Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Verlichtings Tijduur In Bloeiperiode

Recommended Posts

nou wat ik gehoord had .was dat het maxium licht 800w op m2

en afgelopen zomer had iemand in het outdoor topic een royal dane staan die met een nacht van 8 uur al in de bloei ging

ik wil niet zeggen dat het met elk soortje gaat maar dat betekent in dit geval 4 uur winst op 1 dag x60 dagen[kweek duur] 240 uur delen door 24 =10 dagen korter je kweek

dan gaan wenog steed voor 12 uur licht mischien kunnen we hier ook wat af halen

 

ik denk zolang het allemaal constant is dat de plant zich toch aanpast .

al moet je wel goed in de gaten houden hoeveel dagen de kweek zit ivm echte 24uur dagen

 

 

dit moet toch al wel een keer door de grote jongens getest zijn ivm zoveel mogelijke kweken per jaar ??

greet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is het maximum verwerkbare licht niet uit te drukken in watt per vierkante meter. Dit omdat elke verlichting ander spectrum heeft kan het bijvoorbeeld zijn dat je met hps bij 800w/m2 aan het maximum zit en bij tl bv bij 1200w/m2(ik noem maar iets).

 

Een hps straalt als voorbeeld heel veel rood licht uit wat bij 800w/m2 het maximum is wat de plant verwerken kan. Maar krijg de plant dan ook genoeg andere kleuren? Misschien dat voldoende blauw wel 1200w/m2 bij hps nodig is om aan de bovengrens te komen.

 

Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk.. een mooi arikeltje van Siglinde van Hesi hierover (in ieder geval over dagen van minder dan 24 uur). Zoek ook eens op circadiaan ritme of circadian rhythm.

artikel_24_ned.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant stukje.

 

Dus als ik het goed begrijp kan je met een blauw stuur licht het crytochroom ijken. Dus een keer in het begin belichten als je lamp aan gaat en nog een keer vlak voordat de lamp weer uit gaat. Zou je op die manier een plant geschikter kunnen maken om op 10/10 cyclus te kunnen functioneren? Oftewel de zogenoemde interne klok op 10 uur zetten.

 

Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe naar dat stukje zat ik gister te zoeken kon het alleen niet vinden had het een keer

in de highlife gelezen. Maar volgens mij krijg je dit niet nooit voor elkaar om het te

manipuleren naar een kortere dag/nacht ritme. Althans niet zo in je hokje thuis lijkt me

vrij moeilijk aangezien je toch geen moer kan meten aan stoffen die er in de plant

bevinden.

 

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...