Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Krekwakwou

Krijg De Lucht Niet Weg...

Recommended Posts

Ik heb al een tijd lang een probleem met de wietlucht in mn huis...

 

Set up:

# Homebox XL

# Ruck125 buisventilator van 325m3

# Can Koolstof filter 300m3 50cm lang, flens van 125mm

# Smscom Fan controller 1000w

 

med_gallery_14611_4063_1154633.jpg

 

Ik heb al van alles geprobeerd.

Afzuiging minimaal tot maximaal uitgeprobeerd.

 

Eerst had ik mn RVK rechtstreeks op mn filter geinstalleerd.

Maar ik dacht dat ie misschien valse lucht ofzo trok dus heb ik mn RVK nu buiten mn hok geplaatst,en met een slang naar mn filter.

 

Oude situatie:

med_gallery_14611_4063_279096.jpg

 

 

Nieuwe situatie:

Ruck 125 L in kistje gebouwd tegen geluidsoverlast.

med_gallery_14611_4063_624974.jpg

 

Filter in tent.

med_gallery_14611_4063_1314637.jpg

 

 

Maar dat hielp ook niet...

Help me,waar kan het aan liggen?

 

Is het mss omdat mn tent aan 2 kanten tegen de muur aanstaat en dus niet optimaal van de luchtinlaten gebruik kan maken?

 

Grtz! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een regelaar op je Ventilator zitten?

je koolstof filter moet naar mijn weten altijd groter zijn dan de afzuiger...

 

 

mischien een iets groter koolstof filter?

 

Remco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep,zit een fancontroller op en die heb ik al geprobeerd vanaf de minimale stand tot de maximale stand....

Tent trekt wel vacuüm,dus ja... Ik weet t nie meer?

 

En groter zou nie nodig moeten zijn in een tent van 1.20 X 1.20 X 2.00 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genoeg onderdruk in je tentje? Anders ff 1 ventilatiegat dichtdoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik heb een 1500 kuub ventilator en een 800 kuub filter, geen wifje ruik je bij mij. Dus die regel van Remco1982 is hiermee naar het rijk der fabelen.......

 

Kan je met jouw ventilator genoeg onderdruk in je tent maken? In principe moet de ventilator het tentdoek een beetje naar binnen zuigen als de tent dicht is. Zodat alle lucht alleen maar door de filter de tent verlaat.

Als er lucht via de niet-luchtdichte kieren en ritsen de tent kan verlaten omdat de onderdruk niet groot genoeg is, zal je dit probleem houden.

 

Ik denk dat je afzuiger gewoon te klein is, waardoor er lucht via naden kan ontsnappen........ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb m laatste dagen op minimale afzuiging gehad,dit werkte dus niet.

Ik heb m nog niet geprobeerd op bijna maximale afzuiging,dus daar heb ik m nu op gezet.

 

Maximaal is denk ik te veel omdat de filter de lucht dan misschien niet gezuiverd krijgt omdat de filter daar misschien te klein voor is.

Miss J,heb jij je ventilator op maximaal staan?

 

En ik ben wel benieuwd hoe de andere homeboxgrowers hun fancontroller ingesteld hebben...

 

Maar het kan er dus niet aan liggen dat de tent tegen 2 muren aan staat en dus 2 ventilatiegaten beetje dicht zitten misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

theoretisch moet het makkelijk kunnen met het filter. Heb zelf de helft aan filter ten opzichte van mijn afzuiger.

Alleen heb ik een slakkehuis.

Die zijn officieel bedoeld om mee uit te blazen, dan hebben ze hun maximale kracht, dus ik denk dat het daarom goed gaat met een slak door het te kleine filter aanzuigen.

 

Een buis is daarentegen in verhouding krachtiger met aanzuigen en weer zwakker met uitblazen heb ik ooit vernomen.

Met mijn softboxen had ik dus nooit last met kleinere filters tot de helft.

 

Maar ik heb al meerdere keren een buis gehad met gelijke capaciteit en dat ik toch de lucht rook. De wiet lucht werd denk ik naar mijn mening (kan het verkeerd hebben) te snel door een te dunne laag kool gezogen, waardoor ik het rook. Sinds ik op mijn ruck 125L een 500 kuub filter heb ipv, dat is een wat dikkere kortere heb ik daar geen last van.

Dit is ook op een 125 bij 125 tent en je ruikt niets meer.

 

Dan kun je hem wel dimmen zodat ie wat rustiger draait, en dan kan het filter het wel aan, maar dan is de onderdruk weer weg en komt het door de rits en kieren naar buiten. Dus ja.

 

Groetjes,

 

R

Reboot

Edited by Reboot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een 1500 kuub ventilator en een 800 kuub filter, geen wifje ruik je bij mij. Dus die regel van Remco1982 is hiermee naar het rijk der fabelen.......

Niet helemaal waar, want jij draait nooit harder dan 50% en voor die hoeveelheid lucht is je filter voldoende. Je hebt alleen het voordeel dat je afzuiger veel rustiger kan draaien als een wat grotere neemt.

 

Het debiet van je fan neemt altijd af door het plaatsen van een filter, daar verlies je behoorlijk wat procenten mee. Vandaar dat de filter wel iets kleiner mag zijn dan je fan, maar niet te veel! Voorbeeld:

 

1100 cuub afzuiger (RVK200L), filter geeft 140 pa drukval, dan nog wat bochten en slang, zeg dat we 250 pa drukval in het systeem hebben.

 

effe kijken in de grafiek: bij 250 pa blijft er nog maat 700 kuub over! Dus een 800 kuub filter zou voldoende zijn, zeker als je nooit op 100% draait. Sterker nog: als in zo'n systeem voldoende hebt aan max 50% dan is een 500 kuub filter al voldoende. De leveranciers zijn ook niet altijd even duidelijk. Sommigen growshops geven de capaciteit aan voor de het type fan, dus bijvoorbeeld geschikt voor een 1000 kuub fan. Capaciteit is echter lager. Goh, dat maakt die filters compact he? :lol:

 

Ik herken het probleem overigens wel. De afzuiger staat bij mijn enorm geurende tentje continu op zo'n 80% en daarmee gaat het net, maar als de tent even open is dan meurt het behoorlijk. Zodra de tent strak naar binnen staat gaat alles door je filter. Is het misschien enorm vochtig in je tent geweest zodat de filter vochtig is geworden? Is je hoes schoon? Hoe lang is de pijp en zitten er veel bochten in? Hoe lang doe je al met dit filter? Mijn ervaring met die kleine filters is na twee keer echt wegmieteren. Maakt niet uit of je nou een dure Can of een standaard filtertje koopt.

 

Ik heb buiten mijn hok een extra filter hangen met fan die continu de lucht in de kamer extra schoonmaakt. Dat moet ik ook wel want ik heb iets overdruk in mijn kamer omdat ik als het licht aan is van buiten af koude lucht voor mijn cooltubes aanzuig. Alle warme lucht blijft binnen en gaat door naar het huis of via een kier in hde dakramen weg. Het is echter wel een fijne voorverwarming van de lucht, en ik stook dus niet helemaal voor buiten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen ventilatie kanaal waar je de afvoer op aan kan sluiten?

Ik heb zelf een gat rond 130 geboord in een ventielatie kanaal en deze gaat naar het hoogste punt van het pand.

Voordeel bij mij is, als het hard waait werkt dit mee.

 

Je ruikt helemaal niets.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Wazzup,duidelijke uitleg!

 

Het is zo'n 5 a 6 weken behoorlijk vochtig geweest in mn tent.Ik had toen een LV van 80% in het donker en 70% in de lichte periode,omdat ik de kamer niet ventileerde...

 

Dus toen heeft ie behoorlijk wat vocht 'gefilterd'....

 

Dit is mn eerste kweek,dus het is een nieuwe filter.

Fan zat eerst aan mn filter vast en toen had ik al last van de geur,nu zit er 3 meter slang aan.

 

En Reboot,ik heb helaas geen ventilatiekanaal om m aan te sluiten want die zit aan de andere kant van mn appartement,en dat zou dan een hele verbouwing inhouden...

 

 

Maar die lange vochtige periode zal de boosdoener wel zijn dan... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen dat can filters heel gevoelig voor een hoge lv zijn en daardoor door kunnen slaan

Hier zit bij jou ook het probleem denk ik en de beste oplossing is dus om er een nieuw filter op te zetten

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi je filter maar weg.

 

Ik had het hier ook. Heb de set up veranderd de laaste x. En ik weet niet hoe het is gegaan maar het filter is in een ronde naar ze grootje gegaan. LV is hoog geweest en nu stinkt tie gewoon, en dat gaat er niet uit.

 

 

Heb m nog een x warm gezet dus droog maar is gewoon niet goed meer.

 

 

OOk heb ik een x een filter(nieuw) bij Tara mee geno9men en die stonk ook. T oen ik m open maakte zag ik een roest rand witte aanslag, en een klont kool. Gewoon nat.

 

Ook die kon weg.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ter aanvulling:

Als je veel met je planten in de weer bent geweest, bv dieven,benden,of om wat voor reden dan ook je planten met je handen hebt beroerd zullen ze een tijd lang zo geweldig geur af blijven geven dat het filter het eventjes niet aan kan.

 

 

Als je niet gelijk trek hebt om in een andere te investeren kun je de kool er ook gewoon uitnemen en verhitten in de oven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,op creatieve wijze een paar slangen aan elkaar gemaakt en naar buiten gehangen....

Ik zit 3 hoog,dus ik maak me daar nie al te veel zorgen over...

 

Vandeweek maar ff een nieuw filter halen.. :lol:

 

Thnx voor de hulp in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

intussen is een busje "geur blaster" een mooie oplossing, vooral als ze omgaan :lol:

1x spuiten en je huis ruikt helemaal naar bijvoorbeeld mint.

deze spuitbus is bij zowat elke gs te koop.

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe vocht dus toch he. Vergeet ook niet dat het groffilter behoorlijk vuil kan worden, gewoon eraf halen en effe door de biotex.

 

Maar voor alle zekerheid: Een iets grotere fan en ditto filter zou het wellicht wel wat rustiger maken in je kamer. Hoeft je huidige niet bijna continu op 80%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep,jep.. toch het vocht,ik heb m nog niet open gemaakt.

Zal ik eens doen als ik die andere heb...

 

En waar vind ik dat groffilter?

En ik zal er eens over nadenken,toch weer een investering...

 

Grtz!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
Niet helemaal waar, want jij draait nooit harder dan 50% en voor die hoeveelheid lucht is je filter voldoende. Je hebt alleen het voordeel dat je afzuiger veel rustiger kan draaien als een wat grotere neemt.

Dat is dus niet waar. Gedurende de zomers is het regelmatig zo heet geweest voor langere perioden dat mijn ventilatie ook op volle toeren moest draaien als de lampen aan waren. Dan draaide mijn afzuiger dus op 100% voor de hele periode dat mijn lampen aan waren. Ik heb toen mijn 800kuub filter pas na een jaar hoeven vervangen. Dus......... :lol: En dan heb ik dus echt gewoon doorgekweekt dat hele jaar.

 

Ik heb dan ook gedurende de groei een luchtbevochtiger staan die er behoorlijk wat water inpompt.

Explain away.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Krekawou,

Nog ff m,n complimenten voor je kweek man,ziet er goed uit ben benieuwd wat er af gaat komen.

Maar ff over die geur,ik heb dit ook gehad.Ik had dan wel een afvoer naar het dak,maar als ik daar aan rook

kwam er toch een lichte wiet lucht uit.Wat ik had hangen was een ruck 3,65m3 met een can 250m3.

Maar inmiddels staat er nu een 2e kweek en heb ikhet can filter vervangen voor een caboriginal 500m3

ben benieuwd of dit werkt. En berg je maar als je het gaat omzagen,ik wist niet wat me overkwam met

m,n eerste kweek.Ik ga deze keer ook echt maatregelen nemen,ga zowiezo die geurblast gebruiken

en knippen doen we in de tent. Succes met je oogst

 

Groeten Rolling Thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het nu eerst weer een keer proberen met dezelfde canfilter van 300 m3,maar nu zonder die 6 weken met een LV van 75%....

 

En met t knippen ja... Raam open,natte handdoek onder mn deur,ventilator naar buiten gericht en hopen dat er niemand iets ruikt... :lol:

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...