Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
narcotica

Vsa Ip65

Recommended Posts

Joe farmers!

 

Als ik onderstaande quote van leafman mag geloven, is de mijne dan juist aangesloten?

De zwarte kabel is de lamp en de witte stekker die voor het stopcontact.

 

med_gallery_14950_4324_325302.jpg

 

 

Ik heb ook wel gezien dat er lamp en linea staat, maar volgens de quote...

 

Ga dan als volgt te werk: neem de elektrakabel waar geen stekker aan gemonteerd zit en sluit 1 zijde van de bruine kabel aan op de aansluiting van de fitting van de reflector waarop ook de bruine draad zit aangesloten. Ga hetzelfde te werk met de blauwe draad, deze wordt dus aangesloten op de klemmenstrook van de fitting waarop de blauwe draad zit aangesloten. De geel/groene aarde draad kun je wegknippen, deze heeft geen functie omdat het gebruikte voorschakelapparaat van de IP65 klasse is. Draai alle schroeven stevig vast. Draai nu de 4 bouten van de bevestigingskap van de IP65 los met behulp van een ring of steeksleutel maat 8, of gebruik een combinatietang hiervoor. Neem de deksel los en draai nu de 2 zwarte wartels van de trekontlasting los. Neem het andere uiteinde van de kabel die op de reflector is aangesloten en voer deze kabel door de linker wartel, zorg ervoor dat je voldoende kabel doorvoert om deze ook te kunnen aansluiten, je kunt de kabel circa 10 cm, vanaf de isolatie in de box doorvoeren. Sluit nu de bruine ader aan op het uiterst linkse contact van de klemmenstrook, de blauwe ader van deze kabel sluit je dan aan op de klemmenstrook die er naast zit. ( beide aders zitten dus aangesloten onder het woord: Linea ). Neem nu de elektriciteitskabel waar de stekker aan gemonteerd zit, voer deze kabel door de rechter wartel, zorg ervoor dat je voldoende kabel doorvoert om deze ook te kunnen aansluiten, je kunt de kabel circa 10 cm, vanaf de isolatie in de box doorvoeren. Sluit nu de bruine ader aan op het uiterst rechtse contact van de klemmenstrook, de blauwe ader van deze kabel sluit je dan aan op de klemmenstrook die er naast zit. ( beide aders zitten dus aangesloten onder het woord: Lamp). Draai nu de beide wartels stevig vast zodat de kabel die je gemonteerd hebt niet meer heen en weer kan bewegen. Je kunt nu de overgebleven aardedraad wegknippen, deze heeft geen functie de set is tenslotte spatwaterdicht. Sluit de deksel van de box dusdanig dat beide delen goed in elkaar passen, dit is zeer belangrijk voor de spatwaterdichtheid. Schroef alle 4 de bouten weer stevig vast met behulp van gereedschap. Zorg ervoor dat je alle aansluitingen stevig vast gedraaid hebt, dit voorkomt vonkvorming. Neem nu de lamp en draai deze stevig vast in de fitting van de reflector, zorg ervoor dat je de lamp met een doekje in de fitting draait, vlekken van je handen zullen gaan inbranden in het glas van de lamp, hierdoor verlies je natuurlijk weer licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das heel leuk met die aarde, maar ik zou hem direct door verbinden.

Dan kan je je reflector ook aarden, lijkt mij wel zo veilig.

 

En moet je de lamp draad niet bij 'lamp' aansluiten. Of maakt dit verder niet uit?

 

Gr, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit fout Narcotic, Achterhoeker heeft gelijk

Wit is nu bij jou je lamp en niet zwart

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achterhoeker had zeker gelijk :verrygood

De lamp brandt zoals het moet en ondervind geen enkele last.

Algoed dat ik toch even na kwam kijken hier :-)

Thx!

 

Nu nog even "doorsparen" voor een afzuiging en ik kan kweken :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een domme vraag hé.... (alhoewel die eigenlijk niet bestaan),

maar wordt deze VSA niet warm ofzo?

Ik weet waar het begrip IP45 voor staat, maar ik bedoek met betrekking tot de kuntstof kap erom heen.

Deze zou toch moeten smelten bij langdurige warmte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een domme vraag hé.... (alhoewel die eigenlijk niet bestaan),

maar wordt deze VSA niet warm ofzo?

Ik weet waar het begrip IP45 voor staat, maar ik bedoek met betrekking tot de kuntstof kap erom heen.

Deze zou toch moeten smelten bij langdurige warmte...

 

Ik heb mijn VSA eigenlijk nog geen uur gebruikt dus zou het u niet kunnen zeggen.

Wat ik je wel kan zeggen is, dat het wel degelijk stevig materiaal is!

En die ik erbij kreeg was groot en zwaar zeg! Ik had ze toch kleiner voorgesteld :verrygood

 

Ik heb geen geluid gehoord ook niet, maar ze lag dan ook op een zachte stof.

MMaar ik denk toch dat het allemaal gebouwd is om veilig te zijn hoor :-)

 

Die IP65 lijkt me goed materiaal! Binnekort draai ik proefruns en zal ik je het meedelen.

Maar kweken zelf is pas als ik een goede omgeving voor de plantjes geschapen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem inderdaad aan dat het gebruikte kunstof gewoon hitte bestendig is.

Je hebt verschillende thermoplastieken die tot de 250 graden niet verzachten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk niet dat een VSA veel warmer word dan 250 graden..

 

Gr, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

(dat klopt als een bus achterhoeker, heb nu een proefrun van 12h gedraaid in een open kamer. De warmte was er wel, maar moest ik het "hitte" noemen zou ik overdrijven. De VSA is wel spatwaterbestendig, maar ik ga haar toch BUITEN de kas plaatsen. Die extra warmte is overbodig, daar de lamp wel heet te komt te staan)

 

Doch,

 

Nog paar domme basis vragen voor ik eraan begin!

 

1. Moet ik op de lampen in de voorgroei ruimte ook een relais voorzien? (72watt tl + 44 watt spaarlamp = 116 watt)

 

2. Als ik die relais even laat en in BLOEIruimte gewoon 's avonds om 21h de stekker in steek en 's morgens om 9h de stekker uithaal.

Kan ik zo de relais even uitstellen voor de bloeiruimte? Ik speel dus voor timer.

 

3. 1mx1mx2m = kuub qua afzuiging? 400 watt hps lamp = 200 kuub?

 

4. Kwekers streven ernaar 1g de watt te halen! Maar hoeveel planten/stekken plaatst men daar dan voor onder een 400 watt?

 

Thanks for sharing the info!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die voorgroeiruimte zou ik zeker een relais plaatsen.

Je kan dit inderdaad uitstellen door zelf voor 'timer' te spelen.

Dit gaat goed, tot je een keer vergeet de stekker erin of eruit te halen...

 

Ik zou voor een 400 a 500 kuub afzuiger gaan, de meeste mensen nemen ongeveer een kuub per watt.

Ik heb ook eens ergens gelezen dat de afzuiger je hokje in (12?) minuten volledig van verse lucht moet

kunnen voorzien. Overkill is in dit geval aan te raden, een gedimde 'grote' afzuiger maakt ook veel minder

lawaai dan een kleintje die op volle toeren draaid. Ook zal hij langer meegaan.

 

Als jij een gram de Watt wil halen op 1m2 met 400 Watt, zou ik persoonlijk voor 6 tot 8 planten in scrog gaan.

Maar je moet er wel rekening mee houden dat ik 'nog' geen HPS kweker ben ;)

 

Dat buiten plaatsen van je VSA is wel verstandig, aangezien vochtige lucht veel dieper kan komen

als gewone spetters. Ook is het beter voor je klimaat controle.

 

Gr en succes, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus:

Zwart gaat naar je relaiskast

 

Wit gaat naar je lamp (nog wel even draadeind hulzen op je bedrading zetten)

 

Aarde aan elkaar verbinden (je had beter de draden langer kunnen houden, dan had je een kroonsteen kunnen gebruiken, de aardedraden zijn nu net te kort)

 

Volgorde van de draden is wel goed, bruin-blauw-blauw-bruin

 

K'hep ze zelf ook ;)

med_gallery_9381_2595_704354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heei defcon,

 

een vsa wordt wel wat warm maar niet echt heet :D , wat wel belangrijk is i.v.m. trilling en geluid dat je m op een plankje op schuimrubber zet, was in mijn geval het makkelijkst, maar wees niet bevreesd ja kan je hand er gewoon opleggen, ;)

 

succes met je queeq

 

Havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen voor het advies!

Het voorgroeien gaat bijna beginnen, want ik wil ook nog op tijd zijn voor de buitenkweek!

 

Natuurlijk zal het meer indoor te doen zijn ;)

 

Tot snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...