Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

braam

Guerilla 2008

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben er weer en ik ben van plan om dit jaar een redelijk kompleet kweekverslag te maken met af en toe wat foto's van ongeveer 20 tot 40 planten, maar eerst wil ik wat inbreng van jullie bij een aantal punten:

 

1. Ik heb tot nu toe altijd met stekken gekweekt, maar nou leek het me leuk om ook eens met zaden te experimenteren en dan wel female seeds of fermanized seed ten eerste is mij het verschil niet helemaal duidelijk en ten tweede weet ik dan cker dat alles 100% vouwelijk is, zodat ze de rest van mijn oogst (wel vrouwelijke stekken) niet bevruchten.

 

2. Dan de bodembewerking ik kan de boel natuurlijk gewoon omspitten, maar vorig jaar was dat niet zon groot succes, dus wil ik hier meer aan doen enkele opties bij elke plant een zak kant en klare kweekgrond in het gat dumpen, goed losmaken en wat droge kippemest erbij (lijkt mij het makkelijkst) of en hele lading compost van thuis, maar daar begin ik liever niet aan, omdat dat nog zo zwaar is(vanwege het vocht)

 

3. Mischien een frisse suggestie voor een leuke vroegbloeier met hoge opbrengst en thc :smoke

 

Ik hoop op een aantal goede suggesties en die probeer ik te belonen met een mooi kweekverslag :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik dan gaan denken aan bijvoorbeeld easy sativa van female seeds. Waarom koop je niet gewoon regulier zaad? Dan heb je veel meer keuze.

 

 

Zaai gewoon per plantgat 3 a 4 zaden in en selecteer het mooiste vrouwtje als de voorbloei zichtbaar word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik echt 100% vrouwen wil hebben in verband met mijn ervaring (of beter het te weinig hiervan) en ik niet erg vaak heen kan om te seksen in verand met de lokatie

 

P.s. Iemand het verschil tussen: female seeds en fermanized seeds?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de keuze van mijn zaden gemaakt, het worden allemaal femanised zaden van weedseedshop.com 30 in totaal:

 

Big Bud Wiet Zaad

€39.50

10 zaden vrouwelijk

 

 

 

BIG BUD is èèn van de oudste commercieële soorten.

Onze big bud is speciaal ontwikkeld voor een maximale opbrengst zonder verlies aan kwaliteit.

De bloemen kunnen zo zwaar worden dat de takken ondersteund moeten worden om buigen en breken te voorkomen.

Big Bud heeft skunk invloeden en een lang aanhoudende high.

Big Bud is een voormalig winnaar van de Cannabis Cup!

 

 

 

 

 

 

Durban Poison Wiet Zaad

39.00

10 zaden vrouwelijk

 

 

Durban Poison is een F1 kruising van een sativa soort uit een geheime tuin net buiten Durban, Zuid Afrika en een potente, vroege Hollandse Skunk.

Deze soort wordt lang met zeer grote bladeren.

Lange stevige toppen met een zoete smaak en een tintje anijs.

Beroemd om z'n vrolijke high.

 

 

Early Special Wiet Zaad

39.00

10 zaden vrouwelijk

 

 

 

 

Early special is onze vroegste bloeier.

Er zit een Siberise Ruderalis in haar genetica.

Sommige plantjes beginnen al te bloeien direct na het ontkiemen en soms ook onder 24 uur licht!

Early Special heeft een goede opbrengst met een medium thc gehalte.

Zij heeft een zacht fruitige smaak en dit kan bereikt worden door de toppen rustig te laten drogen.

Early Special heeft een krachtige bloei en is redelijk plant ziekte bestendig.

Deze soort is aan te raden voor beginners. Vroeg klaar!

 

Verder heb ik vandaag even slakkenkorrels en round up voor de lokaties gehaald, dus al weer een aardig begin gemaakt dacht ikzelf :verrygood

 

Groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik 2 keuzes:

 

1. Ik koop/maak een propegator en laat hier alles ontkiemen en iets aansterken voordat ik ze naar buiten op de guerilla plekken zet.

 

2. Of ik plant mijn zaadjes buiten met een halve cola fles eroverheen.

 

De 1ste optie lijkt me leuk, maar denk dat mijn ouders hier niet erg voor warm lopen en bij de 2e optie vraag ik me af of er wel netzoveel zaadjes zullen uitkomen....

 

Graag jullie ervaringen en of tips, zodat ik zelf de conclusie kan trekken die het beste bij mij past op het moment ;)

 

P.s. mocht ik nog een goedkope manier om zaailingen uit te laten komen missen wijs me er dan op

 

Alvast bedankt weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een interessante methode om je zaden te ontkiemen is de peterseliemethode. Je neemt een boterhamzakje en vult dit met een handvol potgrond. De zaden meng je er gewoon doorheen. Dit geheel maak je een klein beetje vochtig, niet te nat.

 

Je doet het zakje dicht met een elastiekje, wikkelt het zakje in een handdoek, zodat het zeker lichtdicht is, en leg het pakje dan op een plaats waar de temperatuur rond de 20 graden is. Nu ook niet te warm gaan leggen.

 

Na 1 tot 2 dagen zouden ze moeten uitgekomen zijn, of toch al een deel. Zorg er wel voor dat je alles bij de hans hebt als ze uitgekomen zijn. Potjes, potgrond, etc... Zodat ze er direct inkunnen. Als er een klein wit wormachtig worteltje uitkomt is het goed.

 

Het werkt 100 procent gegarandeerd.

 

mvg Wietkieke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam opeens met het heldere idee dat we nog een broedmachine hebben voor kippeneieren en er zit en regelaar op voor de warmte, dus hier laat ik ze in ontkiemen waarschijnlijk in watten waarna ze een weekje mischien 2 de kas ingaan, daarna verpoot ik ze in het wild in de volle grond, dit ga ik begin mei doen, dus nu maar wachten op het mooie weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of Big Bud nou zo geschikt is om buiten te kweken.

Big bud krijgt grote compacte toppen, en dat wil je niet in oktober, als het mistig is, en regelmatig regent.

Je hebt dan grotere kans op toprot. Echte buitensoortjes hebben ook minder compacte toppen, en een kortere bloeitijd.

Ontkiem methodes kan je genoeg vinden hier op het forum als je een beetje zoekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat bigbud lastiger word als de andere 2 soorten ivm met toprot daarom zet ik elke soort ook op een eigenplek, zodat als de een eerder last heeft van toprot die de andere soorten niet besmet.

Verder is de bigbud een pobeersel er staat dat de zaden buiten ook willen, en ik heb al een succesvol sneeuwwitje en k2 buiten gegroeit + we hebben 2 buitensoorten de durban poison had ik vorig jaar ook en daar verwacht ik ook best wat van.

 

@soca thnx voor je tip, maar ik heb al een manier bedacht die ik ga proberen om mijn saadjes te ontkiemen(zie hierboven ergens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een heerlijk ideaal kweek weer :) het begint helemaal te kriebelen, maar toch nog maar even verstandig afwachten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook prachtig perfect weer. in een kas kunnen ze al knallen!

 

 

Braam, je kunt nu zo´n beetje wel beginnen met ontkiemen hoor.

 

1week ontkiemen

2week voorgroeien onder tl of vensterbank

en dan is het alweer eind april :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb alleen nog geen tl bakje klaar en zit er wel sterk over te twijfelen er een te maken en waarschijnlijk zal ik ze niet voor ijsheiligen buiten zetten 13/14/15 mei mischien wel in de kas in de tuin vanaf begin mei en half mei naar de

G-spot

als ik deze week dus besluit om wel een bakje te maken zal ik ze deze week ontkiemen, maar doe ik dit niet dan wacht ik nog 3 tot 4 weken ivm met de lichtsterkte in de vensterbank op het moment

 

Groeten Braam :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor het ontkiemen en voorgroeien ga ik toch nog even een stekkenkastbouwen

 

ik zat te denken aan een triplex hokje van

70 hoog

50 diep

60 breed

 

Ventilatie:

1,2 of 3 computerventilatortjes die ik nog wel heb liggen van 12 v die sluit ik aan op een 12v 20 watt adapter die kan ze zat alledrie hebben

 

De verlichting:

Ik weet dat ik 33 wit nodig heb qua kleur, maar hoeveel watt ben ik in totaal nodig voor bv 30 zaailingen en een hokje van de bovenstaande afmetingen?

 

p.s. Ben ik verwarming nodig of geven de lampen genoeg warmte in een ruimte van constant 17 á 18 graden (20 is ideaal toch?)

 

P.s.2 tussen alle electriciteit komen zekeringen voor de veiligheid :P

 

Hoop op jullie advies pro's :D

Goeten Braam :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
De verlichting:

Ik weet dat ik 33 wit nodig heb qua kleur, maar hoeveel watt ben ik in totaal nodig voor bv 30 zaailingen en een hokje van de bovenstaande afmetingen?

 

p.s. Ben ik verwarming nodig of geven de lampen genoeg warmte in een ruimte van constant 17 á 18 graden (20 is ideaal toch?)

 

Hoop op jullie advies pro's :P

Goeten Braam :P

Hoi Braam!

Deze armatuur gebruik ik, +/- 60x65cm. In de kringloopwinkel gekocht voor 5€.

 

gallery_13511_4844_19471.jpg

 

4x18Watt kleur 33 of 84, voordeel is dat je ook alleen 2 tl's aan kunt doen, nadeel hij is nogal zwaar want er zitten 2 vsa's in maar die zou je kunnen verplaatsen naar de buitenkant van je hok. Maar hij is makkelijk op te hangen alleen zal deze net niet in jouw hok passen tenzij je het iets groter maakt.

Maar 4 x18 Watt is dus wel het minste wat je nodig bent voor dertig zaailingen.

 

Wat de verwarming betreft: even bij de kijkshop kijken, daar hebben ze kleine keramische kacheltjes met thermostaat 800/1600 Watt voldoet prima.

 

 

SUC6!

 

Rooie Indiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje rooie indiaan heel handige informatie en een goeie tip ik zal deze week ook eens de kringloop winkels afspeuren en eens bij kijkshop kijken.

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee braam, kijk eens in mijn outdoor topic 2008, dan kun je mischien nog wat inspiratie op doen :o

 

Verder succes gewenst met je plannen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou hem bij zoals bijna allle Guerilla topics van dit jaar en heb al iets af denk dat ik vanavond even fotos maak ik ben zelf behoorlijk tevreden :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK hier mijn update dan even.....

 

Ik heb dus een voorgroeihokje gemaakt, maar wel even anders dan mijn eerste plannen.

Ik heb op marktplaats een mooie armatuur van 60 bij 60 gevonden voor 4x18 watt zitten alleen wel de verkeerde kleur lampen in maar dat komt aanstaande week.....

 

Ik heb fotos van mijn hokje, maar geen idee hoe ik ze upload dus als je ze wil zien help me dan even :o :)

 

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.imageshack.us

 

Op deze site kan je ze makkelijk uploaden, als je ze wilt posten doe je dit:

 

[*img*]link van je geuploade foto[*/img*] <---- zonder de *'s

 

 

Veel succes met je kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos0032lk0.jpg

Zoals je ziet heb ik ongeveer 5 cm van de armatuur afmoeten flexen om hem in de kast te laten passen

 

 

fotos0033ws2.jpg

 

 

 

fotos0035rf9.jpg

 

 

 

fotos0037cw8.jpg

Hier zie je de adapter (van een lamp) voor de ventilator (eventueel tot 3 stuks) dus met aan en uit knop :) en de stekkerdoos voor de lamp en de ventilator(s) buiten de kast heb ik een tijdklok dus als het licht uitgaat gaat de ventilator ook uit

 

 

fotos0038bs4.jpg

Een totaal overzicht Handig zo'n kast :o

 

Ps. Waarschijnlijk begin ik volgende week ergens met de zaadjes te ontkiemen hiervoor heb ik zaai en stek grond ik denk dat ik ze eerst tussen watten laat kiemen en dan in dat mooie groene bakje doe (zie foto 1)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de eerste zaden zijn aan het ontkiemen (10x Early Special Femanized) tussen twee wattenschijfjes

verder kom ik net uit de shop en daar verkopen ze blijkbaar ook al mannelijke wiet, want ik vond in een 6je thai 21 zaden!!! Dus die ga ik ook maar even proberen te kiemen en dan zie ik wel wat dat word

 

Ps. Als de eerste plantjes hun kop straks bovenkomen zal ik weer even foto's updaten

 

Groeten Braam

 

 

 

 

Edit:

Ik lees mijn eigen bericht net even weer en ik heb nogal een fout gemaakt in mijn redenering zie ik net:P Dusja ik weet dat het wel vrouwelijke wiet was, maar bevrucht met mannelijk stuifmeel. Zo dan hoef ik daar geen opmerkingen over te verwachten :o

 

Verder heb ik graag feedback op elk onderwerp dat ik hier aansnijd, dus niet alleen op mijn vragen:)

 

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo'n kast heb ik ook nog :) :o

dan weet je nu wat voor moois je ermee kan;)

ps als het mocht zou ik er hier ook mooi 400 watt lampen in hangen en binnenkweken, maar dat zit er voorlopig nog ff niet in

Share this post


Link to post
Share on other sites

even 2 snelle vragen

 

1: Ik heb 4*18watt=72watt de eerst lichting zijn 10 plantjes hoe hoog moet ik mijn tl's hangen

2: Voor de groei geef je toch 12 uur licht 12 uur donker?

 

Ik hoop op nuttige reacties (zoals vaak het geval is)

Groeten Braam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he braam je tl`s moeten op 2 a 3 cm van je plantjes hangen ,

en de lichturen 18/6 is groei 12/12 is bloei dus zet je lampen op 18 uur licht 6 uur donker

 

greenstuff ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...