Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K.f.K

K.f.k´s 2e Kweek

Recommended Posts

Buble thanks :(

ik ben ook erg tevreden hoor maar ja ik wil nou eenmaal een goede vader zijn he :o maar tot nu toe staan ze er beter bij als mijn vorige ronde :smoke

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen :)

zo weer een update: ze hebben er nu 18 x 12/12 opzitten en volgens mij gaat het nog steeds ;) op de rode steeltjes na :o en jawel er is ook een ander probleem inmiddels :P

gallery_14320_4623_463872.jpg

 

heeft iemand een idee wat daar de oorzaak van kan zijn ?

voeding heb ik nog maar heel beperkt meegegeven in het water en de e.c is dan 1.3 en de p.h 6.o en de watertemp is zo rond de 25 graden.

ze hebben nu 4 keer wat voeding mee gekregen in de laatste 6 dagen en daarvoor alleen maar water.

 

ik heb vanochtend mijn c.v weer wat bijgesteld zodat ie om 09.40 uur op 20 graden moet zijn en dan start ie om 06.30 op.

heb ff de tijden en temp/l.v bijgehouden vanochtend en die zijn als volg;

05.15 temp lamp aan 24.8 graden

l.v lamp aan 48%

 

06.15 temp lamp aan 26.4 graden

l.v lamp aan 44%

 

06.30 temp lamp aan 26.3 graden

l.v lamp aan 44%

 

06.45 temp lamp aan 27.9 graden

l.v lamp aan 43%

 

07.00 temp lamp aan 30.9 graden dat was net na dat de lampen uitgingen.

l.v lamp aan 41%

 

07.30 temp lamp uit 22.9 graden

l.v lamp uit 51%

ze hebben dus slechts tussen 06.45 en 07.15 hogere temperaturen voor de kiezen :D en volgens mij is dat nog niet zo'n ramp :lol:

 

gallery_14320_4623_1518810.jpg

gallery_14320_4623_564072.jpg

 

om 02.30 vanochtend had ik de volgende waardes;

pot temp 22 graden

aardebak temp 19 graden

pot blumat's 1e --160

2e --260

3e --150

aardebak blumat's 1e --160

2e --180

3e --130

 

ik heb tussen de potten 9 liter water met 20 ml canna booster en 30 ml canna terra florres gegooid waarvan de E.C 1.2 en de P.H 6.0 was.

plus ook nog 5 liter water waarvan de E.C 0.5 en de P.H 6.0 tussen de potten.

het water was binnen 30 tot 45 minuten in de potten opgenomen.

 

in de aardebak heb ik in de 1e drain 8 liter water met 24 ml booster en 32 ml canna terra florres gegoten E.C 1.3 en P.H 5.9 plus 2 liter water P.H 5.9 en E.C 0.5

en in de 2e drain 10 liter met 30 ml booster en 40 ml canna terra florres plus ook 2 liter water P.H 5.9 en E.C 0.5

 

om 07.30 waren de waardes als volgt;

pot blumat's 1e --30

2e --50

3e --30

dus te nat :D word ff een dagje niks voor die sletjes ;)

 

aardebak blumat's 1e --170

2e --180

3e --130

die heeft blijkbaar meer tijd nodig om het op te nemen :verrygood

 

tevens heb ik de roofmijt op jacht gestuurd B) ik hoop ze nou allemaal te pakken te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :verrygood

 

Merk je nog verschillen tussen de planten in de aardebak en in potten? Zijn ze bijvoorbeeld even ver qua bloei?

 

Ik zie dat je water met een ph van 5.9 geeft in de bak, op zich zou je niet eens hoeven af te zuren.. 5.9 is zowiezo wel aan de lage kant, door af te zuren verbruik je de calciumbuffer in je medium sneller, en zou de ph richting het einde van de kweek wel eens te laag kunnen uitkomen.. Het ene soortje is hier gevoeliger voor dan het andere, maar persoonlijk zou ik de ph van het voedingswater wat hoger houden of helemaal niet afzuren. (vooral icm schimmels en organische voeding is dit een ideale combinatie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Tomas het verschil wat wel goed zichtbaar is zijn de rode steeltjes want die komen eigenlijk alleen maar bij de dames in de potten voor.

qua bloei maakt het niet veel uit voor zover ik het kan zien maar ze zijn wel iets groter als de pot dames.

 

de P.H heb ik meestal zo rond de 6.1/6.3 maar dacht dat die iets te hoog was en ben daarom op 5.9 gegaan.

maar ik zal m weer op 6.3 brengen :verrygood

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High KfK,

Meschien heb je hier wat aan ,de PH waarde waar verschillende voedings stoffen worden opgenomen

 

med_gallery_5651_2643_42923.jpg

 

En die vlekken op het blad heb je daar voeding op gemorst ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Buble thanks :verrygood

het zou best eens kunnen dat ik daar wat water heb geknoeid maar bij mijn weten zat daar nog geen voeding in.

en uit dat schema blijkt dat een p.h van 5.8 tot 6.2 het beste is of zie ik dat verkeerd ?

 

het kan toch geen voeding gebrek zijn? want ik heb deze keer all mix van de GS gekocht en heb ze de eerste 3 week geen voeding gegeven want dat zat er voldoende in zeiden ze bij de GS.

geef sinds deze week op minimale wijze de canna terra voeding mee (dus niet zo achterlijk veel als de vorige kweek ;) )

 

kan het misschien ook komen van te veel water geven? ik doe dat aan de hand van 3 tensio meters die in mijn potten staan en geef ze van onder water en dat is binnen een half uur ook helemaal opgezopen.

de lichtste potten geef ik ook een beetje van bovenaf bij omdat die aan de rand staan en blijkbaar hangt de tafel een klein beetje door want in het midden staat wat meer water rond de potten.

(aandacht puntje voor de volgende ronde ff balkje erbij onder )

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het zou best eens kunnen dat ik daar wat water heb geknoeid maar bij mijn weten zat daar nog geen voeding in.

en uit dat schema blijkt dat een p.h van 5.8 tot 6.2 het beste is of zie ik dat verkeerd ?

 

Klopt, maar hou er rekening mee dat je grond langzaam verzuurt waardoor de pH van het medium dus eerder lager uitkomt dan het voedingswater wat je meegeeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

o.k Tomas dus voor de komende weken is een p.h van 6.3 dus aan te raden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het doen ja, al ziet het er nu allemaal perfect uit, 't zou zonde zijn als ze straks bruine vlekken krijgen..

 

heb je schimmels toegevoegd aan de bak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb nog helemaal niks toegevoegd behalve nu dan 4 x mijn canna terra voeding.

ga dit weekend wel ff wormen steken en die komen dan in de aardebak :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey goedemorgen allemaal :)

 

hier weer een update.

 

dit zijn de standen gemeten om 19.30 gisteravond.

temp lamp aan 22.7 tot 31.3 graden

temp lamp uit 18.9 tot 22.7 graden

l.v tussen de 29 en 72 %

pot temp 21 graden

aardebak temp 19 graden

 

pot blumat's 1e --750

2e --380

3e --660

heb tussen de potten 5 liter water met een P.H van 6.3 en een E.C van 0.5 en een temp van 25 graden gegooid.

en 10 liter water met daarin 50 ml florres,40 ml booster en 50 ml alg a mix waarvan de P.H 6.3 en de E.C 1.5 en een temp van 25 graden tussen de potten gegooid.

 

aardebak blumat's 1e --160

2e --190

3e --140

ik heb in de 1e drain 8 liter water met een P.H van 6.3 en een E.C van 0.5 en een temp van 27 graden gegoten.

tevens heb ik daar 10 liter water met 50 ml florres,40 ml booster,50 ml alg a mix en een P.H van 6.3 en een E.C van 1.5 en een temp van 25 graden in gegoten.

 

en in de 2e drain 10 liter water met een P.H van 6.3 en een E.C van 0.5 en een temp van 25 graden gegoten.

en ook nog 10 liter water met 50 ml florres,40 ml booster,50 ml alg a mix en een P.H van 6.3 en een E.C van 1.5 en een temp van 30 graden.

 

gisteravond om 23.00 waren de meterstanden als volgt:

temp lamp aan 27.3 graden

l.v van 45 %

 

pot blumat's 1e --60

2e --60

3e --30

 

aardebak blumat's 1e --160

2e --190

3e --150

ff wat pics :)

gallery_14320_4623_1007160.jpg

 

gallery_14320_4623_1196925.jpg

 

gallery_14320_4623_1085375.jpg

 

gallery_14320_4623_184107.jpg

 

gallery_14320_4623_390662.jpg

 

de dames in mijn aardebak zijn wel groter als de dames in de potten en hebben gemiddeld ook een dikkere stam :verrygood ( zijn ook wel een paar die kleiner zijn )

de grootste dames zijn 70 cm en de kleinste zo tegen de 50 cm

 

in de potten zijn de grootste tegen de 60 cm en de kleinste 40 cm.

 

heb gister bij 1 van mijn potdames die aan de muurkant staat een spinneweb op de top gespot ;) :P :D ik dacht dat ik ze nu wel allemaal te pakken had maar blijkbaar niet B)

heb direct mijn dames verder onderzocht maar kon verder niks vinden :o ik zal vandaag weer ff goed kijken.

 

voor de rest gaat het nog steeds erg lekker en relaxt :lol:

heb wel wat last van TMV maar af en toe verwijder ik een aan getast blad ;)

 

ben benieuwd of er reactie's zijn :D

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan lekker daar... en een lekker uitgebreid verslag... :verrygood

Toch wel ideaal een radiator in je hok hè ?!

Verder is er niks op aan te merken eigenlijk, hou iig die spint in de gaten.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High ,

Gaat goed zo te zien ,en wat zuipen die dames in de potten ,even in de gaten houden en wat vaker wateren meschien

je kan ook nog spuiten tegen spint want je toppen mogen nog wel even

Hoe vind je zelf dat ze erbij staan ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Buble... ff vraagje...

Spuit jij nog tegen spint als er roofmijt is los gelaten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je roofmijt gebruikt hoef je niet te spuiten want die roofmijt doet het werk

Maar plaatselijk zo'n plekkie zou ik wel even bewerken met de spuit

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey No-Zem hahaha ja dat is idd niet verkeerd :lol: maar heb wel ff werk gehad om de juiste tijdinstelling te vinden.

thanks voor je reactie :o tis wel fijn te weten dat er in ieder geval een paar mensen mijn verslag volgen.

 

hey Buble de dames zuipen als idioten man ;) niet normaal hahaha.

ik heb vanmiddag om 12.30 ff snel de meters en blumat's gecheckt en dit gaven ze aan:

 

temp lamp aan 22.4 tot 31 graden

temp lamp uit 21.1 tot 22.4 graden

l.v tussen de 33 en 58 %

pot temp 22 graden

aardebak temp 20 graden

 

 

pot blumat's 1e --220

2e --120

3e --100

 

aardebak blumat's 1e --150

2e --130

3e --120

heb ook snel ff wat pics gemaakt want de lampen waren uit.

 

 

gallery_14320_4623_489285.jpg

gallery_14320_4623_1041389.jpg

gallery_14320_4623_1781762.jpg

gallery_14320_4623_1147504.jpg

gallery_14320_4623_1155527.jpg

 

en ik ben zelf tot nu toe erg tevreden :verrygood hahaha heb beduidend minder stress als bij mijn 1e kweek ;)

 

mzzl.

 

P.S ik zal die plant nog wel ff een beetje masai op ze koppie geven B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een happy kweker :verrygood

Zodra je vertrouwen krijgt in wat je doet en goed op je planten let dan wordt het een eitje ;)

En ik moet eerlijk toegeven die bakken op wieltjes is ook wel super

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Buble ;)

yep zeer zekers een happy kweker :verrygood en ik ben zelf ook erg blij met die tafel op rollers want ik kan er zo nog net zelf tussen en benut volgens mij zo ook alle ruimte in mijn kweekhok.

 

ik heb trouwens nog wel een vraag; is het verstandig om steeds met iedere water gift ook voeding mee te geven ? of kan dat om en om ( ene dag wel de volgende dag weer niet )?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan echt super :wOOt

 

Gewoon goed op de bladpuntjes en randjes letten en dan verteld de plant je zelf of ze de voedingsbeurtjes kunnen waarderen of niet!

 

succes man,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Ganjamens nou volgens mij ben ik er nu wel achter of ze het wel of niet waarderen :wacko:

 

gallery_14320_4623_474843.jpg

 

gallery_14320_4623_1101580.jpg

 

ben bang dat ik ze toch weer een beetje teveel van het goede heb gegeven :wOOt

 

maar het zijn alleen maar de dames die in de potten staan.

die in de aardebak hebben er geen last van ( tot nu toe althans)

 

gallery_14320_4623_518022.jpg

 

gallery_14320_4623_359874.jpg

 

maar voor de rest ben ik wel tevreden hoor

 

gallery_14320_4623_652077.jpg

 

ff wat info;

 

temp lamp aan 24.8 tot 28.3

temp lamp uit 21.4 tot 24.8

pot temp 22 graden

aardebak temp 19 graden

 

pot blumat 1e --170

2e --270

3e --110

 

aardebak blumat 1e --140

2e --130

3e --120

 

heb 5 liter water met een P.H van 6.3 en een E.C van 0.6 tussen de potten gegooid.

en de aardebak geef ik morgen weer wat water.

 

denk dat ik de dames in de potten de eerste paar dagen maar ff alleen water ga geven en ff wachten met voeding,of denken jullie daar anders over ?

 

heb voor de zekerheid wat medium uit 1 van mijn potten op kweek gezet en ben benieuwd wat de p.h en e.c daarvan is.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor!

 

Keertje alleen water zou geen kwaad kunnen.. Daarna misschien toch maar een iets lagere dosis aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

nou ik heb mijn medium uit 1 van mijn potten gecheckt en dat was wel ff schrikken :wacko:

de P.H is wel o.k geloof ik die is namelijk 6.0

MAAR de E.C :engel die is 1.8/1.9 en ik vrees dat dat weer eens te hoog is :wOOt ik heb het weer voor elkaar :rofl

 

ik ga ze de komende dagen alleen maar water geven.

maar is het nu beter om dat ook van onder af te doen of zal ik dat nu eerst van bovenaf moeten geven (zeg maar een beetje doorspoelen)

 

in mijn aardebak zijn er nog geen bladproblemen maar voor de zekerheid geef ik die de eerste 2 dagen ook maar ff alleen water.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wortels zitten nu onder in de potten dus als je van boven gaat geven spoel je de voeding naar de wortels

Gewoon van beneden geven ,die ec moeten ze aan kunnen als je water geeft ,goed op je planten letten

Nog spint gezien ?

hij gaat lekker

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Buble

volgens mij ben ik nu wel v.d spint af :wacko: ik heb niks meer kunnen vinden onder het blad en ook geen spinneweb meer op de planten.

 

ik zal ze dan de komende dagen alleen water geven en zal dat van onderen doen,het viel mij gister avond wel op dat bij de potdames de onderste oude bladeren nu licht groen worden :wOOt zal dat ook komen door de te hoge E.C ?

 

en verder valt het nu erg op dat de dames in de potten dikkere toppen hebben als die in de aardebak.

ze zijn ook gemiddeld 10 tot 20 cm kleiner als hun aardebak zusjes,zal dat er wat mee te maken hebben ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update time :wOOt

 

temp lamp aan 22.1 tot 31 graden

temp lamp uit 18.5 tot 22.1 graden

l.v tussen de 31 en 62 %

pot temp 22 graden

aardebak temp 20 graden

 

pot blumat's 1e -- 470

2e -- 360

3e -- 280

 

aardebak blumat's 1e -- 170

2e -- 150

3e -- 170

 

ik heb tussen de potdames 10 liter water met een P.H van 6.3 en een E.C van 0.5 en een temp van 25 graden gegooit.

 

en de aardebak 1e drain 10 liter met P.H van 6.4 en een E.C van 1.4 en een temp van 25 graden gegoten

2e drain 10 liter met de zelfde waarden

plus 5 liter met de zelfde waarden van bovenaf met een gieter tussen de dames gegoten.

 

ik heb inmiddels wel veel blad verkleuring in het onderste blad van mijn potdames

 

gallery_14320_4623_541887.jpg

 

gallery_14320_4623_410062.jpg

 

 

maar voor de rest gaat het volgens mij nog steeds lekker :engel

 

gallery_14320_4623_8992.jpg

 

ben benieuwd wat men ervan vind :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...