Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K.f.K

K.f.k´s 2e Kweek

Recommended Posts

hey henkiedepenkie dank je wel man :wOOt

 

heb jij een idee of die verkleuring van mijn onderste bladeren komt door die E.C van 1.8/1.9 in mijn medium of is het een tekort van een bepaalde voedingsstof ?

 

ze hebben nu 11 dagen 18/6 en 28 dagen op 12/12 gestaan onder 4 x 600 watt

ik heb de dames in de potten sinds 18.03.08 alleen nog maar water met een P.H van 6.3 en een E.C van 0.5 gegeven omdat ik toen die E.C van 1.8/1.9 en een P.H van 6.0 scoorde in mijn medium.

en toen ook al bij een aantal dames overvoedings verschijnselen zag.

maar inmiddels worden dus de onderste bladeren lichter van kleur.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om te voeden weer ,ze zuigen de energie uit de bladeren als ze het niet uit de grond halen

Probeer je ph wat op te krikken naar 6.3 voor de rest van je bloei,zie tabel bladzij 6

Voor de rest gaat het lekker zo te zien

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Buble dus ik kan weer en beetje voeding mee gaan geven of moet ik eerst voor de zekerheid een monster van mijn medium maken ?

begrijp ik jou goed met de P.H ? want ik neem aan dat jij bedoelt een P.H waarde van 6.3 in mijn medium (die zit nu op 6.0)

 

alvast bedankt.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste kfk.

ik zelf ben meer van de "cocoskweek"

cocos of aarde zijn toch twee zeer verschillende medium's met bijbehorende methodieken

je kan je dus beter aan buble vasthouden, qua info.

je kweek ziet er veelbelovend uit!

succes in ieder geval.

groet

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij een zwavel te kort maar kijk even bij ziektes en bladproblemen forum en vergelijk het zelf voor de zekerheid ,ze geven ook de oplossing

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Buble dank je voor je reactie :wOOt

kan dat zwavel tekort ook zijn gekomen door die overvoeding ?

ik heb ze vandaag wel weer wat voeding gegeven.

ik heb tussen de potten 10 liter water met een P.H van 6.5 en een E.C van 1.6 gegeven doormiddel van 50 ml florres 40 ml booster en 12,5 ml pk 13/14 toe tevoegen aan het water.

 

de temperaturen zijn nog steeds het zelfde en de l.v ook.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi K.f.K. een leuk kweekverslag het zou idd een zwaveltekort kunnen zijn desondanks staan de dames er happy bij :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jenny1978 thanks voor je reactie :wOOt

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey K.F.K

jouw tuintje ziet ook lekker uit man :wOOt

en je poten bedeken met zw wit folie is ook wel een goeie

je toppen zien er all aardig lekker uit haha ik volg met wat je gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lekker kerel ik ben ook een erg gelukkig mens op dit moment hoor :engel hahaha ik heb bij mijn eerste kweek ook een dosis stress gehad niet normaal man :wOOt

je wilt gewoon het beste voor je dames maar daardoor deed ik het nou net verkeerd :wacko: ik dacht meer voeding is een betere plant maar zo werkt het niet he :rofl

 

en dat zw wit folie ben ik ook over getipt door een forumlid en dat werkt idd goed tegen te hoge temp in je pot en reflectie van het licht.

 

thanks en de mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen hebben indica planten probs met een kalkbuffer. Ik denk dan ook dat je met de meeste indicaatjes je ph niet te laag moet houden. Volgens mij vreten die indi's gewoon kalk !!! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey riesje1965 jij bedoelt dus als ik het goed begrijp dat ik mijn P.H wel naar 6.5 kan gaan brengen, of moet het nog iets hoger zijn ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij ziet het er allemaal keurig uit K.F.K.

 

mooie groene plantjes, met volle uitlopers! kan weinig meer aan mis gaan denk ik.

 

ik blijf je volgen, het is een interessant topic, succes verder ermee.

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey saxmachine thanks man :wacko: maar volgens mij kan er bij mij er van alles nog wel fout gaan hahaha maar moet eerlijk zeggen dat ik zelf tot nu toe erg tevreden ben hoor :wOOt

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan echt gen kwaad om die te verhogen naar die 6.5 als je het maar in stapjes doet. :wOOt

Als ik ooit nog eens een indica ga draaien , zal het gen problemen opleveren in een grote bak. Die aardebak regelt de boel zelf wel.

 

Zit er trouwens nog verschil tussen de potplanten en de bakplanten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey riesje dank je voor je reactie.

o.k dan ga ik mijn sneeuwwitjes vanaf vandaag langzaam naar een P.H van 6.5 brengen.

zowel de dames in de potten als de aardebak dames kunnen dat aan ?

of moet ik de potdames iets lager houden ?

 

de dames in de aardebak zijn zekers 20 cm groter maar hebben tot nu toe een mindere compacte topvorming als de pot dames.

ze zijn wat langer zeg maar.

ik zal vandaag wel even proberen om dat goed op de foto te zetten zodat je het kan zien.

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kfk

 

je kan wel verhogen naar 6.5 maar het ligt er toch aan wat de waardes nu in je medium zijn daar moet je op afstemmen.

 

misschien is het wel al 6.5 das goed mogelijk ligt aan je soort grond ook.

 

grtzz irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey irezumi1 ik heb vorige week een P.H en E.C monster van mijn potten genomen en daar was de P.H 6.0 en de E.C 1.8 van.

ik ga vanavond iig ook een monster van mijn aardebak nemen en dan eens kijken wat daar de waarden van zijn.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps sorry riesje :smoke

er zit zekers wel verschil tussen de pot en aardebak dames, de aardebak dames hebben totaal geen last van een tekort of overvoeding (voor zover ik het kan zien )

ik heb vanavond net een grondmonster genomen van de aardebak en die liet een P.H van 6.0 en een E.C van 1.3 zien.

 

nu ff update :P

 

temp lamp aan 22.4 tot 29.3

tem lamp uit 18.2 tot 22.4

L.V tussen de 36 en 50 %

pot temp 20 graden

bak temp 19 graden

 

pot blumat's 1e --750

2e --630

3e --610

 

aardebak blumat's 1e --150

2e --150

3e --110

 

ik heb tussen de potten 10 liter water met een P.H van 6.4 en een E.C van 1.7 en een temp van 26 graden gegooid.

en ook 6 liter water met een P.H van 6.4 en een E.C van 0.5 en een temp van 27 graden gegooid.

 

in de 1e drain van de aardebak heb ik 9 liter water met een P.H van 6.4 en een E.C van 1.7 en een temp van 26 graden gegoten

 

in de 2e drain van de aardebak heb ik ook 9 liter water met de zelfde waarden gegoten.

 

op 10 liter regenwater plus 30 liter leiding water heb ik toegevoegd: 200 ml canna terra florres,160 ml canna booster en 50 ml canna pk 13/14

zo kwam het uit op een E.C van 1.7 en met wat PH- toegevoegd te hebben op een PH van 6.4

 

 

een P.H van 6.0 en een E.C van 1.3 heb ik gemeten in mijn aardebak medium.

is dat goed of slecht ?

 

nu ff wat pics :D

 

gallery_14320_4623_477745.jpg

 

een pot dame.

 

gallery_14320_4623_733325.jpg

 

een aardebak topje.

 

gallery_14320_4623_949570.jpg

 

een topje van een pot dame :smoke

 

gallery_14320_4623_114297.jpg

 

dit is 1 van de grotere pot dames

 

gallery_14320_4623_171917.jpg

 

wat van mijn aardebak dames.

 

ik heb tot nu toe geen toename van de bladverkleuring kunnen zien :dope: dus ik hoop dat de overvoeding weer een beetje onder controle is,maar ik ga voor de zekerheid nog wel ff een bodemmonster nemen.

 

 

nou laat maar horen wat jullie er van vinden :)

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy Kfk..

Kheb geen zin om te scrollen... want ik ben ff kwijt hoe lang je ze in de bloei hebt staan.. :)

Ziet er goed uit, wel veel blad in je hok,.. is dat SW eigen.. ?

 

Het voedingswater is hier precies hetzelfde, één-derde regenwater en twee-derde kraanwater... werkt perfect hè?! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey No-Zem goedemorgen :dope:

ze hebben vannacht voor de 31e keer de lampen aan gehad.

ik vind zelf ook dat er erg veel blad aanzit maar of dat SW eigen is durf ik niet te zeggen, ik ga nog wel een beetje knippen en dan vooral in de aardebak want daar komt niet genoeg lucht en licht tussen.

 

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het beter of slechter is ( ben nog steeds een beginner he :smoke ) maar buiten krijgen ze het ook :D

ik heb gister een vat klaar gemaakt met 20 liter regen en 20 liter leidingwater :D daar heb ik aan toegevoegd 200ml florres,160 ml booster,50 ml pk13/14 en 100 ml alg a mix.

maar dat ga ik voor de pot dames nog niet gebruiken :)

want ik had ze vanaf 18.03 tot 25.03 geen voeding gegeven i.v.m overvoeding verschijnselen en gister heb ik ze wel weer voeding meegegeven maar nou zag ik vanochtend dat ze daardoor weer verbrande puntjes hebben gekregen :P

dus vanaf vandaag op DIEET :smoke ga ze de komende dagen maar weer eens alleen maar water geven.

 

update van vanochtend 08.30.

de aardebak blumat's stonden op * 1e --160

2e --150

3e --120

bij de aardebak dames zag ik nu ook een paar bladjes met wat verbrande puntjes en heb daarom in de beide drains 10 liter water met een p.h van 6.5 gegoten GEEN VOEDING DUS.

en geef die de komende 2 dagen ook maar ff alleen schoon water.

 

 

ik heb tussen de potten vanochtend 10 liter water met een P.H van 6.4 gegooid en de lichtste potten van bovenaf tussen de 200 a 300 ml water extra bijgegeven.

want de blumat's stonden alweer op * 1e --270

2e --230

3e --70

dus daar kon wel een beetje bij.

 

gallery_14320_4623_417676.jpg

 

gallery_14320_4623_79833.jpg

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor en je begint het al aardig door te hebben ,sjapoo

Potten mogen wel vaker water hebben zo te zien

Succes je zit op de helft ongeveer

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Buble thanks man :smoke

ik heb de potten ff 1 dag bewust geen water gegeven want ik vond ze wat aan de zware kant en ik dacht laat ze maar eens goed gaan zoeken naar water :P

maar de bladeren hingen nog niet slap hoor :)

 

als ik eerlijk ben ben ik ook blij dat ik nu ongeveer op de helft zit :smoke kan haast niet wachten tot dat het klaar is want ik ben gewoon benieuwd naar het eindresultaat (kan me haast niet voorstellen dat het minder is als mijn 1e kweek :D )

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...