Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dezolder

Kweken Onder Een 200 Watt Spaarlamp

Recommended Posts

@higgley town heroe

 

Ik groei voor met 70 w HPI en ik kweek onder 250 w hps

Mijn kastje heeft 2 hokjes naast elkaar met alle 2 exakt de zelfde afmetingen

 

med_gallery_5624_680_544191.jpg

 

 

Hier is 1 kant nog niet afgeschildert maar kan je mooi zien dat ze voorderest gelijk zijn

 

 

Wat mijn bedoeling dus is om gewoon met 250 w te blijven kweken

En in men 2de hokje een 200 w spaarlamp te hangen

 

Zo kan je heel mooi zien wat beter gaat

Ik heb ook zo men iedee dat de hps mooier gaat als de spaarlamp

EN op deze manier kan ik het zeker weten

 

 

 

Dit is het zelfde verhaal dat ik komend jaar in he 2de hokje een esva ga proberen met 250 w ten opzichte van een 250 w vsa

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tnt,

 

Je moet wel even die wandjes van gelijke kleur of materiaal voorzien. Anders heb je net niet de vergelijking... Zou jammer zijn als er nog twijfels zouden ontstaan. Maar goed, je kan ook reflecterend folie opplakken, nog meer reflectie dan dat je nu hebt. Diamond foil van TGS heb ik besteld... We shall see, dacht dat DrLivingStoned eens gezegd had dat dat het neusje van de zalm was.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb proeven gezien met 5 en 6 spaarlampen op een vierkante meter (o.a. bij de erven TAW). Deze haalden allemaal niet de kwaliteit of hoeveelheid die je met een HPS kunt halen. De dieptestraling is gewoon een stuk minder omdat het licht veel minder intens is en door de vorm van de lamp slecht gereflecteerd kan worden.

 

Voor de voorgroei vind ik het best een goed alternatief, ze geven namelijk een behoorlijke stoot licht wel, maar het blijven grote, onhandelbare krengen :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd whazzup, wat een allejezus grote krengen zijn dat.

 

Maar we zullen zien wat tnt er van weet te maken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit werkt perfect! Ik heb hier al meerdere geslaagde kweekjes mee gezien! Let alleen op dat je wel beide de groei en de bloei kleur koopt, een kleur volstaat niet voor beiden! Het beste resultaat krijg je door ze samen te gebruiken.

Koop hem wel op ebay (zoek naar grow licht): 20 euro voor een 150 watter, en rond de 35 voor een 250 watter :smoke !

Ik overweeg trouwes ook mijzelf zo'n setje lampen aan te schaffen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit dit topic door te lezen en iedereen lijkt elkaar tegen te spreken

 

@tnt: Geeft een 200W spaarlamp relatief meer lumen dan een HPS groeilamp van 200W of niet?

 

@higgley: Dus die spaarlampen als bij Leafman (duofluors bijv. 110W) vind je minder geschikt dan een reeks (nieuwe) 36W cool white TL balken langs elkaar?

 

Ik ben mn Low Ryder zaadjes van Sannie aan t ontkiemen en wil ze daarna in de kruipruimte zetten, maar vroeg me af of 2 normale armaturen van 2x 36W zou volstaan of dat ik beter investeer in spaarlampen.

 

Tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor iemand die eens wil kweken onder een spaarlamp, wil ik verwijzen naar lampbank..

 

Ik heb er een 300 watter besteld met een kleurenspectrum van 2100K.

 

Het voorgroeien doe ik onder TL of ik gooi de plantjes ( waarschijnlijk stekken ) meteen op 12uur.

 

Binnenkort een testkweek... ;)

 

Heeft er iemand al ervaring met deze lamp?

 

Greets G4A

Share this post


Link to post
Share on other sites

weiman door heel veel drukte op men werk en eromheen ben ik nog steeds niet aan de test toegekomen jammer genoeg.

Wel staan de plannen nog steeds op de eerste plaats.

Maar eerst moet de ruimte nog gebruikt worden als droogruimte voor men buitenkweek en meteen daarna ga ik los en zal ik een mooi verslag maken.

 

Nu gebruik ik de spaarlamp al wel maar dan als voorgroei in een apparte ruimte en dat bevalt me goed. nu alleen nog zien wat er in de bloei gebeurt!!

 

Nog 2 maanden ongeveer of eerder en ik ga er mee aan de slag.

 

Ik hou julie zodra ik begin meteen op de hoogte

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd TNT.

 

Eens kijken hoeveel gr/w men van een spaarlamp af kan halen.

 

Een 600w hps heeft dan wel 96.000 lumen maar men kan deze nooit kort op de plant zetten.

 

een 300 watt Spaarlamp 2100k heeft 17.000 lumen maar kan er vrijwel direct op worden gezet.

 

Ik ben benieuwd ...

 

Iig over een weekje of 3 zal ik de ruimte klaar hebben en gaat de ultieme 300 watt test beginnen.

 

Greets G4A ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...