Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ronny2828

Kweek 2008:lr #1 10/3 - Lr #2 15/5

Recommended Posts

onlangs weer de LR#1 zaden van TNT besteld bij sanniesshop

 

De lowryders waren me vorig jaar erg goed bevallen. Ik vond het ookeen erg lekker wietje om te roken

 

Vandaag de 10 zaden in de bijgeleverde jiffie's gezaaid en in een kweekastje in de vensterbank gezet

 

gallery_10678_4823_117451.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu snel alle zaden plant en onder 4 x 18 tl plant !!!! kan je als wilt 1 man en 1 vrouw achterhouden die bestuiven

 

de rest vna de mannen weg gooien en de andere de laatste weken buiten laten afbloeien zo heb je genoeg zaad voor de volgende ronde.

 

 

vanaf 15 maart zaaien betekent 5 april vrouwen en mannen gescheiden en heb je eind mei een paar plantjes lowryder wiet en kan je halverwege juni een paar 100 op ene veldje zetten ( 100 lowryder gaan al op maar 2 m2 ) dus op kleine ruimte zou je zeer veel kunnen oogsten !!! op 1 augstus zou je dan je volgenderonde kunnen oogten met nog steeds super kwaliteit !!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das op zich een goed idee. welke lichtkleuren moet ik dan pakken?

 

moetjetrouwens een zadenkweek loryder ook na 60dgn oogsten?

 

ik was eigenlijk van plan om in aug/sept een zadenkweek te doen zodat ik voorvolgend jaar zaad heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ronny,

 

Toch maar weer voor de lowryders gekozen :(

Hopelijk worden ze weer net zo mooi als vorig jaar :smoke

 

Gr,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man !

Ik vind het persoonlijk niet echt het weer om ze buiten te plempen, maar de soldaten staan in gelid hier, klaar voor de start in volle grond.

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het weer moet nog even bijtrekken, maar bij het minste of geringste zonnestraaltje gooi ik de lowryders in een bak met water, die mogen eerst eens even snel gaan ontkiemen en het outdoorseizoen ontmaagden!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het weer zit nu niet mee, maar na regen komt zonneschijn zeggen ze :smoke

 

dus maar hopen dat het weer wat beter wordt. ik neem gewoon het risico en als het slecht weer blijft laat ik ze gewoon in mn kasje staan en staan ze dus lekker droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier staan de lowryders te dringen op de vensterbank...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan bij mij al buiten overdag onder mijn afdakje en ze doen het best redelijk

 

ik zet ze s nachts nog binnen.

 

ik zag op de buitenradar dat de temperaturen volgende week weer omhoog gaan. Maar hopen dat april net zo mooi wordt als vorig jaar. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij weer een foto update. het gaat bet redelijk gezien het lechte weer.

 

Ik heb ze overdag buiten staan in mn hokje. 's avonds zet ik ze nog een uurtje of 6 onder een tl en snacht staan ze op de vensterbak binnen.

 

De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn niet al te best, maar in de loop van volgende week stijgen de temperaturen. de meerdaagse verwachting ziet er goed uit (begin april zon 16 graden)

 

http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?soort=2weken

 

med_gallery_10678_4823_28500.jpg

med_gallery_10678_4823_121122.jpg

med_gallery_10678_4823_5606.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzit nog even met een vraag.

 

ik zet ze 's avonds onder een tl balk in de schuur zodat ze 18 uur licht hebben. Aangezien het vrij koud is op dit moment vroeg ik me af of het zou helpen als ik mn potjes op een verwarmingsmat zou leggen. Dat verhoogd de grondtemperatuur en zou het bodemleven moeten stimuleren. Het natuurlijk kunnen dat deplanten gaan stressen omdat de grondtemperatuur danhoger is als de omgevingstemp. iemand ervaringen hiermee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring mee, maar door zodanig veel te lezen hier, kan ik wel vaststellen, dat als je het probeert & ze stressen, ze in deze fase (groeifase) zich makkelijk herstellen en doorgroeien. Keep up the good work.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wilt bloeien moet je kleur 830 of 840 nemen!!!!! ( weet zelf niet meer welke voor bloei was en welke voor groei maar zijn er zat hier die het wel weten :wOOt )

 

 

dat verwarmings matje is een goed idee zeker als je ervoor zorgen kan dat je die buiten ook kan gebruiken ( verlengsnoer en een bakkie waar je je potten in zet ) sluit je het verwarmingsmatje aan en stel je gewoon op 24/0 in dus constant !!! aangezien je er tog zeil overheb is het er water dicht neem ik aan als je je stekker en contact in dat tentje houd is er niets aan de hand en het is beter voor de lowryder!!!!

 

je zou doormiddel van een bakkie met een verwarming ook van onderaf kunnen gaan wateren als de wortels diep genoeg zitten!!! en door warmte van je verwarmingsmat zal er ook een hoger lv onstaan in dat 'hokkie' van zeil :wacko: en blijven je bladeren mooi groen 2 vliegen in 1 klap :engel naar mate je lowryder in de bloei zit zal je hier wle mee moeten uitkijken!!!

 

succes iig laat er maar dikke toppen aan komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ronny heb ge nog paar pics

kan ik ze eens vergelijken met mijne -----> heb je ook last van strekken van je plantjes laatste week heel veel last van maken bijna geen blad meer aan

 

grtzzz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een foto update van de zaailingen.

 

ik heb ze overgezet in 5 liter potten met batmix. Als het donker wordt zet ik ze onder een coolwhite tl balkje in de schuur tot ik naar bed ga en dan gaan ze weer naar buiten en krijgen ze nagenoeg 14 uur licht per dag

 

med_gallery_10678_4823_47935.jpg

med_gallery_10678_4823_1092316.jpg

med_gallery_10678_4823_586068.jpg

med_gallery_10678_4823_809843.jpg

med_gallery_10678_4823_990428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan toch maar traag vooruit hé ? of zit ik mis . Hier bij mij (ik heb ze wel niet buiten maar in veranda) zijn ze toch al+/- 3 tot5 internodes 2 hebben hun geslach laten zien zijn vrouwkes allebij maarmet de laatste dagen vol zon zullen ze bij u ook wel goed vooruit aant gaan zijn tegen nu ............. :) :o

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien inderdaad nog niet zo snel buiten. Mijn Lowryders zijn nu een week oud en zien er ook zo uit. Het verschil is dat ze nog binnen staan onder tl.

 

Greatz tjeute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar nu met dat zonnige weer van de week zie je dat het behoorlijk vooruitgaat.

 

Logisch dat ze binnen harder groeien omdat de temperatuur hoger is dan buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes het ziet er allemaal leuk uit

ik denk dat ik ook maar is wat lowrijders bestel

lijkt me een leuk soortje

 

mvg mr jobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een paar fotos van afgelopen weekend. ze beginnen nu lekker te groeien en het geslacht is bijna zichtbaar. ik heb ze nog even bijgevoed met organische canna groeivoeding

 

med_gallery_10678_4823_1577964.jpg

med_gallery_10678_4823_47596.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer eens een foto update.

 

Nu met het warme weer groeien ze als kool. ze staan lekker in de bloei. Vorige week voor het eerst bloeivoeding gegeven en daarvoor een paar keer groeivoeding

 

resultaat. 2 mannen en 3 vrouwen.

 

Ik heb 1 mannetje en vrouwtje in de schur staan in me kastje.

 

de andere 2 vrouwen staan buiten

 

gallery_10678_4823_518631.jpg //EDIT door suf, linkje aangepast

med_gallery_10678_4823_1421973.jpg

med_gallery_10678_4823_297960.jpg

gallery_10678_4823_656400.jpg//EDIT door suf, linkje aangepast

med_gallery_10678_4823_664881.jpg

med_gallery_10678_4823_403638.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel leuk jouw lowryder-topic van vorig jaar.

na hoeveel weken heb je ze vorig jaar geoogst? ben je van plan ze dit jaar (nog) langer te laten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...