Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
No-Zem

Zaailing Of Stek Als Moeder ?

Recommended Posts

Het onderwerp zegt het al..

 

Ik zit in dubio...

Na verschillende onderwerpen gelezen te hebben op het forum en in tijdschriften blijf ik met een vraag zitten.

Ik heb 20 zaden ontkiemt, hieruit moet ik nog selecteren wat man/vrouw is en welke het sterkste en het knapste wordt....

 

Wat is beste manier om moeders te selecteren.. ?;

 

Een zaailing volwaardig laten groeien en daar stekken van nemen en de stekken later op 12/12 zetten om ze vervolgens te onderscheiden van m/v...?

Zo hou ik moeders uit zaad over...

 

Of een plant uit zaad op 12/12 zetten om te selecteren m/v en de stekken daarvan later omdopen tot moeder ?

Zo hou ik moeders over vanuit stekken.

 

Deze 2 manieren ben ik verschillende keren tegen gekomen maar onduidelijk blijft wat de beste methode is en waarom....

 

Iemand... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaaa de beste methode vraag je ??? kan ik eigenljk niet goed een antwoord op geven omdat ik daar te kort voor kweek :lol: . wel zijn er een aantal dingen die vast staan:

 

zaai kan meer hebben ( over het algemeen ), heeft een penwortel en is vaak wat sterker dan zijn/haar klonen. maar begin je met een stek is wel het voordeel dat deze zich sneller vertakt en breeder word ( dit zou je bij een moeder alleen krijgen door te toppen en dergelijke.

 

ik zelf zou voor zaaiingen gaan omdat puur omdat die over het algemeen sterker zijn en dat het start materiaal is, je gaat als je een moeder in leven wilt houden uiteindelijk tog over na een stek omdat de moeder uiteindelijkl oud begint te worden en helaas soms automatisch in de bloei schiet.

 

als je begint met met een reeds zaaiingen daar uit gaat selecteren en je neem van elke plant een topstek die laat je afbloeien dan kan je uiteindelijk je beste vrouw eruit pikken ( dit is heel kort door de bocht hoor )

heb gisteren een stukje meester werk kunnen lezen over de selectie van sannie ( een sticky in sannies corner iets met killingfield dat het heet ) kijk daar is na daar staat alles heel uitgebreid :D

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hééy Master,..

 

De Sticky 'KF Selectie' van Sannie had ik gelezen.. ;)

maar ook daar werd het me niet duidelijk.

En ik ben niet zo ervaren dat ik na een week of 5 al kan zien wat m/v is. :P

 

Ik denk zelf dat een dame uit zaad idd sterker is en als ik daar stekken van neem is ze ook meteen getopt..

 

Misschien dat ik van beide 1 pak als moeder, daarna maar kijken en vergelijken wat ze beide op langer termijn doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 5 zaden ontkiemt en een week of 5 laten groeien, op 12/12 gezet en na 3 weken lieten ze het geslacht zien.

Ik heb haar getopt en ze staat nu weer op 18/6, dit werd me afgeraden maar ik probeer het toch

Hoevaak krijg je geen stekjes met al wat bloei erin, ik probeer het gewoon.

 

succes

 

gr. trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het niet zo"n best idee om een plant eerst te laten bloeien en daarna weer in de groei te zetten

Ik zeg dit niet omdat ik dat weet maar om dat ik mij dat heb laten vertellen

volgens mij was het Atmospfere die dit tegen mij heeft gezegt en die heeft aardig wat verstand van zaailingen

 

je zou het hem is moeten vragen :D

 

 

oeps ik zie nu dat je dat zelf al zegt :P

iets te snel gelezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof stellig in het feit dat een mooie moeder zo'n 3 maanden is.

zodat zij al haar eigenschappen heeft ontwikkeld.

een stek om te sexen is dus wat mij betreft de mooiste manier.

Je kunt een plant wel door de bleoi heen trekken, het kost je echter wel veel tijd.

reken zeker op zo'n 6 weken.

Wat de plant ondertussen aan snijdbare stekken produceert zijn incompleet omdat de plant aan het regeneren is.

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach het is gewoon een testje weetje.

Maar ik heb ook weles outdoor verslagen gezien waar ze wat tevroeg begonnen waren met dus teweing licht uren.

Ze krijgt nu de kans om tegroeien en ze wordt getopt en gefimt als het nodig is.

 

En hoevaak zie je niet verslagen waar de stekken al bloei verschijnselen hebben terwijl ze nog gaan voorgroeien.

 

Ik hou jullie op de hoogte in mijn verslag ;) :P

 

over 3 weken gaan de fem zaden de pieter potjes in, soortje sweet afghani delicious...

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een lange tijd in de groei ( 18 uur licht ) zal een plant ook bloeiverschijnselen gaan vertonen, of beter gezegt voorbloeiverschijnselen. Wanneer je van zo'n plant stekken pakt kun je gewoon verder gaan met de groei periode, ze zullen niet regenereren.

 

Bij zaailingen weet je nog niet hoe goed de plant zal worden als je er stekken van pakt , het is dan een kwestie van mazzel hebben met het feno type. Wil je alleen van de beste plant stekken dan moet je het anders aan pakken, en zul je stekken van een stek moeder moeten nemen.

 

Op zich zijn stekken direct van een zaailing afkomstig wel vitaler ,en wortelen snel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trash..

Ik heb er niks op tegen om testjes uit te voeren...integendeel..

Maar ik wil geen regenerende moeders hebben...

 

@mosphere...

Jij zegt dus....

Zaailingen in de bloei zetten en de stekken van de mooiste zaailing houden als moeder...

Nu ben ik weer terug bij af en zit ik weer in dubio.. ;)

 

Maar ik heb nog een aantal weken om hierover te beslissen... dus als er nog iemand wilt reageren graag in dit topic Killing Fields, Lady Cane & Herijuana...

Dan kan deze dicht... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt ja , zo bedoel ik het . Er gaat natuurlijk wel veel tijd, licht en moeite in zitten als je geselecteerde stekken als moeder planten wil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...