek

 

Groetjes Pater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pater,

 

nu is het natuurlijk de vraag WAAROM ? Ik weet niet hoe jij het hebt aangepakt dus daarom zou ik je graag enkele vragen stellen.

 

- Wat voor water heb jij gegeven? Heb je het afgezuurd, of gewoon kraan/regenwater?

- Wat voor grond heb je gebruikt?

 

Ik heb dus ook geen enkele controle gedaan van temperatuur en luchtvochtigheid. Ik heb wel enkele dagen de grond te nat gemaakt, misschien dat ze hierdoor wat achter lopen.

 

Kan je misschien enkele foto's van jouw plantjes plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee daar!

 

Ik denk eerder dat die langzamere groei komt door die 19 graden.

 

27 graden celcius is vrij standaard qua temperatuur.

 

Onder die omstandigheden zou het wortelen toch aardig mogelijk zijn.

 

Komt wel goed toch? :smoke :)

 

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kweekaddict,

 

dat kan natuurlijk ook een mogelijkheid kunnen zijn ja :smoke. Ben zojuist naar de growshop gereden om een hygro/thermometer en plagron growmix met perlite. Het grootste plantje heb ik zojuist overgeplant naar een 4 liter pot in de plagron mix. De wortels waren nog niet helemaal de pot grond, maar begonnen toch al redelijk groot te worden.

 

Het zal vast wel goed komen ja :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die avian

ventileer je wel genoeg?

ik zie geen ventilatie op je fotoos.

voor 15 dagen vind ik ze niet verkeerd hoor!

niet te lang voorgroeien. ik heb ook rebelshack als ie opeens aanslaat

gaat ie hard heeel hard.

temperatuur kan heel goed zo ik heb zelf geen bijverwarming en zit met licht aan op zo n

21 a 22 graden en licht uit op ongeveer 17 a 18 graden de hele winter al en

het gaat langzamer maar het is zeker de moeite waard.

over een week of 5 a 6 gaan de temps weer omhoog hoop ik en word het weer knallen .

je lamp kan gerust naar 15 cm vinden ze lekker kunnen ze hebben.

niet teveel water, de grond op de fotoos lijkt me vrij nat ze kunnen wel een weekje

zonder zo te zien als ze zo klein zijn nemen ze vrijwel niets ze moeten eerst nog aanslaan.

 

 

 

 

groetjes

 

 

macerror

 

 

 

houzgroen :smoke :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond is, zoals ik het noem, woestijndroog :). Droog genoeg dus :smoke.

 

Juist vandaag heb ik 1 plantje overgepot naar een 4 liter pot en deze is na enkele uren een beetje gaan doorhangen. Daarom heb ik nu al m'n plantjes besproeid en de lamp op +- 50 cm gehongen. Nu is alles redelijk vochtig (luchtvochtigheid was - 10% in hok) en stijgt nu naar 40 à 50 %.

 

Zojuist was de temperatuur 33 graden met lamp aan, iets te hoog (veel te goed geïsoleerd dat hok, ruimte is 2°c :P). Aangezien de lamp aan staat, heb ik de deur een beetje open gezet zodat het hokje kan continu 27 graden heeft (perfect). Alles qua lv en temp staat op dit moment dus goed.

 

Ventilatie heb ik idd nog niet, dacht dat dit nog niet nodig was als ze zo klein waren. Morgen haal ik een 190 m³/h ventilatortje voor afzuiging en maak ik een passieve luchtinlaat.

 

Alvast bedankt voor de info, ik hoop dat het ene plantje dat ik overgeplant heb erdoor komt en niet nog verder gaat hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...