Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P-2

6 Sneeuwwitjes

Recommended Posts

Dag 1 voorgroei

 

Hey,

 

hier ben ik weer. de vorige dames zijn net droog en k stop al weer nieuwe in de kast! ik heb sinds een tijdje een eigen opkweek kastjeCheck hier voor het maken van de kast. het resultaat van dit kastje zit nu in mijn hok. niet slecht al zeg ik zelf. ze zijn heel erg goed gewortelt alleen zijn ze wat aan de lange kant, maar dat trekt wel bij.

deze keer volg ik weer de cannalijn maar ik denk dat ik deze keer geen hydro voeding ga gebruiken. ik ga het proberen met gewone cannaflores voeding via de blumats. in de theorie zo het moeten werken. laten we maar hopen dat het in de praktijk ook zo gaat.

ik hoop de dames 3-4 dagen voor te laten groeien onder een 400 watter met groei lamp. hierna ga ik over op 600watt bloeilamp. mijn schakel kastje is nog niet klaar voor de 600 watt dus vandaag dat ik wat later begin met 600 watt.

deze keer wil ik niet echt hard gaan scrogen maar alleen zorgen dat de dames goed verdeelt zijn. mijn vorige kweek was 1 grote wirwar van planten. hierdoor hebben de dames onderin niet goed licht gehad en zaten er dus niet keiharde toppen in. dat wil ik deze keer wel graag proberen! ik ga voor de cola's :verrygood

genoeg getypt, ff wat foto's

 

med_gallery_5542_4773_339262.jpg

med_gallery_5542_4773_337187.jpg

med_gallery_5542_4773_184618.jpg

med_gallery_5542_4773_330835.jpg

med_gallery_5542_4773_49410.jpg

 

dit was het voor deze week komend

 

P2 :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

das mooi om al met zulke plantjes te beginnen.

 

succes ermee

 

mijn sneeuwitjes bloeien nog steeds verder af :verrygood

 

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere start zo, succes.. :verrygood

 

Deze ronde gewoon alles wat laag zit en toch geen/weinig licht krijgt wegdieven, dan hou je meer hardere toppen over.

 

Waarom eigenlijk niet 5 plantjes ipv 6, om zo vervolging te voorkomen mochten de petten toch op bezoek komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb een zwak hart voor de dames. ik had 8 dames in mn opkweek hokje staan en 3 moeders vind ik iets te veel. dus neem ik 2 moeders dan hou ik 6 dames over voor in het hok. aangezien ik alles de nek om kan draaien, van kippen tot kleine musjes die uit hun nest zijn gevallen zou ik eigenlijk zonder problemen een plantje moeten kunnen breken. ik heb het geprobeert meer tervergeefs :huh: dit kan ik niet.

 

:verrygood P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo'n mooi voor groei hokje hebt kun je beter met zaad werken volgende keer en niet toppen voor de grotere cola's

Maar ziet er goed uit zo

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 2 12/12

 

Zo de dames gaan goed. ze zijn goed aangeslagen en staan nu 2 dagen onder 12/12. nog steeds een 400 watter omdat het aansluiten van de 600 watt een beetje problemen gaf. maar dat is nu geregeld. ik hoop eind van het weekend de 600 watt op te kunnen hangen.

in totaal hebben de dames 7 dagen voorgroei gehad. verder is er niet veel gebeurt dus maar even wat foto's

 

med_gallery_5542_4773_492815.jpg

med_gallery_5542_4773_54337.jpg

med_gallery_5542_4773_742547.jpg

med_gallery_5542_4773_802296.jpg

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey RamboP-2 beetje dieren :verrygood he maar plantjes ho maar ;) het zal er daarom wel zo goed bij jou uitzien.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6 12/12

 

over de dames valt niet veel te vertellen dus ik hou het kort. ze gaan goed! :verrygood

wel ben ik begonnen met een schakelbordje voor mijn 600 watter. de foto laat zien hoe hij er uit komt te zien. het enige dat ik nog verander is een andere stekker doos zonder schakelaar er op en dan is hij klaar. er komt nog een mooi kapje over zodat het geheel niet zo opvalt.

wat vinden jullie van mijn bordje? ik ben er trots op als elektro noob ;) ik hoop over 1 of 2 daagjes hem op te kunnen hangen. de nieuwe kap hangt er al wel in.

 

med_gallery_5542_4773_32033.jpg

med_gallery_5542_4773_551169.jpg

med_gallery_5542_4773_94476.jpg

med_gallery_5542_4773_313430.jpg

med_gallery_5542_4773_143588.jpg

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo werkt het bord niet als ik het goed zie , ben ook elektronoob maar zo staat je lamp continu

Of ga je dat nog veranderen ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh k*t :verrygood

nu zie ik het ook. man wat een domper echt ongelovenlijk stom van me. ik kan me zelf wel 10 keer voor de kop slaan. nou ja het is niet ander hier leert men ook van. oh wat ben ik dom. ik ga het verandern bedankt voor de tip buble. ;)

 

groet P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

VSA op een brandbare ondergrond!!!

 

 

dat is een grote "NONO" eh !!!

 

zou er op zijn minst een laagje of 3 gyproc tusse monteren...

 

kijk hier....

 

2 laagjes gyrpoc dan een luchtlaagje en nog een laagje gyproc!

de dikke zwarte laag is rubbertegel tegen de trillingen ...

dan nog een dik stuk mdf

en boven dat alles heb ik zelf nog een automatisch blussertje...

 

med_gallery_10151_4708_1174804.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n massieve plank vliegt niet zomaar in de fik hoor :verrygood

Vind dat je het netjes gedaan hebt! Meisjes gaan ook mooi zo te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie uit wat je mensen aanraad als je niet weet waar je het over hebt

 

zoon VSA word ZEER warm

 

daarom word ook algemeen aangeraden hem te monteeren op een vuurvaste ondergrond...

 

je zal echt de eerste niet zijn die zijn huisje in vlammen ziet opgaan omdat hij een paar centen of wat werk wou uitsparen...

 

@ Growmofiel

 

dit is dus geen kritiek maar zeer goede raad....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

oke ff updatje van het aansluiten.

med_gallery_5542_4773_498218.jpg

 

zoals te zien is heb k ook ff stukje rubber onder de schakelzooi gemonteerd.

 

over het brand gevaar. worden die 600 watters zo heet?? ik had al 2 jaar een 400 watt op mijn kast geschroeft. gewoon met rubber fiets bandje op een stukje gips plaat. en dat is altijd goed gegaan.

en als da kreng echt zo warm wordt wat moet ik er dan onder doen??

 

bedankt voor de tips

groetn P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon enkele laagjes gyproc ( gyproc = gipsplaat ) ertussen zal wel voldoende zijn maar zoals bij mij is het zeker 100% goed, veilig en stil...

 

en ja voledig zonder bescherming is vragen om problemen...

 

 

ik zelf zou zelf geen enkel electrisch component rechtstreeks ( zonder behuizing ) op hout monteeren

ook geen relais dus...

 

maar daar is het risico wel een stuk minder als bij een VSA

 

en het rubber voor de trillinge ook niet vlak achter je VSA maar achter je gyproc natuurlijk...

1 dun laagje fietsband achter je VSA zal ook niet veel van de trillingen opvangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor natuurkundige wannabe's:

http://www.vub.ac.be/preventie/Veiligheid/Brandsoorten.htm

 

160 graden C wordt zo'n VSA dus echt nooit, maar als je er lekkerder door slaapt kun je idd beter kiezen voor een ander materiaal dan hout. Maargoed volledig indekken kun je je nooit. 1 op de 1000 vsa's vliegt een keer in de fik, als je dan een houten ondergrond hebt breidt de boel zich sneller uit ja. Maar van de hitte zelf zou zo'n plank nooit never in de hens gaan, simpelweg omdat de temperatuur niet hoog genoeg wordt.

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ff nagedacht.

 

of het in de fik kan vliegen of niet dat doet er niet toe. maar toch ga ik mijn vsa niet direct op de plaat monteren maar ik doe koperen buisjes onder de schroeven. klinkt raar maar mijn vsa komt dan op 4 pootjes. hierdoor is er voldoende ruimte om de lucht te laten circuleren.

ik ben niet bang dat de warmte via de koperen buisjes als nog de plank in de fik steekt. dit omdat het oppervlakte gewoon niet groot genoeg is en het in mijn ogen onmogenlijk is om de boel in de hens te steken.

het resultaat zal ik jullie natuurlijk een keertje showen.

 

safety first! :wOOt

 

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 2 bloei

 

Zo de dames hebben het naar hun zin. sinds eergisteren zijn ze de eerste bloeiverschijnselen te zien. is op zich niet mis na 2 week 12/12. de vorige keer duurde het wat langer omdat het toen wat kouder was.

over een paar dagen ga ik beginnen met voeding geven. gewoon canna hydro voeding door de blumats heen. maar de fles is bijna op en dan ga ik gewoon met terra flores verder dan hydro voeding.

mijn schakelbordje is nu klaar. ik moet hem alleen nog even aansluiten maar dat doe k morgen. ben vandaag nog even aan het revalideren van een feestje. wel heb k gisteren even een klepje er voor gemaakt. dan ziet het er wat netter uit. ook heb ik mijn vsa op pootjes gezet zodat de warmte niet direct op de plaat komt.

 

de dames:

med_gallery_5542_4773_178713.jpg

med_gallery_5542_4773_247007.jpg

med_gallery_5542_4773_602161.jpg

 

Schakelbord:

klepje er voor

med_gallery_5542_4773_455483.jpg

klepje er af

med_gallery_5542_4773_166387.jpg

een vsa met benen. :wOOt

med_gallery_5542_4773_382271.jpg

 

zoals te zien zijn de foto's niet echt mooi geworden. de camera heeft zijn langste tijd er op zitten. toch maar even een nieuwe kopen binnenkort. :wacko:

 

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ik je foto's zo bekijk....

 

 

je mag ook nooit je VSA ondersteboven of vlak onder iets monteren

omdat dan de warmte daaronde rond je VSA blijft hangen waardoor hij zich niet goed meer kan koelen....

de warmte moet goed recht omhoog kunnen opstijgen

dit heeft als gevolg dat je VSA meer verbruikt, minder efficient is, minder lang mee zal gaan en misschien ook weer sneller brand veroorzaakt...

 

hetzelfde krijg je natuurlijk als je zoals jij een plank vlak boven je VSA monteert...

 

leg je hand maar is boven je VSA op die plank na dat hij een uurtje of 10 gebrand heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, hij is inderdaad warm. ik weet niet of dit uitmaakt maar ik hang mijn vsa verticaal op. tuurlijk heeft de warmte dan minder oppervlakte om mee op te stijgen. maar is dit van zo groot belang??

 

bedankt P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je die opstelling verticaal hang dan zal het idd minder erg zijn

omdat dan de warmte wel omhoog kan stijgen en niet onder de plank kan blijven hangen

als ik goed door heb hoe je je VSA ophangen hebt..

 

maar een houten plank vlak tegen of bij je VSA monteeren is nooit aan te raden...

je moet er voor zorgen dat er voldoende vrije ruimte rond je VSA is zodat hij zijn warmte gemakkelijk aan de omgeving kan afgeven

zeker als je MDF gebruikt en die nog warm word ook want dan krijg je giftige gassen die je plantjes kunnen vergiftiggen...

 

groentjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke gelukkig. ik heb mijn vsa 6 cm van de bevestigings plank gemonteerd. hier kan genoeg lucht onder door. het mdf heb ik een dikke 15cm van mijn vsa gemonteerd. als k mijn hand op het mdf leg is het niet eens warm. dus ik denk dat het met vergassen wel mee zal vallen. maar ik zal het in de gaten houden. bedankt voor de tip pure!

 

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 bloei

 

de dames gaan lekker. ik heb ze deze ronde niet zo heel erg strak gebonden. dit om ff te vergelijken wat een beter opbrengst heeft. de losse opvoeding of toch de ouderwetse draai om de oren :smoke

de dames hebben al aardige bloem vorming voor 9 dagen bloei. mischien dat dit komt door de 600 watt. ik heb ze vanaf nu wat voeding gegeven ongeveer 300ml hydro flores op 40 liter water. dit omdat de bovenste blaadjes beetje aan het vergelen zijn vooral de bladeren in het midden. we zullen zien of het een beetje bij draait.

gisteren was ik toevallig bezig de mesthoop bij ons thuis uit te rijden en daar heb ik even de wereld aan wormen uit gevist. dus die heb ik ook los gelaten in mijn hokje. ben benieuwd of ik er wat van ga merken :)

aangezien mijn oude camera het heeft laten afweten. heb ik een nieuwe camera gekocht. een prachtig dingetje en niet eens zo duur. voor de kenners die hier rond dwalen, een fuji film finepix s5700. wat een toestel is dat en de macro's zijn niet eens zo slecht :P

 

med_gallery_5542_4773_696901.jpg

tn_gallery_5542_4773_1175494.jpg

med_gallery_5542_4773_119958.jpg

med_gallery_5542_4773_1301389.jpg

med_gallery_5542_4773_830313.jpg

med_gallery_5542_4773_1305196.jpg

een macro van de wormpjes. ik heb zelf 2 naaiende wormen losgelaten in mijn hokje. jammer dat ik daar niet ff een foto van gemaakt heb :D

med_gallery_5542_4773_1289591.jpg

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het genot van je sneeuwwitje zit ik nu even dit topic te lezen... :P

 

Staat er erg mooi groen bij!

 

Is dit echt dag 9 vanaf omschakeling? Dan zijn ze wel erg snel zeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

lekker wietje he van de vorige ronde :P

de dames staan 9 dagen in de bloei. ze hebben dus 9 dagen bloei verschijnselen. ze hebben daarvoor 10 dagen op 12/12 gestaan voor dat de eerste bloeiverschijnselen begonnen. onderhand staan ze nu 14 dagen te bloeien ongeveer.

 

smoke ze en groeten :P

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...