Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesthemad

Wie Is De Man Die T5 Goedkoper Maken Kan.

Recommended Posts

Verpakking 40 - vermogen 80W - kleur 830 - lengte 1449 mm - diameter 16mm voor 6,5 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is voor mij toch wat aan de lange kant denk ik ...

 

Als je daar een beetje "een normale maat hokje" van wilt maken dan zit je toch op een aardige oppervlakte met gelijk ook een aardig stroomverbruik.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel andere maten verkrijgbaar , ook die van ongeveer de helft van die anderhalve meter, alleen betaal je dan maar iets minder voor het VSA.

 

Voor mij is het niet zo zeer om het stroom verbruik te doen maar meer om wat je met T5 kunt doen wat met andere lampen niet of moeilijk kunt doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit dus wel met mijn stroomverbruik, niet in de maag, maar ik wil een 600W gaan hangen, of in eerste instantie een 400W. En daarbij een klein moederhokje draaiende houden. Dat hokje mag zo rond de 100-150W zijn. Daar zou ik graag T5 in gebruiken, maar aan de andere kant vind ik het zonde dat mijn 6x18W TL-D dan buiten gebruik is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant allemaal, jongens! Ben er ook over na aan het denken: Aantal T5 balkjes met eVSA's uit spaarlampen. Nu heb ik alleen een vraagje: In hoeverre maakt het verschil tussen wattages van beiden onderdelen uit? Ik bedoel: maakt het iets uit als de gebruikte spaarlamp een hoger of lager wattage heeft dan de T5/TL buis? Wat zijn de verschillende scenario's en waar moet je rekening mee houden?

 

Ook vraag ik me af of de kwaliteit van de spaarlamp goed moet zijn? In bedoel: Kan je ook een spaarlamp gebruiken die al een aantal uurtjes achter de rug heeft, of zelfs eentje die niet meer werkt? Als de spaarlamp niet meer werkt, ligt dat dan aan de buis of aan de eVSA. Dit kan uiteraard aan beiden of een van beiden liggen, maar wat is het meest voor de hand liggende?

 

Van de week maar eens wat spullen inslaan, dan zal ik mijn bevindingen ook even posten! Maar misschien weten jullie mij al een antwoord te geven.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een spaar lamp kan zelf kapot zijn terwijl het vsa nog goed is , kwesitie van testen

 

Een te hoog vermogen T5 buis trekt te veel stroom uiit een te kleine EVSA waardoor een defect kan ontstaan . De vermogens moeten dus wel enigsinds overeen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...