Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tukker

Hulp Gezocht Bij Kweekruimte In Klerenkast (inbouw)

Recommended Posts

hallo allen.

 

Ik heb jullie hulp nodig.

 

Ben van plan om mijn 1ste kweekhokje te maken.

Ivm zeer nieuwsgierige schoonouders kan ik niet zomaar ergens een hok plaatsen dus wel deze in een inbouwkast maken. De voordeel van deze kast is dat ik deze (volgens mij) niet verder hoef te isoleren.

 

afmetingen kast zijn (geschat): 50 a 60 cm diep. 2.20 hoog. en ong 1 meter breed.

 

Nu zit ik met een aantal problemen.

Deze kast staat op onze slaapkamer. Ik wil dus dat deze geen lawaai maakt of dat je het ruikt.

Hoe krijg ik een kast (is gewoon kozijn en deur) luchtdicht?

Ik zit met de inblaas/uitblaas. Moet deze van buiten komen of mag beide ook binnen.

Zo ja: ruik je dan totaal helemaal niks??

 

Boven deze kast heb ik nog een zolder.

Echter wil ik (omdat de schoonmoeder een echte neuzer is) hier niet te veel van laten zien... (dus geen buizen oid vanuit de kast naar de zolder als dit zichtbaar is.

Echter ligt er op zolder een houten vloertje misschien dat ik hier iets mee kan... moet ik nog even naar kijken.

 

Graag jullie advies! en goede raad.

 

en als we dan toch bezig zijn: welke opzet kan ik gebruiken?

 

thnx allen en misschien een aantal noob vraagjes maar wil het graag gelijk goed doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

er komt opeens een mooi liedje in mijn hoofd op zetten: "pleur je schoonmoeder uit het raam en de koelkast er achter aan" :wOOt

 

oke zonder gegrap.

die inbouwkast klinkt heel mooi. 400watter er in en een mooie 300kuub slak er in. een slakhuisfan moet je altijd in een softbox bouwen, dit maakt het geluid van de afzuiger minimaal. de lucht kan je dan gewoon uit je kamer zuigen en ook weer inblazen. ventileer je kamer wel goed want al dat vocht uit de kast in je kamer is niet gezond.

het lucht dich maken is niet zo'n probleem. ik zelf heb tocht strips op het kozijn geplakt en dan zorgen dat de deur goed in het kozijn sluiten doormiddel van bv, magneetjes

 

dacht ik zo, maar waarschijnlijk zijn er beter ideen van de pro's ;)

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit me net te bedenken dat aan precies de andere kant een kleine klerenkast zit (logeer kamer)

zou daar wel de inblaas en uitblaas vandaan kunnen halen... moet alleen niet teveel opvallen... iig bedankt voor je snelle reactie... meer reacties altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten!

 

het is een inbouw kast dus gaat beetje moeilijk.

 

en daar komt bij dat schoonouders daar constant lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tukker

 

ik heb op dezelfde manier gekweekt als jij, in een inbouwkast van bijna dezelfde maten.

 

hou er rekening mee dat je inlaat groter moet zijn als je uitlaat, anders krijgen je plantjes niet genoeg verse Co2.

 

wel ideaal voor scrog met een 400 wattertje..... en als je het goed doet zie en hoor en ruik je er niets van.

 

succes met bouwen

 

 

mzzls CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tukker

 

ik heb t niet lucht dicht gemaakt, je afzuiger zorgt namelijk voor soort vacuum, verse lucht word naar binnen gezogen en gefilterde lucht verlaat t hok weer.... kan dus nooit wietlucht ontsnappen ALS je maar genoeg capaciteit hebt. als je een actieve inblaas maakt, moet deze ook een kleinere capaciteit hebben als de afzuiger. bij een passieve inlaat moet je inlaat +-3x zo groot zijn qua oppervlakte als je uitlaat.

 

ik had toen uitlaat van 250 mm rond in diameter, inlaat moet dan 3x groter zijn. ik had dat niet en had maar 0,25 gram/watt opbrengst. bij nacht ook een te hoge LV. zorg voor lucht stroming in het kastje EN afzuiging, reken alles eerst goed uit, maak tekening, en zoek nog ff door hier bijv. de bouwdoos, de info enz....

 

succes

 

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ikzelf kweek in een kast van de Ikea, heet Robin.

 

fotootjes van wat ik erin aan het uitsteken ben, kan je hier vinden.

 

veel suc-6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tukker

 

je kan je kassy idd licht en lucht dicht maken met tochtstrips. kan je gewoon bij de bouwmarkt halen

(ik weet niet hoe vast jij slaapt) maar denk er wel om want afzuigers hoor je altijd, ik raad je aan om de afzuiger zoiezo in je hok te hangen en een geisoleerde slang te halen en je hok goed te isoleren in verband met geluid, en inblazers bij de bouwmarkt weg halen . . . tjah zo stil mogelijke

de uitblaas van je hok zou ik wel in een andere kamer doen als je die mogelijkheid hebt (bv logeerkamer of zolder) als je een goeie vilter hebt en die optijd vervangt ruik je helemaal niks, maar ik ben zo zelf ook begonnen en het is wel constant warm in je slaapkamer door de uitblaas van je hok en als je een raam in de logeer kamer hebt kan je die bv open zetten.

 

naja ik hoop dat je er wat aan hebt en sucses verder

 

greez scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk wel dat het heel vochtig gaat worden helemaal in t begin als je LV rond de 80% staat en als dan iemand die kamer inloopt ....

 

succes ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe een paar overwegingen.

 

1. met 400 watt in zo'n kleine kast wordt het hardstikke warm. Je zult dus een goed ventilatiesysteem moeten hebben van pak hem beet 350 kuub of meer, om een beetje "head room" te houden

2. Om stil te kunnen werken heb je echt een softbox nodig in de slaapkamer, een buisfan maakt teveel lawaai, zeker met een fancontroller er op (die dingen brommen als je geen hele dure hebt)

3. je uitlaat zal dan 125mm zijn, denk ook nog aan je filter en gebruik geisoleerde slang als je geen herrie wilt. Niet in een kast laten uitkomen, je kleding is dan binnen de kortste keren muf en vochtig. Om nog maar niet van schimmel te spreken... Dus een uitlaat moet je wel regelen. Bedenk dat iedere bocht en meter extra slang capaciteit vergt, en je dan wellicht naar een stapje grotere ventilator uit moet kijken

4. Je inlaat is zo mogelijk nog belangrijker. Ten eerste moet deze ongeveer 3 x de oppervlakte van je uitlaat zijn en lichtdicht. Eventueel kun je een geforceerde inlaat gebruiken als je dat niet lukt. Die moet dan wel een wat mindere capaciteit hebben dan je extractie omdat lucht warm wordt en uitzet, je wilt onderdruk in je hok houden.

 

Een inlaat en uitlaat blijf je altijd horen, zou dat niet in de logeerkamer doen als daar ooit vrienden of bekenden gaan slapen.

 

Kortom, zo makkelijk is het nog niet om "effe een kastje" om te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...